Ärsyttäviä sanoja

Juurikin näin. Lame on hyvä, pitkän historian omaava sana.

Jäbä tietää mistä puhuu :slight_smile:

Mua ei ärsytä niinkään sanat, eikä puhuttu kieli, mutta netissä kyllä eri väriset kirjaimet kammottaa. Irkissä vielä enemmän kuin missään muualla.

Yksi raivostuttava ilmaisu on “np:”

Hahaa! Tossa pari viikkoa sitten tuli käytyä piiitkästä aikaa helsingissä ja baarin valomerkin jälkeen näin JUST pahimman tollasen tapauksen. Ihmeääntely ja se saatanan ärsyttävä sihinäässh jota väkisin vielä korostetaan. 19v ja espoossa(/vai olikohan vantaalla) asuva. :open_mouth:

Emmä oo oikein tässä vielä ymmärtänyt, että miksi jotain sanaa pitäisi vihata.

Jos paras kaveri yht’äkkiä rupeaa käyttämään jotain sanaa joka on ennen ärsyttänyt, niin ärsyttääkö se sen jälkeen enää niinkään??

Mut sää et voi niille yhtikäs mittää!!!

En niin. Se on hyvin valitettavaa. Typerältä se joka tapauksessa näyttää, ja tekee tekstistä hankalammin luettavaa.

Mä taisin vaihteeks ymmärtää väärin… Et tainnu tarkoittaa
sitä, että värien käyttö sinänsä on ärsyttävää vaan että jos
koko ajan vaihtaa niitä. Oli se kyllä aika selvästi siinä, oho :idea:

:wink: Musta värit noi muuten on kivoja… :wink:

Kun varsinkin jotain muotisanaa, joka on alunperinkin ärsyttävä(vaikka pissis), kuulee käytettävän n. 1000 kertaa, joittenkin kännisten räkänokka-pikkupoikien suulla, niin alan minä ainakin sitä vihaamaan.

Kyllä noin yleisesti ainakin mun parhailla ystävillä on sen verran maalaisjärkeä ja tyylitajua, ettei ainakaan ihan heti omaksu mitään muotisana-väännöstä(vaikka peelo) ja jos käyttää, niin sille nauretaan porukalla. Vastatakseni kysymykseeen, ärsyttäisi ja vielä enemmän, kun se on vielä paras ystävä ja ihmettelisin, että: “Mitä helvettiä? Onko sulla kaikki kunnossa?”. Tosin aika aikaa kutakin, kait minä olen vain niin vanha ja muodista jäljessä, etten ymmärrä miksi pitää viljellä niin helvetisti sisällöltään loukkaavaa sanaa “peelo”.

Sinua kait ei mikään ärsytä, kun olet niin diplomaattinen…

Niin mutta sinäpä voit. Mulla menee melkein kaikki viestisi ohi, kun ne on muotoiltu niin omituisesti ja käytät joulukuusi-väriasua teksteissäsi. Eipä siinä, jatka ihmeessä samaan malliin jos se on sinusta hauskaa, minä en vaan lue tekstejäsi. Ei pahalla. Sitäpaitsi olihan ton lauseen:“Mut sää et voi niille yhtikäs mittää!!!” kirjottaminen varmaan aika työlästä ja aikaa vievää, mutta kullakin on huvinsa…

Kyllä minua toisinaan jotkin asiat ärsyttää (ei sitä nyt voi kieltää), mutta en nyt huomaa että mikään sana sinänsä.

‘räkänokka-pikkupoikien’ peeloilut huvittavat ehkä enemmän kuin ärsyttävät.

Musiikkityyleistä puhuttaessa esim. bläkkis ja döödsmetalli. Argh!

Mutta jatkuvasti on kertakaikkiaan liikaa! :E Mä alan olla liian vanha huvittuakseni… tai jotain.

Etsi itsellesi sopivampaa seuraa :wink: :wink:

Noh noh :laughing:, minä vaan satun näkemään niitä täällä keskustan tuntumassa vähän liikaa ja aina ei voi kulkea korvatulpat(tai sormet korvissa) päällä laulaen lalalalalala…

Joo, niinpä tosiaan on.

Ja on se suvaitsevaisuus sitten hieno asia, varsinkin jos osaa suvaita sellaisia ihmisiä, jotka ajattelevat kaikesta samalla tavalla kuin itse, eivätkä ole omituisia, eivätkä muotoile tekstiänsä väärin tai käytä oikein kammottavia värejä.

Hienoa keskustelua täällä, upeita argumentteja, kumoutumattomia perusteluja. Kommentoidaan väitteitä, ei lytätä persoonaa, ei kyseenalaisteta motiiveja. Todella upeeta.

Värien käyttöön ei ole kukaan kuollut.

Niin juu sarkasmia, ihq… Tottakai saat tehdä mitä tahdot ja mielestäni puheissasi on monesti rehellisyyttä. Minä vain toimin miten toimin, ei ollut tarkoitus käännyttää ketään ajattelemaan tai kirjoittamaan esim. minun tavallani, vaan ilmaisin suoraan mitä mieltä olen väreistä ja tekstien muotoilusta - mikä on toisaaltaan aika vähäpätöinen juttu… Sisältö se on mikä merkitsee ja tarkoituksena olikin sanoa, että on harmi, jos moisten seikkojen tähden jää hyvä sisältö lukematta(ehkä mun oma vika).

Jess! Näin esitetty kritiikki ei loukkaa, kivakiva. :slight_smile:

Muotoilun tarkoitus sillon, kun kirjotan järkevän kirjoituksen
on yksinkertaisesti jäsentää omat asiansa omaan kappaleeseen.
Kammottavat värit ja omituiset muotoilut mennee jatkossa off topicciin
“of topic”, kun sinne saa kirjottaa aivan mitä vaa…

Hyvinhän tämä toimii… :wink:

(Mää en osaa aina olla asiallinen… :open_mouth: )

edit

No suurin osa edellämainituista ärsyttää ihan vitusti. Myöskin “Stadin slangiin” jämähtäminen ja nasaali-sihinä-ässä. Murteet on sekoittamista varten!

Taidan olla ihan ohi(HYI VITTU mikä sanonta!) kun en tajunnut varmaan puoliakaan näistä sanoista.
Ihqu kyllä ärsyttää. ja kaikki “söpöilysanat”, kuten “ärrimurri”, “mököttää”,“rakastella”(sanokaa panna vaan!) tai sitten rumat sanat, kuten “pillu”, “kyrpä”, “mulkku”, “onanoida”(tulee mieleen olminvalkea löysä letku hikisessä teinikourassa) ja …“terska” YÖÖÖÖKK!!!

Kamasanat, kuten budi, swimba, pörri, eemelit, texmex, herska yms yms.
Mieluummin: kukka, blossi, piri, vauhti, nipsut, subut, polle jne(vanhat kunnon!)

Itse keksin sanoja ja sanontoja, joita tartutan kavereihin. Sitten, kun olen kyllästynyt totaalisesti, niin kaverit vasta pääsee vauhtiin ja mä oon iha niinqu et bliis, ettexte vois lopettaa…
t:KH