61 viimeisten tietojen mukaan. Täältä tullaan, hitaasti mutta varmasti.
Jännää että älykkyyttä yritetään mitata numeroilla ja testeillä.
Olisipa se niin helppoa.
Pitäisi mitata missä mittakaavassa älyään voi käyttää ja ei tuokaan toimi.
Älynkäyttöä on mielestäni se, että haistattaa paskat tuollaisille testeille ja miettii itse onko älykäs ja vastaus tulee yleensä about 5sekunnissa.
128 tuli tulokseksi. Olin silloin hoidossa ja söin päivässä : n.90 mg Truxal , 60 mg Diapam , Melpax, Atarax , Zoloft + Zyprexa + joku neurolepti kaupan päälle.
GO Tervalampi GO !
En ole sen jälkeen näitä testejä tehnyt koska millään testillä ei voida testata esim. tunneälyä. Älkää ottako noita testejä LIIAN vakavasti kun ne vain mittaavat pienen pientä osaa meidän älykkyydestämme.
Voimaa ja Valoa Kaikille Plinkkiläisille <3,
Q
Mä oon niin tyhmä, et kävin kysyy ärrältä et “Saisko ladattua satasella älykkyysosamäärää, ei oo enää kun 61 jäljellä”.
Aika hyvä… pitihän tuo joutessaan käydä tekasemassa ja 135 oli tulos. Meinas kyllä huvittaa mokoma testi… joo samaa mieltä että toi käytännön/sosiaalinen älykkyys on sitten asia erikseen, joka ainakin mun mielestä on sitä “oikeeta järkee”
Ööäääh, enkai oo vastannut tänne jo? No, jokatapauksessa mulle riittää se, että tuun noiden pikkuisten kanssa toimeen, eli veikkailkaapa siitä.
Sain tosta joku vajaa vuos sitten 132 ja aika hyvin on pilveäkin ollut päässä niihin aikoihin, ja mulle jäi vain sellainen olo et jotain mätää tossa testissä on oltava. Vaikka toi ei mikään huipputulos ole, niin silti jäi sellainen helpohko vaikutelma.
Ekan äääooo testin tein joskus vuosia sitten ystäväni kanssa, pienessä nousuhumalassa. tulokseksi tuli 54 jos muistan oikein siitä sai sitten kuulla aika kauan
Aattelin viime syksynä todistaa että kyllä näissä blondin aivoissa jotain kuitenkin menee, ja paransin 106:seen, enkä oo yhtään ylpeä siitä. Miks? -Koska sillä ei oo mitään väliä. Olin ihan tyytyväinen mut aloin miettiä et mitä ihmettä niillä testeillä edes yritetään todistaa?
“Onneksi olkoon, olet keskivertoa lähempänä skitsofreniaa hipovaa matemaattista neroutta!!!”
No thanx. Vietän ihan mukavaa piiloblondin elämää miettimättä mikä on E=mc² kun tuijotan jossain alepassa jugurttien päivämääriä. Pelkkä hmissuhteiden pitäminen oikeilla aallonpituuksillaan on jo tarpeeks haastavaa ja biljoona kertaa tärkeämpää.
Huomasin niiltä sivuilta miten kaikkialla hehkutetaan korkeella koulutuksella ja pisa tutkimuksilla, ja silti se hyvinvointi on ihan nollassa, niillä massatuotanto nördeilläkin. Mut niinhän se vaan on että korostamalla jotain asiaa peitetään yleensä sen vastakohtaa.
Mut antaa nörttien datata, minkäs ne sille enää voi kun on jääny koukkuun. Mä meen nyt röökille
Voisko joku selittää mkä toi ÄO-testi on. Onks se mis on niit kuvioita. Miten se toimii? Joskus kattelin niit kuvia enkä tajunnu niist mitää. Eli vittuun koko testi…
Kunnon kukkapaukuissa 120
141 IQ EU testin mukaan.
Tiedä noista, 147pojoo. Olo on kyllä paljon tyhmempi.
Siis se mittaa älykkyysosamäärää eiks niis lue alussa ohjeet? niist kuvoist pitää päätellä mikä kuuluu/ei kuulu joukkoon jne. mut on niis yleensä muitaki juttui ku ne kuviot…
Yksi tylsä ilta tein tuon Mensan äo-testin, joka antaa jotain pohjaa oikealle äo:lle. Puolessa välissä testiä keskittymiseni herpaantui ja saatoin vain painaa ohi. Tuossa testissä on myös teitty aikaraja, muistaakseni 20min ja sekin vaikutti siihen, miksi tein niin nopeasti. Testin tulos oli kuitenkin yllättävä 108, eli pienellä hutinoinnilla, muttakin myös oikeasti yrittämällä vastata kuvakysymyksiin sain tuon. Jos olisin ihan pirteänä ja muutenkin ilman stressiä tehnyt testin, olisin varmaankin saanut hivenen enemmän (veikkaan, että jtn. 115, joka on jo korkea äo-määrä. Mutta ei äo ole ihmistä määrittämään, jollakin, jolla on äo 130 ja toisella 105 voi itse asiassa 105 olla fiksumpi ihminen. Kaikilla on omat eritysalueensa ja jotkut on parempia joissakin asioissa, kuin toiset. Esim. matemaattisesti lahjakas voi olla kielellisesti ei niin lahjakas ja toisin päin. Itse pidän itseäni musiikillisesti sekä kielellisesti lahjakkaana.
doorsin kuunteleminen sateessa on ihanaa!!!
^ Kuulostaa todella romanttiselta!
Yleensä älyköillä on se yks vahvuusalue mis ne on ylifokusoituneita. Älykäs ihminen ratkaisee ongelman mutta viisas lukee muistiinpanot ja ratkaisee kokonaisuuden. Itel 128, mutta oon huomannu kuinka tyhmä olin ollut ennen kuin tajus kyseenalaistaa itseni ja tunke egonsa perseeseeni.
131 mitattu ihan legiteissä neuropsykologisissa tutkimuksissa. Toisaalta olen persburgeri, joten matemaattislooginen ja - avaruudellinenpäättely on ollut lapsesta asti itsellä hallussa ja aina muutenkin pitänyt asioiden monipuolisesta pohtimisesta mielikuvitusrikkaana ihmisenä.
Pisteitäni saatteoi jonkun verran huonontaa aikuisiän AD/HD, mutta en valita. Välillä vaan tuntuu, että en ymmärrä suurinta osaa suomalaisista kanssaihmisistä, joiden k.a. äo huitelee välillä 100-105.
Toisaalta olen jostakin tiedeartikkelista lukenut, että jos ero on 30 pointsia, niin silloin toista ei voi ymmärtää oikein hyvin.
Se minua huvittaakin kun jotkut inisevät afrikkalaisten matalasta äo:sta, vaikka orjia olivat vielä tovi sitten, asuvat savimajoissa ilman kunnon kouluja ripulin jyllätessä epidemian lailla (johon kuolee eniten ihmisiä maailmassa, mutta kun ei meillä Suomessa! Soo, soo!" ja nälänhädän keskellä hankala kehittää aivoja muutenkin virikkeettömässä ympäristössä. Toisaalta heillä on itse asiassa paljon korkeamman tason äly siihen, mitä tulee ihmisyyteen.
Täällätuntuu kaikki olevan naama nurinpäin sillä sadan äo:lla, jolla ei juhlita missään bileissä. Onneksi vauvafoorumit ja muut tarjoavat heillekin virikettä elämäänsä.
Sitten on me, jotka käytämme päihteitä, koska emme ymmärrä ihmisiä ja nykyelämää. Kaiken pitäisi olla harmaata evankelilaisluterilaista unelmahöttöä vailla todellisuudenpohjaa.
“People are robots!” Kuten eräs suuri taiteilija tykkäsi ilmaista ulosteella läträtessään ja sitä yleisöönsä heittäessään, sun muuta nerokasta itseilmaisuaan loppuun asti täysillä ilmaisten.
Ei muuten mikään muutu. Vaikka vituiks meni silläkin taiteilijalla.
En nyt mistään Jouko Turkasta argumentoi, joka copy cattas tämän em. taiteilijan performanssiesiintymisestä jotakin hyvin pientä.
ÄO mittaa lähinnä kuulemma prosessoinnin nopeutta… jotkut voi ymmärtää enemmän sitku saa vähä aikaa funtsia… noh
noit testejäki on kaikkii erilaisii… sit se joka ne vastaukset on päättäny voi olla eri mieltäki niiku jossai Mensan testissäki oli mitä tsiigasin et periaattees mont eri vaihtoehtoo mut se “loogisin” sit voittaa.
tos oli jotai iha hauskoja testejä ja osa kai tarkotus tehä ilman mitään aikarajaa… jos on tylsää
“people who boast about their IQ are losers” -Stephen Hawking