Askarruttavat asiat

Askarruttaa, että olenko niin harvinainen ja näkymätön olento, että jopa Hyks uloskirjottaa pikapuoliin koska lääkitykseni on niin kiistanalainen :laughing: :laughing:

Suosittelen muuten ohjelmaa 25.10 tv1 klo 20:00, tsunami on tulossa :sunglasses:

Vittu mikä neronleimaus arvata etteikö minulla jo olisi siellä asiakkuutta. :unamused:

Näiden käyntien otsikkona toimii “päihdearvio” ja minua kiinnostaa tuo touhu kuin kilo paskaa.

En edelleenkään tiedä että mitä tuo V-lausunto tarkoittaa, kun Posti ei ole sitä minulle vielä ennättänyt toimittaa, mutta eiköhän kyseessä ole silkka vittuilulausunto, koska olen päätynyt lääkitsemään itseäni alkoholilla.

Minä olen ollut vuosikausia tyytyväinen kurjaan elämääni, mutta tämä köyhienkyykytyslaitos pyrkii tekemään elämästäni vielä kurjempaa.

^ Vittuakos siellä käyt, jos ei kerran kiinnosta? Ihan hyvin olet osannut itsekin arvioida, että olet juoppo.

Googlettelin eilen pikaisesti V-lausuntoa ja äkkiseltään en löytänyt mitään tietoa siitä. Kelan sivuilta lähinnä kyllä katsoin, mutta se nyt taitaakin olla asiassa luotettavampi lähde, kuin Suomi24 :mrgreen: . Kaikenlaiset muut kirjaimet ja kirjainyhdistelmät(Suuri osa ihan tuttuja) kyllä löytyivät Kelan lausunnoista. Tuosta voisi tosiaan päätellä, että kyseessä on jokin tyystin merkityksetön vittuilulausunto :confused: . Vapaamuotoinen lausunto kuulostaakin siltä, että sen voi antaa ihan vapaamuotoisesti ja vapaaehtoisesti kuka vain ja mistä vain. Minäkin voisin antaa vaikka paikallislehdelle vapaamuotoisen lausuntoni lehtipuhaltimien huudatuksesta :mrgreen: .

Ehkä se on sitten siinä tapauksessa Virallinen Viinan/etanolin oston esto kuponki joka alkaa näkyä kohta jokaikisessä alkoholia myyvässä toimipisteessä :smiley: Eli heti kun astutkin puotiin niin kamerat tunnistaa Korkkiksen katalat aikeet ja ostokielto on tiukasti voimassa.

^^ Se unilääke on valeriaanaa, eipä sillä toki saa päätään sekaisin, mutta Suomessa tuskin löytyy valeriaanaakaan noin kivassa LSD-lapun näköisessä paketissa. :laughing: Vapaasti saa tuolla päin apteekeista ilman respaa ja vahvempaa respalla kaiketi.

Suomessa ei ole ollut ainakaan minun elinaikana mitään V eli viinarajoituksia, mutta jostain dokkarista muistan nähneeni että Ruotsissa piti vielä 60-luvulla olla viinanostoon oikeuttava kortti, mutta mikäli siitä sattui löytymään juopon merkintä, niin eipä brenkkua herunut!

Minulla on myös kuivina kausina kaapit täynnä viinaa, joten päihdykkeen saatavuuteen ei tule rappiollinen elämäntapa koskaan kaatumaan. Juoppo hankkii aina viinansa vaikka sitä olisi tarjolla ainoastaan tunti päivässä.

:laughing: :laughing: . Siinäpä olisikin karmea kohtalo :laughing: . Kiva “nähdä” Fantti-Donttiakin taas pitkästä aikaa :slight_smile: .

Olihan Suomessakin ennenvanhaan käytössä viinakortit, eli kortilla sai määrän X viinaa ja uudemman kerran sitä sai vasta, kun jakelupäivämäärä oli umpeutunut. Jos juotava ei siihen saakka riittänyt, niin sitten ei auttanut, kuin turvautua pimeään pulloon ja niiden bisneshän kukoisti aikoinaan juoppojen keskuudessa samaan malliin, kuin nykyisin nappikauppa. Siitä en tiedä, oliko Suomessa käytössä tuo juoppomerkintä, joka eväsi laillisen viinansaannin sitten tyystin ja aiheutti toki samanlaiset sosiaaliset ongelmat, kuin nykyään lääkkeiden kanssa pihtailu ja huumeiden käytön rangaistavuus :mrgreen: . Tietääkös joku viisaampi?

Hoi, kyllä täällä varmaan muutkin on lopettaneet psykoosilääkityksen joskus :exclamation: Kaipailisin apuja.

Ajattelin tossa, että jätän Abilifyn pikkuhiljaa pois, koska kognitio on selkeästi parantunut. Eli tiedän taas esim. missä tietyt paikat sijaitsevat ja löydän kaupasta tavarat, jota en osannut, kun psykoosi oli akuutisti päällänsä. Nyt kuitenkin, kun koitan lopettaa, niin tuntuu mm. että vajoan lattian läpi ja kuulen taas omiani. Mun kuuloharhat siis on aina olleet sellaisia, että tiedostan ne epätosiksi ts. pakkoajatusmaisia enemmänkin, joskin nyt kyllä kuulin ovikellon soimista tänään. Joka tapauksessa se kuulostaa eriltä kuin oikea ääni. Vaikea selittää, mutta väliäkö tuolla.

Voiko psykoosilääkkeet aiheuttaa niin pahan koukun, että nuo ovat vain viekkareita, sillä totta maar bentsoviekkarit esimerkiksi voivat aiheuttaa tuollaista luullakseni?Kuitenkaan tuollaista probleemaa mulla ei ole ollut SSRI-/SNRI-lääkkeitä lopetettaessa. Vai onko mun psyykkeeni vielä niin heikoilla, ettei kannata sitä Abilifyä jätättää, ja psykoosioireet palaavat, jos sen jättää? :confused: Jospa joku viisaampi ja kokeneempi tietäis…

Kaikki on varmasti hyvin yksilöllistä mutta tuskinpa kukaan osaa täysin varmaksi sanoa juuri sinun kohdalla koska kyllä neuroleptit ja sen sukuiset aineet aiheuttavat koukkua. Ja eikös juuri Abilify vaikuta hurjasti dopamiini sekä serototoniini järjestelmiin. Eli pitäisi varmaan livenä konsultoida psykiatria joka tietysti mieluusti sanoo, että eihän nyt herranen aika ne kivat myrkyt mitään koukkuja aiheuta. Ne ovat vain mietoja lopetusoireita jos niitäkään ja vanhat oireilut ovat varmastikkin palaamassa.

Psykoosilääkkeet voivat muuten aiheuttaa ilmeisesti myös joillekin pysyviä vahinkoja jotka eivät korjaannu edes vaikka lääkkeen lopettaisi väkisin iäksi.

^ Psykiatreilta en kysy juuri siksi. :laughing: Koska eihän nyt, herranjestas, mitään lääkettä omin päin lopeteta, jos ikinä. :smiling_imp: Eli sanovat varmaankin, että psykoosit tulilla ja pistävät lataamolle. Ei kiitos taas. Siksi kyselenkin mielummin muilta, että mitkä ovat kokemukset. Abilify tosin ei ollut mikään ihan tyypillinen psykoosilääke, siinä olet oikeassa.

Ja juu, tiedän, että aiheuttavat pysyvääkin vahinkoa. :frowning: Siksi en haluaisi sitä jatkaa myöskään. Hyi helevetti.

^^^ Olen lopettanut monesti seinään psykoosilääkityksiä(Abilifysta ei tosin ole kokemusta, mutta monesta muusta leptistä on) ja vieroitusoireita on tullut, ennemmän tai vähemmän hankalina, riippuen lähinnä luonnollisestikin kuurin pituudesta. Mm. väliin pahojakin koordinaatio-ongelmia(Missä katto, missä matto?), huimausta ym. epämääräistä päässäpyörimistä, univaikeuksia, levottomia jalkoja ja muitakin lihasnykimisiä, näköhäiriöitä(Ei siis mitään halluja), yleistä huonovointisuutta ja sen sellaista “mukavaa”. Myös epämääräistä outoa, epätodellista oloa, mutta se on ollut erilaista, kuin psykoosissa, ts. lähinnä ärsyttävää, ei pelottavaa. Ääniä mä kuulen aina ja olen kuullut niin pitkään, kuin muistan, pikkulapsesta saakka, eikä se todellakaan tarkoita sitä, että olisin kaiken aikaa psykoosissa, mutta tuo nyt onkin minun pääni :unamused: . Äänet kyllä lakkaavat kuulumasta lepteillä, mutta totta kai palaavat heti, kun ko. lääkkeet lopetan. No, eipä niistä mitään haittaa mulle ole, ovat lähinnä hauskoja :smiley: .

Kovin moninaisia voivat siis olla vieroitusoireet ja jos sulla ei psykoosissakaan ole tapana kuulemalla kuulla ääniä, niin todennäköisesti menevät viekkareiden piikkiin. Tietenkin on tosi vaikeaa sanoa, varsinkaan ulkopuolisena ja netin välityksellä, mikä häröily on puhtaasti vieroitusoireita ja mikä mahdollista psykoottisuutta, joten kannattaa tosissaan niitä olojaan tarkkailla. Muutenkin, jos oireet kovin pahoiksi äityvät, eli vispaat sinnetänne, et pysty nukkumaan jne., jne., niin kannattaa tehdä tuo lopetus vähentelemällä annosta, koska leptien seinään lopettaminenkin voi aiheuttaa pahimmillaan vakavatkin vauriot :frowning: .

Olen alkava olemaan uskova, että meidän rakas, Saunameitsori Winstoni tulee saamaan kympin täyteen merkkejä
ja onkin siinä sitten vasta toinen järjestyksessään, kun edellinen sankari oli Dark Magus omalla täyskybän donallaan.

Olen ollut epäterveen kiinnostunut lukemista ja numeroista jo myöhemmällä aikuisiällä ja pyrin niillä hahmottamaan vajarisanoista tilkkeeksi jääviä mustia aukkoja, jotka haittaavat hieman kokonaisuuden merkityksestä tingittyä näkymää…

Flimmeriä oli taas viime yönä, vaikka 8 kk on vikasta bentsomurusta. Kun tarpeeksi kauan kiskoo rauhoittavia,
saa tällaisia pieniä, elämänmittaisia sivujuonteita matkansa varrelle, eivätkä ne sitten koskaan tule loppumaan.

Voiko 25 millin kakunkoriste-ataraxista ja kahdesta kolmen millin melatoniinista tulla pöhkö olo,
niiden jäädessä vuosien käytön jälkeen pois ruokavaliosta ?? Nyt näyttää ja tuntuu siltä.

Enkä oo kiukkuisempi tai seesteisempi aamuisin.

^^ Juu, en mä seinään meinannut lopettaakaan. Koitin siis puolittaa tota 20 mg annosta 10 mg, koska Pharmaca Fennicakin sanoo, että kliinissä tutkimuksissa yli 10 mg annokset eivät osoittautuneet yhtään tehokkaammiksi. Ja mulle psykiatri tuolla suljetulla puhui 35 mg Abilifyannoksesta, jollei sähkö tehoa. :smiling_imp: :unamused: Phtyi!

Ehkäpä tota pirulaista pitäisi pudotella niin kuin bentsoja, eli murunen kerrallaan tabletista pois. Ts. voisin aloittaa vähentämällä 5 mg. Nyt on takana puolisen vuotta tuota kuuria ja olen aivan zombi. Ei huvittaisi siksi tota syödä. Vaikka toisaalta zombiuttaahan tää pimeä vuodenaikakin ennen kuin siihen tottuu. :confused: Eli vaikea sanoa, kumpi nyt on se oikeampi ongelma väsymyksen takana; pimeys vai leptit.

Joo, täytyy kyllä varmaan pyytää jotakuta läheistä kertomaan aika ajoin, millainen vointi on ulkopuolisen silmään. Sitä kun on aika hankala itse tarkkailla, jos menee täysin psykoosiin. :confused:

Seiskakymppiselle: Kyllähän Atarax ja melatoniini voi joillekin tehdä pöhkön olon, etenkin jos tolet on laskeneet. Mulla oli jossain vaiheessa tolet laskeneet Ataraxiin, ja kun taas otin sitä, niin nukuin makeat päikkärit ja illalla oli tyhmä olo.

^ Moi. Juu meinasin sitä poisjättämisen jälkeistä olemusta, josta onkin nyt jo vähän kokemusta. Uniaika lyhenee ja nukahtaminen vaikeutuu. Joutuu ottamaan välillä meloja taas ja ataraxia sekaan. Mut ei täs missään tapauksessa ole kyse mistään bentsoviekkaritiloista ! Sehän se oiskin, karmeeta…

Pöljäksi tunnen itteni pitkin päivää ja mut tuntevat jakavat fiiliksen.

Hyvät päikkärit tekee hersaa ja naisesta ne voi tehdä… entistä lepposemman tai vähemmän väsähtäneen.

^^ Joo, luin/tulkitsin taas vähän omiani :blush: . Hyvä, ettet lopeta seinään ja hyvä ajatus tuokin, että pyydät jotakuta luottotyyppiä tarkkailemaan alatko ihan psykoottisia sekoilla. Tosin leptien vieroitusoireet voivat itsessäänkin tietynlaista “harhaisuutta” aiheuttaa, joten tosi vaikeaa siinä on tarkalleen sanoa, mikä johtuu mistäkin. No, lekuria ei asiaan kannata juuri tuon vuoksi sotkea, koska, kuten jo sanottu, kaikki oireet johtuvat vain psykoottisuudestasi tai muuten vain mielikuvituksestasi ja lepteillä ei mitään haittavaikutuksia ole :mrgreen: :smiling_imp: .

Pimeys väsyttää/passivoi toki ja saa niin tehdäkin, mutta leptit tuskin asiaan auttavat. Sinänsä tämä vuodenaika voisi olla sulle ihan hyvä ajaa lääkitystä alas, koska aiemmista jutuistasi olen saanut käsityksen, että kevät ja valon lisääntyminen olisi sulle se pahempi flippailun aiheuttaja. Tsemppiä :slight_smile: .

Askarruttaa, että mikähän se mua vaivaa ja olenko tässä itse sekoamassa niin, että tarvitsen kohta psykoosilääkitystä? Ei ole nimittäin pahemmin masentanut tämä syksy :confused: . Kylmyys toki vituttaa niin, ettei veri kierrä(Kirjaimellisesti :mrgreen: ) ja tietty mä paremmin viihtyisin valoisammissa olosuhteissa, mutta meinaan, että tämä on ollut kyllä helpoin syksy… Ööö… Aika vitun pitkään aikaan :open_mouth: . En minä valita, kunhan ihmettelen :stuck_out_tongue: .

Tuntemattomasta syystä ollut taas pakko kiskoa buprea viikonloppuisin. Olen huomannut, että jos yksi vkl jää väliin alkaa puskemaan pientä reflan tynkää. Onko tuo edes mahdollista, vai onko kyse jostain omasta psyykkauksesta?

^ Onhan se mahdollista, joo. Noinhan se monilla alkaakin, että viikonloput(pe-su) vedetään “satunnaiskäytöllä” ja viikon(ma-to) pystyy helposti olemaan ilman, koska bupren puoliintumisaika on niin jumalattoman pitkä, että aloittelijalla se ei vielä ehdi mitään huomattavia refloja tuoda esiin siinä 4-5 päivän buprettoman jakson aikana. Ja jos nyt joskus vähän vituttelee tai vatsaa nipistelee, niin ne voi aina pistää jonkin muun syyn piikkiin, koska kaikillahan välillä sellaista on. Riippuu tietenkin, kuinka monta viikonloppua putkeen buprea olet kiskonut. Pari-kolme perättäistä viikonloppua ei tietenkään vielä mitään kummoista fyysistä riippuvuutta ehdi aiheuttaa.

^Onhan tuota mennyt kuukausia melkeinpä joka vkl enemmän tai vähemmän. Asia lienee juurikin kuten kirjoitit. En ainakaan halua uskoa kuvittelevani tällaisia oireita. :unamused:

^ Varo Vävy sen kans sit ihan oikeesti, ellet halua tähän paskaan kurimukseen upota kaulaas myöten…! Ja tää siis ihan hyvällä, en halua saarnata tms. ku itte oon suossa ja syvällä.!
Mut mulla lähti aivan täsmälleen samalla tavalla se homma liikkeelle, ja meni varmaan reilu puol vuotta sillä “pelkästään viikonloppuisin” systeemillä.
Mut sit se alkoi kytki luistaa jos sattui jäämään vähä ylimääräistä viikonlopulta, ja sitä ajatteli et miksei nyt viikollaki vois kerran-kaks ottaa…

And that’s it, siinä vaiheessa se mopo karkas lopullisesti.!

^Usko pois, tuota saarnaamista tullut kyllä kuultua. Eihän siinä, ymmärrän tarpeen. Noin se on mennyt monella vanhalla kaverillanikin, jotka alunperin ovat olleet lähinnä piripäitä. Jossain vaiheessa kyllästytty stimulanttien sivuvaikutuksiin ja viikosta toiseen kun ei selvänäkään jaksa olla, siitä sitten pikkuhiljaa valuttu opparinisteiksi. Suhteellisen hyvin pysynyt käyttö viikonlopusta, mutta mitään varmaa tulevaisuudesta ei voi tällä nistiluonteella sanoa