Heippa!
Olen uusi jäsen täällä keskustelupalstoilla. Luin tarinasi yhdeltä istumalta käyden toki välillä tupakilla. On se niin ihmeellistä, kuinka paljon meitä tissuttelijoita, viikolla ja viikonloppuna juojia oikein onkaan.
Tarinani on lähes yhteneväinen. Olen samanikäinen. Meillä ei ole lapsia. Juon mieheni kanssa päivittäin illalla olutta, mieheni myös viiniä. Tätä on jatkunut ties kuinka kauan, ainakin 13 vuotta. Noin 24-vuotta sitten tavattuamme ensi kerran, mukana oli tietenkin seurustelujuomana olut. Siitä lähtien se on ollut joka viikonloppuista. Sitten alkoivat satunnaiset viikolla juomiset esim. soittoreenien jälkeen. Juominen lisääntyi vuosi vuodelta ja eräämmänkin kerran löysin itseni ensiavusta. Siitä oppineena lopetin väkevien juomisen. Mikä häpeä palata kotiin sairaalan muovipussit jalassa, kun kengät olivat jossain pientareella pyörällä törmäilyjeni jälkeen.
Nyt olen itsekin päättänyt vähentää oluen juomista. Ilmoitin omalle psyk. hoitajalle, että juominen alkaa karata käsistä. Sovimme, että alan käymään A-klinikalla. Menin myös verikokeisiin ja maksa huutaa armoa. A-klinikalla on todella päteviä hoitajia ja tuntuu, että he lukevat minua kuin avointa kirjaa. Lähes kaikki, mitä hoitaja sanoo, pitää paikkansa. He eivät tuomitse, vaan kannustavat ja antavat vinkkejä. Suosittelen!
Vierotusoireet myös samoja, kuin monella muulla. Hikoilua, ahdistusta, käsien tärinää, kramppaavat jalat jne… Onneksi sain Medipamia pahimpiin päiviin.
Alotin virallisesti oman vähentämisen viimeviikon maanantaina. Parina päivänä on tullut otettua vähän olutta, mutta jatkan tätä vähentämistä mieheni kanssa. Myös minä olen tuntenut itseni totaalisen väsyneeksi, aivan kuin olisi valvonut monta päivää putkeen.
Onko kellään kokemuksia, miten tästä väsymyksestä pääsee eroon? Kuulin, että se voi kestää kuukausikaupalla.