Alkoholisti olen minäkin

Ikinä ei ole tehnyt näin paljoa mieli juoda. ISO riita miehen kanssa enkä tiedä miten tästä enää eteenpäin. Yritän ajatella että ne kännit vaan pahentaisi tilannetta mutta just nyt tuntuu että se helpottaisi vaikkakin vaan hetkeksi.

Tilanne on SOS! :tired_face:

9 tykkäystä

Sä et halua enää tämän asian päälle herätä huomenna krapulassa, mieti sitä olotilaa! Mä en tiedä auttaako nyt yhtään sen miettiminen tuossa olotilassa, tiedän, mutta nyt akuuttiajatuksena pitääkö lähteä happea haukkaamaan, vai istua alas, vai soittaa kaverille, vai miettiä tavoite nyt vartti kerrallaan? Tänään tuli nyt mitä vaan niin ei juo, siirtää sitä ajatusta nyt eteenpäin? Pahoittelut, en tiedä onko tästä nyt yhtään apua.:worried:

9 tykkäystä

Kiitos @Elea :heart: Kun nyt jotenkin saisi sinniteltyä sinne yhdeksään saakka että alko menee kiinni.

6 tykkäystä

Kuules nyt @Nellaelina . Tiedät kyllä mitä aion sanoa! :heart:

3 tykkäystä

Ja lisäksi sanon että roiku nyt hei tänään täällä. Sinne yhdeksään asti. Se auttaa.

Laitan vielä muistutukseksi otteen tämän ketjusi ensimmäisestä postauksesta:

Sinä et halua tällaista enää. Sinä haluat helpotusta huonoon hetkeen vain, et sitä mitä seuraa siitä jos korkkaat.

Se korkkaaminen ei ole mikään helpotus. Se on jotain mikä on sinulle hyvin vaarallista. Se on jotain mistä tulee vain paha olo ja ongelmia, ei mitään muuta.

Tämäkin huono hetki menee ohi, ihan varmasti. Nyt purraan vaan hammasta, yhdessä. Joohan. Voimahali täältä! :heart:

11 tykkäystä

Voi @Nellaelina , sinnittele! Juominen olisi sama kuin pissisi pakkasella housuun: pahentaisi tilannetta entisestään.

4 tykkäystä

Miten pärjäät? Onko sinulla ketään ystävää, kenen luona voisit mennä käymään? Sopiminen puolison kanssa tälle iltaa mahdoton ajatus?

3 tykkäystä

Sulla on valta, älä anna sitä pois! Sussa on kyllä sisua, kun olet selvinnyt ilman alkoa näinkin pitkään, selviät kyllä tämän illankin!

Tsemppiä!

6 tykkäystä

Meni jo aikaa. Tsemppiä :heart_exclamation:
Yön yli nukuttua, aivot jo käyny asiaa läpi.
Toivottavasti selviätte sopuun. :heart:
Juominen tuo vain hetken helpotuksen ja jälkeenpäin paskan olon.

3 tykkäystä

Kiitos kaikille :heart::rose:

Kello on yli yhdeksän joten siltä osin kaikki hyvin. Muuten ei. Mutta kai laiha (hyvin laiha) sopu on parempi kuin lihava riita. Ehkä. Huomenna varmaan jatkuu kun mies kotiutuu töistä.

Tätä mä olen yrittänyt itselleni hokea. Vaikka kroppa todennäköisesti hetken vielä kestäisikin, pää ei senkään vertaa.

Totta tämäkin :see_no_evil_monkey:

Nyt kun ei ole sitä juotavaa (tai on mutta ei sellaista mitä joisin) niin nyt pitää vaan kestää. Jotenkin. Aamu pelottaa, mitä sitten kun alko aukeaa? Jos olo on vielä tällainen?

5 tykkäystä

Ei se ole.

2 tykkäystä

Hienosti vedit nyt! Aamulla, jos vielä jostain syystä olisi juomisajatuksia, voit kampittaa ne toteamalla itsellesi että onnistuit olemaan illalla ilman, niinpä onnistut aamullakin.

Kaikki järjestyy. Ennemmin tai myöhemmin, tavalla tai toisella. Mutta aina parhaiten selvin päin. :heart:

3 tykkäystä

Yritän hokea itselleni että olen selvinnyt pahemmastakin. Ja selviän tästäkin. Kai. Jotenkin. Lasten piti tulla meille mutta en nyt sitten tiedä… en ainakaan tällaiseen sotatilaan niitä ota vaikka kuinka onkin ikävä jo :pleading_face: Hyvistä yöunista on turha nyt haaveilla mutta kun edes vähän saisi levättyä, väsymys pahentaa ahdistusta ja ahdistus pahentaa kaikkea.

Ei ne juomishalut silti vieläkään mihinkään hävinneet :pleading_face:

5 tykkäystä

…ja ahdistusta pahentaa huomattavasti se, että sitä yrittää hoitaa juomalla.

Älä juo.

Ymmärrän hyvin, että nyt tekee mieli. Kriisi laukaisi jotain, vanha toimintamalli yrittää napsahtaa päälle. Se, jolla kriiseistä on ennenkin yritetty selvitä. Aivot yrittävät siirtyä autopilotille.

Sinun ei kuitenkaan tarvitse. Antaa aivojen melskata, ennen pitkää ne nukahtavat. Tämä on nyt vaan vähän hankala ilta hankalan päivän päätteeksi. Näitä joskus tulee - ja sitten ne menevät.

Tulee parempia päiviä.

Sinun tekee nyt mieli juoda, mutta ei silti tarvitse. Se on vain mieliteko. Se menee ohi.

Seitsemän kuukautta, ajattele sitä. Se on hieno saavutus, ja voi miten sinua vituttaa jos nyt lipsahdat. Itsensä inhoaminen on inhottavaa,

älä ryhdy petaamaan sellaista itseinhoa nyt. Riitoja tulee ja menee ja kriisejä, isojakin. Niiden läpi rämmitään ja jossain kohtaa aurinko paistaa taas.

Juomalla riitakin vain pahenee. Jos ei muuten niin omassa päässä.

Ahdistus on ihan varmasti hellittänyt aamulla otettaan, kun olet mennyt nukkumaan selvin päin. Saatat ehkä aamulla herätä siihen että riitaa täytyy jatkaa, mutta ajattele miten hirveää olisi, että joutuisit lisäksi heräämään myös siihen että olet retkahtanut. Se vasta olisi hirveä yhdistelmä.

Halaus.

7 tykkäystä

Ja vielä jonkun miehen takia :roll_eyes: (pahoitteluni paska huumori)

Löysihän se riippuvuus sen kolon mihin iskeä. Ihan kuin se olisi odottanut oikeaa hetkeä.

Jos nyt huomisen selviän, sitten on jo torstai ja päihdepolikäynti. Sinne saakka on pakko sinnitellä vaikka mikä olisi.

7 tykkäystä

Ja siis ihmisillä on ihan oikeitakin ongelmia ja mä olen tässä jamassa isomman riidan takia :roll_eyes::woman_facepalming:t2: Eniten mua ärsyttää nyt se (enemmän kuin se itse asia mistä riita tuli), että mä olen aina pitänyt kiinni siitä kaikissa ihmissuhteissa ei mennä riidoissa nukkumaan. Koska ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu. Mutta nähtävästi se ei ole miehelle niin tärkeä asia :woman_shrugging:t2:

5 tykkäystä

No minähän meinasin sanoa tämän myös, mutta en uskaltanut… mies tai nainen tai jotain muuta, ei sillä niin väliä ole. Riita ei vaan ole riittävän hyvä syy retkahtaa. Ei enää seitsemän kuukauden jälkeen!

Riita on vaan jotain mikä heilauttaa jotain jengoiltaan ja silloin sitä ihmisellä helposti lävähtää päälle jokin vanha tapa toimia. Kun ne ovat kuitenkin aika tiukassa.

No juu, riippuvuus toki mutta epäilemättä myöskin vaan tapa.

Kun on ollut tapana rauhoitella itseään pullon ääressä niin johonkin se tapa on jäänyt itsestään muistuttelemaan. Se on ohjelmoitunut jonnekin takaraivoon. Mutta koska se ohjelmoitui sinne toistoilla, sen saa myös uudelleenohjelmoitua toisenlaiseksi - juurikin niillä toistoilla.

Nyt vaan toistetaan sitä ettei tiukan paikan tullen juoda. Sillä tästä pääsee.

Jos on vielä tänään sietämätön tarve humaltua niin vetäisepä vaikka yksi tosi rivakka kävelylenkki. Kävellessä ajatukset usein liikahtavat jumeista, johon ne ovat juuttuneet. Ja tulee muutenkin parempi olo.

Mukavaa uutta päivää!

7 tykkäystä

Joo näin paljoa ei tee mieli juoda :flushed_face::see_no_evil_monkey: Mä siis vihaan kaikkea liikuntaa. Mutta toki jos on pakko.. Nyt ei onneksi ole. Vituttaa kyllä mutta ei tee mieli juoda.

Voi sua, ehkä mun huumori olis kestänyt :rofl::heart:

Nyt lisää kahvia, hyvä päivä tästä ei tule mutta ainakaan ei ole krapula :woman_shrugging:t2:

8 tykkäystä

Ja tämähän on nyt vaan kerta kaikkiaan pääasia. Hyvä päivä tästä joko ei tule, tai sitten yllättäen tuleekin, mutta joka tapauksessa niitä tulee myöhemmin. Tsemppiä!

3 tykkäystä

Vitutukseen ei voi kuolla - viinaan voi!!! Iso tsemppihali Sinulle täältä myös. Viisaita sanoja ovat toverit lähtettäneet. Ole nyt itsesi ystävä.

6 tykkäystä