Alkoholismi = 100% KUVITELTU SAIRAUS!!!

,),)#############################D.´´´

Taidat exä olla ihan tosissasi pettynyt ja katkeroitunut mm.tuohon aa.han ja sen toimintaan kun sitä(kin) vastaan niin monessa ketjussa kampanjoit…?. …Kukin tavallaan!.. ja toisaalta jos se oloa helpottaa niin mikäs siinä…jonkinlaista päihdeterapiaahan sekin on…

Päivänjatkoja!

MINUSTA TAAS EXÄN TÄMÄNKERTAINEN OLI IHAN(hups) laadukas…

Totta. Ainakin kaikkien ei-alkoholistien mielestä.

Usein on tullut mieleen, että “Alkoholismi on sairaus” on sadistin keksimä määritelmä. Sillä niinhän se menee, että jos sen sisäistää, yrittää lopettaa ja kokee epäonnistumisen, saa heti joka vitun paikasta kuulla joko suoraan tai rivien välistä olevansa paha ihminen, “sinne vaan menit bilettämään” tms. ihan kuin se ei itseä vituttaisi ihan tarpeeksi muutenkin. :imp:

Lienee ikuisuuskysymys.
Onko kysymyksessä sairaus vai jotain ihan muuta.

Joka tapauksessa, kun siitä eroonpääsyssä kokemukseni mukaan toimii omien mielikuvien eli mielikuvituksen käyttö, niin eiköhän mahdollista ole toisinkin päin.

Eli että päihdeongelman olemassaolo ja sen jatkuvuuskin saattaa olla sidoksissa omiin mielikuviin ja tajuntaan juurtuneisiin odotuksiin, kuvitelmiin ja sisäänrakentuneisiin tarinoihin päihteiden positiivisista vaikutuksista.

,),)#############################%D

Exalkoholista on hienosti kuvannut AA-n toimintaa mutta entä sitten jos tuollakin menetelmällä on pelastettu lukematon määrä ihmisiä varmalta kuolemalta edes kohtuulliseen elämään niin mitä vikaa siinä on.
Alkoholismi niin vaikea riippuvuus että kaikki keinot mitkä eivät johda pahempaan riippuvuuteen on mielestäni ihan ok. Ex alkoholisteja ei tosielämässä muuten olekaan on vain alkoholisteja tai ei alkoholisteja lainkaan sen jokainen ex alkoholistikin tulee jossain vaiheessa huomaamaan.

Näin tosiaan ainakin minulle kävi ja Fantista tuli kuin tulikin aito kohtuujuoja (päihdelääkärin ja psykiatrin todistamana) joka ei varmaankaan ole kaikista tyypillisintä touhua :smiley: Alat 14 ja Gt 12 juuri nyt.

Ne AA-vedätyksethän nyt haistaa jo siitä oven suusta (ei heistä eikä Jehovistakaan mitään erikoisia sepustuksia tarvita), puhumattakaan jos kunnolla niissä pöydissä jaksaa oikein istua ja tarkkailla.

Kieltämättä kuvaus on osuva ja koska tosiaan aito alkoholismi on erittäin brutaali sairaus sekä vain pienehkö prosentti siitä koskaan oikeasti toipuu täysin niin kaikki keinot vaan käyttöön mitä vaan sattuu keksimään. Kyllä AA-hihhulointi aina ojan pohjalla rypemisen voittaa :smiley: Ja suurinosa alkoholisteista ei muuten pörrää niissä palvereissa manipulaation vuoksi (sitäkin tottakai tapahtuu varmasti jossain määrin) vaan koska se sairaus edetessään on todella julma ja silloin ihminen tarttuu miltei mihin vain apukeinoon kuin hukkuva oljenkorteen sekä joillekin mielenlaaduille AA on just sopivaa touhua ja tukea niin hyvässä kuin varmaan pahassa mielessäkin.

Aloittajan on sama trolli, joka ennekin täällä on huutanut sanomaansa.

Samat jutut on käyty ennekin ja silloin jo totesin, että aikoinaan ryhmissä käydessäni en havainnut minkäänlaista manipulaatiota tai negatiivista. Tietysti siellä noudatetaan tuota aika vanhankantaista kaavaa, jota toki voisi uudistaa mutta mitäänn haittavaikutuksia en kenellekkään havainnut enkä ole jälkeenpäinkään kuullut.

Sen sijaan siellä oli aika monta tyyppiuä, jotka olivat sitä mieltä, että ryhmissä käyminen oli heidät pelastanut.

Minulla ei ole kokemusta AA:sta, joten en pohjaa kokemukseen.
Mutta: mä kävin uteliasuuttani AA:n sivuilla katsomassa, että olisiko se paikka, josta voisi olla apua.

Ei, ei todellakaan voi. Jos jokin ryhmittymä selittää toimiansa jumalalla ym. satuolennoilla niin sellaisesta ei vain voi yksinkertaisesti olla minulle mitään apua. Ehkä jos ko. toiminta perustuisi vaikkapa joulupukkiin niin uskottavuus olisi ihan eri tasoa.

Juomattomuus tai juominen on tasan ihmisen oma päätös. Jumala ei vie juomisen haluja sinulta pois. HUOH.

No minä olen täysin pakana. En kuulu kirkkoon enkä usko mihinkään uskonlahkoon. Minulle ryhmissä merkittävää oli niitten suoma yhteisöllisyys.

Olin jo aiemmin kuin olin lukenut ohjelmasta tehnyt osaa siinä suositelluista asioista ja toiset eivät minua edes kiinnostaneet. Päiväkirjan kirjoittaminen on ollut kohdallani hyvää ja ajatuksia selkeyttävää toimintaa.

Tilanne oli kuitenkin niin paha, että mitä vain olin halukas kokeilemaan. Olin käynyt klinikat ja yksityiset päihdepsykiatrit ym. Eivät auttaneet.

Ihmiset ovat erilaisia ja eri asiat toimivat. Kannattaa kuitenkin kokeilla ennakkoluulottomasti.

), )####D------------%%%%5

.

(, )&&&&&&&&&¤¤¤

jotain aa-paskaa.pois,hus.
saatanan perkeleen
niin—

Niin ymmärretään kuin kirjoitetaan: Agressiivisesti, yleistäen ja isoilla huutaen.

Todettakoon vielä, etten ole koskaan törmännyt mihinkään valtiomiehiin ei isolla eikä pienellä kirjoittaen.

Miten se olisi ollut edes mahdollista kun ryhmissä vaan jokainen puhui omat juttunsa ja sitten lähdettiin. Kukaan ei minulle tullut mitään erityisiä ohjeita tai kommentteja esittämään. Tuntuu elävän aloittaja ihan eri unioversumissa.

Vai ei ole jumalaa :laughing: :mrgreen: oikeasti…

Alla olevat kopioitu SUORAAN AA:n sivuilta:

[i] Päätimme luovuttaa tahtomme ja elämämme Jumalan huomaan -sellaisena kuin Hänet käsitimme.

Myönsimme väärien tekojemme todellisen luonteen Jumalalle, itsellemme ja jollekin toiselle ihmiselle.

Pyrimme rukouksen ja mietiskelyn avulla kehittämään tietoista yhteyttämme Jumalaan, sellaisena kuin Hänet käsitimme, rukoillen ainoastaan tietoa Hänen tahdostaan meidän suhteemme ja voimaa sen toteuttamiseen.[/i]

Aivan uskomatonta p*skanjauhantaa.
Joo, ihan oikeasti tosi hienoa, jos joku tuon kautta avun saa ja hyvä hänelle. Minulle vain ryhmittymä, joka sivuillaan jauhaa jumalasta ratkaisuna yhtikäs mitään, ei ole ratkaisu yhtikäs mihinkään.

Joo, toi jumala on heitetty tuonne “sellaisena kuin hänet käsitimme” mutta uskovaistahihhulointia tuo silti on.

täysin vapaaehtoista mennä tai olla menemättä.
-valehtelet,pakko mennä
ai?
-oot aivopesty
jaahas
-jou’ut juomaan muuten
ja?
-ei hyvä
just
-tai ehkä et
niinkö?
-jokotai
luonnollisesti

Varmasti kannattaa ainakin lueskella esim netistä löytyvä materiaali ja miettiä ovatko omat maailmankatsomukselliset arvot sellaiset että tuohon voisi liittyä. Monelle varmasti sopii.

Yksi asia kuitenkin kannattanee huomata .
Ei kannata uskostaan ajatteluunsa sellaista että “jos mikään muu ei toimi” . Asiahan on kuitenkin niin että jos yhden uskon pelastussanoma ja henkivoima ei poista ongelmaa niin sitten on edelleen jäljellä muita vaihtoehtoja.

Jos alkoholiongelma on sen kokeilun jälkeen yhä siellä päänupin uumenissa olemassa, niin Kai on viisasta myöntää sekin että Just omalla kohdalla se ei sitten paranna. Silloin Kai kannattaa vaihtaa johonkin muuhun eikä jäädä yrittämään yhä uudelleen tulisiko samalla poppakonstilla joskus tuhannennella loitsuamisella erilainen lopputulos.

Jos halua on päihdeongelmistaeroon pääsyyn, niin kyllä niitä mahdollisia konsteja riittää. On vain kovin vaikeaa tietää mikä on kenenkin kohdalla se toimiva tapa. Elämäntilanteen,taustat,resurssit,ajattelutavat jne ovat niin yksilöllisiä ettei ole kaikille sopivaa täsmälääkettä.

Itsensä suhteen on jokainen asiantuntija,ja onneksi löytyy myös koulutettua asiantuntija-apua jos itse ei omasta ajattelunsa sekamelskaa tahdo selvyyteen päästä.