Se vaihtelee paljon. Riippuu siitä minkälaisia annoksia oot ottanut ja oletko ottanut pidempään säännöllisesti. Itse otin viimeeksi 2viikkoa sitten puolikkaan tabletin ja tänään viiniä juodessa naama rupesi punottamaan ja verenpaine meni alhaiseksi. Ja mä oon ottanut jo viikon alkoa ilman mitään oireita mutta nyt tuli taas vähän viivellä.
En mä oo rupeemassa juomaan, kyselin vaan mielenkiinnosta. Tiedän muuten yhden tyypin, joka juo Antabuksesta välittämättä. Se väittää, ettei tule edes paha olo
Lääkehän se on joten lääkärit siihen reseptejä kirjoittelevat. Viinanhimoa se varsinaisesti poista mutta se että tietää ettei voi juoda vähentää mielitekoja.
Eilen huitasin naamaan kaksi pulloa Mustaparran yskänlääkettä ja jo pelkästään sen yskänlääkkeen sisältämä pieni määrä etanolia sai aikaa antabusreaktion
Antabus estää alkoholin hajoamistuotteen, eli asetaldehydin hajoamisen. Asetaldehydi on itsessään myrkyllinen aine, joka aiheuttaa mm. krapulaa. Siispä jos juo viinaa antabuskuurin aikana kertyy suuria määriä asetaldehydiä elimistöön ja tuloksena on akuutti myrkytystila. Jos joku väittää, että siitä ei tule huono olo, niin hän valehtelee.
mul on totanaltrexonea a-klinikan lekurin määräämänä ollut viime syksystä. oon ottanu n 5 kertaa pari kertaa vähensi sitä juomistarvetta et parin bissen jälkeen ei tullu se , että pakko juoda lisää. tosin haittavaikutuksena mulle helvetin ärtyisä olo, ja kerran tuli vaan et lisää ja lisää viinaa , mut oon tosin 5 kuukauden aikana ottanut vaan muutaman kerran so
oon kokeillut naltrexonia ja en havainnut mitään vaikutusta. Antabuskuurilla pystyn juomaan ainakin yhden oluen, joskus viikon jälkeen on pystynyt juomaan useammankin. Vähän sillain kokeiulumielellä, eli kokeilee monta pystyy ottaa ennen kuin on huono olo ja seuraavana päivänä todennäköisesti antabuksen teho on jo olennaisesti laskenut ja voi ottaa enemmän. Se on tosi paljon ihmisestä kiinni. Vahvasydäminen urheilijanuorukainen ei varmaan antabuksesta piittaa. Toki ajatuksissa olen sen viikon verran viimeisestä antabuksesta juomatta aika sovinnolla. A-klinikalla tuppaavat antamaan 2 tablettia kerrallaan ja joskus ovat antaneet 4:kin. Oon ite reissuun lähdössä huomenna ja tulin vaan katsomaan vinkkejä, mutta kantapääyliopisto näyttänee olevan se minun tieni. Raittius on kuitenkin päämääräni. Se vaan on, että kun täältä kylmästä pääsee aurinkoon, niin 1-2 olutta olisi kiva juoda.
en suosittele juomaan yhään antabus lääkeen kanssa kerran kokeileen tuli kauhee sydämmen tykytys ja punotus. niihin kyl autto propral hyvin. se punotus oli kyl kauhee et ihan sen takii en enään koske noihin tikullakaan. :S eiks siin ohjees sanota että saattaa saada reaktion viel viikonkin päästä jopa? mielen kiinnost kysyn täs samal reviast sehän poistaa nousu humalan tunteen mut sen kans voi juoda ihan rauhassa tuleeko siit kuitenkin semmoinen ihana jumitus olo kun juo silti?