Alkoholi(smi)

Kumpainekohan mahtaa pelottaa enemmän, se ettei voisi vetää viinaa, vaiko antabus-reaktio, hmm?

Sen kerran, kun antabusresptiä hain A-klinikalta niin sen saamisessa kesti kolmisen viikkoa, tai siis lähinnä niiden verikokeiden käsittelyssä :unamused: Lopulta mä en edes lunastanut ko. respaa kun sain niitä kaverilta ihan tarpeeksi, ja nyt se on jo vanhentunut. Ilmeisesti ois pitänyt käydä jossain kontrollikokeissa muutaman kk:n välein, mutta en mä toisaalta ole koskaan sitä pidempään käyttänytkään, enkä kuin kerran ole ottanut kokonaista tablettia, kun siitä tuli niin käsittämättömät sivuvaikutukset (väsymystä, verenpaineen laskua, pientä kuvotusta) ja silloin edellisestä juomakerrasta oli jo viikko aikaa, joten eipä niitä sen piikkin voi laittaa. Sen antabuksen kanssa ei tosiaan voi juoda yhtään (tai no, jotkut voi, useimmat ei), joten se pelotevaikutus toimii aika hyvin. Itse oon käyttänyt sitä lähinnä putkien katkaisussa - parin viikon holittomuuden jälkeen en ole kokenut sen käyttöä tarpeelliseksi, enkä pidemmän päälle usko siihen, että kemian voimalla ts. jonkun pakotteen takia pysyisi raittiina - jos ei se impulssi lähde itsestä, niin sitten ne pillerit jää ottamatta…

No kyllähän hyvin tiedät, että pillerit voi jättää purkin pohjalle makaamaan, eli eipä se pelota ettei viinaa voisi vetää. Nyt lähti 3:s alkoton päivä käyntiin.

Tuosta mitä Grip sanoi, niin joo enpä kyllä tarvitse lisää pillereitä aiheuttamaan pahoinvointia ym. haittavaikutuksia (vaikkei niitä toki kaikki saakaan) mulla on sitä jo ihan tarpeeksi omasta takaa. Eipä kyllä hirvittävästi kiinnosta juosta missään verikokeissa jatkuvasti, eli yritetään nyt ihan näin luomuna. On se onnistunut aiemminkin.

Tuo kun ei tosiaan ole suurin ongelma elämässäni tällä hetkellä, ei sinne päinkään. Silti sellainen ongelma, jolle voin itse tehdä jotain. Toisin kuin jotkut ongelmat.

• piti editoida, ettei tule väärinymmärryksiä.

Grip: En ymmärrä, miksi sun pitäisi AA:ssa tai NA:ssa mainita halaistua sanaakaan Tramalista ja Diapamista. Tuskinpa ne ovat ovella pissapurkki ojossa vaatimassa seuloja sisäänpääsyn ehdoksi, susta ei kaiketi näy lainkaan päällepäin, että olet ko. lääkkeiden vaikutuksen alaisena, ts. et menisi paltsuun sekaisin, vaikka lääkkeesi olisitkin ottanut, ja ei kai noissa kokouksissa muutenkaan tarvitse koko elämäntarinastaan avautua, vaan käsitellä juuri sitä asiaa, jonka ongelmakseen kokee, ja sun tapauksessasi se on alkoholi. Lisäksi, kun et mitään kummempia oloja lääkityksestäsi saa, se on määrätty ihan oikeisiin vaivoihin ja olet sitäkin vähää ainakin yrittämässä ajaa alas, niin voit mielestäni olla tyystin puhtain omatunnoin palaverissa, vaikka tuollainen PKV-lääke"narkki" oletkin.

Mullahan ei ole omakohtaista kokemusta sen enempää AA:sta, kuin NA:stakaan. AA-kyllästykseni olen saanut suurimmaksi osaksi Lopettamon väännöistä ja, joo, niillä on ollut lähinnä karkotevaikutus muhun, mutta ei siitä sen enempää :unamused: … NA:ssa kävijöitä/käyneitä tunnen muutamia ihan IRL. Sun tapauksessasi AA olisi ehkä se suositeltavampi vaihtoehto; ihan siksi, että juuri alkoholi on ensisijainen ongelmasi ja siksikin, että… hmm… Mitenhän tämän sanoisin…? Ne NA:laiset, joita minä henk.koht. tunnen, ovat varsin erilaista porukkaa, ts. erilaisesta maailmasta, kuin sinä, siis sen perusteella, mitä olen susta täältä Plinkistä lukenut. Joo, tiedän, että NA:hankin mahtuu porukkaa laidasta laitaan, eli eivät kaikki siellä suinkaan vanhoja linnakundeja ja lucijaneitoja ole rikollis- ja piikkihenoiinitaustoineen, vaan ihan yhtälailla siellä voi olla ns. kunnon kansalaisia, joilla on vain hieman karannut lapasesta omien unilääkkeidensä napsiminen. TOISAALTA taas voisin ajatella, että sun kaltaisellesi vielä melko nuorelle ja muistakin roippeista, kuin alkoholista tietävälle tyypille voisi sopia NA paremmin, kuin jokin juoppoukkojen(Anteeksi tuo ilmaus) kerho, mutta käsittääkseni vaikutat pääkaupungissa, joten sieltä luulisi löytyvän ihan niitä AA-paltsuja/-ryhmiä hyvin moneen lähtöön, eli jos jossakin kokouksessa on vain vanhoja AA-fundajääriä painamassa persettä penkkiin, niin jokin toinen ryhmä saattaa olla tyystin erilainen.

Pahoitteluni nyt näistä hieman ennakkoluuloisista teksteistäni AA:ta koskien. Itse valitsisin ennemmin NA:n, jos joskus 12: askeleen ryhmiin olisin menossa, mutta mulle NA nyt olisi muutenkin luonnollisesti istuvampi valinta :confused: .

Toivottavasti voit jo paremmin, grip, ja olet saanut edes jotakin alustavaa tolkkua alkoholiongelmasi kanssa painimiseen :slight_smile: .

Ainakin mun kokemuksen mukaan NA (tuli tutuks 2010 mainiemessä kun olin siellä 2kk ja siellä oli pakko käydä viikottain) on aivan samanlaista kun AA:ssa, siellä oli myös toi joku 12 askeleen juttu, ainakin sovellettuna ja semmosta korkeempaan voimaan uskomis meininkiä siellä oli. Kyllä siellä aluks jakso olla ja kuunnella vaan muiden juttuja kun sitä piti vähän semmosena hömppänä, mutta se alko kyl käymään raskaaks, semmosta puolituputtamista se tuntu olevan. Tietysti noita on vaikka kuinka paljon ja varmasti erilaisiakin, mutta itse en nää hakevani apua noista mestoista ikinä vapaaehtosesti, ei vaan ainakaan nyt tunnu siltä et ois edelleenkään mun juttu… :unamused:

Oli huvittavaa Kankaanpään A-kodilla silloin old times-luvulla kun kiitelty ja lahjakas esiintyjätyyppi oli NA:ssa
esitelmöimässä omasta raittiudestaan ja selosti innokkaasti ja korrektisti puhuen elämänmuutoksestaan ja
sitten ulkona “väliajalla” ja koko kaksi tuntisen päätteeksi oli röökipaikalla kuin tavallisin käyttäjänisti
kaikkine “vittu mä olin siellä ja vittu mä tein sitä ja vittu sitä ja tätä”-juttuineen eli jäi hyvin ristiriitainen näkemys itselle tuosta sankarista, vaikkei kenenkään tarviikaan ryhtyä heti joksikin pyhäkoulupojaksi, niin tässä oli kyllä ainesta johonkin laadukkaaseen velipuolisketsiin tyyliin “saanko määää ny pitää sen runkun leivänpaahtimen”…
ei pahalla. ja muutenkin en oo kenenkään nähnyt elämäänsä muuttaneen minkään hoidon myötä, mutta ehkä ne pleisit onkin vain huilimestoja. muutos tulee kelaamalla itsensä veke entisestä. kuha tuli mieleen ja meni pois.
ryhmistä löytää varmasti paljon tuttua, eikä se varmasti ole vahingollista, vaan harva sinne tuntuu pääsevän.

^/^^ Noh, mun tuntemistani NA:laisista 1 on uskossa ja täten jättänyt douppaamisen ja 1 on ihan tosissaan ajamassa alas metadonikorvaushoitoaan. Loput ovatkin sitten niitä, jotka käyvät välillä ns. sovittamassa syntejään, kun douppaaminen on hetkellisesti käynyt liian raskaaksi, eli mitä lie kuivanarkkaavat siellä ja pian ollaan jälleen kentällä niin, että kolisee ja rymisee :unamused: . Sama meno on toistunut niin monet kerrat ja tyyppien asenne on, NA:ssa käydessäkin, mitä on, joten enpä usko heidän parannusta tekevän tämän viikkoisenKAAN katumusharjoituspaltsunsa avulla :unamused: . Tupakkaa taitavat polttaa koko porukka, myös nämä pari ihan tosissaan olevaa :confused: .

Edit: Tarkoitukseni ei sitten ollut mitenkään mustamaalata NA:takaan, eli uskon kyllä monen saaneen avun näistä 12:n askeleen ryhmistä. Ja tarkoitan nyt todellista apua, ts. eräänlaisen astinlaudan, jonka avulla päästä irti, mistä nyt kenenkin irti pitää päästä. Sitä en varsinaiseksi avuksi katso, että vaihdetaan viina- ja/tai huumeriippuvuus loppuelämän kestäväksi perseen penkkiin painamiseksi, jonka on tapahduttava vähintään pari kertaa viikossa tai vieroitusoireet ajavat takaisin päihdehelvettiin :mrgreen: :unamused: . Joillekuille tarpeeksi heikossa psyykkisessä hapessa oleville päihdeongelmaisille voi olla kyllä ihan todellista haittaa siitä, jos kovin herkässä mielentilassa onnistuvat eksymään johonkin hullujen fundisten ryhmään :angry: . Tietty täysi-ikäinen ihminen on vapaa menemään mihin lystää, jollei kyseessä nyt ole tyystin holhouksen alaisessa tilassa oleva umpipsykootikko tai selkeästi kehitysvammainen tyyppi, mutta kuitenkin. Jos nyt gripin tapauksesta puhutaan, niin hän kyllä vaikuttaisi olevan sen verran tolkuissaan, että tuskinpa sekoaa tyystin AA- tai NA-paltsusta, vaan osaa kyllä ihan itse päättää kannattaako moisissa käydä vai ei.

Eipä se niiden kerhojen vika ole, jos ei muutosta tule. Viimeisempänä pidän sitä mallia, jossa ei ole edes käyty misssssään AA/NA-ryhmittymissä ja pidetään niitä jotenkin kaiken pahan alkuna ja punajuurena… ensin pitää ottaa maistiaiset ja tyypit kustakin, jotta voi jotain todeta - kekkä ja jokku rotestoi rotestoimisen vuoksi… kuten lopettamossa… :confused:

esmes mä en voi parhaalla tahdollakaan morkata naisten potkupallon pukukoppifiilistä latteaksi tai kuhmuraiseksi.
nään vaan sen tuloksen pelin päätteeksi, kun naisemme nujertavat alfanaaran tavoin kaikki vastustajat… siis ehkä.

Tässä ollaan mun mielestäni asian syvimmässä ytimessä. Itsensä, koko käytöksensä, ehkä jopa sen, mitä tekee vapaa-ajallaan (päihteettömästi) ja äärimmäisessä tapauksessa jopa työnsä joutuu ehkä hylkäämään. Olen alkanut ajattelemaan tätä vaihtoehtoa aika paljon, sillä en koe saavani juurikaan kiksejä edes kiipeilystä, mikä on tähän mennessä kokeilemistani lajeista ehkä se, mistä niitä kiksejä eniten saa… Kaikki tuntuu useimmiten turhalta, raittiuseuforian, joka kestää max. 2 kk vielä turhemmalta. Miksi olla ratas koneistossa, jonka perimmäinen (tiedostamaton) tarkoitus on tuhota tämä maailma? Oma ammattini on vielä sellainen, että omalta osin ylläpidän tätä hierarkiaa, vaikka kuvittelen kovasti voivani vaikuttaa asioihin tulevaisuudessa, ihan konkretian kautta. Tähän päälle sos. tilanteiden pelko since '89 (kiitti vitusti, ala-asteen vittupäät, tosin ootte varmaan jo haudassa), yleistynyt ahdistuneisuushäiriö (onko mussa oikeesti vikaa vai oiskohan se tää maailma jossa on vikaa?) ja masennus (lopputulema näistä edellämainituista), niin välillä on, kieltämättä, erittäin vaikeaa olla tarttumatta pulloon tai pilleriin tän fiiliksen tukahduttamiseksi. Enkä mä siis edes kuosaa, muuten kuin alkoholilla, mutta faktahan se on että diatsepaami auttaa krapulaan ja tramadoli taas piristää jonkun verran. Pyörä pyörii ja pyörii ja pyörii ja pyörii… Kunnes ei enää ehkä pyörikään. En mä tiedä. /end of rant

Nähdäkseni kovat jätkät ja gimmat on entisiä juoppoja, rivinistejä, sekakäyttäjiä ja pultsareita. kekkä ny sattuu hengissä olemaan, aika vähän kuitenkin. haliwuudissa muutama kova nimi… kyllä mä niitä tapaamiani keissejä kuuntelin vuosia sitten ihan mielenkiinnosta ja että onko niillä joku juju vai miten ne sen muutoksen teki… narkkei ja juoppoi - rokkareita ja keski-ikäisiä vatsakkeita… mutsiis valintahan on aina oma ja en todellakaan ole Saunaan tuuppamaassa mitään loepettamissaagaamista, ainakaan en tietoisesti pyri moiseen, kun pystyn vaikuttamaan vain itseeni, jos siihenkään :laughing: ihmisen käytös toista kohtaan tulee kyllä ekana ja olen kusipää kusipäille - mikä on täysin turhaa touhua. mutjoo… selkeentymistarinat kiinnostaa nykyään eniten - ei jaksa ees funtsia millasta ois ollu jatkaa samaa dokumentaristin sekoilua… sillä vissiin aikansa kutakin - ja se on melkeinpä jännää.

Käytösjuttu on mielenkiintoinen, enkä tiiä missä mun päihdepersoona menee tai kuinka paljon on sitä itteään tässä nykyminässä, en oo tota niinkään kaivellut esiin. voi olla että selkee pää pitää siitä huolen… pitääpä tutkia… :smiley:

:arrow_right:

Nyt se alkoi, se napsutus :stuck_out_tongue: . Johan se kestikin tällä kertaa, ottaen huomioon, että on se nyt ilmoja pidellyt ja ne houkuttelevat mua usein jonnekin ulos ottamaan häppää, kun talvella ehtii sitten kalsarikännätä ihan tarpeeksi sisätiloissa. No, ehkä ihan hyvä, että sain näinkin pitkään nenääni valkaistua, vaikka en mikään vähättelijä olekaan :mrgreen: . Tulipa tehtyä pitkästä aikaa kaikkea ihan järkevääkin vaikka millä mitalla. Tänään ei vielä pysty(No, ehkä illalla aikaisintaan), kun on vielä hieman velvollisuuksia, mutta jaksanen odottaa. Kissatkin ovat lähdössä vielä mökkilomaa viettämään appivanhempien hoivissa, joten tässä voi senkin puolesta vetää ihan kunnon kännit niin, ettei tarvitse tulla edes ajoissa kotiin, jos nyt sattuu innostumaan hirveästä riekkumisesta. Ja paras osuus ryyppäämisestä taitaa jälleen olla tämä etukäteishekumointi :unamused: .

Naps naps! Taas sohitaan mehiläispesää ja kaunista päivää kirkastetaan edelleen 5 desillä hunajaviinaa. Hyvin potkii puolikin pulloa, kun alla on 12 tuntia paastoa, punttistreeni, 2 tuntia kävelyä auringossa ilman paitaa. Aika jännästi alle minuutissa katoaa kofeiinin ja talsimisen aiheuttama mielialan latistuminen. Tiukkaa huuuuuumetta tämä nektari! Nyt vaan pitää muistaa tankata proteiinia loppupäivä että saadaan perseelle just sopivat muodot! :laughing:

Siellä auringossa (ja varsinkin luonnossa) selvinpäin kävellessä pitäisi nimenomaan sen mielialan nousta korkeuksiin varsinkin paaston kera. Ja varsinkin nyt jos sattuu mehiläisen havaitsemaan niin arvostamaan sitä jenjiä eikä liittämään niidenkin “maagisia taitoja” siihen “pirunliemeen” itseänsä satuttaen mutta kieltämättä jokaisen polku on oma mutta vielä näytetään kulkevan kohtuu synkillä poluilla siellä päässä :mrgreen:

Jos minun pitää hypätä jonkinkaltainen “super-valohyppy” läpi traumojeni kohti valoa (ja sitä respaa) päästäkseni eroon pössyttelystä niin ehkä sinulla se on jotenkin mahdollisesti “peilikuvallinen” tai “kolikon toinen puoli” (koska elämmehän “peilimaailmassa” ja kummalliset ajat ovat kyseessä) ja sinun tarvitsee tehdä se jotenkin ehkä kummallisesti “takaperin”. Älä minulta kysy miten se temppu tehdään jos daturakin vain tekee sen minkä se tekee…

Minun “voimajuomani” muuten juuri ennen viime erikoislääkärikohtaamistani (josta voit savusaunasta lukea) oli hieman paastoa ja aamusta vain pelkästään kaksi isoa litran smoothieta jossa oli pelkästään vettä, puolukoita, mustikoita ja kolme isoa ruokalusikallista schizandra-marjoja. Nyt on tottakai taas ihan täyspäinen ruokavalio.

Jaajaa, joudut kuitenkin tuon erikoisterveellisen smoothien lisukkeeksi ryystämään aivan hirvittävän rankan satsin psykoaktiivista myrkkyä joilla jaksat sinnitellä elävien kirjoissa vielä muutaman tovin…

Se ei ole kato aina aidon “valosoturin” osaa helppo “niellä” mutta pelkuriksi en rupea varsinkin kun olen muuten joskus keskustellut myös sotaveteraanien kanssa jotka tietävät jotakin myös niistä oikeista “härkäpaikoista” :sunglasses: Sitäpaitsi jokaikinen täältä aikanaan vaihtaa hiippakuntaa tavalla tai toisella ja aika on vain illuusio.

Eikä siinä smoothiessa muuten ole kyse pelkästään terveydellisistä seikoista.

Hyvinkin totta. 22.12.2014 noin klo 17 irtaannuin sairauskohtauksen puuskassa kehostani ja läpikävin useamman rinnakkaistodellisuuden voimin ajan ja todellisuuden kytköksiä toisiinsa… eteenpäin… taakseppäin… limittäin… lomittain… mutta sittemmin tietoisuuteni palautui ns. “todellisuuteen”, ja kiinnostukseni palata “illuusion tuolle puollen” ei ole koskaan ollut entisellansa. Tiedän, että loppupelissä illuusio karisee kyllä, kraanaveden ja päivittäisen meditaation saattelemana, mutta tuskallisen hidastahan tämä on, tämä niinsanottu järkevämpi polku… :unamused:

Katos kummaa. Ratkeehan sen Resilar-kusetuksenkin piirteet hieman paremmin… Se ilmeisesti juuri sinulla on aiheuttanut rajulla väärinkäytöllä sen “kilven” ja nyt näkisin, että sinun pitäisi 100%:sti unohtaa ne kokemukset ja se kyseinen kemikaali tietoisuudestasi. Keinot ovat täysin sinun päätettävissä ja koska aika tosiaan on illuusio niin asian ratkaiseminen ei varmaan ole kyse siitä koska se tapahtuu vaan kun se tapahtuu.

Hyvin puhuttu. Näinpä näin. Kiitos.

Mulle auringonpaisteessa kävely aiheuttaa useimmiten mielialan kohoamista, mutta koska olen vitun juoppo :smiling_imp: , saan toki kohonneesta mielialastakin hyvän syyn ryypätä :mrgreen: . Totta puhuen, siihen kohonneeseen mielialaan ryyppääminen on mukavampaa, kuin viinan vetäminen vitutukseen, koska vitutuskännistä tulee helposti kamala itkurähinäkänni, josta ei jää hyvä mieli kenellekään :frowning: . Pitäisi tosiaan dokailla vain hyvällä mielellä, niin etanolipäihtymyksestä saisi jotakin iloakin revittyä. Ei se, että korkin narauttaessaan on hyväntuulinen tokikaan takaa sitä, että kännistä tulisi iloinen, mutta paremmat lähtökohdat siinä kuitenkin on.

Mitenkäs Arkkinarkin ilta meni ja mikä on fiilis nyt?

Edit: Mitähän sitä tänään joisi? Olisiko kenelläkään hyviä suosituksia :mrgreen: ? Keskiketterää nyt toki otan kyytipojaksi ja edes jonkinlaiseksi nestetasapainon ylläpitäjäksi :mrgreen: , mutta jos jotakin muutakin lisäksi :confused: .

Edit 2: Pieni perhepalaveri pidetty ja päädytty yksimielisesti vodkaan ja karpalomehuun. Kippis, se on korkki auki taas :stuck_out_tongue: . Ei sitä vodkaa vielä ole, kun jonkun pitäisi mennä Alkoon hakemaan sitä ja isännällä kestää taas pidempään, kuin naisilla ikinä :laughing: . Keskiketterää kuitenkin on, joten kippistelen sillä nyt alkajaisiksi.

Edit 3: Nyt mun pitää ainakin yrittää muistaa juoda myös vettä, koska tiukka viina tunnetusti kuivattaa ja ilmakin on suhteellisen lämmin, ainakin, jos tämän kesän ilmoja miettii. Vittu, kun se veden juominen aina unohtuu multa kännissä, vaikka siinähän se samalla menisi lipitellessä, eikä olo olisi ehkä spurtin jälkeen niin kaamea, jos olisi hieman huolehtinut nestetasapainostaan :confused: . Vissyäkin voisi toki ostaa. Viimeistään krapulassa se tulisi juotua, vaikka kännipäissään unohtuisikin :mrgreen: .

Kiitos kysymästä! Hyvinhän tuo ilta meni. Aamukuudelta tosin piti ottaa muutama tasoittava Karhu hirmuisen päänsäryn torjumiseksi. Pari tuntia tuli sen jälkeen unta, jonka jälkeen piti hakea uusi karhupakki kaupasta. Nyt sitten promillet lienevät jotakuinkin kahden kieppeillä, eli “hauskaa” on vieläkin. No, hauskaa ja hauskaa. Ei tämä alkoholismi loppupelissä mitään ihan hirveän hauskaa ole… :unamused:

Äänestäisin Karhua. Pari putelia tunnissa niin elämä hymyilee! :smiley: Keskiketterää vahvemmat jättäisin väliin… mutta koska vahinko on näemmä jo tehty, niin nautiskeleppa seurauksista! :laughing: