…
Psykoosi on psykoosi on psykoosi ja yleensä huono homma, riippumatta siitä, mikä sen on laukaissut, enkä mä ainakaan asettele niitä sen perusteella mihinkään paremmuus-/huonommuusjärjestykseen. Olennaisempaa on, kuinka vaikealaatuisesta psykoosista on kyse ja siinä mielessä voisi ajatella, että huumepsykoosit ovat pienempi paha, kuin ns. oikeat psykoosit, koska ne monesti loppuvat, kunhan aineen vaikutus lakkaa ja saa kunnolla unta palloonsa, jopa ilman psykoosilääkityksiäkin. Toki päihdepsykoositkin voivat jäädä päälle pidemmäksikin aikaa, mutta silloin on kuupassa jo jotakin isompaa vikaa. No, sitä siellä kuupassa on yleensäkin, jos ihminen kovasti psykoosialtis on. Uskossa oleminen, sen enempää, kuin piripäissään oleminen ei myöskään todellakaan automaattisesti tarkoita sitä, että olisi psykoosissa, vaan monet uskikset ja piripäät ovat ihan näissä maailmoissa, vaikka vähän vaikutuksen alaisina olisivatkin. Olen myös nähnyt tapauksen, jolla iski pyhä henki päähän, kun oli “hieman” piripsykooseissaan, eli nuo eivät edelleenkään ole toisiaan pois sulkevia juttuja .
Jeesus-porukoista mulla ei omakohtaista kokemusta ole, mutta piriporukoista kyllä, eivätkä nekään nyt kovin terveellistä seuraa psyykkisesti epävakaalle ihmiselle ole :mrgreen: . Eipä niissäkään porukoissa aina niin vilpitöntä välittämistä ja aitoa lähimmäisen rakkautta tuntien, olla pistämässä stoppia jollekulle reppanalle, jolla alkaa mennä pahasti överiksi ja toimittelemassa ammattilaisten hoitoon psykoosiin mennyttä tapausta, vaan saatetaanpa lääkitä sitä tyylillä: Sillä se lähtee, millä on tullutkin ja voipi olla kovasti hauskaakin sen psykootikon kustannuksella, että sinänsä en nyt hirveästi näe eroa siinä, mitä “koulukuntaa” se hörhöporukka edustaa . Huono seura on huonoa seuraa, olipa kyse mistä kerhosta tai jengistä tahansa.
Edit: Mä en todellakaan ole tässä kiistämässä sitä, etteivätkö sekopäähihhulijengit ja ylenmääräinen hihhulointi olisi äärimmäisen haitallista monelle psyykkisesti sairaalle ihmiselle. Olenhan itsekin nähnyt monia tuollaisia tapauksia ja pitkälti juuri siellä hullujenhuoneella. Sun teksteistäsi vain saa vähän sellaisen käsityksen, että uskonto olisi automaattisesti pahasta kaikille sairaille, tai vaikka vähän terveemmillekin, tapauksille, koska itse et sitä ymmärrä, etkä siitä pidä. En minäkään ymmärrä moista touhua alkuunkaan, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö siitä voisi olla silti joissakin tapauksissa ihan oikeaa apua jollekin ongelmaiselle ihmiselle. Ei siihen mun ymmärrystäni tarvita. En minä ymmärrä kannabistakaan ja maksalaatikko vasta sairasta paskaa onkin , mutta jos jollakulla toimii, niin en koe, että mun tarvitsisi kovin huolissani ko. tyypistä olla.
^^ Ei, kun kirjottelin tossa ennen tota ylempää lainausta, että mua huolestutti tietyn ihmisen hihhulointi. Juuri hän on kyllä sitä tyyppiä, että jos se todellisuus ikinä vasten kasvoja iskee, niin heittää koko elämä häränpyllyä. Ei ole mikään 24/7 psykoositapaus ja hänet tuntien voin kuvitella, että koska on kriisitilanteissa ennemmin psykoottinen kuin muulloin, niin kyllä se jeesushurahdus laantuu ja sitten tulee uusi psykoosi, koska milläs sitten sekoitetaan päätä ja paetaan todellisuutta. Terapeuttinsakin oli sitä mieltä, että huono juttu, mutta mitäs me läheiset tai terapeutit tehdään, koska ihan tosiasia on, että tossa tilanteessa mikä tahansa se rakkauden ja hurahduksen kohde onkin, vie järjen ääntä lujempaa.
Toki en tosiaan kiellä sitä, ettenkö mä pitäisi uskonnosta ylipäänsä. Ei vaan ollut tarkoitus niin voimakkaasti paistaa läpi. Mutta joo, eiköhän aihe ole käsitelty, koska uskonto aiheena muutenkin on sellainen, että ei siitä yhteisymmärrystä saa aikaiseksi sitten millään. Varmaan edes uskovaisten piirien sisällä.
Silti mä luulisin edelleen, että jeesusporukat ovat pahempia noukkimaan ja “pelastamaan” ihmisiä kuvioihinsa mukaan kuin jotkin piriporukat. Täällä päin musta tuntuu ainakin, ettei uusia edes kovin mielellään haluta niihin käyttäjäklikkeihin mukaan. Toisaalta sekin johtuu aika pitkälti vainoharhaisesta mielestä, eli ei tervettä sekään. Eipä kai kaikki noissa piireissä ole järjen jättiläisiä selvinpäinkään, mutta luulisi että joku moraali löytyy suurelta osalta olla tarjoamatta täysin vieraalle, mielisairaalle jotain aineita. Kun taas jeesustelijoilta HARVOIN löytyy sen verran moraalia, että olisivat käännyttämättä nimenomaan heikommillaan olevia. Toki se heidän käsityksensä mukaan on oikein, mutta mun mielestä on kyse hengellisestä väkivallasta. Tästä tuli muuten yleltä dokkarikin, ihan btw, jossa joku teologi oli aihetta tutkinut ja nimitti ilmiötä nimenomaan hengelliseksi väkivallaksi.
…
Ne aineet eivät yleensä tipahtele mistään ilmaisina taivaan lahjoina, joten harvemmalla nistillä on varaa jaella niitä loputtomasti ilmaiseksi jokaikiselle vastaantulijalle. Toisekseen, vähän tollompikin tapaus tajuaa, että ihan hirveästi ei kannata julkisesti kuuluttaa kaikelle kansalla, että piriä piisaa, eli eipä siinä mikään korkea moraali taida se ensisijainen juttu olla, miksei huumeita mennä tyrkyttämään yleisesti esim. sinne hullejenhuoneen nurkalle. Mä en todellakaan allekirjoita näitä juttuja, että veturijengissä keneenkään ei voi luottaa ja kaikkia kiinnostaa vain oma perse, vaan kyllä sieltäkin voi, oman kokemukseni mukaan, ihan oikeita ystäviä löytyä, mutta jos on tarkoitus ihan oikeasti myydäkin esim. sitä piriä, niin melko heikosti voisi kauppa käydä, mikäli diileri vaatisi jokaiselta asiakkaaltaan perusteellisen kirjallisen selvityksen näiden terveydentilasta, jotta psykoosialttiit, sydänvikaiset ym. riskiryhmät saataisiin karsittua pois . Nistillä voi olla korkea moraali ja jotakin järkeä päässään tai sitten olla olematta. Riippuu ihan ihmisestä. Sama koskee niitä uskiksia. En ymmärrä alkuunkaan tällaista uskikset vs. nistit vastakkainasettelua, jos jostakin moraalista puhutaan
.
Edit: Ja olen ollut lomalla/päässyt pois lataamosta niin, että seuraavassa tuokiossa pirinistit ovat olleet tarjoamassa vetoja näin loman kunniaksi, vaikka ovat varsin hyvin tienneet, mistä olen tulossa ja minkä vuoksi olen siellä ollut, toki, kun itse olen suoraan kertonut. En minä niitä mistään syyttele, eli ihan itse sinne hörhöporukkaan hakeuduin ja pirini vedin, mutta jos ne olisivat niin kovin huolissaan olleet kaverinsa mielenterveydestä, niin kaiketi olisivat pirin sijasta tarjonneet teetä ja sympatiaa ja sanoneet, että mun kannattaa lopettaa stimulanttien kanssa pelleily tyystin, kun ne eivät kerran mulle sovi .
Pööpää-Pölö: Itse en ole tuntenut koskaan kateutta kenenkään uskosta, mutta voin jotensakin ehkä ymmärtää, mitä ajat takaa. Mä olen tuntenut kateutta joidenkin ihmisten mielenrauhasta, jonka ovat tuntuneet löytävän, siis ilman, että siihen, tietääkseni, liittyy mitään uskossa olemisia/uskoon tulemisia. Toinen on eräs vanhempi sukulaiseni ja toinen yksi kaverini(Ei mikään kovin läheinen). Enhän mä toki voi tietää, mitä mielessään hautovat, mutta heistä jotenkin huokuu sellainen tyyneys ja tyytyväisyys elämäänsä. Mitään eivät todellakaan ole julistamassa, koska eipä se mistään mielenrauhasta IMO voisi kertoakaan . Hmm… Kateus on ehkä väärä sana, koska en mä täällä kateudesta vihreänä kihise, mutta tiettyä ihailua tunnen ja joskus haaveilen siitä, voisinko itse samanlaisen tilan saavuttaa. Sitten toisaalta; sellainen mielenrauhatila tuntuu jotenkin niiiiin vieraalta, kun on tähän epävakaisuuteensa tottunut, että enpä tiedä, tahtoisinko sitä kuitenkaan. Tulee sellaisia ajatuksia, että ikään kuin menettäisi itsensä, jos jotenkin niin radikaalisti muuttuisi, vaikken mä toki mitään järjetöntä kärsimystä hirveässä olemassaolon tuskassakaan tässä ole haikailemassa
.
^ Vertasin siksi päihteisiin, koska usein ihmiset korvaavat päihteitä uskonnolla, ja siksi, että monet uskovaiset sanovat olevansa “päihtyneitä pyhästä hengestä.” En tiedä, oletko sä koskaan käynyt sellaisessa oikein fundamentalistien kokouksessa, sellaisessa TV 7 tyylisessä, itse mielenkiinnosta olen, ja se mielentila, joka siellä vallitsee, muistuttaa jotain ekstaasipäihtymystä tai maanista psykoosia. Siis oikeesti, ihan dissaamatta uskontoa. Tiedän kyllä, että äärimmillään noissa porukoissa käytetään psykedeelejä, jotta pääsisi “lähemmäksi jumalaa.” En tiedä Suomesta, mutta siellä oli porukkaa ihan kaikkialta maailmasta ja, kun olin vessajonossa, niin kiinnitin vaan huomiota ihmisten pupilleihin. Enemmistö nyt kuitenkaan tuskin käytti siellä deelejä.
En mä tiedä, saako jostain muusta päähänpistosta yhtä huumaantuneen olon kuin tuosta touhusta. Koitin kaverin kanssa eilen miettiä, niin mietitittiin, että moni nisti pelailee koneella, jos ei ole aineita saatavilla ja suinkin on siinä kunnossa, että pystyy vaan koneen ääressä kykkimään. Todellisuuspakoista sekin on, mutten tiedä, saako siitä huumaantuneen tunteen ja rauhan itselleen?
Mulle muuten ei olla haluttu joskus tarjota, kun olen päässyt hullujenhuoneelta. Tosin toki kyseessä oli hyvin tutut ihmiset. Varmaan jos olis vieraampaan porukkaan hakeutunut, niin olis irronnut ties mitä päihdykettä. Lisäksi jos on niihin himo, niin vaikka joku kysyiskin, että olenkohan sellaisessa kunnossa juuri nyt, niin toki siihen sanoo, että on. En halua puolustella nistiporukoita sen enempää kuin jeesustelijoitakaan. Enkä väitä, että siellä omattaisiin mitenkään erityisen korkea moraali, koska ei omata yleensä. Jos ihan pohjalla ollaan siis.
Silti mun näkemykseni mukaan korkeamman moraalin he omaavat kuin jeesustelijat. Tai mun kokemuksesta. Toki sä olet mua vanhempi ja nähnyt “hurjempiakin” porukoita. Ongelmalliseksihan ton tekee se, että jeesustelijoiden käsityksen mukaan se, mitä he tekevät on todellakin oikein. No, varmaan osan nisteistäkin mielestä tekevät oikein, mutta…
Siis olisin mä ihan yhtä käärmeissäni, jos joku tän mun nimenomaisen läheisen vetäis kauheaan veturiporukkaan mukaan, tai ylipäänsä hänen kaltaisiaan ihmisiä. En todellakaan ole sitä mieltä, että päihteet ovat vähemmän pahasta.
Eikä mulla siis edelleen ole rauhanomaista touhua vastaan mitään. Mä en ole koskaan kuulunut kirkkoon ja olen ateisti ollut koko elämäni. Mua kiinnostaa silti uskonnot itseasiassa aiheena hyvinkin paljon. Että miksi joku uskoo, mitä aivoissa tapahtuu jne. Luin kaikki uskonnon kurssitkin koulussa siksi, vaikkei ne olleet mulle pakollisia. Mulle on todellakin se ja sama, millä joku saa itsensä kuntoon, kunhan se on kuntoon tulemista. Sama se, syökö henkilö vaikka Cipralexia, metkua tai subua, vaikken noistakaan aineista pidä, tai hiisaileeko se kannabista, vaikken mä siitäkään pidä. Tai onko se kunnossa pitäjä sitten jumala ja Jeesus. Kunhan kultaisen keskitien löytää. Sitä mä ajan takaa.
Olen mäkin huomannut, että normiuskovaisilla, ei millään fundamentalisteilla, on sellainen tietty rauha aina. Mä olin muuten pitkään joskus kateellinen ja yritin uskoa mäkin. Se oli epätoivoa, kun halusin kans mielenrauhan. Mutten pystynyt uskomaan. Mä tykkään vierailla yhden mun sukulaiseni luonna, koska hänen kodistaan välittyy rauha ja rakkaus, eikä hän yritä käännyttää ketään. Toki hän on varmaan sydämellinen luonteeltaansakin.
…
^^ En ole itse koskaan käynyt missään megahihhulointiherätyskokouksessa, mutta sen verran kyllä kuullut, nähnyt ja lukenut niistä, että uskon ihan suosiolla menon olevan varsin villiä . Myönnän myös tyystin tuon ilmiön, että nisti alkaa doupata pyhällä hengellä ja hurjalla hihhuloinnilla, jos päihteet ovat poissuljettu vaihtoehto syystä X. Ja tarkoitan nyt nimenomaan douppaamista hihhuloinnilla, en mitään pientä rukoilua, josko Jeesus auttaisi. Olen sitä mieltä, että tuo uskonnolla douppaaminen ei ole mitään oikeaa toipumista päihdeongelmasta, koska, joo, todellisuutta siinä paetaan, päätä sekoitetaan, eikä kohdata niitä ongelmia, jotka päihteiden käytön taustalla ovat, mutta jos se on vähemmän haitallista hommaa jollekulle, kuin kaman kiskominen, niin mikä ettei. Ja nisti voi tulla uskoon myös niin, ettei touhu mene aivan sekoiluksi ja siinä uskonsa ohella käydä myös esim. ihan ammattilaisen terapeutin luona ratkomassa pulmiaan. Eivätkä läheskään kaikki nistit mitään ateisteja ole alunperinkään, eli usko johonkin korkeampaan voimaan voi olla hyvinkin vahva, vaikka varsin aktiivisesti vetäisi yhtä sun toista roinaa.
Paljonhan niitä nk. korvikkeita kemiallisille turruttimille/buustereille löytyy ja päihderiippuvuuden vaihtaminen johonkin muuhun riippuvuuteen on hyvin yleistä. Äkkiseltään mieleeni tuli peliriippuvuus, jonka kurimukseen hiton moni narkki/alkkis on joutunut, kun ryyppääminen ja/tai doussaaminen on jäänyt vähemmälle. Tarkoitan siis rahapelejä ja sehän voi olla todella vaikealaatuinen riippuvuus, joka sotkee elämän vielä pahemmin, kuin aiempi päihderiippuvuus. Ainakin siinä saa tehtyä konkurssin kutakuinkin yhdessä yössä, kun päihteitä saa kyllä kiskoa pidempään ja hartaammin ennen kuin on menettänyt kaikki omat, lainatut, varastetut ja huijatut rahat. Ihan mistä tahansa asiasta saa toki itselleen addiktion revittyä, jos tarvetta on, mutta tuo peliriippuvuus taitaa olla korvikkeita sieltä haitallisimmasta päästä
.
Joskus näihin erilaisiin alkoholistien parantoloihin pyydetään kertomaan omaa toipumistarinaa pitkään jo raittiina eläneiltä henkilöitä. Muistan yhden tapauksen joka oli omasta mielestäni niin sekaisin siitä omasta huruilustaan, että en meinannut uskoa silmiäni ja korviani. Oli ollut siis kyseinen nainen ihan “kassialma-asteella”, kodittomana ja juonut melkein mitä vaan aamusta iltaan.
Ihan kuin olisi vaeltanut silmät kiiluen jonkun superhuumeen vaikutuksen alaisena Mutta jokainen tietysti tyylillään, ei siinä…
.
Graham Hancock Discusses The Mystery Of DNA And The Role Of The Visionary Plants
audioburst.com/burst/69ddf1 … play=false
Mielenkiintoinen teoria ja askarruttaa mitä tapahtuukaan sekä löytyykään kun tiede kehittyy…
Askarruttaa, että miltäköhän se oikein laaadukas (juuri se oluttyyppi mistä pitää eniten) mahtaa oikeasti maistua useiden viikkojen raittiuden jälkeen kunnon juopolla (F10.2+kuulu nyt mihin tyyppiin tahansa) jos nyt sitten sattuu tekemään mieli sitä huurteista? Itse en alkoholia juuri nyt käytä lainkaan vaikka pääasiallisen hoitavan lekurin mielestä saunakaljoissa tai ruuan yhteydessä otetussa oluessa, punaviinissä tai esim. jälkkäri bayleys-litkussa ei mitään vikaa olisikaan.
En minä ainakaan kunnolla alkoholistisesti juopotellessa ja välillä raitistellessa sen juoman makua, hajua, tuoksua tai merkkiä valinnut koskaan kuin pelkästään prosenttien mukaan. Vodkat pakastimesta oli kera kylmän omenamehun (jollain suhteella) isosta tuopista varsin passelia tavaraa.
^ Ei tämä köyhä junttijuoppo mistään laatuoluista mitään tiedä(Joskus toki on tullut maisteltua, mutta pääasia on se, että hinta-päähänmeno -suhde on kohdillaan :mrgreen: ), enkä puhuisi omalla kohdallani mistään raittiuksistakaan, vaikka ihan mielelläni olen ollut taas parisen viikkoa(?) juomatta, kun tuurijuopolle ei vain aina yksinkertaisesti maita. Raittiuden käsitän vähän eri asiana, kuin tuurijuopon kuivan kauden, joka kyllä loppuu ennemmin tai myöhemmin. Ah, mutta asiaan. Maistuuhan se varsin makoisalta, ihan sen halpiskeskiketteränkin ensipuraisu, vaikka todellakaan kyse ei ole mistään mullistavasta makuelämyksestä. Paljon paremman makuisia juttuja löytyy maailmasta, kuin yksikään alkoholijuoma, jota olen tähän ikään mennessä maistanut, mutta se fiilis on se juttu. Mä usein myös buustaan sen ensimmäisen bissen aiheuttamaa tunnetta sillä, että kärvistelen janoissani vähän aikaa, ts. en siis juo vettä(tai muutakaan alkoholitonta nestettä) ainakaan pariin tuntiin ennen korkkaamista, vaikka vähän janottaisikin. Sitten kun kiskaisee ykkösellä sen ekan keppanan huiviin, niin jo se janon tyydyttyminen saa aikaan nousufiiliksen, kun olo paranee ihan sen tähden, vaikkei se 1 bisse tietenkään pahemmin vielä päässä kolise. Sellaista :mrgreen: .
Samaa mieltä. Tuoremehut ja nektarit lantrattuna kirkkaaseen viinaan ovat parasta herkkua.
.
Kuulostaa todella kiinnostavalta puuhalta ja sitten voisit samalla toimia “salaisena agenttina” sekä selvittää miksi syöpään ei jo käytetä kannabinoideja cbc+cbd+cbda+cbg+thc+thca+terpeenit jos ne todistetusti auttaa joissain tapauksissa tai tehostavat selkeästi nykyisten syöpähoitojen tehoa
.
Tuon on varmasti totta ja olen törmännyt jopa sellaisiin todella kokeneisiin (varmasti osaaviin tyyppeihin) jotka ihan tärisevät tämän asian kanssa. Valviran valvova silmä on tiukka (ja saa lekuri olla todella tuju, osaava ja peloton jos lähtee tässä vaiheessa mukaan) ja Fimea-yrittää edelleen tiukentaa seulaa, ettei kukaan saisi mitään. Plus kaikenlisäksi koko kukka on gammasäteilytetty ja heikennetty niin , ettei se toimi kaikilla ja on jopa potentiaalisesti vaarallista joillekin mielenterveyspotilaille vaikka gammasäteilyttämätön tavislääkekukka toimii juuri kuten pitää.
Esim. tässä erään MS-tautipotilaan tarinaa joka onneksi saa vasteen tuotteistaan…
…
^ Hmm… Vaikeampi homma, jos diatsepaamin tiputtelu on noin tuskallista, kun eipä tässä äkkiseltään tule mieleen mitään lempeämmin laskevaa benzoa. Jos jotakin vaihtoehtoa pitää ehdottaa, niin klonatsepaami(Rivatril) on lähes yhtä pitkävaikutteista ja tasaisesti laskevaa, tai sitten tietty vanhanajan klooridiatsepoksidi(Risolid), joka ainakin vaikuttaa pitkään, mutta mikäli sulla toleja tuonkin verran on, niin veikkaan, että aika isolla annoksella saisit sen aloittaa . Onhan toki mahdollista, että juuri sulla voisi toimia vaihto johonkin lyhytvaikutteisempaan benzoon(esim. oksatsepaami), mutta aika helvetin skeptinen kyllä olen tuollaisten säätöjen suhteen
. Sitten mietin tuota Sertralinia. Jollei se ole sulle aivan välttämätön lääke, niin voisit kokeilla sen poisjättämistä, toki asteittain tiputtamalla, ei seinään lopettamalla. Se kun saattaa laittaa sen verran kierroksia koneeseen, että omalta osaltaan hankaloittaa benzovieroitusta.
Alkoholi pois kokonaan, tietty, tai muuten vieroitus menee takuulla päin prinkkalaa. Myös kofeiini ja nikotiini minimiin, mieluiten tyystin pois, jos se vain suinkin mahdollista on. Tokikaan ei kannata kiduttaa itseään hirveillä kofeiini- ja nikotiiniviekkareilla, jos noihin pahan riippuvuuden omaa.
Eipä tästä juurikaan apua tainnut olla…