Alkoholisti olen minäkin

Kiitos sullekin @kaaosteoria66 :heart:

Tosiaan riita jatkuu, tai no jatkuu ja jatkuu kun ollaan pattitilanteessa mutta samanlaista “pakko saada viinaa”-tarvetta ei ole. Ainakaan just nyt. Mielessä se toki on mutta sellaisena että sen voi jättää omaan arvoonsa.

4 tykkäystä

voi ristus - nää riita jatkuu tilanteet on ihan saatanasta. Muistan itse oman avioliiton ajalta. Olivat ihan painajaisia. Luulet, että tilanne on ns hallinnassa ja asiat sovittu, mutta ei - seuraavana aamuna kun heräät näet että jatkuu vielä.

Hyvä, että olet itse selättänyt ne pahimmat fiilikset. Se on tässä kohtaa tärkeintä.

4 tykkäystä

Juuri näin. En minäkään se asiallisin riitelijä ole kun isketään vyön alle mutta rajansa pitäisi aikuisen ihmisen lapsellisuudellakin olla. Nyt kaivetaan toissajouluisia kuitteja lasten lahjoista että paljonko mun osuus on.

Joskus sitä vaan miettii miten helvetissä mä olen itse itseni tähän tilanteeseen saanut :woman_facepalming:t2:

1 tykkäys

Mitähän väliä sillä on, kuka on lapsille mitäkin ostanut… lapsillehan ne on hankittu. Eilen juuri kuulin yhden tutun erosta, kun mies oli rikosilmoituksen tehnyt siitä hyvästä, kun nainen käyttää lapsella hänen ostamiaan rattaita eikä maksa hankintahintaa hänelle takaisin. Mikä on näissä tapauksissa se lapsen etu…

Toki tässä on se että mun mies ei ole lasten isä mutta :woman_shrugging:t2: No, kai tää tästä taas..

Hengissä ja selvinpäin, riidasta selvitty. Toki fiilis on vielä alakuloinen mutta etiäpäin.

Mä saan päihdelääkäriltä lähetteen psykiatrille ton mun tosi vaikean emetofobian vuoksi. Toisaalta hyvä juttu, toisaalta en jaksa uskoa että tälle on mitä tehdä kun ei ennenkään ole ollut. Yritän kuitenkin mennä avoimin mielin, ei siitä haittaakaan ole.

Teinit ja koira tulee tänään, sitten on taas puuhaa :heart: Ja oon mä aika ylpeä itsestäni etten juonut :heart:

14 tykkäystä

Niin mekin sinusta. Olet super. :heart:

9 tykkäystä

Hienosti pärjäsit yli vaikeista hetkistä. Hyvä Sinä :heart_exclamation:

…ja nyt nuoriso sekä koira tuovat vaihteeksi iloa elämään :pink_heart:

Tällaista tämä elämä tuntuu olevan…ylämäki…alamäki…ylämäki…alamäki… :musical_notes::musical_note: välillä vähän tasaistakin :blush:

5 tykkäystä

Kiitos @Räpistelijä ja @Metsanpoika :heart:

Mistä toi ylämäki, alamäki on koska en pystynyt lukemaan sitä laulamatta? :see_no_evil_monkey::sweat_smile:

5 tykkäystä

Leevi & Leavingsin Elämänmeno eli Gösta Sundqvistin ikivihreitä lyriikoita: “Ylämäki alamäki yhdessä kuljettiin … ylämäki alamäki lupaan sinulle sen, että pilsneriä en ota enää ikinä”

Hienoa Nellaelina että selvitit hankalan tilanteen raittiina!

5 tykkäystä

Tää se oli! Mietin jo että olenko mennyt lopullisesti sekaisin :see_no_evil_monkey:

Ja kiitos :heart:

4 tykkäystä

Hienoa juomishalun selätystä! Eikun entistä vahvempana eteenpäin. :star_struck:

Jäin yleisesti miettimään retkahdusriskejä. Riidathan saattavat helposti laukaista juomishalun. Jotkut kuulema jopa hakevat riitoja, jotta saa oikeutettua juomistaan. Entisessä elämässä, kuinka usein parisuhderiitojen jälkeen sainkaan kimmokkeen dokata. Yksineläjänä ei onneksi ainakaan tappelut tuo riskiä vetää perseitä olalle.

Mutta oletko miettinyt, kuinka etukäteen voisit estää vastaavien kiusausten tuloa? Auttaisiko miettiä, kuinka voisi toimia toisin tulevassa? Onko parempia tapoja käsitellä erimielisyyksiä kuin ennen? Millä tavoin ylipäätään riitoja vetää läpi? Toki, kun kaksi ihmistä on pelissä mukana vaatii molemmilta peiliin katsomista ja avointa keskustelua. Ehkäpä tässä olisi sauma parantaa ja syventää suhteen laatua. Kasvaa yhdessä ihmisinä? Aika samoilla kaavoilla ihmiset toistavat käytöstään, olisiko nyt aika ja paikka muuttaa mahdollisia toimintamalleja? Ehkäpä ei seuraavalla kerralla tekisi niin tiukkaa riitelytkään? :sun:

5 tykkäystä

Mitäh!? “0,5 prosenttia alkoholia sisältävät juomat luokitellaan lainsäädännön mukaan alkoholittomiksi” Eli; jos tilaan ravintolassa lasin alkoholitonta viiniä tms, en voi tietää onko se täysin alkoholiton? :thinking: Kaupassa toki osaan itse lukea numerot pullon kyljestä mutta siis mitä ihmettä? Tuskin mulle hyvää tekee se 0,5 prossaakaan.

3 tykkäystä

Jep, näin se on.

Itse olen näitä puoliprosenttisia välillä maistanut. Se alkoholipitoisuus on niin pieni, ettei sitä kyllä oikein huomaa, itse en sitä pysty maistamaan vaikka etanolin terävä haju muissa vahvemmissa juomissa etoo. Jotenkin sille on herkistynyt, tottumalla siitä jollain lailla pois.

Parempi mieli tulee kyllä siitä, että lukemat ovat 0,0%. Olen huomannut että se pelkkä ajatuskin puolesta prosentista on vaan jotenkin ikävä.

Ravintolassa voi varmasti varmistaa tarjoilijalta, mitä pullon kyljessä lukee.

6 tykkäystä

No täähän se suurin ongelma on. Ja varsinkin kun simakin on kielletty (tosin siinä kai on 0,8%) niin ajatuskin edes siitä puolesta prosentista hirvittää.

Minä en jostain syystä ole osannut edes ajatella puolikkaita prosentteja. Enkä olisi edes tiennyt, että simasta tuo puolikas löytyy!

1 tykkäys

Jep, toi on kaupan simoissa (paitsi alkoholittomissa). Itse tehdyssä voi olla sitten käytännössä mitä vaan.

1 tykkäys

Herranjumala että hävettää. Ja vielä työttömänä. 229 päivää.

6 tykkäystä

Löytyi taas yksi positiivinen puoli raittiudesta. Uskaltaa käyttää parasetamolia. Juhlan aihe koska influenssa iski :grimacing:

6 tykkäystä

Tosin. Popsin sitten Codemaxia ennenkuin luin pakkausselosteen mutta tuskin se etanoli siinä kuolemaksi on :grimacing: