Askarruttavat asiat

Auer o vaikee tapaus… :confused: Periaattees ja teorias olen sitä mieltä, että myötätunto kuuluu kaikil, eikä ole mikään ehtyvä luonnonvara niin että, jos joku sitä saa, se on joltain poies. Mut helppoahan se o olla periaattes jotain mieltä -käytännön tilanteet voi olla niin karmeita, että joskus mietin, että onko jotkut -myös eräät tapaamani tyypit- edes ihmisiä…mut kyllähän net ovat. Ihminen pystyy äärimmäiseen hyvään ja pahaan, kaiketi. Silti: en pysty tuntemaan mitään myötätuntoa k.o. naista kohtaan… Syy: (omien) lasten seksuaalinen hyväksikäyttö :angry: :angry: :angry: . Minkälainen ihminen voi tehdä jotain sellaista… :astonished: ??? Noh, onhan niitä muitakin… :frowning: .

En lue hänen versioitaan mistään, ja alan olla totaalikyllästynyt koko naiseen… Ei sitten ole saanut riittäviä korvauksia omasta mielestään… :angry: . Juupajuu. Ei taida ahneudel ja härskiydel olla rajaa sil “ihmisel”( ?).

Mua sinänsä ei niin häiritse, että kirjan on kirjoittanut joku vaikka Hitler, voisin ihan hyvin lukea Mein Kampfinkin mielenkiinnosta vaan. Toki sen kanssa ei tule enää moraalista ongelmaa - ei Hitler enää tienaa kirjallaan. :laughing: Mua vaan kiinnostaa todella paljon rikollisen mielenliikkeet. En tiedä miksi. Kai sitä haluais jotenkin ymmärtää käsittämätöntäkin.

Kannattanee olla varovainen kirjoitteluissaan, ettei tuu kunnianloukkaussyytettä. :laughing: Rikolliseksi koen voivani lukea Auerinkin, koska voimassa ON rikostuomio. Siihen ei Auerin, mun tai kenenkään muunkaan mielipiteet vaikuta.

Mulla tulee muuten 90-luvulla vaikuttanut “unimurhaaja” mieleen vähän. En nyt muista naisen nimeä, mutta hakeutui itse myös julkisuuteen todistelemaan syyttömyyttään ja rakkautta miestään kohtaan hanakasti. Kyseessä siis miehensä murhannut rouva, joka väitti myöskin ulkopuolisen surmanneen miehensä tunkeutumalla taloon keskellä yötä. Joskin rikoksen suunnittelu kusi ja puhui itsensä jatkuvasti pussiin, sekä oli muutenkin kaiketi hieman harhainen. Hänellä tosin oli selkeä motiivi murhata miehensä, jota Auerilla taasen ei tainnut olla.

Mua vaan mietityttää, että jos ärhäkkäästi pitää tunkea itseänsä joka mediaan todistelemaan, niin… Vaikuttaa vähän siltä, että onkin oikeasti syyllinen. Miksei se riitä, että itse tietää olevansa syytön?

No, jos mä kirjoitan, etten tunne Aueria kohtaan myötätuntoa ja pohdiskelen mihin kaikkeen ihminen kykenee, ei liene aihetta kunnianloukkausilmiantoihin… :unamused: .

Ei vaan kiinnosta… sen selittelyt :unamused: . Eikä kyllä muidenkaan. Tuomio annettiin rikoksesta, joka o minusta kenties pahempi kuin murha, ainakin joissain tilanteis…

^ Siis toi oli läppä. Muistaakseni se jossain vaiheessa uhosi tekevänsä nettikirjoitteluista kunnianloukkaussyytteitä. :laughing:

Tiedän miehen joka meni tunnustamaan surman muutaman vuoden päästä, rupesi omatunto kolkuttamaan. Poliisitkin sanoi ettei ruumista olisi koskaan löydetty.

Annelilla mukavat eläkepäivät auringossa. Rapiat puolimiljoonaa ja ok-talo Ulvilassa takaa varsin miellyttävän elintason esim Kaakkois-Aasiassa. Sinne itse suuntaisin hänen asemassaan.

Voipi Annelin rikosrekisteri estää ainakin kaiketi Thaimaassa oleskelun, varmaan luulis, että tiukkis Singaporessakin. :smiley: En mä kyllä tiedä, miten noi rikostaustat tutkitaan, esim. kysytäänhän Jenkkiläänkin matkustettaessa, että onko rikoksia kontollaan, eli entäpä jos vastaisi vaan, ettei ole? :confused:

^Enpä tiedä, Thaimaahan tunnetaan englantilaisten eläköityneiden ammattirikollisten eläkepaikkana. Ei se seula ainakaan kovin sakea voi olla. Porukka myös oleskelee maassa varsin yleisesti laittomasti. Laittomasti maassaoleskelusta sanktio on joku länsimaisittain täysin mitätön sakko.

Aiheuttaako Sirdalud muille vatsakipuja? Eilen illalla otin ja taas helvetin kipeä vatsa, joskin helpottamaan päin. Ainahan mulla jossakin määrin on vatsakipuja/-vaivoja ja ajattelinkin aluksi, että silkkaa sattumaa, mutta tämä on nyt viides tai kuudes kerta peräjälkeen, kun Sirdaludin ottamisen jälkeen vatsakipuni ovat selkeästi “normaalia” voimakkaampia. Lukeehan tuon haittavaikutuksissakin vatsavaivat, mitä lie sitten tarkalleen ottaen tarkoittavatkaan(Mulla ihan perus-IBS-kivun paheneminen kyseessä), mutta ajattelin, että noita sivareita tulisi vasta suuremmilla annoksilla ja/tai säännöllisemmällä käytöllä :confused: . Itse olen ottanut 2, max 4 mg kerralla, enkä sitäkään, kuin ehkä viikon välein, jos jokin raaka keskiarvo pitää heittää. Tosin lyöhän mulla jo tuo annostus verenpaineetkin maihin, joten miksei sitten muitakin sivareita voisi puskea :confused: .

^ Tulee. Mä joskus luulin et mulla on joku vitun syöpä tyyliin. :unamused: En tiedä millaista kipua sä meinaat, koska en IBS:stä tiedä, mutta mulla tulee alavatsa kipeäksi. Itse olen yhdistänyt vaivan siihen, että jotkut lihakset siellä kun pääsevät rentoutumaan ja lääkkeen vaikutuksen lakattua taas jumiutuvat, niin se sattuu. Vai tuleeko sulle välittömästi vatsa kipeäksi?

^ Jep ja joo, vasta seuraavana aamuna on vatsa kipeä, kun iltaisin/nukkumaan mennessä yleensä aina Sirdaludia otan. Voi tosiaan johtua tuostakin, että lihakset jäykistyvät jälleen ja se säteileen nimenomaan vatsaan, kun ei mulla muita mainittavia vatsaoireita ole ollut tuossa yhteydessä(No toki ne ns. normaalit, mitä nyt lähes aina on, mutta eivät ole pahentuneet). Toisaalta olen kyllä muuten suht rentona vielä aamullakin ja tuo on nimenomaan sellaista suolistokiputyylistä kipua, joten mene ja tiedä. Tosin IBS nyt voi ärtyä kaikenlaisesta, pienestäkin jännityksestä. Mietin vain, mitä ne Sirdaludin haittavaikutuksissa mainitut vatsavaivat käytännössä tarkoittavat, kun jotenkin ajattelisin, ettei niillä viitata pelkkään lihasjännityksestä johtuvaan kipuun :confused: . Jos sillä on vastaavia vatsavaikutuksia, kuin tulehduskipulääkkeillä, niin täytynee miettiä, uskallanko tuota ottaakaan, kun tulehduskipulääkkeille olen niin herkkä ja saan niistä oikeasti pahoja vatsavaivoja vähänkin suuremmilla annoksilla ja ilman vatsansuojalääkettä. Ne tosin tuntuvat ennemmin ylävatsassa(Toisin, kuin tuo Sirdaludin aiheuttama kipu) ja niihin liittyy närästystä ym. “hauskaa”, kuten parhaimmillaan/pahimmillaan veren oksentamista :angry: :mrgreen: .

^ Hmm, kai se voi meinata vaikka ilmavaivojakin. :confused: Ummetus ja ripuli varmaan olis mainittu erikseen. Mä en jotenkaan uskoisi, että kyseessä on tulehduskipulääkketyyppiset haittavaikutukset. Buranassa esim. on mainittu suoraan ylävatsan ärsytys ja ruuansulatuskanavan oireet.

Askarrun tyttöjen nimistä. :confused: Enkä tiedä miksi ihmeessä, koska en mä nyt ole vauvaa saamassa, varmaan koskaan. Saati, että se ois sanottu juttu, että tyttö edes tulisi. :laughing: Tiedän, minkä nimen antaisin, jos mulla olis yksi tyttö, mut en tiedä, jos ois vaikka kolme tyttöä. Meitäkin on sisaruksia vain tyttöjä kolme, samaten mun äidillä on kaksi siskoa. Serkukseni ovat tyttöjä ja pikkuserkut kans, tosin on niitä yks poikakin. Onkohan meillä joku sukurasite saada tyttöjä kolme? :laughing: No, mikäs tässä nimiä keksiessä, kai sen paskemminkin vois yönsä käyttää.

Mikä teistä on nätti tytön nimi?

Niitä on paljonkin, mutta Lucrezia… Siksi se on nimimerkkikin. :smiley: Toisaalta tykkään myös venäläistyyppisistä naisten ja miesten nimistä Mischa on kaunis, Svetlana on saanut vähän turhan paljon huonoa mainetta meidän foorumilla sukkanauhoineen, mutta Jelena on myös kaunis nimi.

Enemmän olen ajatellut miesten nimiä, Miska, Mitja, Matroskin, Mikael kaikki hienoja nimiä.

Mä muistan yhden, se oli aika alussa kun se joutui sinne poliisivankilaan vai mikä paikka nyt olikaan niin, se Anneli totesi siinä haastattelussa, että: “Eihän siellä saanut edes mitään kunnon lääkkeitäkään”. En usko että kyse olisi ollut verenpainelääkkeestä.

Myöhemmin hän haastattelussa sanoi, ettei käytä mitään lääkkeitä.

Tää oli vaan sellanen juttu, joka jäi mun korvaan mutta sikäli mulle on aivan sama käyttääkö Anneli jotain lääkitystä, käyttikö hän silloin tai käyttääkö nykyään. Se ei nyt kyllä kuulu kansalaisille mun mielestä pätkääkään. Mua jotenkin jäi hämäämään se haastattelu, koska olen jotenkin automaattisesti ajatellut Annelin syylliseksi, kun se poliisitutkinta taas loisti laadullaan siellä. Mä mietin monesti, että eikö Anneli suutu kun koko ajan sitä syytetään asiasta, mitä ei sanomansa mukaan ole tehnyt. Hän totesi siihen, että hän on vaan niin rauhallinen ihminen. Tunnen kyllä sellaisiakin. En tiedä.

En osaa sanoa enää koko tapauksesta yhtään mitään, mutta se tuo lääkitysasia sikäli jäi haastattelusta mieleen. Vaikka se nyt ei oikeasti kuulu kenellekään mitä lääkkeitä ihminen käyttää vai käyttääkö ollenkaan.

Edit: Vaikka ei tuokaan mikään ristiriita ole, koska on voinut käyttää lääkitystä ja lopettaa sen käytön. Toi kohta vaan iski jotenkin korvaan siitä haastattelusta. Kenties sen takia, kun mietin että millä helvetin aineella se on saatu toin rauhalliseen tilaan.

Nils Gustafsson ja Bodomin teltteretki all over again. :unamused:

Nyt mä muuten keksin, mikä teki sen haastattelusta niin omituisen. Kehonkieli on ristiriidassa vastausten kanssa. Se nyökyttelee välillä samalla, kun vastaa kieltävästi.

Joskus jossain oli juttua, että diatsepaamilla olisi saatu niin hiljaiseksi oikeudenkäynneissään. Haastattelussa se kyllä tais sanoa, että lopetti jonkun mielialalääkkeen käytön vankilassa. Tosin voisihan joku lääkkeisiin sen kummemmin perehtymätön kutsua bentsojakin “mielialalääkkeeksi.”

Nimiasiaan, tiedätkö, mä itseasiassa halusin joskus lapsena, että mulla olisi tytär nimeltä Jelena. :smiley: Sointuu se vieläkin nätisti, mutta tuskin valitsisin sitä. Svetlana on kyllä juu ehkä hieman kyseenalainen. :laughing: Tosin se ei mun korvaan soinnu kauniisti muutenkaan. Tykkään nimestä Adelina, mutta kelasin eilen, että siihen on vaikea keksiä toista nimeä jatkoksi, koska sen pitäis olla joku lyhyt nimi.

Evelina tuli ensimmäisenä mieleen… Nimipäivä jouluaattona, kaverit voi kutsua lyhyesti Eveksi, eikä kuulosta miltään junttinimeltä ja ulkomaalaisetkin osaa lausua sen.

Minäkin tykkäisin muuten Evelinasta, mutta olen tuntenut liian monta inhottavaa sen nimistä ihmistä. :angry: Mun ikäisillä ilmeisen suosittu nimi ollut. Laura on toinen nimi, josta tulee inhottavat vibat kantajiensa takia.

Pojan nimiä on muuten huomattavasti vaikeampi keksiä.

Kävi jännä juttu tuossa päivänä eräänä, otin hieman itseeni kun narkomaaneja haukuttiin aika rajuin sanoin. Toimitilani on samassa rakennuksessa tällaisen vanhusten asumisyksikön kanssa. Tunnen ne hoitsut, ja käyn välillä kahvilla heidän taukotilassaan. Edellisenä iltana talon pihalla oli pyörinyt jotain epämääräistä sakkia, pulloja rikottu, jotain huudettu ja mesottu. Nistejä kuulema olivat, kun ne käyttäytyvät arvaamattomasti. Paikallisen k-klinikan edessäkin kuulema on aina uhkaava tunnelma. Yksi sairaanhoitaja toteaa ihan pokkana, että nisteillle pitäisi olla joku “työleiri”, tai ihan suorilta niskalaukaus. Miehensä on kauppias, ja hänenkin mielestään nistit pitäisi tappaa. Siis vittu, sairaanhoitaja heittää tuollaista juttua työajallaan. Kysyin sitten, että pitäisikö myös juoppojen ja mt-ongelmaisten varalle suunnitella jonkinlainen “lopullinen ratkaisu”, koska hekin voivat aiheuttaa julkista pahennusta tai varastella. Ei pitäisi, koska vitun nistit ovat pahimpia. Olin aidosti järkyttynyt, että tuollaista kielenkäyttöä käytettiin hoitotyötä tekevässä työyhteisössä. Minähän olen ollut aikaisemmin töissä useammassakin erilaisessa hoitolaitoksessa, enkä koskaan ole törmännyt tuollaiseen vihaan ja kielenkäyttöön. Edes päihdeongelmaisten kanssa työskenteleviltä, tai ensihoitajilta, joilla saattaa usein olla hieman nuiva suhtautuminen laitapuolenkulkijoihin.

Täytyy myöntää että loukkaannuin, eikä sitä kovin herkästi normaalisti tapahdu. Ja todellisuudessa siellä pihalla oli riehunut jotain kaljateinejä, katsottiin kameroista talkkarin kanssa.

On se melko järkyttävää, millaisia tyyppejä alalla työskentelee. Erityistä typeryyttähän tuollainen osoittaa, ja jotenkin luulisi, että kun kyseessä on kuitenkin korkeamman asteen tutkinto, niin edes JOTAIN aivoja pitäisi löytyä sen verran, että raksuttais siellä “vitun nisteyden” ja mt-ongelmien korreloivan aika monessa tapauksessa keskenään. Väittäisin oikeasti 90% näistä olevan psyykeltään järkkyneitä, en vaan tähänkään päivään mennessä ole keksinyt mitään muutakaan selitystä alkaa täyspäiväiseksi narkomaaniksi. Viihdekäyttäjät nyt välttämättä eivät ole psyykenongelmaisia.

Eipä sillä, kyllä noi hoitsut tuntuu eriarvoistavan itse mielenterveysongelmaisiakin. Mä muistan joskus, kun makasin ensiavussa (taas kerran :unamused: ), niin siellä oli kans joku nuori tyttö, joka oli viillellyt. Kuulin sitten, kun hoitsut puhuivat “kahdesta mielenterveyspotilaasta”, eli ei ollut vaikea arvata, keitä tarkoittivat. Kuulemma viiltelijälle ei tule mitään huomiota ja ei tarvitse psykiatrin konsultaatiota, koska ei sitä mikään muu vaivaa kuin pieni viiltohaava, sekä saa kävellä itse kotiin, ei mitään takseja soitella, kun ei päivystys ole mikään hotelli. Sitten ne pohtivat siinä, että “sille lääkkeiden ylianostuksen ottaneelle voi pyytää psykiatrin, se on oikeasti kipeä.” :unamused: No voi hevon vittu, kun eivät ymmärrä sen itsetuhoisuudenkin ilmenevän eri tavoin. Toki mä tossa sain nyt hoitoa ja suopeampaa kohtelua, mutta sapetti kyllä vähän. Entäpä jos sillä toisella oli ihan yhtä paha olo kuin mullakin?

Ensihoitajia olen ihmetellyt useasti, että miks vatussa edes hakeutuvat alalle, jos ei kiinnosta auttaa kaikenlaisia ihmisiä, mutta se potilaskontakti on onneksi verrattain lyhyt. Kun taas sairaanhoitajat joutuu potentiaalisesti kuukausiakin olemaan saman potilaan kanssa tekemisissä, niin ymmärrystä moiseen kapeakatseisuuteen riittää vielä vähemmän.