^ Kun en ole koskaan aseella ampunut, nii mitä on hernepussin päältä ampuminen? Ja en ole ennen kai kysynyt tätä: Neurokipu - miksi sinä niin syytät epämiehekkyydestä koko ajan jos tekee jotain jotenkin “ei-alfaurosmaisesti”? Olet kai kovakin homofoobikko? Eikö niitä voisi vaan jättää omiin oloihinsa, jos niin ällöttää? Entä heterot, jotka nyt eivät vaan käyttäydy kuin laumaurokset, vaan kuin yksilöt? Tiskaavat miehet, pyykkejä pesevät, vaippoja vaihtavat? Entäs jos harrastaa tanssia? Tai on vaikkapa seksuaaliterapeutti, ja ratkoo ihmisten seksuaalisia ongelmia? Ihan hetero, mutta työkseen auttaa homoseksuaaleja ja muita, joita yhteisö on hylkinyt tms? Mitäs tuommoisista ajattelet? Saunan taakse ja ongelma ratkaistu?
Niin, ehkä se tarkoittaa lopulta juuri sitä. Ite oon vaan aina kelannut että siihen että suvaitsee jotain sisältyy se, että yrittää myös ymmärtää ko. asiaa/ilmiötä, jolloin on mahdollista päästä pois siitä harhasta että olisi olemassa jotenkin hyviä ja huonoja, parempia ja huonompia ihmisiä tai ihmisryhmiä, vaikkei esim. uusnatsien tai ahdasmielisten äärikonservatiivien aatemaailmaa ja tekoja hyväksyisikään. Toisaalta teot myös määrittävät sen, kuka on, ja uusnatsit nyt vaan on urpoja vaikka niihin suhtautuisi zeniläisen meditatiivisella tyyneydellä
Lisätäämpä vielä kun saunantaakse otettiin puheeksi niin mun ajatusmailmassa vain natsit sinne joutaisi, en tunne vihaa vaan säälin esim. homoja ajatellen ettei tuola ylhäällä voi olla ketään kaikkivaltiasta kun se antaa geenit ihmiselle ja tulos on epänormaali. Laji on onneksi mun tietämyksen mukaan lisääntymiskelvoton, ärsyttää nyt vouhkaaminen avioliitto oikeudesta jota en ymmärrä kun saavat vapaasti asua yhdessä niin se riittää. Samaa sukupuolta olevien adoptio oikeus ärsyttää vaikka uskon heidän kykenevän vanhemmuuteen mutta se lapsi revitään ja kiusataan koulussa niin hajalle että syö 7V ikäisenä jo liuskan lääkkeitä ja käy loppuikänsä psykiatrilla ja helposti kieltää itseltään kaikki sukupuoliset halut.
Armeijasta kieltäytyminen on toinen asia kun itsellä oli tupakaverina kaksi aseetonta MIESTÄ, seisoivat rivissä lepo asennossa jos komento kohdistui aseisiin. Saakelin hyviä isänmaan puolustajia koska ei missään sodassa kaikki ole ampumassa ja siviilit tarvii ruokahuollon takia riuskoja miehiä kuten haavoittuneet. Naisille 3kk armeija ja vain halukkaat ampumaradalle mutta meilläkin voi ydinvoimala posahtaa niin miljoonan ihmisen telttamajoitukset ja ruokkiminen vaatii jotain muuta kuin tarkka ampujan mitallin.
Eikä kiusata. Tai jos kiusataan niin se johtuu kaltaistesi ahdasmielisten spedejen välittämistä asenteista ja arvoista lapsilleen. Sun edustamassa ikäluokassa tollaiset asenteet on toki vielä yleisiä, mutta mun sukupolven kohdalla taas aletaan olla siinä tilanteessa, että sitä on vaan ihan helvetin nolo tyyppi jos “säälii” homoja tai muita heteronormatiivisesta kulttuurista poikkeavia ihmisiä. Homoseksuaalisuutta esiintyy käsittääkseni lähes kaikkialla eläinkunnassa, joten on ihan turha puhua mistään epänormaaliudesta. Mutta turhaanhan mä näitä juttuja kirjoitan, kaltaisesi ihmiset ovat yleensä tässä asiassa samanlaisia kuin kiihkouskikset uskossaan - koska asia tuntuu väärältä, vika on siinä, ei itsessä
Voi kun teidän silmät aukeaisi, lapset osaa olla melkoisia petoja. Ei ole mailma vielä valmis mutta toivossa on hyvä elää, mulle lapset on vain lapsia jopa väristä riippumatta ja just viisi mustaa tyttöä taputteli mun koiraa. Diabeteksen takia aina karkkipussi mukana mutta annan vain kun on joku vanhempi ulkona joka jakaa kun en halua namusedän mainetta, nekin sit saunantaakse. Vois sanoa miksi mua jolla vanhat arvot ja todella konsertaviivi nyt näin mollataan, en ole tehnyt ihmiselle pahaa vaikka mulle on tehty. Eikö vanhat arvot ole säilyttämisen arvoisia, ottakaa villamyssy pois päästä ja lopettakaa hasan polttelu niin mailma valkenee teille.
Nyt nousee savu korvista kun jotkut ovat ihan ulkona elämästä, haavemailma ei ole todellisuutta. Muistakaa miksi emme puhu venättää ja ketkä rakensi tämän maan meille, nyt jo rannoilla sulaa et sivarit vois hukuttautua.
Mä olen työskennellyt mm. lasten parissa viimeisen 10 vuoden aikana paljon, joten tiedän todellakin mistä puhun. Ei niitä kiinnosta se, onko jollain kaksi isää tai äitiä, ellei joku opeta että se on väärin. Se, että sun kotikunnassasi ja lähipiirissäsi ilmeisesti ajatellaan tästä asiasta kuin 50-luvulla ei tarkoita sitä, että niin tehtäisiin muuallakin. Pilveä mä en polta enkä dokaakaan enää, kenelläköhän tässä nyt on pää solmussa aineiden takia Vanhat arvot eivät ole sen enempää säilyttämisen arvoisia kuin uudetkaan pelkästään vanhan tai uuden perusteella. Ja miten ihmeessä sotaveteraanit tai asevelvollisuus nyt liittyvät tähän asiaan? :mrgreen:
Silmäsi ei ole auenneet, kun aukeaa tiedät sotaveteraanien arvon. Lasten hoito on täysi 10+ mutta sattumoisin tunnen kaksi lepakkoa ja toisen lapsi kiertää eri kouluissa kun muut riiviöt kysyy kumman äidin syliin meet ja poika itkee eikä halua mennä kouluun. Poika on ollut mun mukana rannassa ongella ja raukka pieni istui ihan kiinni mussa ja kysyi voiko sanoa sedäksi, saatiin kalaakin ja poika tästä läheltä tulee joskus käymään ja silloin soitan toiselle äidille onko OK. Aina on ollut ja poika tarvii isähahmoa ja tietää ettei kukaan kiusaa silloin, viime kesänä en päässyt selän murtumisen takia ja hiljan kävi kysymässä pääseekö mpyörän kyytiin kun nyt vastoin lääkärin suosituksia meinaan ajaa. Tästä on 200m pojan kotia ja ajan sinne jossa äidit ottaa kuvia ja takaisin, pojalle jää ikuinen mielikuva, ehkä kaverit ei niin kiusaa ku on motoristisetä kaverina. Mulle on ihan turha puhua pa*kaa kun olen nähnyt mitä mailman raadollisuus on, poika kysyy kuinka vanha pitää olla että saa aseen niin sanon et älä osta ikinä ja kun kasvat saat ampua mun aseilla jos äiteet antaa luvan. Kasvatanko ny väärin vai miten tämä homma menee, kerron miksi aseita pitää säilyttää hyvin ja että ne ovat vaarallisia.
En mä kyseenalaistanut sotaveteraanien arvoa, kunnioitan heitä erittäin paljon vaikken armeijaa käynytkään. En vain ymmärrä millä logiikalla ne liittyvät keskusteluun homojen adoptio-oikeudesta? Paska homma, että tuttua poikaa kiusataan, mutta et sä voi yksittäistapauksen pohjalta yleistää että niin tapahtuisi aina. Myös yksinhuoltajien, alkoholistien ja köyhien lapsia kiusataan, pitäisikö siis myös yksinhuoltajuus, alkoholi ja köyhien ihmisten oikeus hankkia lapsia kieltää? Entäpä kehitysvammaiset lapset?
Kahdelle kehitysvammaiselle tytölle olen rakentanut tietokoneet ihan tohon lähelle, kaverini jonka omat lapset kuoli opasti mut perheeseen jossa apua tarvitaan. Mulla hiljan osti asunnon talon päästä, ihan musta mies ja mukava jolta kysyin oletko tottunut kylmään niin sanoi et meidän armeijassa hieman paleli. Hei insinööri mies halusi käydä meidän armeijan jotta saa nopeammin kansalaisuuden, ei ole mikään puunhalaaja. Siinä on lusmuille Sudanista esimerkkiä, ei mua huvita olla armeijassa ,TANA. Polttelen hamppua ja kuvittelen et mut elätetään, saunan takana olis tilaa vielä. Armeijaa käymätön saa panna hameen päälle, ei mitään kunnioitusta.
Oho, no johan on kapeakatseista! Minun faksini on totaalikieltäytyjä, ja olen siitä todella ylpeä!
Sussa on NK paljon asioita joista pidän, mutta joitakin, joita todella kammoksun. En lukenut yllä olevaa keskustelua ku pikavilkaisulla, ja heti alkoi sappi kiehuu. Just tollanen asennevammasuus on syy siihen miks asiat ei muutu ja jotku ihmiset marginaaliryhmiin kuuluvat ei saa olla rauhassa. Adoptio-oikeus kuuluu olla jokaisen perusoikeus, riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, hyvänen aika! Miten vanhempien seksuaalinen suuntaus liittyy lasten kasvatuksessa yhtään mihinkään??
Mua on koulussa kiusattu erään fyysisen ominaisuuteni vuoksi. En varmastikaan saa mielestäsi tehdä lapsia, nehän saattavat periä tuon ominaisuuteni ja tulla siksi kiusatuiksi??
edit: Se että “lasta kiusataan” on paskin tekosyy homofobialle ikinä! Ehkä sitä siellä teidän vanhoillisia sukupuolirooleja korostavassa yhteisössänne kiusataankin, muuttaisivat nyt naiset lapsineen sieltä tänne etelään sivistyksen pariin. Täällä on monia, joilla ne silmät ovat jo avautuneet sitä mukaa kun on siirrytty 50-luvulta 2000l:lle.
(Mihin nää mun tekstit täällä oikeen hävii, koko ajan saa olla muokkaamassa prkle… )
Jorma Uotinen on yksi merkittävimmistä suomalaisista taiteilijoista, ja hänen vaikutuksensa suomalaiseen nykytanssiin on aivan korvaamaton. Uotinen on hieno ihminen ja hieno mies! Se että mies uskaltaa näyttää feminiinisiä puoliaan vaatii aitoa rohkeutta, eli niin sanotusti munaa. (Se taas, että räyhää ase kädessä ei taas vaadi yhtään mitään, se on pelkkä osoitus pelkuruudesta.) Tosin se taitaa olla koko ajan yhä helpompaa, kun ihmiset koko ajan muuttuvat tiedostavimmiksi ja ymmärtävät että molemmissa sukupuolissa on sekä maskuliinisia että feminiinisiä piirteitä, ja että jokaisella on oikeus tuoda niitä esille juuri siinä mittakaavassa kun omalle persoonalle on ominaista.
entä sellaiset ihmiset,ketkä ei sairautensa vuoksi voi mennä armeijaan, onko nekin
automaattisesti luusereita, hameenpukijoita, vain koska on vakava krooninensairaus.?.
Jokeri on hyvin avarakatseinen ja suvaitsevainen nisti, mutta tässä menee raja. Mitä jos Jokeri olisi 15 vuotta nuorempi, niin olisikohan tämäkin Jokerinkin mielestä ihan jees … Funtsitaan…
^Jokeri vaan yritti avata rakentavan keskustelun iän ja suvaitsevuuden yhteydestä, mutta olet taas niin vauhkolla tuulella, että taidan mennä nukkumaan. Mitä jos vaihtaisit nimimerkkisi ”vauhko”:ksi :mrgreen: ?
Mitens toi muuten menee jos vaikka ois tällänen tapaus että vaikka joku mies on naisen kanssa naimisissa ja ne adoptoi lapsen ja sit tää pariskunta eroaa ja lapsi jää miehelle ja sit tää mies tykkääkin työnnellä paskaa takasin päin jonkun miehen kanssa ja perustaa uuden perheen jonka ne sitten laillistaa vai mikä se sana tolle homojen avioliitolle nyt onkaan niin mitäs tuolle lapselle tapahtuu?
10 pistettä ja papukaijamerkki vaan sullekin, luetun ymmärtäminen taitaa tuottaa suuriakin vaikeuksia? Ei sinänsä yllätä yhtään juttujesi perusteella. Pystytkö vastaamaan yhteenkään kysymykseen minkä esitin sulle tossa edellisellä sivulla? Lupaan vaikka laittaa hameen päälle jos vastaat
Oho, täällähän pamahti rähinä päälle! Täällä on niin täysin äärilaidat nyt vastakkain, että huh… Ja näillä homofoobikoilla ja muilla konservatiiveilla on kyllä oikeasti argumentoinnin ja keskustelun taito aika pahasti hukassa. Yritä siinä sitten olla provosoitumatta… Mua ei oikeesti huvita just nyt lähtee tähän, ehkä jos tarpeeks tyhmäks menee, ni sit kyllä lataan minäkin kaks ämpärillistä paskaa suvaitsemattomille jästeille. Täällä yleistetään yksittäistapauksista, ja vedetään yleisiä sääntöjä sen perusteella, että naapurin Kallelle kävi niin ja niin… Ja sitten joku toinen provoaa ihan provoomisen ilosta, ja kun sille pistetään takaisin, niin mennäänkin henkilökohtaisuuksiin. Yök ja voi meitä ihmisiä, kun ei osata tulla toimeen.
Ei tietenkään tarvi mennä armeijaa jos jokin sairaus on esteenä, vaimon serkku kapiainen ja sanoo noin 20% terveistä miehistä olevan mielummin kotona kun äiti ei tule kuorimaan perunoita. No ehkä on parempi ettei sinne semmosia heikkoja oteta, mun aikana tuli yöllä tarkastus ja löytyi villakoira niin pikamarssia ampumaradalle jossa koira ammuttiin ja kaivettiin hauta ja pidettiin hiljainen hetki. Lujaa takaisin että kerkeämme ennen herätystä, ei tullu traumoja eikä kukaan keskeyttänyt.