Sain tuosta testistä tuloksen 130, eli “ÄO:si on korkeampi kuin 97,7%:lla väestöstä”, joten neljän vuoden runsas alkoholistinen dokaaminen ei ilmeisesti ole täysin pehmentänyt päätä… Muutama piste pitäisi tosin saada enemmän että kelpaisi Mensan jäseneksi.
Olin älykkyystestissä ensimmäistä kertaa joskus 17-vuotiaana kun minulle tehtiin psykologin tutkimusta Asperger-epäilyn takia. Testissä havaittiin aspergerin syndroomalle tyypillinen epätasainen kykyprofiili: matemaattiset kyvyt ja samankaltaisuuksien tunnistaminen ovat selkeästi vahvempia kuin muut alueet.
Olen saanut vaikutelman, että juoppojenkin odotetaan yleensä olevan matalasti koulutettuja. Ainakin AA-ryhmässä ja eräässä toisessa tukiryhmässä jossa olen käynyt ei kukaan muu kuin minä ollut yliopistossa koulutettu. Uskoisin että koulutetulle ihmiselle saattaa tuottaa suurempaa häpeää myöntää päihdeongelmansa eivätkä he sen takia yhtä helposti osallistu tuollaisiin ryhmiin.
Ja mainittakoon lisäksi, että tuollaisilla testeillä mitattu älykkyys ei todellakaan takaa menestymistä elämässä. Itekin olen ihan persaukinen kusipää enkä ole ollut aikusiästäni kuin 2,5 vuotta mukana työelämässä.
Kyl kaikista parasta ois, ku jengi ois tyytyväinen ja onnellisuus-osamäärä ois 300 ja yli,
tja nykyisin koittanut suhteuttaa juttuja siten, ettei mulla ole iki-rapulaa ollut vuosiin
ja laiffi oo sen cummosampaa muutenkaan, ei pidä tavotella olemattomia ja täytyy olla kiitollinen ku on hengissä ja joinain päivinä se palkitsee, vaikken riemulla halaa joka aamua vieläkään ja mieluiten vähän vajaana älytestereissä, kuin kipeenä kroonisesti ja masiksissa, enää.
Taas oiva kirjalukeminen 10 v myöhässä eli “Arpikudos”, jossa RHCP:n Anthony vietti reipasta rokkielämää ja tokeentui ja joutui toteemaan samat jutut kuin monet häntä ennen ja jälkeen, ettei se kama ja viuna tuo mtn, vaan vie jned. blabla, pitää lukee oikeet kirjat ja jättää avaruusaluksen rakentamisoppaat ja mutterin pyörittämis-saagat hyllyihin pölyttymään jou.
CopyPastea ei tuo kettinkin aloittajan sivusto anna tehdä, joten kirjoitan sen
sanasta sanaan…
“Älykkyysosamääräsi on noin 91, joka on korkeampi kuin 27.4 prosentilla väestöstä”
Itse inhoan kyseisiä palikka testejä, ja suhtaudun niihin hyvin skeptisesti, mutta tuon
tuloksen mukaan aiempi nickkini tällä palstalla taitaa osua aika oikeeseen
Tein ton joku kuukausi sitten ja sain tulokseksi 138.aika meinas loppua ja viimeiset 3-4 meni arvaukseksi ja ehkä onnekkaasti oikein .matematiikka ollut kyllä yksi vahvimpia aineita itsellä jos liikuntaa ,kuvaamataitoa ym. Ei lasketa mukaan .
Sain siis Mensaan oikeuttavan tuloksen ,vaikka edelleen huipputyhmien yhdistys Manse (alivaltiosihteerin kirjasta) kyllä houkuttelisi enemmän,siellä varmasti kivoja puheenaiheita ja mitään kompromissejä ei tehtäisi ,koska kukaan tajuaisi mistään mitään muutenkaan.
Jo ylä-asteella luokanvalvoja aina vaahtosi kuinka monella nerolla on ollut vaikea lapsuus ja nuoruus (puhuessaan huumeidenkäytöstäni) eli ei se aivan pelkkää potaskaa puhunut ,ehkä juuri tämän Mensa tasoni takia olen ymmärtänyt olla taas tekemättä töitä ,koska niinhän se menee,että tyhmä paljon töitä tekee ja viisas pääsee vähemmällä
PS.täytyy tehdä toi uudestaan ja katsoa hajonta ja kävikö vaan tsägä ,kun olen joskus jostain testeistä saanut yli 150 ja toisesta taas 110 ,riippuen päivästä ja päihtymystilasta ja sanotaanhan siitä viinastakin ,että se on viisasten juoma-eli turhaan en ole kyllä moista myrkkyä kurkkuuni kaatanut.
Jep jep tein ton just uudestaan ja nyt väsyneillä silmillä sain enää 119 ,mikä ainoastaan korkeampi kuin 89.7% väestöstöstä -ei olis pitänyt lesota aiemmin mitään ja joku kaunis skarppi päivä hillotan tosta sen 150 rikki.
Parempi testi kuin aiempi… Tuli selän tähden valvottua lähes koko yö, joten hiukan voi hidasta ajattelu olla… Alle 2h unta… Älykkyysosamääräsi on noin 113 , joka on korkeampi kuin 80.7 prosentilla väestöstä… Aiemmista testeistä sai 140 about ja kysymys on lähinnä matemaattisesta sekä visuaalisesta osaamisesta… Miehet osaavat Aivopelit-ohjelman mukaan matematiikkaa paremmin, mutta itse olen aina osannut kaavat yms.
Tuo aika stressaa aina pahiten, eikä katso kysymysten määrää… Keskittyminen tuon tietyn, kuvion logiikan selvittämiseen; alkaa helposti turhauttaa… Osa tulee itselläkin tällöin arvattua… Numeromuisti on vahvin 5% väestöstä… Itse olen sitä mieltä, että mikäli on joissakin asioissa super-hyvä, se on toisaalta pois. Usea matematiikka-nero ei osaa sosiaalista kanssakäymistä tms. Pääasia on, että jokainen on hyvä jossakin asiassa…
Mikäli narkkarin ka tulee olla ~6, olen turhaan kh:ssa! Olenkin miettinyt, että ehkä vain uskoin olevani addikti; pitää lopettaa lääkkeet, nyt! Juuh, itse pärjäsin muistin avulla; ei siitä ole hyötyä ellei osaa soveltaa oppimaansa elämään… Kuitenkin adhd:na, nippelitieto rulettaa! Poimii kiinnostavat asiat, tylsistä aineista opettelee ne varmimmat kysymykset… Aikoinaan ihmettelivät mt-puolella, että olen pärjännyt koulussa yms, vaikka testin perusteella (en vastannut yksin, lisäksi muutama hoitoalan hlö oli asiaa jo olettanut) raja ylittyi selkeästi…
Koulussa tulisi edetä omaan tahtiin, ei voi olla turhauttavampaa kuin kerrata samoja juttuja… Sekä istua paikoillaan… Onneksi oli värikynät… :mrgreen: Sekä uhkaus, että mikäli en käy koulua tai saan huonoja arvosanoja (>7); heitetään ulos porukoilta… Kyllä itsekin nostin 9lk:n kevätkaudella keskiarvoa lähes nron, sieltä menee mistä aita on matalin… :mrgreen:
Mistä löytäisi “opittu elämänkoulussa”-testin? Koulussa opitaan vain perusteet ja itse en näe koulun olevan paras paikka opettamaan sosiaalisia tilanteita… Nokkimisjärjestys se sielläkin on… Sekä normit!
Tutkailin tuossa pintapuolisesti paria ei-päihdeaiheista foorumia(En tohdi mainita niitä nyt tässä nimeltä, koska mua nolottaa ) ja niiden juttujen perusteella nistit eivät ole tyhmiä, kuin saappaat, mikäli nisteillä tarkoitetaan nyt meitä saunalaisia . Täällä keskustelun taso on useimmiten melko korkealaatuista verrattuna noihin foorumeihin, riippumatta siitä, mitä kukakin on saanut tulokseksi tuosta Mensan nettitestistä. Toki tämän pienen “tutkimukseni” otanta oli varsin vajavainen; erilaisia foorumeitahan(myös hyvin tasokkaita, mitä se sitten milloinkin tarkoittaa ) riittää netissä pilvin pimein, eikä foorumikirjoittelu yksistään kerro paljoakaan ihmisten älykkyydestä, mutta kuitenkin…
No vaikka olis kuinka lukenut tai kutonut ihmiset ei ole niin yksioiksia kuin luulEn ymmärrä miksi lääkärissä (taas) kysytään todistuksen k.a. Se ei kerro miten ne polttimot on paikallaan vai? Mulla lakkaa vaan korvat kuulemasta, jos tulee jotain ei niin kivaa eikä mielenkiintoista. Totean todistuksen olleen yli kasin, jotkut numerot on huonoja, tosi huonoja. Ei rauhoita kahvi eikä tupakka, kun en polta enkä enää kahvia juo, että pieleen meni sekin arvaus lääkärissä, en oo ollut mitenkään erityisen ihmeellinen paitsi hajamielinen, ja tossa vaiheessa ärsyttää… siivoominen ei oo naisilla sisäsyntyistä, jokainen tekee mitä parhaiten osaa. Kirjoitusvirheitä tulee aina. Turha odottaa taidetekstattua joulukorttia. Kaikki kaverit ei oo juoppoja/nistiä/pilleristiä. Että ei kukaan sairasta oppikirjan mukaan.
Toivon vaan että mahduttaisi tännekin ja vähän tilaakin olis, jos tarvii.