alkoholistin puolisona olo

Argh, ihailen sinun jämäkkyyttäsi ja tervettä maalaisjärkeäsi. Sekä ihanaa huumorintajuasi, jonka avulla kestät monet asiat!

Varmasti tunnet pohjimmillasi pettymystä, että exälläsi on uusi. Vielä sellainen, joka hyväksyy hänen juomisensa. Mutta olet toiminut itse oikein, ja voit onnitella itseäsi siitä. Älä anna terveen surun muuttua katkeruudeksi.

Asiat muuttuvat kyllä paremmaksi, vähän kerrassaan. Ei sinunkaan tarvitse jaksaa kerrallaan koko maailmaa, tee se mitä jaksat, ja jätä huomiselle loput.

…Yksi asia, mihin haluaisin vielä kommentoida, on tuo että exäsi ajelee autolla kaljapäissään. Ilmeisesti aika säännöllisesti? Koska olet rohkea ja suoraselkäinen emäntä, tee hänestä seuraavalla kerralla ilmianto poliiseille. Rattijuopot tappavat liikaa ihmisiä tuolla liikenteessä, ja ainoa keino pysäyttää heidät on ottaa vastuu asiasta. Tee nimetön ilmianto, ja anna miehesi kantaa vastuu rikollisesta toiminnastaan, ennenkuin hän ajaa jonkun koululaisen kuoliaaksi.

Mielestäni tämän on jokaisen alkoholistin kumppanin vastuulla, ilmiantaa rattijuoppo heti rysän päältä, vaikka olisi oma mies/vaimo/poika/isä. Vaikka ilmianto aiheuttaisi ongelmia arkeen ja omaan elämään. Silti se kuuluu meidän vastuullemme.

heissan sitruunapippuri :smiley: !

tiedätkös, nyt täytyy sanoa, että pettymystä en tunne, en ainakaan vielä…mulla on ihan hyvä olo…rauhallinen ja tyyni, hieman naurattaa mutta yritän pitää pokkani…
tunnenko katkeruutta…en! tuntisin katkeruutta jos olisin jäännyt siihen sairaaseen parisuhteeseen jolloin olisin pilannut niin omani kuin lastenkin elämän ja katkeruus olisi voinnut tulla 65-70 vuotiaana. ei kiitos!

ex kävi täällä taas…
sanoin et vien traktorin koukan huomen hitsattavaksi niin se ottikin sen kyytiin ja vei mun puolestani…ok, ihan sama, olisin huomenna ajannut siitä ohi kuitenkin…sanoin hakevani sen, mutta ex sanoi heti perään tuovan sen heti kun se on valmis, ok, sekin käy!

minä olen itse asiassa melko varma että ex on ottanut uuden itselleen vain näyttääkseen minulle että kelpaa muillekkin…jos ex olisi todella rakastunut, niin ei hän täällä pyörisi…rakastuneenahan ollaan rakkaan luona :open_mouth: , tai sit mä en ymmärrä rakkaudesta mitään…ok, mutta sekin sopii :slight_smile:
toisaalta se on väärin sitä naista kohtaan…ehkä hän kuvittelee jotakin onnellista tulevaisuutta…mutta sekään ei kuulu minulle…
“minulla on aivan liian pienet aivot, ajatellakseni muiden asioita…”

ex lähtiessään jäi vielä katsomaan minuu ja sanoi:“hei, hei, mä lähden nyt…siis…minä olen menossa nyt…” ja siihen terassin eteen se jäi pällistelemään ku sanoin vaan et :“a-ha”…mut tajushan se lopulta liikuttaa jalkojaan. siis odottaako se jotain, että alan vollottamaan ja pyytämään sitä jäämään :open_mouth: eh-he-hei! en todellakaan!
siis me ei olla koskaan oltu tälläisessä tilanteessa, mutta se ei vaan tahdo ymmärtää, että paluuta entiseen EI OLE! et lycka till!!

rattijuoppous! olen kolmesti soittanut poliisit, ihan nimellisenä, antanut minun sekä ex nimen…ei tullut poliisia…olen kahdesti käynnyt poliisilaitoksella ja antanut auton rek.numeronkin ja sanonut että se pitää aina pysäyttää…lopputulos= ei ole puhalletettu kertaakaan…joten en enään viitsi…

meilläpäin kävi 4v sitten tapaus, jolloin poliisi “maija” ajoi talvella tieltä ulos…rattijuoppo pysähtyi siihen autollaan ja hinas ne hangesta takasin tielle…toinen poliiseista sanoi “hei, toihan on juovuksissa” johon toinen “eikä ole, nyt mennään”
joten mielestäni täällä jumalan selän takana poliisit ei jahtaa kuin mopopoikia

joten ehkä uskoni lakii on mennyt ja paras laki toteutuu “saunan takana”

kun poliisit ovat omalta kylältä, niin kyllähän jokainen tietää että oman kylän porukkaa ei ratsata…tää on valitettavasti totuus…kun paikalle tulee “lentävät”…näin ne viimeksi…hmm…5-6v sitten…niin asia on silloin eri

mä joskus heitin auton avaimet mettään, niin pitkälle ku sain heitettyä…useamman tunnin se niitä etti ja taas rattiin…mutta putosihan siinä promillet

mun mielestäni rattijuoppouteen pitäisi tulla kovempi laki…kerran kun jäät kiinni, auto lähtee heti valtiolle, jos se olisi laina auto se lähtis kanssa(mitäköhän valtio niillä kaikilla tekisi…lahjoittaisi autokouluihin) ja korttia ei saisi ikinä takasin…se asuuko haja-asutus aluella vai kaupungissa, sillä ei olisi mitään väliä…ja tässä asiassa olen täysin ehdoton!

ööh… Miisy, kommentoin kyllä Arghille, mutta teillä taitaa olla hyvin samantapaiset tilanteet molemmilla.

Hienoa että otat rattijuopumuksen tosissaan. Tuollainen tilanne jos kylillänne on, soittaisin kyllä lähimmän kaupungin poliisille, ja tekisin ilmiannon noista kyläpoliiseistakin :smiley: Tuollainen toimintahan on ihan persiistä.

Voimia ja auringonpaistetta sinulle, ja onnittelut kun olet jo astelemassa voittajien kerhoon. En tarkoita, että juoppomies pitäisi aina jättää, ja että ero olisi aina ainoa järkevä vaihtoehto. Mutta hienoa, että koet tehneesi oikean päätöksen, ja olet nyt onnellinen :slight_smile:

heissan sitruunapippuri :slight_smile:
kun luet muutaman viestin takasinpäin niin huomaat että olen sama hlö eli argh=miisy…kirjauduin silloin heinäkuun alussa lempinimelläni =miisy, mutta tunne oli niin paahtava että argh sopi minulle paremmin :smiley:

eli argh= :imp: :smiling_imp: :open_mouth: :angry:
kunnes elämä tasaantu ja kaiken takaa ilmaantu
miisy= :smiley: :laughing: :stuck_out_tongue: sekä välillä :open_mouth:

tunsin että haluan olla rekisteröitynyt sekä näkyvänä paikalla olijana ja siksi vaihdoin alkuperäseen, sekä argh ei enään kuvaa minua…

minä olen muuten jutellu lähimmässä kaupungin poliisilaitoksessa ko. asiasta…eli miksi poliisit eivät pysäyttele…sanoivat, että kyllä ne pysäyttää varmasti… :open_mouth: …meilläpäin paikallispoliisi toiselta paikkakunnalta tulee arkisin T-päivänä meijän kylälle eli tiistai, torstai mutta ei tänään…niin kyllähän juopot sen tietää…vaihtasivat edes päiviä…30v on ollu T-päivä…

kyllähän muuten kerran näin ku maija tuli meijän kylällä vastaan…ajoi omaan kotiinsa…tuli mua vastaan uudelleen 3h päästä…tuli kotoontansa…joten aikas helppo työ

No voihan video, niinpä tietysti :mrgreen: Blondi ei vaan aina tajua… :laughing:

protestointi pvä :frowning:

tekisi mieli heittää hanskat tiskiin ja lähtee suorilta huitsin nevadaan, vilkuttaa vain olan yli eikä katsoa taakseen kertaakaan. se huitsin nevada ei olisi täällä keski-suomessa ollenkaan vaan voisin lähteä vaikka junalla venäjän läpi…ihan mitä vain, mutta jotain mikä ei saisi minuu muistamaan tätä koko jumalan hylkäämää koloa

siis mikä hatuttaa?..kaikki…
ensin menin kirjastoon…se oli kiinni…
sit ostin rotanmyrkkyä…äh, mä en jaksa(kestä) noukkia niitä kuolleita rottia paskakouruista näin syksyllä ennen ku kaikki on taas kesän jäljiltä kuolleet…tänä kesänä en ole nähnyt niitä ainootakaan mutta kun viljat ovat tuupissa ja heinät vintillä niin jokainen tietää että niitä on…sanotaan että 6-8 löytyy joka vuosi…onneksi niillä ei oo sama koti ku mulla…

ex tuli illalla TAAS :smiling_imp: ja se oli se mikä sai kuupan himmenemään ja pvän positiivisuus unohtui…siis ihan oikeasti, mitä helvettiä se hautoo???
mun mielestäni se on tosi itse rakas! ei sillä voi olla mitään muuta syytä tulla tänne…ensinnäkin sen paskasia vaatteita pyörii täällä, luuleeko se todella että pesen niitä :open_mouth: .ku se tulee sisää niin ruokaahan se kaapista heti etsii ja päälle kahvit :imp: .kun puhuin sille elukoiden sisään ajosta niin se vastas mulle et voinhan minä ajaa ne traktorilla :open_mouth: , siis mitä vit…a??sen verran tyhmä olen et en tiedä kuinka se tehdään :unamused: …tupakalle ex pääsee pannuun, mutta ei se tulia saa tehtyä. puupinot mitkä tein, nekin on kaatunut…ja ex sanoi et voi harmi ku on kaatunut…niinpä…olis ottanu kalikasta kii ja alkanu nostamaan, mutta e-hei!
eilen se pyysi että maksaisin sen laskuja, tänään se pyysi että tekisin sille laskutuksia ja päälle haistatti paskat…ku sanoin sille et oon vakaasti harkinnut kaupunkiin lähtöä niin johan se nosti kytkintä :laughing: jotain se mutisi vaihtoehdoista johon tokasin, että aina on ihmisellä vaihtoehtoja kunnes pumppu sanoo stop…siihen loppuvat vaihtoehdot…se kyseli viel sen jälkeen et onko se nyt joku autuus olla kaupungissa…helvetti sentään…se on ihan mihin sitä vertaa…tähän paskaan niin on se!! klo 8 duuniin ja klo 16 pois ja vkl vapaat…iltasin jää aikaa harrastuksille ja ystävien tapaamisiin…mitä tämä sitten on? aamusta heti pyörit tuolla paskan seassa ja päivän peset sitten vaatteita ja illalla taas takas :smiling_imp: niin kysympä vaan et onko tämä sitten joku taivas :astonished: …vai mitenkä se menikään “viikatemiehen korjatessa tiedän pääseväni taivaaseen, koska maanpäällisen helvetin olen jo elännyt”
mä oon ihan varma ku ex vei sen traktorin koukan hitsattavaksi ja haki sen heti niin se on puhunnu musta sielä jotain…jotain…“ei se yksin pärjää…” tai vastaavaa ja se pelästy et jää paskan jauhamisesta kiinni…muuten se ei ois sitä tehnyt…vaan hyvin “paniikin omaisesti” tarjoutu sen viemään ja hakemaan…mut ihan sama :smiling_imp:

tuleekohan se saatanan idiootti tänne joka pvä :smiling_imp: ,mikäköhän se “nais juttu” oli…olikohan joku maksettu kusetus, mut ku ei saanu musta hysteeristä akkaa niin johan sekin unohtu :angry:
ja lähtiessä viel sanoi “mä lähen ny sit sinne mun yksiöön”…voi paska! kyllä se mun mielestäni on 65 neliön saunallinen rivarikaksio…jollei oo sit muuttanut…

ok! 2vrk satannut yht kyytii niin johan sekin potuttaa :smiling_imp:

voi että ku ex pysyisi edes muutaman pvä poissa niin johan se olis lepoa. ku mä otan puheeksi että miksi se tulee tänne? niin vastaukseksi saan “vanhasta tottumuksesta”…voi voi! eikö nyt todellakaan parempaa keksi :open_mouth: …on se hyvä että tätä tilaa ei ole myyty…jos kerran tulee joka pvä tänne vanhasta tottumuksesta…

Ei voi olla totta!

Voisko niin kiero olla, että pyytänyt sen naisen sulle lietsomaan mustasukkaisuutta? Tai sitten se nainen on kuvitellut liikoja. Ja tulee patsastelemaan sinne sun nenän eteen ja oikein korostaa sitä, ettei mitään auta vaikka on avuksi lupautunut… ja nuo kylällä puhumiset: kait siellä sille kaikki nauraa, eiköhän ne arvaa miten asioitten laita oikeasti on.

Kyllä nää on yksiä perhanoita.

Ei taas muuta voi laittaa sulle kun ajatuksen voimaa. Ei ole ees sanoja.

Hei, tilaa ne kirjat netistä, ei maksa kovin paljoa vaikka ottaisit kaikki.

saakeli…laitumelle pitäisi lähteä…huuto sielä on jo vaimentunut mut järkkyä karjumista se oli…koirat juoksi täyttä vauhtia talon ja laitumen väliä ja haukkuvat niin perk…sti, siis aivan hysteerisiä…mut jos mä en näe kun 50m eteeni traktorin työvaloilla, ni en voi sinne lähteä…muksut heräs, mut onneksi ne tajusivat tilanteen ja jatkoivat unia…“ei hätää, äiti menee katsomaan mitä on tapahtunut, kääntäkää kylkeä jos kuulette traktorin käyvän”
epäilen petovahinkoa…toivottavasti elukka on kuollut, koska mulla ei ole asetta…tai sit herätän “apupojan”

jos näin on niin mulla on useampi mieshlö joka viettää mun kanssani yön :wink: , vaikka se vietto meneekin ulkona sateessa…joten palataan…pakko on mennä vaikka ei huvita…enemmän inhottaa jättää muksut yksin kotiin nukkumaan…mut tää on tätä :frowning:

Hui, mikä tilanne! Mitä tapahtui? Luin jo illalla tuon kirjoituksesi ja kyllä vähän sydäntä kylmäsi, että minkälaisten asioiden kanssa sinä joudutkaan olemaan tekemisissä! Toivottavasti siellä ei ole tullut monen eläimen vahinkoa… vaikka yksikin on varmasti liikaa, jos kuolema on tuskallinen.

Olet ajatuksissa.

Miisy, minäkin seuraan palstaasi mielenkiinnolla, vaikka en usein ehdikään kommentoida. Sinä olet ihanan tervejärkinen ja realistinen ihminen ja tykkään konstailemattomasta kirjoitustyylistäsi! Ja ihailen sitä miten pärjäät siellä välillä todella rankoissa hommissa. Jokaisella pitäisi joskus olla lupa olla heikko, normaalisuorituksen pitäisi riittää, mutta tiedän, yksin isolla maatilalla pitää tehdä vaikkei jaksaisikaan, ja pitää tehdä enemmän kuin jaksaisi.

Se että exäsi pyörii jaloissa, mutta ei sitten kuitenkaan tosipaikan tullen auta, eläinten siirrossa tai puiden pinoamisessa, pyykkikoria vaan täyttää likaisilla vaatteillaan ja tyhjentää jääkaappia… ärsyttävää! “Poissa silmistä, poissa mielestä” olisi paras, no ehkä exäsikin pelkää juuri sitä… Tsemppiä sinulle Miisy oikein paljon :slight_smile: Ja tällaisina päivinä voit olla vielä hetken Argh, mutta muista että se iloisempi Miisy haluaa tulla esiin…

täällä taas :slight_smile:

yksi on joukosta poissa…
selvitykseen lähti ja paperihommat on tehty, joten asia on ohi minun osalta…perästäpäin kuuluu…
kyllä täytyy myöntää, kun pimeeseen menet vaikka traktorissa on edessä ja takana työvalot ja ne valasee aivan ku päivä olis, mut ku valokeila loppuu ja pimee on pimeetä niin hurjalta se tuntuu ku ei tiedä yhtään mikä on sielä “mustan” joukossa…yksi mikä ois hyvä niin hankkis kiikarit millä voi kattoa pimeessä niin ois ainakin varma ettei siel mitää elukkaa ole…kyllä mä pimeessä olen pimeellä mut aina on jotenki pelottanu (ehkä enemmän arvelluttanut) seistä valosassa ku itse ei näe pimeeseen

jo teini iässä isä opetti, kun yksin kuljet ilta pimeässä niin älä kulje katulamppujen alla, vain silloin kun seurassasi on toinen hlö…jos jotain sattuu…autoiliat näkevät aina kahden ihmisen liikkuvan valossa…mutta kun olet yksin valossa, niin koskaan et tiedä mikä vainoaa pimeän puolella tai vastaavasti autoilija näkee että olet yksin…ja jos joudut karkuun juosta, juokse aina pimeeseen ja mahdollisimman nopesti maastoudu ja ole aivan hiljaa! toinen näkee sinut yhtä huonosti kuin sinä hänet…joten tästä voi olla että on tullu se että en pidä olla valossa ympäröivässä pimeydessä

tulin äsken hierojalta, se sano vain paijanneensa, mutta oon ite sitä mieltä että se murjo…alaselän nikaman olen kuulemma vääntänyt joka estää jalkojen normaalin liikkeen, mutta usko että jotenki se kuntoon saadaan, ainakin paremmaksi. eli romu mikä romu. eihän vanhastakaan autosta uutta saa vaikka kuinka kiillottais :wink: hah! tuli heti mieleen, että olenkos jotenkin “loppuun ajettu” :open_mouth:

heissan Rinalda ja kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa :smiley: , oon samaa mieltä kanssasi…ex pelkää juuri sitä…nyt sillä on helppo kulkee kylällä ja kysyttäessä kertoilee mitä ME teemme, koska onhan hän nähnyt koko aika syksyn hommien etenevän…mutta jos hän ei näkisi, niin luulempa ettei kehtais kertoa et “en tiedä yhtään mitään”
muistan yhtenä vuonna kun pojan kanssa tyhjennettiin navetta, pestiin ja puunattiin, niin eikös syksyn saapuessa ex puhunnu mun ollessa paikalla, kuinka ME olemme tyhjentäneet ja pesseet… silloin vieraan ihmisen paikalla ollessa kysyinkin ihan suoraan ex:ltä, et KETKÄ ME :open_mouth: ? sinä et ollut edes paikalla vaan muut kiireet vei!..kyllä ex:n naama oli kuvauksellinen näköinen…

sitä paitsi, kyllä tämä naisjuttu voi olla ihan hyvin keksittyäkin…mä ihan oikeasti olin tosi tyytyväinen ja huojentunut, eikä harmittanut yhtään, ei pätkääkään vaikka hieman sitä epäilittekin, mutta EI…muistan kerran ku yks sen juoppo kaveri soitti mulle ja kysy tiedänkö missä ex on? vastasin et en osaa sanoa…johon sain häneltä nauravan vasteen “täällähän se on meijän kanssa ja se on hirveessä kännissä”…tai toinen kerta missä sen toinen kaveri soitti ja kyseli mua treffeille…niin tää voi olla näitä juoppojen äly väläyksiä!

eilen muuten illalla kirjoittaessani ajattelinkin kirjoittaa argh merkillä, potutti niin julmetusti!! mutta taas ollaan lapsuuden kutsuma nimellä :smiley:
tästä on taas hyvä jatkaa ja palataan jälleen myöhemmin :slight_smile:

Tuo kuulostaa tutulta! Kasvaako meistä syrjäkylillä tällaisia? :laughing: Minä olen kotoisin pienen kunnan sivukylältä, ja sielläkin vielä kylän laitamilta ja pimeä on ystäväni siinä tapauksessa, että saan itse piiloutua sinne. Lapsena kun pyöräilin kouluun, ajoin pimeällä pyörällä vaikka dynamo olisi ollutkin, siksi ettei kukaan näkisi että olen menossa siellä tiellä. Siellä kulki niin vähän autoja, että ne ehti kyllä väistää pimeänäkin. Nytkin vielä mökillä, kun illat pimenevät, pelottaa mennä ulos vaikka “pihan perälle”. Jos joudun menemään yöllä, menen ensin ikkunaan sytyttämättä valoja, katson verhon raosta näkyykö mitään, sitten laitan ulkovalot ja katson uudestaan, sitten vasta sisälle valot. Ja ulkona katson suuntaan ja toiseen, menen sitten ulkovalon kiilasta pois. Hassua on, että silloin ei pelota niin paljon kun mies on kotona; jos ulkona tosiaan olisi joku, mitä turvaa humalassa tukkina nukkuvasta miehestä olisi :mrgreen: Silloin kun hän vielä oli työelämässä ja yövuorossa, mietin joskus jos menisin aittaan nukkumaan, jättäisin mökkiin valot. Potentiaalinen roisto menisi kai mökkiin, minä pääsisin aitasta pimeän turvin metsään piiloon. Tuntuu että olen vähän pöpi, kun näin pelkään myös sitä, mikä pimeässä vaanii - ihanaa kuulla, että meitä on muitakin! :laughing:

Luonnossa olen aina viihtynyt ja perheen ainoana lapsena leikkinyt luonnossa yksinäni: eläimiä en pelkää. Lapsesta asti on mieleeni jäänyt lause: terve susi ei käy ihmisen kimppuun. Kotieläimillehän pedot ovat vaarallisia, mutta jos kulkee rauhallisesti metsässä, ei susi tai karhu varta vasten hiivi ihmisen kimppuun. Eli nimenomaan ajattelen, että pimeässä vaanii ihminen pahoin aikein, ryöstäjä ja muuten häiriintynyt. Eläintähän olisikin turha paeta pimeään, se näkee, kuulee, haistaa siellä monin verroin paremmin kuin minä.

Onneksi täällä ei tule nimet tietoon. Muuten olisi jo varmaan piipaa-auto tulossa hakemaan hullujenhuoneelle meikäläistäkin :laughing:

illassa jälleen, 2pvää niin poika kotiutuu koto suomeen :smiley: , minjä kokelaskin tulee kyläilemään :smiley: , toivottavasti vain ex osaa olla poissa…

ei osannut olla tänääkään, ei edes selvinpäin…
SE soitti minulle, tuleeko auttamaan elukoiden tuonnissa kotiin…ok, tule vain…
tulihan se, mutta jouduin kahdesti sitä katsomaan…hirveässä kännissä ei ollut, mutta jotain maitoa vahvempaa oli ottanut…varmistuin asiasta kun se alkoi ottamaan selvää elukan korvamerkki numerosta: mitesss minässsh en näessshh mitäänssssh numeroitassssh, ompasssh täälläässsh pimeetässsh? :open_mouth: kello 18 vai? siinä vaiheessa alkoi meikäläisen kuuppa himmenemään ja sanoin et “yritä ny perkele edes jotain saada aikaseks”…10 päätä tuli sisää…huh! mutta sisällä ovat :slight_smile: siin sit sanoin sille et “nyt varmasti matkasi jatkuu” käänsin selän ja vilkkasin olan yli hei heit…perään se vielä huuteli et “soita mulle huomenna SAMANLAILLA ku tänäänkin niin hän tulee auttamaan” :open_mouth: …siis kumpi meistä soitti :open_mouth: …ok, ihan sama, en jäänyt hetkeksikään enään oikasemaan asiaa, ku sillä ei ole loppupelissä mitään merkitystä…onko se äijä sekasin, vai onko sillä toivon kipinä niin kova et se kuvittelee mun sille soittaneen…vai mikä helvetti sitä vaivaa :question:

tuo on muuten Rinalda veikee juttu, ku asuu keskellä ei mitään niin hakeutuu pimeeseen ihan sen takia ettei kukaa nää :open_mouth: :laughing: :laughing:
ku valkotakit tulee sut hakemaan, niin kehota niitä pyörähtämään meidänkin kautta :laughing: …mulla meinaa äsken sytty pihavalo (liiketunnistin)…mä sammutin valot et jos joku on pihas ni ei näe mua ikkunassa :astonished: , ok totuus asiaan oli, et koira kulki pihas…

en oo varmaankaan kirjoittanut tai taisin sittenkin, mut uudelleen kirjotettuna…sovittiin “apupojan” kanssa et palkkaan sen meille töihin…kesällä se ei voi olla, koska kulkee kuitenkin hihattomassa :wink: , mutta tulee ku tarvitsen, eli soittelen sille sitten…joten se siitä kahdesti katottavasta…koska “kuormasta ei syödä” :frowning: ,se työskentelee omalla nimellä joten sotu sun muut maksut jää multa pois. halvin vaihtoehto…
joten jospa pitäisin itse sen ilmalaivalle ehdottamani “sapattivuoden”…ei paha :slight_smile: …siinä lukee siis sapatti ei selipaatti…

huomenta, keskiviikkoa eletään…

ajattelin tänä aamuna, että voiko olla totta kun ex on poissa niin nukun julmetun hyvin…en heräile yöllä miettimään maailman menoa ja aamusin olen oikein pirteä…kamala sanoa, mutta se ahdistus ja pahaolo on ollut niin voimakas että uneen se on tullut…
miten ihminen (minä) voi tuntea niin voimakasta tunnetta toista kohtaan että unikin on vaillinaista…luulis et uni päästää arjesta pois, mutta e-hei! se ahdistus seuraa tunti tunnilta vailla sitä ei myönnäkkään ja kuinka kauan se on seurannut ennen kuin sen myöntää? muutaman vuoden…luultavasti! ei siitä voi kellee puhua. johan kaikki nauraa jos kerrot että nukut huonosti kun puoliso on vieressä…voisivat pian luulla et jotku muut asiat pyörivät mielessä kun alkoholismi…vaikka alkoholismia ei ole tietoisesti ajatellut, niin sen on tultava takaraivosta…
siis aikas järkkyä…

kello ei oo kahdeksaakaan kun puhelin soi…miehet soittelee :slight_smile: …jos haluaisin antaa elukoille omenia niin voisi hänen luotaan hakea…siis…eikö maaseudulla ole omenia kaikkialla…okey! hyvää se tarkoitti ja voinhan kävästä muutaman virkkeen vaihtamassa :slight_smile:

nurmikkokin on pitkää…viittiskö enään leikata…parempihan se ois nurmikon kannalta et hieman pidemmäksi jäis talven ajaksi mutta ei se nyt kovin kauniilta näytä…joten katsotaan…
kaatuneet puu pinot ajattelin tänään kasata uudelleen…
elukoita en aio tuoda kotiin kun sadetta lupasivat ja jotenki tuntuvat olevan omapäisiä sateella tai sitten vaistoavat että minäkään en tykkää sateesta…

en oo koko kesänä lämmittänyt ulkosaunaa, mitäs jos tänään sen tekis…veis iltapalan mökkiin ja saunois ja söis siellä…täytyy pistää harkintaan…koko iltahan siinä menis,mutta kai sen illan voi kuluttaa hullumminkin…

joten puuhiin :slight_smile: mutta päivällä taas näille sivuille piipahtamaan…

luitteko muuten AA:n ja Al-anonin päivistä Kuopiossa…meiltäkään ei ole kun himppasen verran alle 200km sinne ja sielä on IKEA :smiley: , ois varmasti mielenkiintoinen matka…paljon tulis tietoa ja huomaisi kuinka paljon meitä onkaan, joiden elämää alko vaikuttaa…
vois myös opettaa suhtautumaan alkoholistiin… hmm…suopeammin…
mutta tämä suopeammin ole yleisesti…valitettavasti kun ex:ää ajattelen…niin voisin sanoa että minulla on kauhea tekeminen itseni kanssa jotta kykenen kohtaamaan hänet normaali ihmisenä…ja luultavasti…en tule kykenemäänkään, mutta tarvitseeko minun? ex:n kannalta katsottuna tarvitsee…lasten kannalta tarvitsee…mutta entä minun kannalta…hmm…jään miettimään

Naisväen saa aina reissuun kun siihen yhdistää käynnin ikeassa…

Pitää laittaa kalenteriin. Mutta mitään en lupaa. En ole ennustaja, ja jos jotain olen oppinut niin hyvin suunniteltu ja varmana pidetty on niitä ensimmäisiä joka ihmiseltä otetaan pois.

Olipa synkeää. Jos mä alan pitää tätä takapuolen leveyttä kohtalonani niin katoaakohan siitä joku päivä useampi sentti…?

Uni. Mulla on yhäkin tapana heräillä aamuyöstä. Mutta erona entiseen on se, että en jää kauhujäykkänä makaamaan ja pelkäämään että herätän toisen ja sitten se on taas ihan kiree kun ei ole saanut nukuttua koska minä sen herätin… Nykyään voin kääntää kylkeä ja ehkä se uni tulee, tai sitten ei.

Mutta se on ihan mun oma ongelmani.

Usassa on pulaa rehusta, joten ne jatkaa lehmien ruokaa halvalla sokerilla, karkeilla ja kakunkoristeilla.

Huomenta! Ja onnittelut yöunien paranemisesta! Onhan jotakin ollut pahasti pielessä, kun unetkin on kärsineet: olet siellä unessa käsitellyt asioita. Siksi se ei ole välttämättä ollut voimia antavaa, rauhallista unta, olet siellä unimaailmassa tehnyt valtavan työpäivän ja heräillyt siihen päälle. Minä itse olen menettänyt ihan tavallisen unirytmin nimenomaan alkoholistin kanssa eläessä: nyt se on alkanut palautua entiselleen, kesällä jo heräsin oikein virkistyneenä, mutta nyt murheet muusta elämästä valvottavat. Tosin koko ajan vähemmässä määrin.

Sinulla on nyt sellainen vaihe tässä prosessissa, että se tietopläjäys Al-Anonin päivillä voisi tulla ihan oikeaan saumaan: olisit valmis ottamaan tietoa vastaan, olethan jo käynyt kirjaston oveakin kolkuttamassa! Jonkinlainen alttius muutokselle on päässäsi tapahtunut: olethan saanut jo hyvän muutoksen aikaan elämässäsi ja nyt sitten järjestelet päänsisäiset asiat mallilleen.

Suopeammin suhtautuminen ei muuten tarkoita ollenkaan että antaisit exällesi yhtään mitään enempää itsestäsi: itse asiassa vähemmän. Jos saisit asiat järjestykseen omassa ajatuksessasi, se tarkoittaisi ettei savu nousisi korvista hänet nähdessäsi, et antaisi hänelle mitään valtaa saada sinua ärsyyntymään: sehän on se juttu, eikös vain? Hänen kiehnäyksensä nurkissasi varmasti vähenisi, kun hän ei herättäisi sinussa allergiareaktiota, voisitte oikeasti päätyä sopuisaan vierekkäineloon: hän omassa kodissa, sinä omassa, lapset ja työt hoidettuina. Se nimittäin vetää puoleensa alkoholistia se kielteinenkin reaktio, ehkä tehokkaamminkin kuin myönteinen reaktio.

Nuo on hienoja tapahtumia kuulemma nuo päivät, en ole ikinä päässyt käymään, mutta kaikki aina kehuu että on hyvin lämmin tunnelma ja yhteisöllisyydestä saa voimia pitkäksi aikaa. Ja kieltämättä itseäkin houkuttaisi, monet jo jääneet välistä.

Ja ainahan sen voi ottaa shoppailun kannalta jos ei löydy muuta virikettä! :smiley: (uskon että löytyy)

ARGHHH!!! ON PALANNUT!!

odottelin äsken että ilmalaiva olisi tullut sivuille ja olisin pyytänyt häntä lähtemään al-anoniin tänään…ei näkynyt ilmalaivaa :frowning:
kello alkaa olemaan niin paljon etten kohta enään kerkeä…

miksi juuri nyt olisin menossa??
pulssi paukuttaa 200 (ehkä) ja verenpaine myös (ehkä)…se saatanan ex on mennyt maatalouden rahoista siirtämään itselleen 10.500e…ei vienyt kaikkea ja mä pärjään kyllä…mutta mistä helvetistä se saa oikeuden tehdä tollaista?? vielläkö mun pitää olla suvaitsevainen (mistäköhän mä keksin tän sanan…jostain mikä ei nyt liittynyt tähän asiaan…) helvetti et keittää!!!

niin siis miksi olisin nyt menossa al-anoniin?
siksi, että pysyisin periaatteelleni vakaana, enkä helvetti sentään kävisi siihen juoppoon käsiksi! nyt sillä on pokeri kohdallaan, jos tänään naamansa täällä näyttää :smiling_imp:
mitä mä teen?? vedänkö teatterin päällee ja esitän etten tiedä mitään ja hymyilen idiootti ääliön hymyä. vai puristanko mä saatana siltä ne rahat…
tämmöstä se tekee kännissä ja ruokaa uikuttaa selvinpäin… millä se luoja sitä on lyönnyt et se on noin idiootti! tai vastaavasti kuinka tyhmänä se oikeen pitää muita ihmisiä…voi v…tu mä kostan!! en muista mikä on narkkarikärryn rekkari…voisin sen jostain papereista löytää ja mä käräytän sen taas rattijuopumuksesta! se juoppo on aivan vakaasti sitä mieltä että se voi tehdä ihan mitä vaan, hänellä on oikeus kaikkeen ja ihan kelle vaan ja mitä vaan…ja niin hän myös tekee!

nyt ollaan tilanteessa jossa “makaa niin ku petaa”

eikö tämmöstä ihmistä voisi viedä saunan taakse? ihan koko kylän voimin…ja tää rahan siirto on käynnyt viime viikolla ku olin pohjosessa…veiköhän sen pikku prinsessa rahat??? mä mielummin antaisin ne prinsessalle ku sille juopolle!!!

siis mitä sen päässä oikeen liikkuu??? siis nostaako se tililtä rahaa vain sen takia että pystyy kaljan ääressä esittämään rikasta? meneekö sillä noin huonosti??? maataloudessa ei ole yhtään sen enempää rahaa käytettävissä elämiseen kun norm.työelämässäkään joten tommoisiin tempauksiin ei todellakaan ole VARAA!!!
voi v…et se on TYHMÄ!! must tuntuu et mä kohta pursuan raivoissani vaatteitteni läpi!! :smiling_imp: :smiling_imp:

se tili ei ole hänen tili!! se on yrityksen!!! hänellä täytyy olla näyttää kuitit minne on rahat pistännyt!!! joten kuitit likoon!!!

muksut tulee kohta koulusta…pakko vetää henkeä etten mä pihise ja puhise niille ääneen…yritän kovasti, toivotaan että onnistun!!!

Voi eiiiii!

Mä kun täällä roikun aina vaan ja tänään kerrankin oli melkein nettivapaa päivä ja oikeasti olin menossa muutenkin tänään Al-Anoniin mutta sitten meni aikataulut uusiksi: en tee mitään päivä onkin teen kaikkea -päivä ja oon juossu ympäriinsä.

Ihan sun näkemisen ilosta olisin kyllä tullut ja itse asiassa toivon, että sä olet mennyt sinne ihan ilman minuakin. En osaa sanoa miten täällä voi lähettää jollekin tietylle käyttäjälle yksityisviestiä, mutta nyt haluaisin vaihtaa yhteystietoja, ihan vaikka jos satuttais vaikka menemään samaa matkaa sinne Al-Anonin päiville tms tulevaisuutta. Kertokaas joku ohjeita, miten voi laittaa yksityisesti viestin, mä olen kyllä laittanut tuonne ruksin että mulle voi laittaa mutta en löytänyt kohtaa mistä se tapahtuisi!

Voi että mua suututtaa sun puolesta, kyllähän tuo on jo rikos! En tiedä mikä tyyneys siihen puree, ei mikään! Ärrrmurr!

no niin…pulssi tasaantunut ja otin asioista selvää…

kuun viimeinen pvä on taas kuitien laitto…jokaisesta yrityksen nostosta/ ostosta pitää olla kuitti. ilman toisen osapuolen (minun)tietoa (tieto pitää olla etukäteen) rahan nosto EI OLE LAISSA SALLITTU, se on PETOS! ex:llä on 2 vaihtoehtoa 1.) palauttaa rahat tilille 2.)minä ilmoitan etten ole tiennyt nostosta ja kuittia ei löydy= minulta on yhtiön enemmistönä 90/10 osakkaana pimitetty tieto, joten tylyillä sanoilla sen on talousrikos…ex:llä on vain 10% osuus…

mutta palaan vielä illalla, toivottavasti murisemaan jostain muusta asiasta…on meinaan taas paljon kaikkea mielessä…miksi sitä, miksi tätä, miksi tota jne…ja johtuuko kaikki todella alkosta vai voiko jo pistää muun piikkiin?

Nyt siellä on oikeasti kadonnut todellisuudentaju.

Mä olen urani aikana ehtinyt nähdä niin ruplaa, euroa kuin dollariakin, outoja asiakirjoja ja käsittämättömiä tullauspapereita. Ja tuo, että raha menettää merkityksensä kertoo siitä, että ihminen on valmis ottamaan riskejä tyyliin tupla tai kuitti. Ja yleensä peluri häviää, ne voitot menee fiksummille.

Tee rikosilmoitus. Verovuotta on 3kk jäljellä. Sä olet jo nyt aika ihmeessä, eikä kenenkään mielikuvitus riitä siihen mitä vielä tapahtuu.

Jos se tarvii ne rahat elareiden maksamiseen ja sä palautat ne sitten firmaan sitä kautta…? Siis sinälläänhän rahan nostaminen yrityksestään ei ole laitonta, mutta siitä joutuu maksamaan verot.

Yrityksen rahat on tietty ensisijaisesti tarkoitettu yrityksen käyttöön… Jätä vaan pihaheinä pitkäksi, ei ne omenat kauaa karjalle riitä… Hitto kun suuttuttaa täälläkin sun puolesta.

Holhoukseen tuommoiset pitää saada.