Askarruttavat asiat

Holly… mun mielest sä kirjotat täydellist suomea :wink:

Kiitos Lazy. Niin kirjoitat sinäkin. Mutta suomenkieli on vaikea kieli, eikä kaikkea voi osata.

Holly 2: Arvaa mietinkö kauan ennen kuin kehtasin kysyä asiaa, jotenkin arvasin et se voi loukata. Tarkoitus ei kuitenkaan ollut. Mun mielestä kirjoitat huomattavasti parempaa suomen kieltä, kuin moni muu täällä. En kohdistanu ajatustani siihen edelliseen viestiin, vaan joihinkin HARVOIHIN lukemiini viesteihin joita oot postannu. Jotenkin se sanojen taivutusmuoto on joskus sellanen, että syntyjään suomalaiset ei sellaisia “virheitä” tee. Eihän täällä ole tarkotuksenakaan täydellinen kieliasu, vaan se että saa mielipiteensä/ajatuksensa ilmaistua.
Pyydän anteeksi jos loukkasin, alunperin olin vain kiinnostunut sun taustasta. Tosi hyvin kyllä kirjoitat suomenkieltä, onhan tää vaikea kieli. Mainittakoon vielä että hlö:kohtaisesti hyväksyn kaikki erilaiset kulttuurit, kielet ym. Ne tuovat rikkautta ja väriä tähän (joskus) harmaaseen arkeen! Niin ja Holly, oot yks mun lempiplinkkiläisistä :smiley:

Pakko nyt sitten kertoa, että enää ei askarruta, koska mission complete. :sunglasses:
Vielä hyvissä ajoin ja upeeeeet tuli! Kyllä isä voi olla ylpeä tyttärestään. :mrgreen:

Joo, ja Holly on munkin lemppareita! Puss o kram! :stuck_out_tongue:

Miss Pupre, En loukkaantunut, oikeasti oikeasti en, missään nimessä.

Mä vaan sitä edellistä viestiä mietin että oliko nimenomaan siinä jotain kielivirheitä joita en vaan huomannut.

Saahan sitä kysyä, ja toki tiedän että mun kirjoitus suomeksi ei ole virheetön.
Mua lähinnä suututti se sokerimurun eilinen ‘Nauraa ääneen sun kieliopille’ Eikä sekään loukannut mua yhtään, vitutti lähinnä. Mutta ei se sun kysymys aiheuttanut mitään tunteita. Sinähän vaan kysyit.

Peace :exclamation:

geeli

miksi aina mennään mumolaan, miksei pappalaan, ukkilaan, vaarilaan.

Mä meen vaan kakolaan! Jippihjai!

oletko tappanut jonkun kakolas istuu paljon tappajia :open_mouth:

Mua niinku lähinnä tällä hetkellä askarruttaa, et miksi yhdessäelävät ihmiset plokkaa toistena fiiliksiä? Siis miksi pitää olla pahalla tuulella heti kun toinen on? Eiks vois käänkuin keksiä ihan ikkariomia tunnetiloja ja veivata niitä, kuin ottaa toisen huono mieli, tyyliin. “aha, jahas, ai sä oot tollanen, no vittu muaki vituttaa sit…” jne.

juu haistakaa paska kaikki toisten tunnetilojen plokkarit, saatana!kehittäkää omat vitutukset!
t.KH

koska mummo on perinteisesti niin sydämellinen ihminen ja kaiken keskipiste mummolassa. pappa on vaan semmonen lisuke :laughing: .

öh, no oikeesti en tiiä. mut sanooko sit sellaset, joilla on vaan pappa elossa, menevänsä silti mummolaan?

kai se on vaikeeta olla vaikka ilonen, jos toinen on kovasti pahalla päällä tai huonolla mielellä. ja luulen, että se on enemmän just näin päin… eikä esim. että toisen vitutus haihtuu, kun toinen on vaan niin yltiöpäisen iloisen onnellinen.

mutta mitä meinaat sanalla plokata tossa?
kun mulle se meinais, että estää…
eli estääkö sun mielestä toisen kanssafiilistely toisen tunteita ja fiiliksiä?

mua askaruttaa sellane asia kuin viina… en ole pystynyt lähtee juomaa kuukautee mut ens viikonloppun ois tarkotus pitkäst aikaa lähtee jo tuol kaapis ois 3 pulloo 40% viru valgeet! tietääks kukaa uskaltaaks niit juoda ku siel viros/venäjäl kulma jengii menny sokeeks ku nuit on juonnu??? ja tunnistaako niistä mitenkää jos niis on jotai paskaa seas?

kai ne on vaan niitä toreilta tms. ostettuja “pimeitä pulloja”, joista tuommosia ongelmia on tullu.
eli jos oot ostanu paikallisesta alkomahoolikaupasta, niin ei pitäisi pelkoa olla.

miksi alkoa kutsutaan pitkäripaiseksi? siksikö, että kassissa on sitten pitkät kahvat, kun siellä on painavia pulloja…? vai onko alkoissa aina pitkät ovenkahvat… tai ne vetimet.
mikskä niitäkin sit sanotaan…

Meillä on aina oltu tasapuoleisia eikä koskaan olla menty ‘mummolaan’. Vaan esim. ‘mummolle ja papalle’ tai sitten käytetty talon nimeä, jossa he ovat asuneet. R.I.P.

onko sellasta päihdetä olemas mistä ei tule yhtään riippuvaiseksi, varmaan kaikista mistä tuee hyvät fiilikset niin syntyy jokunlainen riippuvuus kyseiseen aineeseen.

Niin, varmasti kaikkeen mielihyvää tuottavaan tulee jonkinlainen henkinen riippuvuus. Olisi ihana päästä eroon tästä helvetillisestä halusta kokea mielihyvää, niin häviäisi riippuvuudetkin ja voisi olla oikeasti vapaa. Ei ihmissuhdeongelmia, ei päihdeongelmia… Ah, autuutta.

pääsis eroon tuosta et haluan päihtyä, luulis et kun ikää tulee lisää niin halu päihtyä vähenee ja kaikki on yksilölistä.

Onkohan miffy lomalla/matkalla, tms…? Kun ei oo näkynyt…

Miffy on MATKALLA.