Ärsyttää ihmiset, jotka voi ottaa muutaman bissen kyllä illalla ja känninkin jopa, mutta sit ite ku poltat paukut, niil nousee niskakarvat pystyyn… Joten asiat o helpompi salata mutku seki ärsyttää…
Tiedottomuus!
Sama juttu… Koskee tulevaisuutta ja elämää… Omituista… Pitää olla selvänä, kun en halua hankkia bentsoja katukaupasta; tulee vain pakko-kontakteja…
Lääkäri ei nosta, koska ei vain usko että vähennän aina ahdistuksen loputtua. 3kk voin syödä enemmän… palata samaan annokseen… Kuukausiksi…
Jotenkin turvaton tunne kaiken säästön ja uutisten keskellä… Säästöt näkyvät jokapäiväisessä elämässä, koulussa, th:ssa, terapiassa yms… Lääkeyhteiskunta rulaa! Vitut… Vielä kun näkee tasan tarkkaan mistä hinta koostuu… Koulun johto on samaa kuin kaupungin johto… Kaiken materian hinta on noussut ja laatu laskenut.
Lääkkeissä nostetaan vuosittain kelan korkokattoa ja kokoajan lääkkeitä katoaa korvauksen piiristä! Yhden lääkkeen vuosittaiskustannukset olisivat 1200€/v… Taidan ostaa katukaupasta… Palkat monesti samansuuruisia, harva työ 40h/vko. Useimmat kesätyöt ovat 2 hlöä 15-25h/vko… Tampereelle olisi kiva muuttaa, töitä kuulemma löytyy…
^joo, kiva herää aamuun ku ahistaa. illat sitten vielä pahempia, että eitästä ole kun
muutama ns. järkevä vaihtoehto jos ei ihmiset osaa avautua. voimia myös sulle!
Mä en viitsi pistää tätä tuonne Vittumaisiin, kun kuitenkaan ei ole kyse mistään kovin vakavasta asiasta. Pistän siis tänne. Meidän leivänpaahdin on ihan perseestä. Käristää leivät aina ihan mustiksi ja karrelle, vaikka sitä mihin suuntaan yrittäisi säätää. Tätä on jatkunut pari päivää, ennen toimi ihan hyvin. Ukko näpertää tuolla nyt sen kimpussa ja kiroilee, hän on enemmän tekniikan ihmelapsi kuin minä, mutta mahtaako tuostakaan mitään tulla.
Mulla taitaa olla tylsä päivä taas tänään, kun kirjoittelen vain Plinkkiin tyhjänpäiväisyyksiä, mutta ihan mukavasti tämä tässä menee, kun lääkitys on taas aika kohdillaan. Ei ole pahemmin huvittanut ulos lähteä, kun sataa niin pirusti ja mä palelen niin herkästi(tosin en juuri tällä hetkellä), eikä sinne mitään pakottavaa asiaakaan toistaiseksi ole.
^ kyllähän se aina on ärsyttävää jos joku kodinkone tai vastaava vähän takkuilee.Itselläni tänään tietokoneeni joka on normaalisti ihan ok,ei ole hidas tai muuta niin alko hidastelemaan oudosti kun ei ole vastaavaa paljoo tullut vastaan tällä koneella,niin kyllähän siinäkin muutama kirosana tuli kun youtubesta biisiä koitti laittaa ja Plinkkiä selailla. Mutta itseäni tänään lähinnä ärsyttänyt tämä kone…ei nyt suoraan sanottuna sentäs vituttanut…vielä ainakaan.
Nyt se leivänpaahdin taisi sanoa sopimuksen lopullisesti irti . Eiköhän tässä vähän aikaa ilman paahtoleipääkin pärjätä.
se kun tulen vanhempien luo omaan huoneeseen pitkästä aikaa ja haisen kaljalle!! haistakoot vittu noi sadistiset paskat. vittu ukko on ihan tillintallin täst maailmast ja mutsi on viellä enemmän.
^ Kuulostaa ihan mun koko lapsuudelta/nuoruudelta/vielä hetken kun asuin kotona aikuisena ennen armeijaan menoa…
^ mä asun omassa kämpässä tulin vaan vierailemaan. Mutta nuori aikuinen silti olen.
Ei ne silti näköjään mitään sano (ajattelee vaan että tulipa pojasta nisti, mitä mä tein väärin.) vaikka kittaan tässä vanhassa omassa kolossani nytkin kaljaa.
^ Itselläni vähän samanlainen tilanne vanhempien suhteen…juomisestani ei tosin paljoa mainitse mutta kyllähän ne aina miettii miksi pojasta tuli tämmönen nisti.Vaikka ei todellakaan niiden vika ole ja olen asiasta sanonut heille monta kertaa.
Itselleni taas oli näin jälkikäteen erittäinkin paljon hyötyä tosta vanhempian dokaamisesta, vaikka ittelle siitä varmaan jotain traumoja tonne jonnekin aivojen perukoille jäikin, mutta nyt on ollut yli 5 vuotta tiukka linja viinan suhteen, ettei lapseni koskaan näe minua kännissä. eikä ole kumpikaan koskaan nähnytkään, aina vienyt ennempään hoitoon kuin alkanut juomaan. Kyllähän lapset tietää mitä kalja on, voin siis vaikka sohvalla saunan jälkeen / elokuvaa katsoessani pyytää tuomaan vanhemman lapseni jääkaapista aikuisten juoman, tietää ettei sitä maisteta, ja yleensä juonkin sen 1-3 illassa, eli aina ajokunnossa. nyt tämän vuoden alkukesästä kuitenkin tein päätöksen, että olen täysin juomatta koko loppuvuoden ja hienosti on päätös pitänyt, ei sillä että olisi ongelma käyttöä tai muutenkaan, muuten vain täysin kyllästynyt siihen baareiluun ja törkeään rahan kulumiseen, mieluummin ostan ylimääräisillä rahoilla vaikka sitten uuden puhelimen/telkkarin jne mitä nyt tarvitseekaan, tai vien lapset jonnekin hauskaan paikkaan, tai ostelen leluja sitten niillä rahoilla mitkä olisivat menneet baariin (yleensä taksit on illassa 110e jo, juomat toiset mokoman ja jos vielä innostuu black jack pöytään istumaan… + vaimon juomat myös tietty.). Vaimo käy laivoilla ja kavereidensa kanssa juomassa joten olen kotona, niin ei tarvitse aina lapsiakaan viedä hoitoon, vaikka he kyllä yleensä kyselevätkin pääsisivätkö mummulaan jne.
Niin siitä tulikin mieleen, niin omat vanhempani lopettavat juomisen ihan täysin jos tietää, että lapset tai lapsi on tulossa, ja välillä vanhin (nuorempi ei yleensä viihdy 2-3 yötä kauempaa) saattaa olla 5 yötäkin putkeen kun tykkää olla siellä, vaikka alunperin sovittu 1-2 yöstä. noh se meni vähän offtopicin.
Eli siis itsekin kyllä asun omassa kämpässä minkä vähän yli nelisen vuotta sitten ostin ja tosiaan lapset jne.
Nuorempana ennen lapsia jne alkoa meni todella runsaasti, ja vielä ensimmäisenkin kohdalla melkein joka vkl, kuitenkin ei koskaan lapsen nähtyä, vaikka olisi minkä ikäinen eikä ymmärtäisi asiaa. En myöskään juo mieluusti kenenkään tykönä kenellä on lapsia jos he ovat paikalla, se on kamalaa katseltavaa lapsesta kun aikuiset on “vähän hönössä”, ei lapset sitä sillä tavalla näe. ainakaan tottumattomat.
Sama mulla muuten jos reflois tai muuten vaan vähäl kamalla niin rupeen näkee unia kaman vedosta, kaverit jotku sanonnu samaa kumma juttu se tosiaan kertoo mulla päihteiden puutteesta…
Mulla se meni niin, että olen nähnyt isäni ainoastaan kerran kännissä. Äiti lopetti tupakan ja alkon raskausaikanaan eikä kumpikaan ole “päihdevanhempia” olleet ikinä. Olin nuorempana vaan niin kapinallinen ja se, että kaikki huumeet on samaa tuli ala-asteen jälkeen hyvin tutuksi. No sitten kokeiltiin pilveä ja huhhuh miten se muutti kaiken tajunnan parempaan suuntaan. Onneksi sitä kesti niin pitkään, että kuulin kavereilta mitä muut aineet suurinpiirtein on ja mitä ne tekee. Kaikki on lähemmäs kokeiltu ja opittu jotkut kantapäänkautta.
Se kun itse syö ja toinen katsoo tyhmänä sitä toisen syömistä
^ Toi on kyllä ärsyttävää.
Äsken kävelin lääkkeeltä keskustaa kohti niin yksi kaveri tuli vastaan.“Vittu miten hyvää piriä!” oli ensimmäinen lause. jätkän suu kävi sillai että halusin vain pois. Toisaalta olen itse ollut joskus ihan samanlainen vielä kun piri maistui, että pitää yrittää ymmärtää, onhan ne hyvät vedot aina hyvät vedot.
Miksi olen aina myöhässä??? Helvete också!!! Viimeks mulle sanottiin et nyt on tultava ajoissa lääkkeelle, jos oon vielä kerrankin minuutinkin myöhässä oven takana rinkuttamassa kelloa, niin eivät enää päästä sisään…
Nyt pitää mennä!
Väliinputoaminen. Huonot vaihtoehdot. Taidan ottaa yhteyttä EU:n ihmistuomioistuimeen… Tai vetää kunnon putken! Sitähän tässä haetaan ellei rikota yksilönvapautta, stna!
Talvi on ärsyttävä.Hyi!