Tajusin
Tätä juuri hainkin kommentillani. Beyootch ehkä tietää vauhdista enemmän, kuin Irene_1984. Mutta paljolti tietämättömiä ovat kummatkin. Toinen tavallaan, toinen toisella tavallaan.¨
vittu ku mä en ymmärrä sitä että missä mun ja muiden menee sukset ristiin ton hehkuttamisen kanssa…?
mulla ja teille hehkuttaminen on varmaan eri asia tai jotain.
tai jotenki teidän mielestä kokoajan hehkutan, kun omasta mielestäni lähinnä en.
on myöskin eriasia “hehkuttaa” ja hehkuttaa.
tässä on taas tää sama systeemi ku sillon joskus aikasemminki. ensinnäkin itseironiani äänensävy on suhteellisen vaikeasti saatavissa näihin postauksiin, joskin laisinkaan, joten toisinaan juttuja kirjotellessani ilmeisesti annan ihmisille väärää kuvaa itsestäni, koska kaikki käänteiset ilmaukseni ynnä muut vastaavat eivät saa lukijoissa aikaan tarkoittamaani reaktiota.
loppupeleissä sillä ei oo kyl ees mitään väliä, koska ainakin osa niistä, jotka täällä on tän viimisen about vuoden mun juttuja lueskellu, osaa jo ymmärtää mun harvinaisen monimutkasta sekä harhailevaa ja ennenkaikkea epäselvää ajatuksenjuoksuani sekä käänteistä ajattelutapaani sen verran, että ne näkee jo rivien väliinki… niinkuin myös sen, että toisinaan hermostun ja raivostun mitä pienimmistä asioista ja usein myös auon päätäni, jopa täysin syyttä. (mitä? eikai?) ehkä jopa vittuilen! eräitä lempiasioitani maan päällä ovat kuitenkin ironia (etenkin itse-) sekä sarkasmi. puhumattakaan pilkun nussimisesta, provosoinnista ja puhtaasta ärsyttämisestä.
noniin. aletaas taas.
mun mielestä laadusta puhuminen ei oo mitään hehkuttamista. ja edelleen ‘hyvää piriä’ on eri asia ku ‘piri on hyvää’. ‘hyvää piriä’ tarkoittaa siis vaikka toimivaa, tai vahvaa piriä. sitä mä en tajua, että miten ihmeessä mun amfetamiinikielteisyys/puolteisuus tai mun käyttöhistoria vaikuttaa siihen, että onko kyseinen mömmö ‘hyvää’ vai jotain pelkkää maltoo…?
että vaihteeks ei puhuta poreesta yleisesti, en sanonut poreen yleisesti olevan hyvää, tarkotin vaan lähinnä sitä, et mulla oli laadullisesti (paljon) parempaa poretta ku niillä muilla ihmisillä… ja ihmettelin vaan sitä, että kusettaaks kaikki vaan nykyään niin vitusti toisiaan, vai onks tosiaan nykyset ‘piripäät’ sellasia, et ne ihan tosissaan pärjää jollain maltopaskalla ja on viä tyytyväisiä… helppo se nyt jollain pelkällä maltolla onkaan mitään toleranssia nostattaa, mikä tietenkin on vaan HYVÄ!
tässä teille taas yksi kärjistetty esimerkki.
mä en syö kalaa. mun mielestä se on vitun ällöttävää kaikinpuolin niin maultaan kun pelkästään se rakenne. kaikki kalaan liittyvä ruoka oksettaa mua. kuitenki mä oon joskus syöny kalaa, ja esim kermassa haudutettu uunikirjolohi on ollu mun suurinta herkkua…
vaikka kala on mielestäni ihan vitun hirveetä, tiedän silti mikä kala on ‘hyvää’ tai mikä ei… voin siis esimerkiksi sanoa, että ‘tarjolla oli hyvää kalaa ja paskaa kalaa’ jos siä oli joku superkermiskuhaväkerrys, ja joku kuppanen sellaisenaan keitetty räkärellu. ei se silti tarkota et yleisesti kala olis mun mielestä hyvää, mutta kyl mä nyt silti hyvän erotan huonosta…
mikä tässä nyt on taas niin kauheen vaikeeta…
tai sit mulla on itellä vaan toleranssi aivan törkeen korkeella, ja kiskon normaalisti neljätoistakertasen määrän vauhtia ‘tavalliseen’ vauhdinkäyttäjään verrattuna. paitsi että minä sit taas korvaan laadulla sen, minkä he määrällä. eli kenties jos pistäis jonkun ‘perussäkin’ pöytään ja siitä ruvettais jonkun kanssa yhdessä kiskomaan, niin sille riittäis nollakakkosen vedot, ja mun pitäis kiskoo jotain kolme grammaa alkuun…? eli jos ottaisin omasta säkistä sen nollakakkosen, niin sille toiselle tyypille se olis sama ku se kiskoiski yhtäkkiä kolmen gramman vedot…
tuskin nyt kuitenkaan ihan näinkään.
laatu ei kuitekaan voi parantua rajattomasti, niinkuin ei tietenkään laskeakkaan… mutta helpommin se laatu nyt vaikka esim (jos nyt sitten oikein otettaisiin taas nämä pitoisuusprosenttiyksiköt käyttöön) 50%:sesta poreesta tossa ‘katukaupassa’ laskee kun nousee!!
ja niinkun (vaihteeks) olen aikaisemmin sanonutkin, että jos sitä kerran on pakko kiskoo, niin kai sitä nyt mielummin kiskoo HYVÄÄ vauhtia ku sitä maltopaskaa… mutta sit taas eipä sitä kyllä maltolla valvottaiskaan viikkoo ja vedettäis itseensä sellaseen psykoosiin että oksat pois… siinä vaiheessa kun ON pakko kiskoo, ei mulla (edelleenkään) olis yksinkertasesti varaa kiskoo mitään pelkkää perunajauhoo, mikäli se minulle amfetamiinina myytäisiin. ja samasta syystä myöskään omassa pöhinäpuodissani aikoinaan ei jatkeita tunnettu (lukuunottamatta niitä, mitä sinne sitte oli heitetty jo ennen mua…) koskaan en myöskään pitäny ‘omaa säkkiä’ ja ‘myyntisäkkiä’, vaan ihan samaa tavaraa poistin, mitä itsekkin vedin. et ceteraa et ceteraa.
lähtee rönsyileen taas enkä muista yhtään että mitä mun piti sanoo,
VAUHDEISSA KUN OLEN, SUUREN SUURI PIRINISTI, JOKA EI MUUTA TEE KUN VAAN VETÄÄ PIRIÄ, PIRIÄ PIRIÄ PIRIÄ!!! OI IHANAA AUTUASTA PIRIÄ!!! VITTU MITÄ KRISTALLIA, SULOISEN YLELLISTÄ PIRIÄ, TÄNNE VAAN, KAIKKI TUUTIT TÄYTEEN!! hash waan, just like that, gooooood people!
piripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiri-piripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiri-piripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiripiri.
siinä teille piriä perkele.
en jaksa edes alkaa puolusteleen itseäni tai millään tavalla tietämystäni, käyttöäni, suhtautumistani, mitään…
ku ei mun tarvi kun ei mua oikeestaan edes kiinnosta.
edelleenkään…
mutta näin piripäissään sitä vaan pirinisteillä näköjään tuppaa vaan oleen niin vitusti sanottavaa, vaikkei niiden sanomisessa mitään järkeä olisikaan… saati jotain minkä avulla me kaikki yhdessä tavottelisimme yhteistä hyvää…
‘beautiful little waterfalls, happy little trees…’
kunhan tässä näpyttelen, ku tuntuu toi näppäimistö niin kivalta sormien alla.
(kaikki toistuva, neuroottisesti jatkuva tekeminen mitä ei pysty lopettamaan yhtään vitun millään, ON jo (amfetamiini-)psykoottista käyttäytymistä)
ainii, ja sit piti laittaa tähän kans, et syökää paskaa.
mut en enää muista varsinaisesti et miks, joten en siis laita…
varsinkaan ku en muista, et ooks mä tässä tekstissä nyt niinku pahalla tuulella, vai hyvällä… vai täysin neutraali.
enkä tod ainakaan jaksa lukee sitä enää.
Kymmenen vuotta sitten vedettiin amfetamiinia, nykyään piriä. Laatu vaan huononee. Se on pelkkää paskaa rotanmyrkkyä jota alkaa lähes väkisinkin rakastaa (kuten melkein mitä tahansa ainetta kokeillessa) mutta se vie mennessään ja syvälle. Ja se vie kaiken. Mitään hyvää jättämättä. Valitettava totuus. Ja Suomessa piriä jatketaan loppujen lopuksi todella paljon. Jotkut ääliöt vaan väärillä aineilla joiden vuoksi kokemattomilta lähtee henki kun eivät jatkeita tms. pahemmin tunne. Tai kokeneiltakin, jotka eivät sitä huomaa…
Itseasiassa hehkutus saattaa olla väärä sana. Päteminen olisi parempi.
Eikä millään pahalla, tod. Tuo on vaan niin teiniä ;p
lääkepiri on mukavaa, vaikka on siinäkin “jatketta” caca!
Täälläpäin ainakii pirinistit ovat ihan oma lukunsa. He ovat muita käyttäjiä “parempia”, koska eivät vedä “kuin” piriä… Kaiken lisäksi HEILLÄ on oikeus käydy muiden autoissa viemässä cd-soittimet, ajella pireissään autolla ilman korttia ja kaikkea muuta paskaa… Puhumattakaan siitä monen tunnin säätämisestä, jos aiot ostaa heiltä jotain, voi prkl… Hermot menee vähemmästäkin, ja siksi usein sanonkin niille päin naamaa, et menkööt SÄÄTÄMÄMÄÄN! Mä EN VOI SIETÄÄ pirinistejä!
Jaahas…
Asioilla on aina kaksi puolta, mutta joka tapauksessa jos pirin kaa on pelannut jo kymmenisen vuotta, ni en jaksa uskoa, että ainetta tulisi kehua tai muuta vastaavaa. Koska ihan oikeesti siinä ajassa pitäs jo tietää et se on paskaa, oli sitten jatkettua tai ei. Kyllähän jokainen entinen tai nykyien pirin käyttäjä tietää et pireissä kun on, ni millään muulla ei ole väliä, sitä on kuningas tai tar maailman huipulla, kukaan muu ei ole mitään tai mikään ei merkkaa mitään kuin sinä itse.
Tästä huolimatta kannattasi miettiä onko kuitenkaan asiallista ainakaan täällä päteä tai hehkuttaa (oli se nyt mitä tahansa), sillä ehkä joku ei "niin kokenut " saattaa saada siitä touhusta aivan väärän kuvan, mitä se oikeasti on. Jokaisellahan saa olla mielipiteensä, mutta kuinka se tuodaan julki ja ennenkaikkea missä. Sitä kannattasi ajatella.
Kymmenen vuotta ja tuo asenne,vaikea tajuta. Mutta jokainen tyylillään.
Sanja
ei vittu teillä on kans ongelmia…
ja niin saatanan isoja sellasia. huhhuh.
Yhdyn johonkuhun edelliseen:“10v sitten vedettiin amfea, nykyään piriä”
Kyllä v…taa vetää 2g ja käydä koisimaan…nekin rahat voisi käyttää unilääkkeisiin
Yhdyit siis kyy minuun. Ja minä yhdyn Miffyyn hänen kirjoituksissaan koskien beyootchia.
Hmm, olen kyllä kuullut tällaisesta, mutta ei kuulosta vähäisissäkään määrin tutulta kokemuksen kautta… Stimulantteja kuitenkin nauttinut erilaisia, amfetamiini, metamfetamiini, bzp, efedriini, metyylifenidaatti (aka ritalin) eikä noista mikään ole tuollaista yli-ihmis fiilistä luonut. Överiannokset ritalinia (10 kerralla) kyllä aiheuttivat aika vahvaa egon nousua…
Mutta mun ekasta viivasta nyt ei olekaan vielä kuin viisi vuotta, se on vain puolet tuosta kymmenestä…
Lukijallakin tietysti pitäisi olla jotakin vastuuta tulkinnoistaan. Minun mielestäni pitäisi perehtyä ihan faktateksteihin noilta alan informaatiosivustoilta - harva väittää amfetamiini haitattomaksi. Pirun vaarallinenhan se on itselle ja ympäristöllekin jos se ottaa vallan, toisaalta mielyttävä nautintoaine tai tehokas työväline satunnaisessa käytössä asioiden hoitamisessa jos sen pitää hanskassa. Siinä sit pitää punnita, et onko valmis ottamaan sen riskin ja koittamaan kumpaan ryhmään kuuluu - kannattaa etukäteen olla mahdollisimman rehellinen itselleen ja miettiä, että riittääkö itsekuri tuon aineen hallintaan. Meinaan jos ei riitä niin myöhemmin ei kait ole enää niin kauhean helppoa enää olla rehellinen itselleen - aina voi piripäissään tai laskuissa keksiä n+1 syytä miksi on ihan ok vielä ottaa vähän lisää ja miten homma ei ole mitenkään luisunut käsistä, mitä nyt alkuun oli ollut turhan varovainen…
Noh, se voi kyllä olla todella petollinen aine joillekin ja se on syytä ottaa vakavasti. Linkkiä vielä:
jos mä juon kahvia, niin juon mielummin vahvaa kahvia ku laimeeta. varsinki ku juon sen mustana ilman sokeria.
vaikken kahvista pitäis, edelleen juon mielummin sitä vahvaa kahvia ku laimeeta. tee on kuitenki olemassa erikseen…
te ootte tosi omituisia.
tai sit mä luen ite omat tekstini jotenki ihan eritavalla ku jotkut muut…
ite ku en näe jutuissani minkään näköstä provosointia, mutta ilmeisesti oon sit väärässä.
mut seki kiinnostaa ku kilo paskaa ja ON tällä hetkellä ehkä isoin mun ongelmista.
voi ei, mitä nyt teen, plinkissä on ihmisiä jotka kyseenalaistaa mun todenperäisyyden ja pitää mua teininä, voi ei, juoksen itkien kotiin nyt kyllä! apua.
mulla on elämässäni tällä hetkellä ainaki kaks asiaa mitkä pitää mut hengissä.
ja toinen niistä ei tod oo piri.
mut vois olla…
Itse en ole beyootch sanonut sinua teiniksi. Sen vaan huomaa ihmisen kirjoituksista miten hän ajattelee ja millä tasolla/missä vaiheessa on henkisesti esim. aineiden kohdalla. Itse olen aina piripäissäni kun tänne kirjoittelen mutten siitä sen kummemmin puhu. Piri kun pitää minut vaan normaalina vaikka olisi kuinka tykkiä ja vaikka vetäisisi millaiset hullun suuret pikajunat ränniin. Itse kun harvemmin paljon jatkettua paskaakaan saan. Kaikki vaan muuttuu ajan myötä. (Vaikka totuus on se minkä jo sanoinkin. 10 vuotta sitten oli amfetamiinia, nykyään piriä. Aina paljon jatkettua paskaa.) Mutta sinä pystyt käymään töissä ja elät niin erilaista elämää kuin minä. Pidä sitä kiinni. Pahalla en tarkoita tekstejäni. Täällä alamaailmassa vaan ei mikään ole helppoa. Tykki voidaan laittaa ohimolle hetkenä minä hyvänsä ja jos haluat lähteä pois tästä pirullisesta noidankehästä niin se ei välttämättä onnistu kuin kohtaamalla elämänsä lopun. Kuoleman.
sama se mulla oli sillon ku kiskoin päivittäin… mun ajatukset oli “kirkkaat” vaan vauhdeissa ja selvinpäin oli sellanen olo ku olis jossain ihan ihme mömmöissä. vedot selvitti aina pään, ja ilman niitä ei pystyny tekeen yhtään mitään.
ku korkeintaan syömään ja nukkuun.
niin, tällä hetkellä!
kiitos siitä alunperin p. mexicana tripillä saaneeni amfetamiini-burnoutin!!! ilman sitä tuskin oliskaan mikään muuttunu. ja nyt ollaan jo reilu puol vuotta käytetty vähemmän…
itse kun valitsin mieluummin vaan sen, että väkisin otetaan se käyttö takaisin hanskaan (tai no, sillon olin varma, että pystyn lopettamaan kaiken seinään… kas kummaa, kun en pystynyt). se että kuin hyvin se siinä hanskassa pysyy, onki sit taas jo vähän toinen juttu.
ja sit taas kohta lähtee ne vakio “sinä et tiedä mistään mitään koska sinä et ole vetänyt 25 vuotta putkeen ja tuhonnut koko elämääsi, käynyt miljoonia eri kertoja katkolla ilman tulosta ja blaa blaa…” niimpä niin. ei sitä tarvi vetää puolta vuosisataa nähdäkseen ja kokeakseen vitusti liikaa pahoja juttuja.
mielummin ainaki tää, ku joku vitun über-läävis-narkkaus. se kun ei kuitenkaan mitään kovin hohdokasta puuhaa pitemmän päälle oo ja niistä ihmisistä nyt on vielä vaikeempi päästä eroon ku ehkä itse aineesta… ainakin mulla.
mut tehkää te edelleen mitä teette, ja minä teen edelleen mitä teen.
ei siinä sen kummempia.
ja loppupeleissä mun ei kuitenka tarvitse puolustella teille mitään, niin miksi tekisin niin ainakaan enempää…
joten aivan sama.
Sinä olet mitä olet. Minä olen mitä olen. Muut ovat mitä ovat. Kaikilla meillä on erilainen historia ja kulkemamme tie on tuonut meidät tähän. Olemme itse tehneet valintoja, nähneet ja kokeneet erilaisia asioita. Jotkut kokevat jo lyhyessä ajassa sen mitä toiset moninkerroin pidemmässä. Me olemme niin erilaisia. En minä ainakaan yritä selittää mitään “oon HC-nisti.” En todellakaan. Narkkarit ovat itse tuhonneet itsensä ja elämänsä. Nyt olen niin down etten jaksa enempää aiheesta kirjoittaa. Ne jotka tajusivat tajutkoon, muut olkoot tajuamatta. Minulla eivät ajatukset kirkastu vedoista. Otin äsken kunnon vedot, mutta yhtä pimeältä näyttää kaikki ja masentaa. Voin valittaa, mutta omaa syytä silti kaikki. Osaa tämä elämä olla vaikeaa!
jos se olis helppoo ei se olis elämää ja muut vastaavat huonot kliseet…
Minä en usko tähän. En usko että kukaan kokee mitään samallalailla kuin toinen. Ehkä hieman sinnepäin, mutta että samallalailla? Enpä usko. Joskus voi jopa liipata läheltä, mutta kun tarpeeksi syvälle mennään niin aivan eri kokemuksista puhutaan vaikkakin samasta asiasta.
Ei ei ei. En minä sitä noin tarkoittanut! Me olemme kaikki yksilöitä ja erilaisia. Toisen maailma kaatuu kun kynsi lohkeaa ja toisen kun rakas ihminen kuolee. Me ihmiset koemme erilaisia asioita ja regoimme niihin eri tavalla. Ilmaisin itseäni ehkä hieman epäselvästi, mutta tuota en tarkoittanut.