Ärsyttävät asiat

^ Joo, onhan niistä “ylimääräisistä” lehdistä joskus iloakin. Mä en pahemmin askartele, kun en ole sillä tavoin taiteellisesti lahjakas, mutta tuleepa noita tilanteita aina silloin tällöin, kun tarvitsisi kuumeisesti esim. paljon pakkausmateriaalia tmv., mihin lehdet soveltuvat hyvin ja sitten vituttaa, kun niitä ei huushollista löydy. Ilmaisia kun tosiaan olisivat, eikä viitsisi tuhlata rahaa ties mihinkä kuplamuoveihin, pakkauspapereihin ym. Saisi noita vanhoja lehtiä toki haalittua kasaan ystäviltä, tuttavilta ja sukulaisilta, mutta oma vaivansa siinäkin metsästyksessä on, jos sille pakkausmateriaalille kovinkin akuutti tarve sattuu iskemään, kuten mulla saattaa käydä, jos/kun saan niitä kaikki uusiksi -kohtauksiani, jotka eivät edes ihan liian harvinaisia ole :unamused: :laughing: . En mä kuitenkaan ala ilmaisjakelu-/mainoslehtiä säilömään siltä varalta, JOS, joten lehtikeräykseen nuo enimmäkseen lentäisivät lukemattomina ja siksi olen katsonut paremmaksi pitää sitä kieltokylttiä ovessa :confused: .

Pettymys ystäviin!

Siis mitä helvettiä! Taas lähti yks ystävä… Toki se on henkisesti erittäin tasapainoton ihminen, mut luulin, että oltais voitu antaa toisillemme semmosta vertaistukea ja kumppanuutta. Ja niin tää tähän mennessä on ollutkin. Mutta jos se oikeasti kaatui siihen, että käytin sen nähden buranaa, parasetamolia ja yhden gaban… Ja kun se gabakaan mikään myrkky ole…

Mutta voi jösses että ärsyttää!! :imp:

Ja muuten, ikuinen aiheeni, unettomuus… Ei niitä rysän päällä jaksojakaan niin paljon tule, että sillä jaksais nauraa… Tiedän, olen epätoivoinen. Kertakaikkiaan.

Väärät konsonantit lainasanoissa kirjoitetussa tekstissä, esim. bibolaarinen, codeiini ja jostain syystä ehkä ärsyttävin ikinä: bubre. BUBRE :imp:

Kosketusnäytöllä kirjoittaminen

Luurien autocorrectit joita ei saa pois päältä

Tiettyjen softien (vitun Logic saatana) eksklusiivisuus omenalaitteille

Ko. laitteiden absurdit hinnat - 1500 läppäristä, jonka saa samoilla spekseillä kolmasosan halvemmalla puuceenä. Seriously?

Yleisesti teknologisten vempainten paskuus; luurit tehdään kestämään max. kolme vuotta, ja korjauttamisen hinnalla saat jo uuden.

Katupöly. Hiekat helvettiin kiitos, tuskin tulee enää jäätä hei

Paitsi että vappuna on pakkasta. Ja jengi muutenkin vitun jäässä ja öissä.

On tää rankkaa.

ISO KOMPPAUS :smiling_imp: :imp: .

SIIS NIMENOMAAN! Kaikenlaista olen nähnyt ja sietänyt ja siedän, mutta se, että joku kirjoittaa “bubre” on ihan saatanan kamalaa. EI, EI, EI!

^ Väärät kirjaimet väärissä paikoissa vituttaa, ite revin hiuksia kun nään jonkun kirjottavan kongreettinen. Voi perkele. Tuo bubre on kyllä paha kanssa, aijaitsajai.

Bubre tosiaankin paha virhe. Yleensäkin kirjoittaminen epämääräisen epäselvästi.
Toisaalta kadulla ja viestittelyissä sitä monesti sanotaan bubreksi jostain syystä. Se on varmaan monelle jäänyt yleisestä käyttökielestä tavaksi kirjoittaa bubre. Onhan se kyllä ärsyttävä asia. Monien psykoaktiivisten aineiden lempinimet myös usein ärsyttää.

Noloa myöntää, mutta olen saattanut joskus kyllä kirjoittaa itsekin sanan bupre, bubre. Epähuomiossa.
Anteeksi, ei toistu :mrgreen:

^ Onhan sitä roippeilla kaikenlaisia enemmän ja vähemmän tyhmiä lempinimiä, mutta en mä tajua, miten tuo bupre=bubre siihen liittyy. Jos mä ääneen lausun sanan “bupre”, niin se kuulostaa lähinnä “puprelta” näin suomalaisittain :mrgreen: .

^ Bubu, Bubbana, Bubre… En tiedä miten se mihinkään liittyy btw. Ei silllä niin väliä. Kirjoitusvirheitä, tai tarkoituksellista. Eipä tuo buprea kutsuminen bubreksi toimi koodikielenä virkavallallekaan tosiaankaan :unamused:
Että ei sekään oikeen selitä tuon sanan käyttöä bubrena esim. Txt viesteissä. :unamused:

Tunnustan tyhmyyteni, mutten aio sitä korjata. :mrgreen:

Panacodeista codi, venlaflaksiinista venla, ketipinorista pinori yms… Mut yleisisti ottaen käytän niitä vaan sillon kun on selvää mitä tarkoitan.

Mua niin ärsyttää kun meidän äiti viljelee tekstareissa x-kirjainta. Joka sanan voi lyhentää sillä jos vaan mahdollista…

^ Eihän tuossa nyt mitään tyhmää tai kummallista ole, jos käyttää lääkkeistä lempinimiä/lyhenteitä, koska A) monella lääkkeellä on sen verran pitkä ja monimutkainen nimi, ettei sitä jaksa joka väliin hokea ja B) niinhän se on, että rakkaalla(tai vähemmänkin rakkaalla :unamused: ) lapsella on monta nimeä. Bubressa nyt vain ärsyttää se, että siihen on aivan tuulesta temmattu täysin väärä kirjain, kuten esim. bibossakin ← Mitä vittua se tarkoittaa?

Mä ymmärrän kyllä lyhenteiden käytön tekstareissa tmv., kun pitää saada se asia tiivistettyä mahdollisimman lyhyesti. Mua ärsyttää enemmänkin oma tyylini, kun en osaa sitten millään tiivistää :mrgreen: . Jos pitää ilmoittaa tekstarilla jokin hyvin yksinkertainen asia, tyyliin: Nähdään klo. 19.00, niin eiköhän mun pidä siihenkin runoilla vielä ties mitä turhaa paskaa, kuten mulla on punainen pusero(Siis tyypeille, jotka kyllä tuntevat mut varsin hyvin, eivätkä tarvitse mitään erityistuntomerkkejä bongatakseen mut omasta kodistaan) ja kaunis ilmakin tänään :mrgreen: :unamused: . Ainoastaan hirmuisessa kiireessä onnistuu sanoa asiansa lyhyesti, mutta harvemmin mulla niiiin kiire on. No, mä olen muutenkin aika puhelias tapaus, mutta voisi sitä rölötystulvaansa nyt edes tekstiviesteissä yrittää karsia :unamused: .

^ Kyllähän sitä itsekin ainakin puhekielessä tulee käytettyä useimpien aineiden kohdalla lyhenteitä ja lempinimiä. Se on hauska joistain aineista, kun ne nimitykset lähtee muokkautumaan aikakausittain eteenpäin ties minkälaisiksi :laughing:

80-luvulla syntyneet lääkärinklopit/ NAISlääkärit, nuo Valviran kätyrit, jokka kattovat asiaksensa kertoa m u l l e, mitä on päihderiippuvuus ja että “bentsojaeioletarkoitettubentsovieroitusoireidenpoissapitämiseen”.

Mitä näille pitäisi sanoa… :unamused: ???

1. Hör du, jag var missbrukare innan du var född :imp: nii että älä sinä kuule tule m u l l e kertomaan mitä päihdeongelma on, prkl :imp: . Että jos suoritit siellä lääketieteellisessä tiedekunnassa jonkin pakollisen päihdelääketieteen kurssin oliko tuo vallan viis opintopistettä en tiijä eikä kiinnosta ja luit sitten vähän päihdelinkin kirjotuksia - se EI tee s i n u s t a tämän asian asiantuntijaa :imp: .

2. Ei ole muuten leptienkään käyttötarkoitus lieventää sitä levottomuutta, joka tulee mitättömän pienestä bentsoannoksesta per päivä. Eikös net ole psykoosien hoitoon tarkoitettuja läkkei? Ai että voi muuttua alkuperäinen käyttötarkoitus… NO NII JUST!!!

3. Va fan culo :laughing: !!!

Vai toimisiko semmoinen rauhallisena pysyminen ja asiallinen puhe paremmin… Ööh, pitäisköhän joku päivä vielä kokeilla… :unamused: :laughing: .

^ Mun mielestä nuoret MIESlääkärit on pahempia. :mrgreen: Ne on niin vitun virkaintoisia Ketipinorin tyrkyttäjiä ja pätemisen tarve 10+, etenkin, jos erikoistuvat psykiatriaan. Näkevätkin vielä psykoosin kaikkialla ja kaikissa. Nuoret naiset pelkää hulluja ja narkkareita, ja määrää yleensä kiltisti, mitä pyytää. :wink:

Kirjoitusvirheistä; mua ärsyttää sana impulSSiivinen, kun se on impulsiivinen. Tota kahdella s:llä kirjoitettua todistan lähes jokaisessa lääkärin lausunnossani. :laughing:

Mulle terkkarin nuori lekuri sanoi miksi syön pameja ja voisinko vähentää, sitten kysyi kauanko olen niitä syönyt niin 8V johon tuumasi että en sitten voi lopettaa ja kirjoitti respan vuodeksi. 1958 syntynyt monisairas mies joka saa niistä hyvän kivunpoiston on jo mennyt sen vaiheen yli että riippuvuus olisi jokin ongelma, pamit mulla sieltä miedoimmasta päästä lääkkeitä ja semmoseen vaivaan johon ei ole hoitoa eikä mahdollisuutta parantua. Kyllä mä pidän itseäni vanhempia lääkäreitä parhaina, kun he kävivät koulunsa ne oli ihan tavis lääkkeitä.

Kirjotin “NAIS”-etuliitteel, ku en keksinyt feminiinivastinetta sanalle “kloppi” :wink: .

Joo, onneks ei tartte enää shrinkkejä “tapailla”, kun o pysyvä eläke, ja siin mieles annetaa olla. Muuten ei. En nii tarkaan viittti täsä… Ku NEHÄN vielä saattaa lukkee tätä :open_mouth: . Siis NSA, mainostajat ja kukalie… sukulaisille terkkuja. Mainostajat…huoh… Mul ei ennää määrätä paljon mitää, joten en tajua mitä siitä pikkuannoksesta oikeesti tarvii enää kitistä… :confused: . Sen takia, mihin bentsot nyt sitte alunperin on “tarkoitettu”. Jokainen lääke on tarkoitettu ostettavaksi. Niitä on tarkoitus myydä. Jos olisin rikas ja etsisin sijoituskohdetta rahoilleni, ostasin varmaan lääketehtaiden osakkeita… Tai sitten en. Ostasin perkele lääketehtaan :imp: . Sen toiminta loppuisi aika pian. Se nimittäin erikoistuisi vain päihdyttävien lääkkeiden valmistukseen ja söisin ite ja jakelisin laittomasti…

Nojaa, ollaanpa täällä hassuja taasen… :unamused:

Mua ärsyttää yhdys sana virheet :mrgreen: . Eka shrinkki, jota “tapalin”, kyseli: “Mites sitä alkKKohoolia on mennyt?” :mrgreen: Se o l i ärsyttävää. Moisesta suomen kielen pyhien kieli oppi sääntöjen loukkaamisesta tulisi rangaista :open_mouth: !!! Säädettäis siitä niinku semmone niinku laissa rankaistava teko elikkä niii ku tehtäs siitä semmone niiinku rikos. Lainsäädäntö tekee rikoksia. Miksei lainsaadäntöä säädetä laittomaksi.

Ei herrajjestas ny menee jo nii vitsilimboiluksi, että paree lopettaa :blush: .

Hampaiden muovipaikat. Puolen vuoden sisäl irronnut samasta hampaasta samasta fuckin´ kohdasta KOLME kertaa. Tympii maksaa tämmöstä. Eijo kuolemanvaaralliset amalgaamipaikat irtoilleet ikinä. Julkisel puolel ei laiteta enää (ainakaan täs kaupungis, tuskin muuallakaan…), joku yksityinen kuulemma saattais laittaa. Ajattelin kysyä lekurilta, että voisko tätä ny millään huomioida laskutukses… :confused: . Saapi nähhä. Riippuu varmaan täysin tyypistä.

Mulla oli joskus 1990-2000 -lukujen vaihteessa tuollainen alkkohoolin käytöstä kyselevä shrinkki :laughing: . Ei voinut mennä edes minkään murrehirmun piikkiin, kun muuten puhui hyvin neutraalia ja oikeaoppista keskisuomalaista yleiskieltä. Alkoholi oli silti aina alkkohoolia. Mua ei juurikaan ärsyttänyt, mutta huvitti kyllä pirusti ja ihan tahallani aina provosoin sitä kyselemään alkkohoolin käytöstäni, että sain nauraa ja vinoilla :laughing: :mrgreen: .

Mua ärsyttävät kaikenlaiset alkeelliset kirjoitusvirheet, joo(Ja nyt niitä tulee tähän postaukseen taatusti roppakaupalla :mrgreen: ), mutta yksi, jota ei ole mainittu on se, kun joku kirjoittaa ns. “jotakin”. Ei siinä tarvita enää niitä sitaatteja, jos siinä on jo ns. ja päinvastoin. Vai kumoavatko nuo sitten toisensa, eli oikeasti tarkoittaakin kirjaimellisesti sitä, mitä kirjoitti? Eikö sitten pääsisi vähemmällä vaivalla jättämällä ne ns:t ja sitaatit pois kokonaan :mrgreen: ?

Mua ärsyttää, kun kaikkia ärsyttää kaikenmaailman kirjoitus, pilkku ym. pikkuvirheet. Ei täällä nyt mitään äidinkielen aineita olla kirjoittamassa. Kiireellä kun kirjottaa, niin voi tulla pikkuvirheitä, mutta onko se tällasella foorumilla nyt niin justiinsa? :laughing:

Mua itseäni ärsyttää, jos jostain kirjoituksesta ei saa mitään selvää mitä sillä ajetaan takaa. Okei, ajatukset voi välillä vähän poukkoilla sinne ja tänne mutta joskus jää ihan sellanen, olo että :confused: . Tai sitten olen vaan tyhmä, olen varmaan itsekin syyllistynyt siihen. Lähinnä siksi kun täällä täytyy vähän kierrellä ja kaarrella, kun ei halua ihan suoraan kaikkea kirjottaa tietyistä syistä.

No joo, aika paljon on kiinni monesti ihan omasta mielialasta, joskus ärsyttää ja vituttaa kaikki. Toisinaan ei lainkaan.

Mua ärsyttää vaan se etten itse osaa oikeinkirjoitusta. Oikeestaan muuten on aivan sama. Paitsi yhdyssanojen käyttämistä arvostan! :wink:

Toki jos kaikki on kirjoitettu yhteen pötköön eikä esim välimerkkejä ole lainkaan, se hankaloittaa ymmärtämistä ja siihen ei aina jaksa keskittyä.