Moninaisuus tai moni naisuus. Tiedottomuus, tiedollisuus, teollisuus, tahdittomuus.
Nii ja vielä nais uus.
Kela ei maksa päivärahoja kun kieltäytyy kahvinkeittokursseista henkisen tilan vuoksi.
Kela pudottaa pois päivärahoilta. Tilillä ei rahaa, mutta luottotiedottoman kaverin rahat kävi mun tilillä että saatiin ulos. Tästä hyvästä sosiaalitoimisto sanoo että XXXX summan vuoksi sinun tulisi pärjätä ainakin pari kuukautta ja sosiaalilautakunta on ainut minne voi valittaa. Siellä on vetämässä valitus asumistuista ja käsittelyaika 12-14kk.
Näin pelaa hyvinvointiyhteiskunta Suomi.
[size=85]Elämä[/size]
Rahaa ei ole, ei ole rahaa. Persettäkö tässä pitää ruveta kauppaamaan…työttömänä sitä tulis paremmin toimeen.
Nii, ja vittu. Mitä mullakin on naisena elämässä mahdollisuuksia? Päätyä taas jonku äijän nyrkkeilysäkiksi ja kenties pyöräyttää muutama lapsi ja olla niissä kiinni koko elämä, vanheta ja katella sitte ku tää mun ihana avopuoliso paneskelee nuorempia ja nätimpiä pitkin kaupunkia. Tai olla sitte yksin ja muuttua paikalliseksi pulimuijaksi joka ei muuta tee ku lipittää olutta ja vetää makkaraa jossain kivassa pikku yksiössä ja jonaki päivänä kuukahtaa ilman että kukaan tulee kaipaamaan.
Nii, justiinsa…
Velkaa vitusti eikä rahaa yhtää.
Ei kyllä ainakaan se mun tuttu, todellakaan. Niin herrasmies kuin olla ja voi.
Enemmän itse olen huomannut tota imelyyttä somaleissa?
Antakaa mulle koti.
Eikä enää bilekämppiä, ei luukkuja, ei rivitaloyksiöitä eikä kerrostalolokeroita, ei autiotaloja tai keittiön lattialla patjalla nukkumista.
Sossu & työkkäri
^ Kämppä kyllä on ja töitä, mut se mitä sitä ettii on nimenomaan Koti, eikä sellasta paikkaa missä porukka tulee ikkunoista sisää ja ku naapuri käy kusella ni kuulee vetoketjun aukasunkin.
Voi toista ootko muuttoa harkinnut, onko säästöjä?
Ei rahaa, liian vähän kavereita, ei tietoa mitä alkais tekee syksyllä…
Edit: täydet 100
Sepä siinä onkin, sitä on tapellu tarpeeks että saa ylipäätänsä oman katon pään päälle ni ei kuitenkaa huvittais taas vaihtaa maisemaa…ja tietty töiden takia sitä ois hyvä olla joku patterien latauspiste.
Se lähinnä olis haaveena että sais tehtyä töitä nii paljo että sais sellasen paikan missä olis turvallinen olla ja ees yrittää viettää normaalia elämää.
Jep, punanen tupa ja perunamaa.
Jepjep. Nyt sulla on ainakin asia, jota tavoitella; se motivoi. Ja voithan yrittää tehdä asunnostasi odotellessa hieman kodikkaamman. Mieti, mistä pidät (esim. kasvit, joku tietty väri) ja sisusta asuntoasi sen mukaan. Jos olet vuokralla, pyydä vuokranantajaltasi lupa (jos saat luvan, hän maksaa tarvikkeet) remontointiin ja kutsu muutama hyvä kaveri yhdessä vaikka laittamaan tapetit kanssasi seinille. Osta joku himmeähkö lamppu, joka luo tunnelmavalaistusta; se on ainakin kodikasta.
Lämpimän sävyiset värit & matot tuovat kodikkuuden tunnetta. Myös tietynlainen pieni ahtaus on mielestäni omiaan lisäämään kodin tuntua.
^ Tavotehan se on. Kodikkuuden lisääminen
on rajottunu lähinnä siihen että levysoitin, vahvistin, kajarit, tietokone yms. vie suurimman osan tilasta että jossei kurkistais kylppäriin nii vois helposti erehtyä jostain poikamiesboksista.
Jos jotain haluat jossain vaiheessa ostaa, osta sohva ja siihen tyynyt. Joku mukavan pehmeä, kodikas sohva & siihen sopiva matto (halvallakin saa, esim. Ikeasta/kierrätyskeskuksesta). Jo tulee kodikkaampaa, luota muhun
Eh, lähin Ikea on Haaparannas.
Kirpparikamaa, siinä ratkasu!
Mun mielestä on jotenkin outoa, että haaparannassa on ikea. Maailman pohjoisin ikea jee. Pääsee eskimotkin shoppaileen hyllyjä igluihinsa.
Se on lähinnä ruottalaiset jotka siellä rellestää ja tällaset halpojen sätkäpapereiden perässä juoksijat.
Joo ruotsalaiset on pahoja ihmisiä.
Ja niitten koirat vielä pahempia!
Enemmän mä pelkään niitä lapsia… ne pureeki kovempaa!