Ihan ok olo, tasoittuu koko ajan ja ei oo enää edes sitä “palaa kurkussa”
Ja se pirteyskin ehkä hiljalleen haihtuu, tosin joka aamu pomppaan kyllä ennen kellon sointia heti 6.00 jälkeen ylös ja ei juuri väsytä, mut tietty työ-rytmikin tekee sen et tottuu heräämään aikalailla samoihin aikoihin.
Mut ehkä se olo kummiskin on pirteämpi, ku ei niin tee tiukkaa eikä tympäise se herääminen aamulla.
Ihan okei lääke näin ens tuntumalta, ehkä annosta pitää nostaa vielä siihen 150mg jos aattelee sitä masiksen hoitoa, kun en niin ole huomannu et olis jotenkin iloisempi olo, toki vähän pirteämpi ja sitähän mä kyllä halusinkin itse. Kattoo nyt sinne elokuun alkuun tällä annoksella kunnes mun lekuri on palannu lomaltaan, ja miettii sit pitäskö annosta nostaa.
^ Hmm… Eipä se venla, tai mikään muukaan mielipidelääke, varsinaisesti iloa elämään tuo, ts. kovin keinotekoistahan sen tuottama mielialan nousu on. Nuo roippeet ovat ikään kuin ensiapua/kainalosauvoja, joiden avulla pääsee sen verran elämänsyrjään kiinni, että jaksaa alkaa repiä niitä oikeita ilon aiheita asioista. Kääntöpuolena noissa lääkkeissä on myös se, että ne saattavat tappaa melko tehokkaasti tunteita, jolloin niitä ilon aiheita ei edes niin kiinnosta etsiä, kunhan porskuttaa eteenpäin sillä ns. feikkienergialla, mitä noista irtoaa. No, vaikutukset ovat tosiaan hyvin yksilöllisiä, jotkut hyötyvät suurestikin, toisilla olo vain pahenee ja kolmansilla lääkkeen teho on +/- 0.
Raportoi jatkossakin, mitä mieltä lääkityksestäsi olet, jos sua vain suinkin huvittaa.
^ juu, kyllä mä mielellään täällä “avaudun” et miten tää homma etenee. Mä vähän ite tossa mietin et jos näyttää ettei mun olotila oleellisesti muutu, ja jos ei sen kummempaa hyötyä lääkkeestä saa, niin sit juttelen uusiks mun lekurin kans ja lopetan koko homman.
Kun ei ole järkeä huvikseen näitä popsia jos ei ihan näkyvää hyötyä arki-elämään tule, niin sit on parempi jättää pois ennen ku se lopettaminen onkin sit vaikeampi homma.
Vaikka kovasti se lääkäri mulle selitti, ettei näihin uusiin lääkkeisiin jäisi koukkuun, mut mitä oon esim. täällä lueskellu niin kylläpä ton lopettaminen pitkän käytön jälkeen osaa olla ihan isompikin urakka…
Mut en vielä heitä ns. kirvestä kaivoon, vaan ihan avoimin mielin tässä odotellaan, et olisko tästä vielä ihan oikeaakin hyötyä.
Ja pakko on myöntää, et ei tässä enää ns. yleis-vitutus ole läheskään niin korkealla ku aiemmin oli, et johtuuko aloitus-oireista ja siitä pirteydestä vai mistä, mut kyllä tässä vaiheessa ainaki vielä ihan positiiviselta näyttää…
Mulla oli kans sama ongelma kun yritin lopettaa buprea, yö-unet jää kokonaan pois kun alkaa olla nitkut päällä.! Tai ei pelkät yö-unet vaan kaikki unet, ei saa nukuttua ku ehkä 10-15 min pätkiä istuallaan ja sitä ei kestä kovin montaa päivää, ei psyyke eikä kroppa!!
Mä yritin kans kaikki mahdolliset ns. perus napit millä unen normaalisti saa, mut ei se vaan onnistunu. Ei kyllä itelläni ollu mitään kovia droppeja, niinku ketipinoria tms. et kokeile ihmeessä sitä jos saisit edes muutaman tunnin unta sen avulla.
Juu kyllä toi bupren tiputus vaikuttaa yöuniin, oon sen huomannut jo pidemmän aikaa, mutta tää oireilu nyt näköjään pitenee ja voimistuu mitä pienemmäks annos menee ja se kestää juuri tän siirtymävaiheen. Entisten tiputusten tasottuminen on kestänyt noin 2vko joten toivottavasti tässä nyt lähipäivinä alkais helpottaan pikkuhiljaa ennenkun on taas jo seuraava edessä… tosin toi toissaöinen surkeuden huippu johtu myös osittain varmasti siitä efexorista jota en siis nyt alotakkaan koska en vaan pysty.
Saa nähdä… kyllä tässä tarvii alkaa suunnitteleen jo aika tarkasti et mitä kaikkee apunappia ja yrttiä tässä tarvii nukkumisen ja kaiken muunkin suhteen ja kuitenkin niin ettei mitään ojasta allikkoon touhua liiemmin tapahtuis. Eli ei mitään kovin riippuvuutta aiheuttavaa substanssia ainakaan kun ihan akuuteimpiin juttuihin.
Ja sitten nauramme taas aamun mielipuoliset huutonaurut , vaikkei tuossa monien lääkäreiden harrastamassa suoranaisessa valehtelussa sinänsä mitään hauskaa olekaan. Edelleen: IHAN KAIKKIIN lääkkeisiin, Buranasta alkaen, jää koukkuun, jos niitä vetää pidempään jatkuvalla kuurilla. Eri asia sitten, kuinka pahoja vieroitusoireita mistäkin roippeesta saa ja yksilöllistä, miten hyvin kukin mitkäkin viekkarit kestää, mutta periaatteessa ei ole olemassakaan koukuttamatonta lääkettä. Noiden SSRI-/SNRI-lääkkeiden vieroitusoireet ovat vieläpä monella aika hurjat, esim. allekirjoittanut kärsii paljon mieluummin buprerefloista, kuin mielipidelääkeviekkareiden sähköshokkiterapiasta . Myös neurolepteistä sanotaan monesti, että niihin ei jää koukkuun, mutta leptikoukku, pitkäaikaisen käytön jälkeen siis, saattaa olla vielä vaikeammin purettava, kuin pitkällinen benzokoukku, joka tosiaan on koukuista pahimpia. Tietenkään mm. mielipidelääkkeillä ja lepteillä ei ole mitään viihdekäyttöpotentiaalia(Arkkis, hiljaa :mrgreen: ), joten eipä niitä yleensä kukaan ala ihan himoonsa vedellä, kuten vaikkapa benzojen kanssa helposti käy, joten sellaista äärimmäisen voimakasta psyykkistä koukkua noihin ei muodostu ja sehän se pahin taitaa ollakin.
Pahoittelut taas, jos pelottelin liikaa, Zeus. Jos lääkkeestä on hyötyä ja se kohentaa selkeästi elämänlaatua, niin toki sitä kannattaa syödä, ts. riippuvuus on pienempi paha. Lisäksi nuo mielipidelääkitykset saa kyllä usein purettua suht vähällä tuskalla, kun annosta tiputtaa maltillisesti. Ei siis kannata tehdä, kuten minä olen tehnyt, eli pätkiä noita kylmästi seinään ja olla sitten pari viikkoa tyystin toimintakyvytön kotinsa vanki .
Mulla on buprerefloissa usein nukahtaminen helpompaa, kuin normaalisti. Varsinainen nukkuminen voikin olla sitten hieman heikompaa ja unenlaatu ties mitä, kun parin tunnin päästä herään jäähtyneessä hikilammikossa ja sen jälkeen unensaanti uudelleen onkin hieman haastavampaa.
Nou hätä, Winston.
En säikähtäny sun pelotteluas (edelleenkään ) ku olin yhtälailla epäileväinen sen mun p.lääkärin tarinaan ei-koukuttavista psyykelääkkeistä.
Se on totta et kaikella saa varmaan ittensä koukutettua kun tarpeeks paljon+kauan jotain droppia syö. Vaikka jopa niihin vatsantoimintaa edistäviin lääkkeisiin, kuten tässä taannoin täälläkin on puhetta ollu… :mrgreen:
Mut yks jännä huomio tähän venlaf. liittyen: Yhtään päänsärky, niskasärky eikä selkäsärky päivää ei ole ollu sen jälkeen kun tän aloitin, ja aiemmin on ollu se 2-3 krt viikkoon vähintään se päänsärky mikä on v…tuttanu aina äärimmäisen paljon.?!
Mulla on joku hämärä mielikuva, et olisin jostain lukenu et tällä venlaf. olis jotenkin hermostollisen säryn ehkäiseviä vaikutuksia, ja se kyllä pitää paikkansa, jos nyt en ihan unta ole nähny.? Kun en mä niin hullu ole kuitenkaan et olisin kuvitellu itelleni hirveitä hedareita ja nyt ne loppui ku seinään tän lääkkeen alottamisen jälkeen, et pakko täs on joku ihan oikea syy-yhteys olla… :mrgreen:
Mä en nyt muista oliko Venlafaksiinilla noin, mutta se toinen SNRI-lääke Cymbalta, sitä käytetään myös kroonisen kivun hoitoon, kun se nostaa kipukynnystä joillain. Eli hyvin mahdollista tuo on. Koska vaikka kyseessä on eri lääkeaineet, niin vaikutusmekanismihan niillä on sama. Toisaalta voi olla myös, että masentuneena kokee kivut syvemmin yms. Oli miten oli kannattaa jatkaa kokeilua ja mahdollisesti nostaa annosta lääkärin kanssa puhuttua, jos tuntuu että hyöty ei riitä, mutta olo on kuitenkin parempi kuin ilman lääkettä.
Paskapuhettahan toi on, että noihin ei jää koukkuun, ehkä lääkäri tarkotti sitä ettei tule sellasia fiiliksiä kuten pamien kanssa, että pakko saada se nyt tai muuta vastaavaa että saa fiilikset. Vierotusoireet tulee joka tapauksessa, lopetti mitä tahansa lääkettä jota on jatkuvasti syönyt.
Raivostuttavin aikoinaan lanseerattu “nimi” masennuslääkkeillehän oli “onnellisuuspilleri”. Voi vittu, kaikkea muuta. Jos on äärimmäisen masentunut ja tuntee vahvoja tunteiden ääripäitä, niin kyllähän nuo lääkkeet niitä turruttavat. Täten elämä voi olla huomattavasti helpompaa siinä mielessä. Silti suhteellisen hyvältä tuo sun kokeilusi on mun mielestä tähän asti vaikuttanut. Täysiin vaikutuksiinsahan lääke ei kuitenkaan ole vielä päässyt ja aika harva masennuksesta kärsivä pärjää noin pienellä annoksella muutenkaan. Kuulostele tuntemuksiasi, luulen että tiedät itse sitten mitä haluat tehdä kun lääkäri palaa lomilta. Kokeilla annoksen nostoa/ tai lopettaa lääke.
Tsemppiä kuitenkin ja avaudu ihmeessä jos muuta huomaat tai ihan muuten vaan.
Ai mikä sinussa on mysteeri? No, olet ilmeisen älykäs ja monista asioista perillä oleva kaveri. Silti ilmeisen sokea omalle toiminnallesi. Seesteisen pinnan alta aina toisinaan tuntuu purkautuvan sitä ihan perinteistä narkkariangstia. Erinäisten auktoriteettien syyttelyä ja mustamaalaamista, vastuun pakoilua itse aiheutetuista ongelmista, diagnoosien takan pakoilua jne. Tätä meille kaikille varmasti tuttua huttua. Tähän yhdistyy vieläpä raivokas ja huvittavan fanaattinen huumehampusta julistaminen. Ja pyrkimys pummata veronmaksajilta ilmaiset huumeet. Sinun ja perheesi ongelmat eivät ole minun ja perheeni ongelmia. Ei minua kiinnostaa kustantaa sinun huumeitasi. Kasvata kivekset ja selkäranka. Elätä itsesi ja perheesi, tähän sisältyy myös ne huumeet jos niitä käyttää tahtoo. Ole mies, älä vikisevä ja alati valittava ja nillittävä hiiri. Olosuhteet ovat mitä ovat, sopeudu kuten kaikki muutkin.
Onhan tämäkin tietysti näkemys. Lääkekannabis on muuten lääkettä eikä huumetta (erityisesti lääkinnällisessä käytössä)ja sitä paitsi minä kasvatan rehuni itse heti kun se sallitaan meille lääkekäyttäjille aivan kuten esim. Saksassa jo toimitaan :mrgreen: Eipähän tarvi sitten tyytyä enään siihen Bedrocaniinkaan. Eli sinäkö siis näin yleisesti et halua kustantaa verovaroistasi mielenterveysongelmaisille/tai muille potilaille huuuuumelääkitystä koska lääkkeenä on sinun mielestäsi vääränlainen lääke tai en ehkä ole (tai joku muu ei mielestäsi ole) tarpeeksi sairas vaan osaat itse arvioida anonyymillä palstalla netissä paremmin kuin lekuri livenä? Minä muuten myös maksan niitä veroja ihan työnteolla, elätän perhettäni ja tuon oman osani tämän (sairaan)yhteiskunnan hyväksi sekä erikoislääkärin mukaan olen täysin työkyvytön ilman hamppua laajan kelan b-lausunnonkin mukaan.
Auktoriteettejä mollaan ja syyttelen maailman tappiin saakka koska siihen on kohtuullisen paljon ihan todellista aihetta ja olen mieluusti silmissäsi “narkkariangstilla” täytetty hölmö sekä luuseri. Tietysti sinä voit minun puolestani kyllä nöyristellä ja kumartaa ihan ketä haluat. Jokainen taplaa tyylillään…
Kävitkö jo muuten siellä psykiatrilla? Ja jos kävit niin saitko pätevää apua?
Ps. Minulla on muuten edelleen timanttinen selkäranka/munat ja taas vastaavasti sinulla provoamisen taso ei näytä noususuhdanteiselta vaikka mielestäni kieltämättä joskus joidenkin nimimerkkien kanssa käymäsi keskustelut ovatkin olleet sellaisia, että olen hymistellyt kyynisille riveillesi…
Mikä siinä on ongelmana, että kasvatat nyt ne rehusi itse? Kuten epäilemättä teetkin. Ei minulla ole suurta halua kustantaa verovaroista mt-ongelmaisille lääkkeitä, mutta ymmärrän sen olevan välttämättömyys. He ovat hyvin pitkälti
pelkkää painolastia, joiden olisi syytä antaa ratkaista itse kohtalonsa. Realismia tämä ei tietenkään Suomessa ole. Erikoislääkärin lausunnosta huolimatta sinulla ei edelleenkään ymmärtääkseni ole reseptiä Bedrocanille, se lienee tämän asian pointti. Jos joskus on, en missään tapauksessa kyseenalaista sen tarpeellisuutta. Ei minulla ole mitään pätevyyttä kyseenalaistaa ammattilaisten päätöksiä, eikä muuten kai ole sinullakaan. Se on oikein, että maksat veroja. Kirjoituksistasi päätellen sinua on hyysätty ja paijattu siinä määrin, että nyt on takaisinmaksun aika.
Siinähän se onkin, minä en ole pyytänyt tai vaatinut yhtään mitään. Vaan pärjännyt ihan itsekseni, joten ei ole tarvetta kumartaa tai nöyristellä ketään. Tapauksessasi tilanne on toinen, ja käytöksesi näyttäytyykin lähinnä kiittämättömyytenä ja lapsellisena typeryytenä. Kaikki tämä kaikella ystävyydellä, tarkoituksena ei ole loukata tai puida yksityiselämääsi. Pidän vaan erikoisena, että tuon kaliberin kaveri vajoaa tuolle tasolle.
Kävin psykiatrilla ja koen saaneeni asianmukaista apua. Eiköhän tuosta muodostu pitkäaikainen hoitosuhde. Pitäisikö minun muuten mielestäsi vaatia yhteiskuntaa kustantamaan tuo lysti?
Enhän minä nyt ehdointahdoin mikään rikollinen/“päihdenarkkari” halua olla :mrgreen: Bedrocan/Bedica vaatii yhteensä kolmen erikoislääkärin virallisen puollon (ainakin tällä hetkellä vielä Suomessa ennekuin 2016 YK:n erikoiskokous todennäköisesti muuttaa hampun lääkestatusta “normaaliksi”, täten yksi erikoislekuri voi suoraan kirjoittaa respan ja lääkkeitä voi pian saada muiltakin firmoilta kun vain Hollannista), minulla on siis vasta kahden. Eli siis tässä minun erikoistilanteessani sinä et siis kyseenalaista lääkitystäni jos kolmaskin lääkäri on myös samaa mieltä tai tilanne muuttuu ylempänä jolloin saan tietysti respan heti, hieno juttu
Ei muuten tarvitsisi maksaa senttiäkään takaisin jos en haluaisi sillä eräällä taholla on pätäkkää niin ettei paskalle taivu ja voisin olla “hyysättävänä ja paijattavana” loppuikäni. Sitäpaitsi raha on vaan pohjimmiltaan kusetus eikä se ole intressilistoillani tässä todellisuudessa todellakaan ensimmäisenä vaikka hyvin tarpeellinen ja mukava asia usein onkin.
Mielestäni sinun kuuluu kustantaa itse psykiatrikäyntisi aivan kuten itsekkin teen. Olet ilmeisesti tavannut lekurin joka osaa sinua oikeasti auttaa (jos pidempää hoitosuhdetta ajattelit) mutta oletko valinnut rehellisen tien jolla tulokset ovat parhaat vai rullaatko vajavaisella informaatiolla joka tietysti on monissa tapauksissa täysin ymmärrettävää? Itse suosin ja suosittelen ensimmäistä metodia ihan tuloksienkin puolesta…
Ei Kela maksa mitään, mulla kokeiltu montaa verenpaine lääkettä jotka eivät alentaneet paineita, sainn respan jossa vaihtokielto ja ne toimi mutta se hinta. Kaksi neurologia suosittaa kuntoutusta ja vesijumppaa, kipupolin allas on remontissa ja sanoivat että mene uimahalliin, kysyin eikö siihen veteen huku kun yksin en uskalla mennä. Naapurikunnassa on allas jossa MS tautia sairastava kaverini käy viikottain, mä en mahdu joukkoon, ainut mitä olen saanut on kahva vessaan ja suihkuun.
Saatiin vähän kukkaa ja leivottiin pikkuleipiä jotka tasasimme, kummankin kivut helppasi. Se saa jotain Intrferoni pistoksia jotka maksaa yli tonnin per kk mutta eivät enään auta, teki päivän viikossa töita mutta Kela ei tykänny siittäkään niin lopetti ja Kela taas tykkää ja maksaa kaiken. Mulle ei maksa kun vaimolla mukamas niin hyvät tulot, senkö mua pitää elättää. Tällä oli sitä hassis suihketta joka on ihan kuraa, mulla ekana päivänä hieman auttoi mutta mullahan oli melkoiset myrkyt alla.
^ Eikö pistoshoitoisella diabeetikolla ole se 112-koodi, jolla saa täyskorvauksen Kelalta kaikista lääkkeistä? Minä luulin niin. En mä tosin tiedä kattaako 112-koodikaan ihan kaikkia lääkkeitä, mutta suuren osan kuitenkin. Mulla on bipon vuoksi 112 ja saan täyskorvauksen lääkkeistäni. Mä tosin sain tuon 112-kortin jo joskus 14 vuotta sitten, joten ovat saattaneet tiukentaa myöhemmin tuonkin myöntämistä, kuten ovat kaikkea muutakin tiukentaneet .
Pitääpä muuten kysästä lekurilta olisiko itselläkin oikeutta (todennäköisesti ei koska masennukseeni ei ole liittynyt maniaa tai konkreettisia psykoottisia jaksoja) mutta missä menee se raja on varmaan selvitettävä. Lääkekannabishan ei tietysti vielä ole Kela-korvattava mutta sekin tulee muuttumaan jossain vaiheessa.
[i]"Kannabiksen KELA-korvattavuuden myöntämiseksi on tehty ensimmäinen askel.
25.02.2015 Lääkeidenhintalautakunnalle on jätetty hakemus Bedrocan lääkkeen tukkuhinnan vahvistamiseksi. Tämä on ensi askel siihen että KELA voi myöntää 35% peruskorvattavuuden Bedrocanille.
Kun päätös tukkuhinnasta saadaan viedään asia välittömästi KELAn käsiteltäväksi.
26.03.2015 Hintalautakunnasta kerrottiin että käsittelyaika on noin 6kk."
Askarruttaa, että ymmärtääkö nuiva mikä tilanne lääkärikunnassa Suomessa on tämän lääkekannabis asian suhteen nimenomaan psykiatrisiin syihin?
Ne lekurit nimittäin jo jolla on uusin tieteellinen informaatio (ja koulutusta asiaan) voi pahoin niiden lekureiden (ja potilaiden) puolesta jotka eivät ole vielä kyenneet edes muuttamaan ideologista näkemystään hamppuun vahvan kieltolakipropagandan vuoksi joka on alusta loppuun pelkkää hevon paskaa :mrgreen:
Esim. Israelissa on n.8milj ihmistä ja yli 20 000 lääkekannabispotilasta (seula on sielläkin hyvin tiukka), Suomessa n.5.5milj ihmistä ja potilaita reilu 200kpl. Moni luulee, että ne lekurit puhuu paskaa hampusta koska eivät uskalla tai voi määrätä sitä. Totuus on, että ne ammattilaisetkin ovat todella pihalla aiheesta koska huuuuuuuuume ja uskovat monesti sen mitä media syöttää… Tämä on minua hämmästyttänyt itseasiassa monesti koska eikös ensi oletus tulisi olla, että lekurit tietävät niistä päihteistä jotakin puhumattakaan nyt sitten lääkkeistä. Jopa osa lääketieteen tohtoreista on pihalla kuin lumiukot vielä…
Onneksi olen löytänyt kaksi erittäin kokenutta erikoislekuria (jotka eivät kuvia kumarra) joiden kanssa pystyn keskustelemaan hyvinkin syvällisesti myös vielä laittomista psykoaktiiveista eikä minua leimata päihdeongelmaiseksi vaan olen ns. tasavertainen keskustelukumppani lääkityksestäni huolimatta. Keskustelut esim. dmt:stä, datura-kasveista, unideprivaatio hoidosta, transsi-tiloista, shamanismista, sensorisesta deprivaatiosta vesitankissa, tietoisistaunista, meditaatiosta, ihmiskunnan historian tietoisesta vääristelemisestä, huumeidenvastaisesta sodasta ja sen tarkoitusperistä sekä lääketeollisuuden kusetuksista ovat olleet sangen päräyttäviä.
Elämme kohtuullisen ison kusetuksen keskellä jokaikinen eikä varmaan ole mikään ihme jos joitain ihmisiä hieman masentaa kun moni kuitenkin tajuaa homman nimen vähintään alitajuisesti
Joo eihän niillä sairauden numeroilla kaikista lääkkeistä saa sitä ns. 100 % korvausta vaan siihen tautiin käytössä olevista, jotka on hyväksytty sellaisiksi.
Voi kuulkaa, mun Kelakortti on täynnä numerokoodeja. Kyllä mä joudun maksamaan sen reilu 600€ ja sitten maksaa 1.5€ per lääke. Silti se toimiva verenpaine lääke pitää maksaa, vähän vajaa 200€/kk, kun nyt on aika jättämässä plinkkiläisten parhaan/kilteimmän dopperipojan tuon turkista vuoden satsin sitä lääkettä. Joo mä tiedän ettei niin paljoa saa tuoda mutta siihenki on keinot kun kyseessä ei ole huumaava lääke.
Soikkeli: Vaikea uskoa, että saisit täyskorvattavuuden mihinkään lääkkeeseen “pelkän” masennuksen vuoksi. Käsittääkseni tässä maassa on vain 2 ns. virallista, eli tuohon lääkkeiden täyskorvattavuuteen oikeuttavaa mielisairautta: kaksisuuntainen mielialahäiriö ja skitsofrenia. Masennuksia ja ties mitä persoonallisuushäiriöitä ei noihin “oikeisiin” mielisairauksiin luokitella, vaikka ne kuinka vaikeita ja pitkäkestoisia tiloja olisivatkin, juurikin pitkälti sen tähden, ettei jokaiselle hullulle tarvitsisi korvailla lääkkeitä koko rahan edestä . Sitten on toki erinäisiä somaattisia sairauksia, jotka oikeuttavat täyskorvaukseen, mutta ne ovat asia erikseen ja niistä mulla ei juuri mitään tietoa ole.