no nyt saa jottai selvää jo
Juu, mut ei oo kovin kätevää muuttaa aina tekstiä isoks… Mikäs olis seuraava väri… Hahaa… Näkyyks tää…
Joo ei näkyny
ei tosissaa näy
Katos, en olekaan aiemmin näitä värejä huomannutkaan…
Mä otin jo joskus kai syksyllä käyttöön tän värin, et tää on niinku mun allekirjotus… Tai sit alku vuodesta… En muista. Mut kuitenki. Mut on helppo äkkiseltään tunnistaa tästä tekstistä, ku käytän aina tätä väriä.
Niin on joo, sua vielä aikas usein haluaakin löytää täältä kaiken paskanjauhannan seasta.
tää voi olla hyvä sävy mulle, mutta en toki kopioi personointikeinoasi, tipi, joskus voisi vähän vehreyttää puhetta kuitenkin.
paitsi että tämä plinkin sävy itsessään jo jo vihreä, hm…
on taas niin off topic että…
Tietty kaikki voi ottaa itelleen jonku värin käyttöön, kunhan kukaan ei vie mun rakasta purplee… Se on vaan kiva, kun tunnistaa helposti, vaikka kuvat ei aina toimiskaan.
Mikäs siinä on, et mun mies ei tajua sitä, et mä en ihan vielä voi oikein luottaa siihen, ku siit ei kuitenkaa oo kovin kauaa, ku se jäi kiinni siitä pettämisestään? Se hermos mulle tänään, ku se olis halunnu mennä tässä joskus kaverinsa polttareihin ym. ja mä en oikein innostunu ideasta. Miten se voi olettaa, et se voi pettää mua, valehdella liki vuoden ja luulee vielä sen jälkeen et mä näin pian hyväksyn sen poikien illat baarissa ilman mua? Eikö pettämisestä todellakaan kuulu seurata mitään vaan mun pitäis nyt vaan olla niinku ei mitään ja antaa sen painaa tuola ympäri baareja ties missä seurassa?
Vai olisko mun vaan pitäny kostaa ja panna jonkun muun kanssa, jotta se tajuais kuin se satutti mua teoillaan ja ymmärtäis, et miks se luottamus on nyt vähän heikossa? Joo se ei nussinu sen muijan kans, mut mä taas en pystyis tästä ihan äkkiä rakastuun kehenkään toiseen, jota mä voisin sit pari kuukautta piirittää ja kun en sais sitä toista ottaisin taas mieheni takas niinku ei mitään olis tapahtunu.
Jos se mies välittää susta niin sen pitäisi ymmärtää että noi baari-illat ei ole niin itsestäänselvyyksiä sen jälkeen mitä on ollut. Ootko sanonut sille että sua pelottaa että mies tekee jotain tyhmää? Syyttelyhän ei auta vaan omien tunteiden kertominen rehellisesti. Voisitte vaikka sopia jonkin kompromissin, tyyliin että mies ilmottelee itestään aina välillä ja vaikka ihan kotiintuloaika. Kyllä se siihen suostuu mikäli haluaa että sulla on rauhallinen mieli.
Toisaalta voi olla semmosta ‘tahtojen taistoa’, että ‘kyllä mä saan tehdä mitä haluan’- meininkiä teillä ilmassa. Puhukaa jos makhdollista. Miesten kanssa se on joskus vaikeeta. Sano ettet halua rajoittaa sen sosiaalista elämää, mutta kun sulla ei ole myöskään syytä täysillä luottaa siihen että mies on kunnolla niin silloin miehen pitäisi tulla asiassa vastaan.
Kyllä mä kerroin sille et tottakai mä pelkään et tää kaikki toistuu ja sanoin, ettei se voi olettaa multa luottamusta ja sit se sano, et selvä, en käy enää missään muualla kun töissä, istutaan sit aina kotona, eikä tavata ketään. Eli se tuppaa vähän ylireagoimaan. Se ei oikein ymmärrä, et joo, sillä on ollu aikaa unohtaa se akka viime elokuusta asti, mut mulle tää tieto tuli vasta nyt. Se niinku tuntuu olettavan, et kun asia on sille jo vanha juttu ni munkin olis jo pitäny toipua ja unohtaa kaikki, kun siitä on melkein vuosi jo aikaa.
Sit sinne polttareihin on vielä menossa sen sinkkukaveri, joka on aina sitä mieltä, et miehet saa tehä mitä vaan ja et mä voin kyllä olla himassa lapsen vahtina, kun mies menee. Se sen kaveri ei tasan pystyis oleen vittuilematta mistään mulle raprtoinneista saatika kotiintuloajasta, enkä mä halua saattaa miestä siihen tilanteeseen, et sen kaveri pitää sitä tossuna. Paha juttu on just se, et ei meijän kaverit tiedä tästä tapahtumasta ja mun miestä kaduttaa ja hävettää niin paljon, et se ei haluu et tutut saa tietää ja siks olis kauheen vaikee perustella mitään syitä, miks mä vaadin sitä pitään yhteyttä muhun pitkin iltaa. Mä saan taas tästäkin vaan pirttihirmun maineen.
Hankalaa. Hyvähän sen miehen kaverin on puhua noita ikisinkku juttujaan, kun ei sillä taida olla kokemusta yhestäkään pitkästä suhteesta. Se ei oikein osaa kunnioittaa naisia ja määräilevä akka on pirttihirmu ja välittävä mies on tossu. Ja parasta täs on se, et se kaveri taitaa jo nyt pitää mua kusipäänä, kun sinä iltana kun mulle selvis tää mieheni epärehellisyys ni meijän piti mennä sen kans baariin ja luonnollisesti se peruttiin, koska mä olin ihan palasina. No en sit tiä miten mies on sen sille kaverilleen ilmottanu. Sanonu varmaan vaan, et mä en haluukkaan.
Jätä se miehen kaveri omaan arvoonsa jos mahdollista, kyllä se puheitaan peruu sitten jos itse vakiintuu. Ei kuulosta järin aikuisen miehen puheilta sen jutut… Sun mies taitaa olla kahden vaiheilla vähän, mennäkkö sen kaverin mielen vai teidän parisuhteen mukaan. Sen pitäis ehkäpä selvittää mitä haluaa. Ei sinkkumiehen ja seurustelevan miehen elämät voi olla samanlaisia, on vähän eri säännöt kun tulee ottaa se vaimokekin huomioon. Tee miehelles selväks että arvostat hänessä niitä piirteitä joista pidät hänessä seurustelevana osapuolena. Taitaa olla ukkelilla vähän menovaihe päällä ja se hauskanpidon menetyksen pelko. Kyllä se siitä kypsyy jos haluaa, sun pitää tehdä selväksi ettet tahdo tulevaisuudelta sitä mitä teillä on ollut aiemmin, huuruisia baari-iltoja jne.
Se on vaikeeta jos mieli tekee vielä juosta baareissa ja on luottamuspulaa. Luulen että toi tasottuu ajan myötä. Toi että mies heittää marttyyrivaihteen päälle on vaan jotain ns. epäkypsyyttä toimia riitatilanteissa. Voit sanoa että että ethän sä ole ennenkään ollut mikään elämän rajoittaja, mutta mies on omilla teoillaan aiheuttanut sen että kaikki ei ole niin mutkatonta, edes yksi baari-ilta.
Todella tympeetä käytöstä miehen kaverilta tollanen. Sun miehen ois hyvä vaan näpäyttää että kumpihan niistä on yksin kuolinvuoteellaan… Miehelle naisen tulis olla ylpeyden aihe, ja sä varmasti olet sitä miehelles, se ei vaan pikkupoikana uskalla nousta puolustamaan omia valintojaan. Eli parisuhdetta.
Lycka till, toivottavasti mun pöpinöistä on sulle mitään hyötyä.
Huomasin kaupassa uutta Marlboro Fresh Mint-tupakkaa, hopeinen aski, muuten samanlainen ku light-metholissa. Olin jo aski kourassa, kun tajusin, et sehän on mint eikä menthol, ni en sit kehannu kokeilla ku tuli jotenkin yhtäkkiä keltanen smartti mieleen(vaikkei se samaa ollutkaan).
Askarruttaa onko toi millasta jos jollain on kokemusperästä tietoa?
Onhan se selvä, et se kaveri on kateellinen kaikille varatuille, koska se kyl haluis muijan, mut ei löydä sitä ja siks tarvii piikitellä niitä joilla jo on joku. Ärsyttää vaan, et yks miehen tärkeimmistä kavereista pitää mua kusipäänä. Muutenki mua aina luullaan kaikkien meijän ongelmien aiheuttajaks. Kiva et koko kaveripiiri lulee, et mun lääketörttöilyt oli syy siihen, et mun mies mut viime kesänä jätti, vaik todellisuudessa mä olin jo sillon kuivilla ja mies vikitteli toista naista. Mun mies kun on sellanen unelmavävy, ettei mitään rajaa. Se tulee kaikkien kans toimeen ja on julkisesti aina kunnon hymypoika ja sit mä oon muka kauhee tiukkis, kun mulle tullaan sanoon, et vahdi sä teijän lasta ni me mennään poikien kans vähän baariin.
Mut joo. Siis ei mun mies osaa oikeesti riidellä reilusti ja se voi johtua siitä, et se on rikkinäisestä kodista, kun taas mä en. Mä oon nähny vanhempieni riitoja aina ja tiedän miten niistä selvitään, kun taas mies on nähny, kuin viimenen riita johtaa eroon. Ärsyttää vaan, et mun pitää opettaa sitä riiteleen “oikeeoppisesti”, ku se saa mut tunteen itteni jokskin ärsyttäväks opettajaks. No kyl se äskön sano, ettei se aio mennä mihinkään, ku kyl se nyt tajus sit, mitä mä ajoin taas takaa, kun sanoin siitä luottamus pulasta. Mut ottaa vaan päähän se, et se ei voi heti siinä riidan aikana myöntää vaan pitää aina olla puolustus kannalla ja sanoo mua määräilijäks. Säästyttäis niin paljolta jos se edes yrittäis jo siinä riita tilanteessa asettua mun asemaan, eikä vänkäis väkisin vastaan.
Miehet…
Joo riitatilanteissa on todella hankala joidenkin antaa periks milliäkään tai yhtään nöyristellä, ja itse kuulun noihin. Mutta nopeasti kyllä lepynkin ja ajattelen kummankin puolelta asioita ja sitten voikin jo puhua.
Hyvä kun sait nyt jotenkin reilaan ton tilanteen! Pääsisittekö joskus yhessä käymään ulkona, vaikka niiten äijylin kavereidenkin seuraan niin että voisit saada tilaisuuden ‘kerätä pisteitä’ niiltä, niin typerältä kuin se tuntuukin? Ei mielistellä tarvis kuitenkaan. Ja saisitte kummatkin vapaa-illan , yhdessä ja niin ettei sun tarvis pelätä mitä miehes tekee/näkee poissa ollessan. Kyllä toi mieltä vetää matalakas väkisinkin jos on pirttihirmun maine ja voi vaan kuvitella mitä selän takana puhutaan. Voi olla ettei mitään puhutakaan, sun pitäs voida itse osoittaa niille kakkiaisille millanen mimmi oikein olet. Ja jos ei auta niin jätät ne omaan arvoonsa ja pidätte kaverinne itsellänne.
ROBOOO oletkooooooooo sinä sielläääääääääääää…mukavaa iltaa vaanvaanvaan minä toivottaa saansaansaan.
pöppötipöö
Kyl Robo käy täälä tsekkaileen meijän kirjotuksia…
hyvä tietää…ettei tunnu et puhuis seinille