Alkoholi tulee aina olemaan ongelma

Tällä viikolla tuli puoli vuotta raittiutta täyteen <3 Hyvää kaulaa alkaa olla jo juovaan aikaan. Sitkeässä nuo alkoholistiset mielenkierteet kuitenkin tuntuvat olevan, joten ei paljoa parane luulla, että olisi niskan päällä :laughing: Mutta suunta on oikea ja päivä kerrallaan eteenpäin! Mukavaa syksyä plinkkiläisille!

Hei Plinkkiläiset!

Pitkästä aikaa täällä <3

Pian vuosi ja 5kk raittiina. En saanut vuonna 2020 raittiudesta kiinni, vaan juomatonta viinaa oli vielä…

AA-piireissä puhutaan usein alkoholistin pohjakosketuksesta ja löysin omani kun ymmärsin erään keväisen juopporeissun päätteeksi, että alkoholismini tappaa minut, jos en lopeta juomista.

Nöyränä (ja toisaalta myös innokkaana) palasin ryhmiin keväällä 2022 ja olen saanut olla sen jälkeen päivä kerrallaan raittiina.

Moni asia on muuttunut tänä aikana ja ehdottomasti parempaan suuntaan. Elämä ei ole vieläkään yhtä juhlaa (onneksi), mutta useimpina päivinä nautin olostani ja yksinkertaisista iloista, joita ihan tavallinen, keskiverto ihmiselämä suo.

Toivottavasti muillakin menee hyvin <3

Moi!
Kiva kun tulit kertomaan kuulumisiasi ja hienoa, että menee hyvin.
Tämä lauseesi nauratti minua:
“En saanut vuonna 2020 raittiudesta kiinni, vaan juomatonta viinaa oli vielä…”
AA:n piirissä on muutenkin varsin eläviä kielikuvia.

Pohjasta ja juomattomasta viinasta puheenollen minullakin oli useita välipohjia, kun olin sarjaretkahtelija. Luulin, että nyt se pohja löytyi, mutta ei, se olikin vain välipoja ja ryminällä menttin siitä alas ja seuraavastakin alas ja vielä alas. :mrgreen:
Toivon todella, että omakin pohja oli nyt tuo viimeisin.

Raittiutta ja kaikkea hyvää sinulle!

Hienoa Janette ja vaikka emme tunnekaan, niin tunsin puolestasi ylpeyden ja tyytyväisyyden läikähdyksen sydämessäni.
Viina ei tosiaan juomalla lopu ja noita välipohjiakin saa koluta ihan tarpeeksi. Toivon, että sinun maailmastani viina loppui ja pohjasikin on valettu betonista.