Joo siis näin vähän arvelinkin, soitin pikkusisko lääkärille ja osas tuon sanoa myös. Mutta aika erikoista, että mut kun siirrettin psypolilta terkkariin, niin mulle oli uusittu viikko sitten polilla rivat ja tenoxit, no kävin tk:ssa tapaamassa nuorta lääkärii, niin hänen piti uusia mun somacit, buranat ja sirdaludit, mutten olikin uusinu rivat ja tenoxit. oli viel nostanut tenox annostusta ja kirjottanut niitä normaalin 1 purkin sijaan 2 purkkia! Viikko sitten kumminkin hakenu noi psypolin määräämät rivatrilit ja tenoxit. Onkohan hänel käyny joku virhe tms…
Joo, näin se menee. Jos on laittanut tietojenluovutuskiellot päälle OmaKannassa, niin toisissa hoitoinstansseissa ei nähdä yhdessä kirjoitettuja juttuja, PAITSI PKV-lääkkeet tekevät poikkeuksen, eli ne näkyvät kyllä kaikkialle, vaikka olisi kuinka tietojensa luovutuksen kieltänyt. Niin, ja se tietojenluovutuskielto pitää käydä aina erikseen jokaisen käynnin jälkeen klikkaamassa päälle sen viimeisen käynnin osalta, eli millään automaatilla tuo ei pyöri.
Eiköhän tuossa ole lekurillesi sattunut ihan inhimillinen erehdys vain, Eazy, eli on katsonut puusilmäisesti, mitä siellä reseptitiedoissa lukee. Lääkäreiden puolelta sulle ei pitäisi mitään mussutusta tuosta tulla, koska itsepä ovat mokanneet. Toki ne voivat mussuttaa jotakin, mutta itse ovat silti mokanneet, eikä se ole sun ongelmasi. Korkeintaan tuosta seuraa se, ettet ihan toviin saa uusittua respojasi, koska olet saanut sen verran lääkkeitä, että niillä pitäisi aikansa pärjätä. Sen sijaan Kela voi kyllä riemastua ja alkaa penäämään sulta selvityksiä, mikäli siis olet hakenut tässä lyhyen ajan sisällä apteekista ulos molempien eri lekureiden määräämät samat lääkkeet.
Onkohan täältä siivottu viime vuosikymmenen nimmarit, kun eipä niitä näy, enää…
Lisäksi moderaadoilla oli jossain ilmoitus, että ota yhteyttä kioskiin, jos olet ennen 2010 syntynyt,
niin katotaan voitko jatkaa vai siirretäänkö avaruusromuna tietsikkataivaaseen.
Ja nyt ne kaikki on siellä Fenderi etunokassa. Vaikka tuo kaksinkamppuilun
toinen osapuoli taisi saada loparit nickilleen, tyvärr. Joka oli siis 2007 vuodelta.
En muista missä se ketju oli tai on tuosta 1.1.2010 ja ennen rekisteröityneet lahdataan-infosta, ei sen väliä.
Iina säästyi ja muut niin harvoin käyvät eivät saa enää tunnuksiaan käyttöönsä, joten ikävämpi sikäli.
Osa jengistä näin kuolee ja uudetjutut mukana ja niiden päivitykset ja näin myös tuolla juoppopalstankin puolella.
Digitaalisuuden piti olla parempi systeemi, eikä tallennustilassa pitänyt pihistellä.
Tässä kuitenkin käytettiin vhs-kasettien karsintatekniikkaa. No, aikansa wissii gutaki, hä
Näin mä ajattelinkin että siinä on käynyt nuorella, about 25v blondilla pieni virhe. Mä en tosiaan ole omakannassa laittanut sitä tietojen luovutusjuttua päälle, hyvä tietää että toi koskaa sitten pkv-lääkkeitä että oli se luovutus päällä tai ei. Ja minä syön tosiaan bentsoni kyllä ihan niinkun lääkäri on määrännyt, ja uusin ne vasta sitten kun loppuu, onhan tuossa nyt jokunen kun on 200 x 2mg rivatrilia ja 90 kpl x 20mg tenoxia. Psypolilla kerkes tekemään se bentsovastainen lääkäri hallaa, muutti 100kpl tenox purkin 30kpl purkikiksi ja annoksen 30mg/vrk. Tuolla TK:ssa se lääkäri laittoi 1-2 tablettia/vrk. Eli 40mg. Ja hyvä niin, oon kumminkin syönyt bentsoja vuodesta 2003. Ja reseptillä ne on ollut mulla 2006 muistaakseni.
Millainen seula on psykiatrisella poliklinikalla päihteiden osalta?
Minä olen tosi särmä juoppo ja menen tapaamisiin aina suihkunraikkaana ja promillet nollassa, mutta mikäli rupeavat maksa-arvoja syynäämään, niin ei taida selitykset enää riittää.
Minä olen ollut masentunut viimeiset 20 vuotta ja alkoholismi ei mielestäni yhtään paina siinä konkurssissa, joten päätin lopettaa rehellisyyden ja jatkossa olen raitis, kunnes toisin todistetaan.
Seula on yleensä sellainen, että kannattaa olla ihan hipi hiljaa mahdollisista päihdetouhuista jos haluaa saada apua psykiatrisiin pulmiin ja jos maksa-arvot on koholla niin vetoaisin vaikka huonoon ruokavalioon, stressiin, parasetamolin käyttöön sekä lisäravinteisiin. Voi pian saada muuten lausunnon, että päihdeongelma pitää hoitaa ensin kuntoon ennen kuin voi masennuksen hoidosta edes keskustella.
^^/^ Multa ei ole koskaan otettu verikokeita vain sen tähden, että olen psykiatrisen poliklinikan asiakkaaksi marssinut. Sitten, jos on aloitettu jokin lääkitys, jolla saattaa olla olennaisia vaikutuksia maksaan(tai muihin arvoihin), verikokeet on otettu ennen aloitusta, sekä lääkityksen aikana. Mielisairaalassa ovat ottaneet verikokeet aina(En nyt mene vannomaan, että ihan varmasti jokaikinen kerta, mutta suurimmalla osalla keikoista ainakin) seuraavana aamuna, kun on osastolle sisäänkirjattu, mutta Korkkiksen tilanteessa ei toivottavasti vielä siihen ratkaisuun tarvitse päätyä . Mun julkisen puolen MT-“hoidoistani” on tosin jo aikaa, joten en tiedä, mikä meininki missäkin on nykyään, mutta luulisi, että ottavat verikokeita entistäkin nihkeämmin, kun kaikesta muustakin pihistävät :mrgreen: .
Tietty Kanta-merkintäsi saattavat juoruta edellisten maksakokeiden tuloksista ja muutenkin juoppoudestasi, jos se sinne on kerran kirjattu, joten tietojenluovutuskiellot kiireesti päälle ennen kuin psyk.polille menet ja tosiaan, pidä suusi supussa päihdeongelmasta, koska muuten kyllä paiskaavat sut bumerangina A-klinikalle. Dontin vinkit ovat ihan hyviä, mikäli verikokeisiin joudut ja maksa-arvot ovat rumannäköiset, mutta mikäli CDT ja GT kovasti huutavat hoosiannaa, niin niitä ei ehkä selitelläkään vain rasvan ja Panadolin mättämisellä .
Hmm… Kilppariarvot saattavat kyllä haluta tutkia, josko mielialaoireet johtuisivat niistä ja siinä samassa kyllä katsotaan ainakin PVK ja yleisimmät maksa-arvot ja MCV on myös aika luotettava juopottelusta käräyttäjä. En tiedä, saako kyseisen arvon nousua selitettyä millään muulla, varsinkaan, jos maksa-arvoissakin häikkää on.
MCV minulla viimeksi viitearvoissa, mutta GT ja CDT lievästi koholla.
Olen nyt pyrkimässä psykopolille päihdepolin kautta, ja oli puhetta joistain labroista, mutta onko niiden tarkoitus selvittää soveltuvuuteni uusille lääkkeille vai käräyttää ryyppäämisestä jää vielä nähtäväksi.
On minulla toinenkin mato koukussa kun ensi viikolla on varattu aika arvauskeskuksen lääkärille.
Edellisellä kerralla paikallinen lekuri toitotti että “ethän sä ees näytä alkoholistilta”, joten siinä mielikuvassa on hyvä pidättäytyä.
Nyt on alkanu kyl askarruttaa jo enemmänki, et mihin ihmeeseen Narkkis on kadonnu…??
Miehestä ei ole kuulunu pitkään aikaan yhtään mitään, et olis kiva tietää mikä tilanne ja missä mennään.?
Vai olisko peräti joka jouluinen laitos-keissi alkanu jo vähän “varaslähdöllä” eli äijä olis turvallisesti ns. huostaanotettu…
^Tätä tullut myös pohdittua, sillä Arkkis on/oli kevyesti saunan viihdyttävin kirjoittaja ja lisäksi kaikessa kummallisuudessaan hyvä äijä. Eikö hänellä elämä kuitenkin sujunut melko seesteisesti? Näin muistelen kun viimeksi viestejään olen nähnyt.
^ Kyllä, komppaan täysin.! Monelle hänen jutuille sai nauraa ja repeillä yksikseen niitä lukiessa.!
Toivottavasti äijä on kunnossa ja kaikki hyvin, niinku sanoit niin hyvä tyyppi Narkkis on. Ja mielelläni näkisin hänen juttujaan vielä jatkossakin tääl…
Eli Narkkis jos näät tän, niin äkkiä tilannepäivitystä et mikä miehen vointi ja tilanne muutenki on.!!
Edit. 18.10.2017 on mestari käyny viimeks tääl, kohta kuukausi sit…??
Myöskin askarruttaa, tai oikeaastaan tämä on lie uteliaisuutta, mikä varmaan kuuluukin Suomalaiseen luonteenpiirteesen Mitähän plinkkiläiset noin niinkun pää-asiallisesti puuhailee ? Varmaan jokin ketju tähänkin kysymykseen ollaan aikojen saatossa pykätty Ollaanko kenties ylväästi nopeasti kieppuvassa oravanpyörässä, jossa jopa tehdään työtä, vai ollaanko sitä ehkäpä oloneuvoksena eläkkeellä, vai täytelläänkö lipulapua virastoihin pienten korvausten toivossa ? Kuinkahan monta plinkkiläistä on siirtynyt aikojen saatossa ajasta iäisyyteen, varmaan jokunenkin, mistä ei ehkäpä sen tarkempaa tietoa olekaan, tämmöisiä askurrutuksen aiheita tällä haavaa.
^ Onhan täällä laidasta laitaan väkeä, osa on töissä, jotkut eläkkeellä, toiset nuorison edustajia omissa tohinoissaan ja kolmannet muuten vaan rimpuilemassa.
Tämän informatiivisen vastauksen tarjosin tähän askarrutuksen ensihätään!
^ Lavuska, tääl tehdään duunia ihan viitenä päivänä viikossa, ja oon tehny koko ajan (19 vuotta nyt) vaik “narkkailtua” on välillä tullu ihan liikaakin…
Mut koskaan ei ole viihteilyn takia jääny duunit hoitamatta, et siittä oon kyl ylpeä itsessäni, vaik muuten ei paljo ylpeilyn aiheita olekaan…
Ja niinku Nyyty tos toteskin, niin meitä on tääl lauteilla kyllä ihan laidasta laitaan eläjiä/juoppoja/narkkeja/streittejä ym. ym.
Hyvä kysymys, Lavuska. Tosiaan on väkeä ihan laidasta laitaan, mutta mä olen mielenterveyssyistä eläkkeellä. Toki tulee kuosailtuakin, nykyään harvemmin, josta olen ylpeä kyllä, mutta kuitenkin. Joskus olen ollut töissä kyllä.
^/^/^ Niinhän sitä pystyikin nopealla olettamuksella päätellä, että kovinkin on ihmisiä laidasta laitaan, mikä tietenkin on hyvä seikka, niin tuleepa mahdollisimman paljon eri näkökantoja sekä kokemuksia asioihin Tai mitä plinkissä on nyt tullut keikuttua, vaan hyvä paikka keikkua
Tuo on aika kova saavutus, että pystyy duunia tekemään vuositolkulla päivästä päivään, siten että työtkin hoituu päivittäin . Itseltään ei kyllä moinen olisi koskaan onnistunut. Syynä käsistä lähtenyt päihteily, mikä kylläkin nykyään on mielestäni varsin kohtuukäyttäjän kriteereissä, en tosin tiedä miten muodostuu kohtuukäyttäjän tunnusmerkit. Varmaankin siten, että homma kestää jollakin tapaa käsissä
Itse taas tulee kuuluttua työttömien kastiin, joskin eläkettä tässä kovin yritetään saada aikaiseksi, päihteiden tuomista pääkopan vammoista Vaan ihan tässä voi olla itseensä kuitenkin tyytyväinen, kun tosiaan jäänyt semmonen totaalitoilailu takaalalle
Minä taidan olla rakastunut. Askarruttaapahan vaan tuo asia kovastikin. Mulla kun on ollut tapana viehättää kusipäitä; kaikensortin epäreheellistä nistiä ja pelimiestä tai sovinistia ja muuten vaan ihmisiä, joita nyt syitä avaamatta kutsuisin pohjasakaksi. No, huonot kokemukset taustalla vaikuttaa.
Mietityttää täällä nyt unta venaillessa tuo touhu. On kyllä huomioon ottava ja kiltti tyyppi kyseessä, mutta voiko mulle sattua aidosti sellainen kohdalle? Ettei se vaan olis mikään “moni kakku päältä kaunis”-tapaus. Siksi en tahtoisi rakastua. Ettei joudu pettymään. Mut toisaalta pettymyksiä on elämä täynnä ja jos ei yritä, pettyy kun ei yrittänyt.
^ Juuri tuo viimeinen lause. Go for it. Ainahan voi sitten palata siihen vanhaan elämään. Niin meikä lohduttautuu, jos ei otakaan mikään vuosituhannen tarina alkaakseen. On se miehelläkin aina ison tuumauksen paikka Ja tuo substanssi on huumeena maailman vanhin.
Nnaana, komppaan seiskakymppiä tossa, et anna mennä vaan.!
Ja ainahan voit pitää sellaisen tietynlaisen “takaportin” mielessäs, et jos alkaa näyttää siltä ettei homma natsaakaan, niin et sit ihan murru sen takia. Ja takaisin entiseen voi aina palata niinku yllä kollega totesikin.
Mut toi kuuluisi kyl “positiivista tänään” ketjuun, oli niin mukava uutinen.!
Toivon sulle honey (ja toki myös sille uudelle rakkaallesi) kaikkea hyvää, ja onnea alkavalle suhteelle myös.!