ÄO:si Mensan (netti)testin mukaan?

Ei vie aikaa kuin parikymmentä minuuttia, ja saadaan ainakin jonkinlainen kuva foorumin ja narkomaanin keskimääräisestä älykkyystasosta. Ovatko nistit tyhmiä kuin saappaat, ja onko kuosittaminen tuhonnut sen vähäisenkin älykkyyden mitä alun perin oli? En tiedä, mutta käykääpä tekemässä ja kertokaa tuloksenne: mensa.fi/wordpress/?page_id=27

(Niin ja eiväthän nuo Mensan testit mitään täydellisiä ole, mutta antavat ne ehkä silti suuntaa-antavan kuvan ihmisen älyllisistä kyvyistä.)

Näyttää olevan muuttunut vuosien saatossa. Siitä vanhemmasta nettitestistä sain täydet pojot!!! Saunan älykkäinkö??

Ei mennyt ihan nappiin kun aika loppui ja piti viimiset 10 kysymystä arvailla… Mutta tulos;

Älykkyysosamääräsi on noin 101

tein aikanaan jonku nettimensatestin ja tulos 125. matemaattis-looginen päättelyni oon aina ollut tasoa nolla, eli tuskin oli oikea testi sillon kyseessä. joku wannabe mensatesti se salettiin oli. aikaa kuitenkin oli se tyypillinen 20min.

Älykkyysosamääräni on pienempi, kuin kengännumeroni :cry: . Pienenä vinkkinä kerrottakoon, että olen hyvin pienijalkainen yksilö :mrgreen: .

No niin, en tehnyt vieläkään tuota testiä, mutta tuskinpa mä siitä kovin paljoa tuota kengännumeroani suurempaa lukua tulokseksi saisin :mrgreen: :unamused: . Joskus olen kyllä joitakin tuollaisia testejä tehnyt. En muista tuloksia, mutta eivät ne hirveän surkeita tainneet olla. Niistä on jo tosin sen verran aikaa, että pääni on taatusti lahonnut paljon pahempaan kuntoon sen jälkeen :blush: .

Pointti tässä nyt oli se, että mitkään Mensan testit(siis paremmatkin, kuin mitkään pikanettitestit) eivät käsittääkseni mittaa, kuin jotakin matemaattis-loogista päättelykykyä, ja vaikka se toki on yksi, tärkeä osa-alue älykkyyttä mitattaessa, niin se ei kerro koko totuutta. Vaikka ihminen osaisi ratkoa todella näppärästi vaikeitakin matemaattisia yhtälöitä, niin hän saattaa olla esim. sosiaalisesti hyvin kömpelö. Mun mielestäni älykkyys on hyvin laaja-alainen, erilaisia osa-alueita käsittävä kokonaisuus ja mikäli joku tyyppi on tosi hyvä nyt vaikka juuri siinä matematiikassa, mutta muissa asioissa täysi tumpelo, niin silloin mielestäni pitäisi puhua matemaattisesti lahjakkaasta ihmisestä yleisesti älykkään sijaan :confused: . Kaikilla ihmisillä toki on omat heikkoutensa ja vahvuutensa, eikä sellaista tapausta taida löytyäkään, joka hallitsisi loistavasti kaikki älykkyyden tai “älykkyyden” osa-alueet, mutta tietynasteinen erityyppisten asioiden handlaaminen tekee ihmisestä älykkään, ei pelkästään se, että osaa laskea kuin vettä vain jonkin laskutoimituksen tai ratkaista monimutkaisen loogisen päättelytehtävän.

Ja mitä tuohon nisteyteen tulee, niin mä en nyt tyystin ymmärrä, miten se taas liittyi mihinkään älykkyyteen :unamused: . Toki aineet tuhoavat aivoja, tätä en yritäkään kiistää, mutta yhtälailla esim. ikä, tuo kaikille välttämätön paha, syö aivokapasiteettia, ja muutenkin riippuu tyystin yksilöstä, hänen nk. lähtökohtaisesta älykkyydestään, käytetyistä aineista, aineiden käyttötahdista- ja määristä jne. jne., kuinka paljon ja kuinka nopeasti se douppaaminen aivoihin kenelläkin vaikuttaa.

^ Olet W ilmaisultasi runsas ja elävästi hyvällä tavalla rönsyilet

• myönteistä vertaavaa tukea, ja trolleille saa sanoakin ja joskus
    naisen sanomana tehokkaampaa ja itse kuovin näitä testejä ja näen
    ne enimmäkseen motoronisina vivun vääntö-kaavioina, vaan kuinka lie
    niissä mestarillisesti pärjäävien ja menestyksekkäästi robottitaitoja omaavien
    sosiaalinen ulottuvuus ym. ilmaisu, kun pelkkä mörinä ei oikein riitä
    kirjallisessa ja suullisessa kanssakäymingeissä ja ihmisiä tavattaessa…
    jossain sadan ja kahden huntin välissä näytin hiihtelevän ja alle 150 ja paljon.

Nuista palikkapajatso-testeisä saa paljon juttua, mutta itse olen jo tän ikäisenä
just tällane ku oon, ja tunneälykkäät on varmaankin tyhmiä, mutta nippelitietämys
on melko turhaa, vaikka ois viidet tutkinnot, en ois onnellisempi, ehkä pätisin enempi.

Näillä on tultava toimeen, jokaisella vahvuutensa, jopa päihdetaustaisella
juopolla ja sekakäyttäjällä, omalla käytöksellä iso osa, voi peitellä
vajaavuuttaan loogisuuspalikoiden oikeinasettelussa kaavioilla.

Eiväthän älykkyystestit tietenkään kerro mitään ihmisen ns. tunneälystä, musikaalisista taidoista, tai kirjallisesta lahjakkuudesta. Toisaalta, kaikkien edellä manittujen asioiden hallitseminen vaatii niitä peruskykyjä, joita kuviopäättelytestissäkin menestyminen edellyttää; hyvää työmuistia, kykyä nähdä asioiden laajempia yhteyksia, loogista päättelyä, jne.

Olen huomannut, että älykkyystesteistä puhuttaessa ihmisillä on taipumus lähteä heti mitätöimään niiden arvoa, vaikka tuskin kukaan pitää niiden antamaa informaatiota muuna kuin suuntaa antavana. Kuitenkin kuviopäättelyssä menestymisen on havaittu korreloivan muiden kongitiivisten kykyjen kanssa.

Mä en jaksanut tehdä tota testiä kun hetken ja sitten lopetin kesken. Mä muistutan että masennus vetää ihmisen myös sellaiseen tilaan, että se vaikuttaa älylliseen osaamiseen ja muistiin tai yleensäkkin siihen kiinnostaako mikään. Lähinnä en siksi tehnyt testiä koska tiedän olevani normaaliälyinen, tiedän myös muistini jossain määrin jähmenneen bentsojen takia. Noiden testien mukaan, en koskaan saisi hyvää tulosta. Mut on testattu useaan kertaan lapsuuden takia ja aina olen saanut “normaalinpaperit”.

Aineita en mielestäni ole aikoinani niin pitkään, että ne olisivat vaikuttaneet älylliseen osaamiseeni. Tota päättelykykyä noiden palikoiden suhteen mulla ei kyllä koskaan ole ollut, eikä matemaattista lahjakkuutta. Olen aina ollut taiteellisesti lahjakas, jos jollain tavalla. Mutta en ainakaan matemaattisesti.

Huono lähimuisti ja surkea keskittymiskyky vaikuttavat toki helvetisti älyllisistä suorituksista selviytymiseen, vaikkeivat ne vaikuttaisi varsinaisesti itse ihmisen älykkyyteen. Mä syytän aina ensisijaisesti bentsodiatsepiineja noista yllämainituista puutteistani, vaikka luultavasti ihan yhtä lailla niihin vaikuttavat masennus, huono nukkuminen, kurja ravitsemustila, sekä tietenkin se, että olen tuhonnut päätäni muillakin substansseilla. Benzot vaikuttanevat myös noihin muihin vaikuttaviin tekijöihin, ainakin jossakin määrin, joten kaikki vaikuttaa kaikkeen, enkä tiedä, kumpi oli ensin: muna vai kana :confused: :mrgreen: .

Kiitos, Seiskakymppi :slight_smile: . Lämmitti mieltä ja egonikin kasvoi taas, mutta kengännumero säilyi yhtä pienenä edelleen :blush: .

^ Ole hyvä, on mielekkäämpää sanoa jotain myönteistä, jota tarkoittaa, kuin ikäviä juttuja, vaikka niitäkin tarkoittaisi ja otan loparit lopettamosta ja

Uskallan Saunassa sun ja Iinan helmoissa helpommin hengailla, kun en oo kirjaillu paljoa,
vaikka lukemassa luuhannut sen pari vuotta tja en oo tänne “omaa ketjua” perustamassa ihan heti. On vaan vähissä omat aktiiviset addiktiot, mikä tietenkin tavoiteltava ja hyvä juttu ja kyllä mun mielestä ihan kengännumerollinen osamäärä-älymystöä riittää vallan mainiosti, jos osaa asiansa ilmaista ja on vielä sanottavaa, joka kiinnostaa monia.

Muuta ei oikeestaan arjessa tarvita, rakettitiede on aina ollut snobien hommaa.
Ja koen jonkinasteista lievää alemmuutta kirkasotsaisista matemaattisista professoreista,
jotka rokkarin tavoin saavat niin paljon kaavalaskennallaan ja yhtälöillään naisia, kaikki 7 sormea per käsi täyteen joka ilta ja se on masentavaa ja aiheuttaa kateutta, jota en osaa tunteena tulkita, vaikka niitä tutkin alituiseen, sillä
jokaisen omimmat intohimon kohteet ovat joskus yllätyksellisiä, myös stereotypioidin.

^ :slight_smile: Tervetuloa helmoihin!

Mä myönnän julkisesti, että mä en edes uskalla tehdä moista testiä. Mä oon aina tykänny näistä mun vaaleanpunaisista prilleistä, en halua niiden särkyvän.

[Poistettu henkilökohtaisuuksia. - Päihdelinkin moderaattori].

Jee, me kaappasimme Seiskakympin meidän hirmuiseen narkkarijengiimme :laughing: :smiley: .

Ei kai niistä vaaleanpunaisista prilleistä sen vuoksi tarvitse luopua, että sai huonon tuloksen ÄO-testissä? Kyllä tyhmyydestäänkin voi tehdä taidetta tai ainakin sitä voi katsella pinkkien lasien lävitse :stuck_out_tongue: .

Mullapa onkin laserlamput, jotka operoitiin yli kolme vuotta sitten, jotta
sain karistettua juopon näön ja pääsin pokista eroon sekä piilarishousta,
joitain taittoja voi sopivalla valoisuudella ilmetä verkkokalvolla ja
sokeitten pisteiden tehtävä on olla näkemättä kaikkea epäoleellisuutta,
maailman valtajaraha-asetelman pakollisia valtavirtojen ilmenemismuotoja.

^ Ei ole sitten, doublejuu, eka narkkarijengi, jossa oon ollut - vapaaehtoisesti,
emmä kummastele ihmisten addiktioita aineisiin, tai muutenkaan, paitsi uhkapelaamisesta en
ole omakohtaisesti päässyt sellaiselle tasolle, että sen bonjaisin, vaan haitanneepako tuo, etten kaikkea sisäistä ja tänäänkin siedettävämpään elämään punnertamista kaikille.

elttonzoni-lasit on varmasti taidetta, mut
zonlennonit yleistyi niin paljon, että
niistä tuli vaan kaupalliset klasit.

Mä kuulin kyliltä sellaisen juorun, että olen aika varmasti kyttien kätyri, perusteella että mulla aivan liian hyvä koulutus. (Opiskelin jonkun aikaa yliopistossa, en saanut kylläkään mitään tutkintoa valmiiksi). Pitäis siis olla pelkkä peruskoulu käytynä keskiarvolla 6,0 että hyväksyttäis “nistimaailmaan.”

Kukaan koulussa ei olis ikinä osannut aavistaa, että mä olen täysiverinen subunisti. Ja tuolla kentällä asetelma taas toisin päin, tyyliin miten sä voit olla, kun tollanen koulutus.

Että muistuttaisin vain et meitä käyttäjiä ei oo karvoihin katsomista.

Mites olis Mikko Alatalo ja siniset lasit?

Pidättelen oksennusta…

Jesss!!! Mähän olen ihan oikea nisti :stuck_out_tongue: :blush: :blush: .

En mä ainakaan, no, en sano koskaan, mutta piiiitkiin aikoihin ole kuvitellut, että nisteys ja koulutuksen puute jotenkin kovin olennaisesti liittyisivät toisiinsa. Johtuneeko siitä, että lähes kaikki tuntemani nistit, siis myös ne pahiten rappiolla olevat tapaukset, ovat ainakin jonkin verran korkeammin koulutettuja, kuin minä :unamused: .

^^^, ^ Jim Morrison opiskeli yliopistossa, samoin Mick Jagger ja Keith Richards
ja Gunnareitten Duff meni aikuisiällä päihdeuran jälkeen 30 veenä
oppimaan liiketaloutta Seattlen ylipistoon vaivalloisesti ensin
useita kursseja alkuun ja sisälle päästäkseen ja Hanoin Nasty
on proviisori, alempi ja ylempi yliopistotutkinto, ensin
farmis, joka sai kenkää apteekkarivanhukselle tausta
selvittyään ja jatkoi opintoja ja poikkeuksena näihin
muihin kävi loppuun asti ja lääkerfiman diileri musauran jälkeen,
joten on näitä ja muitakin, samanlailla ne oppimishalukkuudet
jakaantuu päihteiljöiden parissa, ja eniten uskoisin niiden
muistin paremmuuteen, itsellä se on tuhoutunut bentsoilla ja
usein rokkareiden aineidenkäyttöä on liioteltu, Keef lopetti -76.

^^ Lucrezia, ei oikein alatalonmikkoa, vaan tämä:
youtu.be/CmH4ImOOuJo The Scorpions.

• Editoisin vielä, että voihan toi ämerikkalainen university
    vastata suomalaista lukiota tai yläastetta, tai huippu-yliopisto
    jotain Tampereen rivilukiota. Pisalliset tutkimukset ovat paljastaneet,
    että teknisesti mikä vaan Maanosa voi olla kärjessä ja menestyä, ja eiköhän
    se ole niinkin, että moni jää korkeakouluopinnoista Suomessa pois muistakin
    syistä, kuin ettei pärjäisi ja oppisi, oma ala on muualla tai ei vaan kiinnosta
    akateeminen ura. Itsekin olisin jo ylikenraali, mutta en lähtenyt ees reserviupseeriksi, vain ali.
    Täälläkin Saunassa on pitempään opiskelleita ja varmasti moni ois pärjännyt ihan okei tuolla
    “paremmin-tienaavissa” skoleissa, mutta miksipä ei-motivoituneena lähteä turhautumaan.

Ja Morrisonista ei tullut filmintekijää, vaan tuli jotain paljon legendaarisempaa.
Laivasto-upseeri-isiltä kesti Jimin kuoleman jälkeen kauuuuan tajuta, kuinka
suosittu hänen vanhin poikansa eläessään oli, eikä sitä arvostusta tullut
silloin koskaan, ois pitäny vaan kuulemma lähteä tappamaan keltanaamoja
Vietnamiin, josta luisti kunnon valvomisella ja sekoilulla kutsuntalautakunnan edessä,
omena putosi siis hyvin kauas, isä-Morrison sodassa ja poika villitsemässä hippejä.

Mua ei yli- tai alikoulutus henk.koht hämää, merkoholistina koen, että tärkeintä on se ihminen itsenään.