Antabus

ite otin tiistaina 4x antabuksia ja kyllä tässä muutama tekisi mieli ottaa kun lapset on hoidossa ja avovaimon kanssa kotona kahden mutta ku ei oikeen tiedä että uskaltaako :slight_smile:

-Jani

^ Juu a i v a n selvä peli. Ei kannata kokeilla. Tulee ensinnäkin karmea olo, sydän hakkaa kahtasataa, oksennat, voit kaikin puolin huonosti. E h k ä kuolet, ainakin jos sattuu sydänsairaut oleen. Mä otan poreantabukseni nyt joka aamu, ei vie haluja, mut koska tiedän, etten v o i juoda pisaraakaan alkoholia, ei tarvi miettiä eikä jahkailla.

Minä söin aikanaan antabusta jokusen viikon ja kun pyyhkäsin finnejäni antiseptisella aineella niin jo lensi laatta.

Minutkin vietiin kerran ambulanssilla päivystykseen ja tiputukseen, kun kokeilin että mahtaako poretablettien vaikutus vielä tuntua. Kyllä se tuntui. Meni osin muistikin ja tajunta hämärtyi kummallisella tavalla, nopeammin kuin tavallisesti viinaa ottaessa. Olo oli sitten niin hirveä ettei tosikaan.

Kyl antabusta saa ku menee vaa lekurille ja sanoo et tarvii sitä. ainaki itelle ne kirjotti ilman mitää kyselyitä. Tuli itekki kerran koettuu se punotus ja sydänmen tykytys. ei ollu kyl mikää mukavin tunne. en suosittelis ottamaa alkoo sen kuurin jälkeenkää pariin viikkoon :open_mouth:

Siitä poretabletista tulee itelle jo niin huono olo että ei tee mieli ees koitaa mikä se antabusreaktio ois sitten…kauans toi voi päristä? Yleensä otan 200mg 2-3pv välein.

Niin kuin Nykäsen Matti sanoi: “On se Antabus paska lääke, kun sen kanssa ei voi viinaa ottaa”. :laughing:

^ Mä käytän antabusta, varmuuden vuoksi. En ole juonut tammikuus ku kerran, mut se oli semmonen “sekakäyttö kunniaan!”- impulssi, etten juonu sit paljo, 3-4- tölkkiä. Syksyllä join, en hirveän usein silloinkaan, mutta ku mä juon yleensä kirjaimellisesti kaatokännit, ja päähän on tullu ihan riittävästi iskuja, ettei tartteis enää, jos musta kiinni. Jää voi kantaa, mut kun pää siihen osuu, ei hyvä… :frowning:

niinpä!miks helvetissä vetää antabusta jos haluu dokaa :smiley: vittu te urpot viette hoitopaikat ihmisiltä (ainakin multa!) jotka haluis oikeesti lopettaa!eipä pääse mihinkään…oon viikkoja odotellu (lopetusfiiliskin alkaa loppua ihan just) ja ne paikat menee sit tollasille viinan kans leikkijöille! :frowning:

Öö, millä perusteella hoitopaikat menisivät niille, jotka käyttävät antabusta ja viinaa yhtäaikaa? Tai keitä ne “urpot” on :wink: ? Mun päihdehoitokokemusten mukaan hoitolaitoksis on joskus / usein ihmisiä, jotka eivät tule sinne lopettamaan, vaan jotain aivan muuta. Se on ikävää, koska he saattavat pilata toisten hoitoja, mut en tiä, minkä sille voisi… :frowning: Toivon, ettei sun tarvi enää kauaa odottaa, kun kerta tosissaan haluat apua, etkä täysin turhaudu…! Odottaminen on todella hermoille käyvää, sitä toi viesti varmaan lähinnä oli(?) Mä en todellakaan ikinä enää uskaltais enkä haluis ottaa noita yhtäaikaa, joskus todella kauan sitten kokeilin, ja pitihän se kokeilla vielä uudestaankin. Todella huono olo; väittävät, että vaarallistakin, ainakin, jos jotain sydänvikaa. Pumppu hakkas järjettömästi, oksensin ja oksensin ja oksensin, yleisesti huono olo ja pelko, että kuolee siihen paikkaan. Ja sit kamu vielä koetti painostanu juomaan, kun hänellä oli viikon ainoa tilaisuus dokata :open_mouth:

Onko se nyt sit niin et viikko sitten otettu 200mg antabusta vaikuttaa vielä viikon, prkle :smiling_imp: en ikuna enää ota moista, lopetuspäätös pitää lähtee itsestä ja tosissaan.

Oli älytön virhe ottaa antabus, nyt on pakko ostaa xanoreita taas yms koska niin kauheat paniikit, otin 3 kpl antabusta eilen. Ja ei oo vielä motivaatio kohdillaan, eli xanorit takas katukaupasta päälle ehkä pari shottia gbl. Älytöntä yrittää monipäihderiippuvaisena eroon vain alkoholista ja nyt pitää miettiä miten hallita tää paniikki, kun se olis menny ohi kahdella oluella. :imp:

Mä jaksoin syödä viis päivää, kaks päivää lopettamisen jälkeen join eikä tullu huono olo. Tosin syynä voi olla sekin että söin vaan sen 5 pv.

Tuli syötyä antabusta reilu kaksi vuotta. Ensimmäinen vuosi kokonainen pilleri ja toinen vuosi puolikkaalla (syystä että nosti hieman maksa-arvoja), otin tropin joka ikinen aamu.
Puolivuotta sitten tuli sorruttua viinaan ja ei mitään vaikutusta. No eipähän tarvi enään tuotakaan syödä :slight_smile:
Korkki on onneksi nyttemmin pysynyt kiinni…

…Sanompa tähän jtn. ku tuli viikolla hankittua kokemusta. Eli n.4.5 viikkoo olin antabusta syöny ja olin erään neidon kanssa ja alko tekemään kaljaa mieli. tehny kyllä muutenkin. joo 1tbl päivässä ja olin viimex ma. illal ottanu antabuksen. sit tiistaina join alkuillast hiljalleen pari ja käytiin ostaa kaljaa lisää. itelle otin 8. sit ku olin reilu 3 kaljaa juonu yhteensä alko sydän hakkaa. ei varsinaisesti kovin nopeasti mut erittäin raskaasti, joten lopetin juomisen. Reilu tunti lepoa tän tytön luona, femman pami ja lähin himaan. himas oli jo melko normaali olo mut otin viel toisen pamin, pari beetasalpaajaa ja lähin kaverille. Kukkakauppiaalleni annoin 3 kaljaa ja loput 3 säästin ke iltaan saunakaljaks, jotka join myös tosi hitaasti. siinä se. positiivista ettei ruvennu dokaa. to ja pe sit taas antabusta ottanu.
se on aikas paljon eriasia juoko huikal viinapullon vai hissukseen pari bissee… Kunnolla en tän kans rupeis pelleilee.

Kysymys koskee antabusta ja lääkeainetta nimeltä nebido. Eli olen testosteronikorvaushoidossa ja 2 kk välein minulle annetaan injektiona nebido-piikki, joka sisältää testosteronin lisäksi bentsyylibentsoaatti-ainetta säilyvyyden takaamiseksi. Aiheuttaako tämä reaktion antabuksen kanssa? En ole saanut vastausta lääkäriltä vielä asiaan ja ajattelin jos täällä on henkilöitä jotka tietävät asiasta.