.
Minä niin tunnistan jotain noista teidän pohdinnoista itseeni, mutta en saa millään sanoitettua, mitä haluaisin sanoa, vaikka tässä tovin olen koneen äärellä istunut ja lukenut näitä.
Tuosta kävelevästä anteeksipyynnöstä nousee vielä sekin, että ajattelempa itseni työelämään ja esimiesasemaan tuo tunne päälle- ei hyvä. Olen tän raittiuden myötä ajatellut, että kun ei ole ollut rehellinen itselleen (puhumattakaan ympäristölle, läheisille yms.)-ongelmia syntyy takuulla ja kun taas alkaa olemaan itselleen rehellinen selättää noita lymyily ja anteex,anteex tunteita. Vai?
Ongelmista ja murheista tekee itsetarkoituksen ja pyörittää ja pyörittää niitä, kunnes ehkä oivaltaa, että niiden takana täytyy olla jotain, jotain muuta ja ennenkuin sen tajuaa,mitä tai mikä se on, niin siitä noidankehästä ei pääse irtautumaan aiemmin. Ai, että on vaikea pukea sanoiksi.
Olen nyt mennyt sitten ostamaan hyvän mielen tehtäväkirjan itselleni(kova kun olen päiväkirjoja ja ajatelmia kirjoittelemaan) , vaikka vähän kaihdan tällaisia valmiita tehtäväkirjoja. Kirjan ohjeistus ohjasi aloittamaan kuun alusta ja jokaiselle viikolle on tehtäviä. Tämän viikon tehtävä on kiitollisuus ja kiitollisuuspäiväkirjan pitäminen. Tässä se on hyvä riuhtaista itsensä irti ongelmista ja olla takertumatta niihin, ei sillä, että ongelmia ei pidä myöntää tai kohdata, mutta ei niihin tosiaan pidä jäädä lillumaankaan.
.
.
.
Elämä on niin laaja ja abstrakti aihe ettei sen kohteleminen tai kohtelematta jättäminen minun pieniin aivoihini helpolla mahdu.
Mutta kun itseäni, muita ihmisiä, maailmaa, yritän kohtuudenmukaisesti kohdella niin kai elämäkin sitten kohdaltaan kohtaloonsa tyytyy. Kun ei muuta voi.
Itsensä kanssa tässä kukin enimmin painii ja taistelee.
Päihdekysymyksissä ei juuri kenenkään muun kanssa.
Siinä on se hyvä puoli että voiton mahdollisuudet ovat vähintäänkin kohtalaiset.
Kun ei kukaan itseään heikompi ole.
Ei ensi ajattelulla vahvempikaan, mutta onpas sittenkin.
Jokainen joka on itsensä kanssa shakkia pelannut, tietää että ihan pikkuisen voi olla jommankumman, mustien tai valkoisten nappien puolella. Ja se ratkaisee voiton.
.
No nyt kun itse kysyit, Metsien mies, niin valotetaan sitten. Pahoittelut valotuksen viivästymisestä. Otin tuon parin viikon bannin niin oli vähän vaikea avata tätä kuviota aikaisemmin.
Jos kummastuttaa piikikkään kuuloiset kommentit nimim. vadelmamunkin viesteihin ne liittyvät vadelmamunkin liki kymmenen vuoden päihdelinkissä trollailuhistoriaan.
[Poistettu riidanhaastamista -Päihdelinkin moderaattori]
Tosin pidätän tietysti oikeuden itselläni edelleen osallistua keskusteluun myös täällä mikäli aihe tarpeeksi kiinnostaa.
…Ohhoh!..olipas…onpas…melkoista…
Kiva muute ku tulit ja pääsit takasin, ja anteeksi aivoinvalidiksi nimittelyni!
Fernetti, sä palasit sittenkin. Kaipailinkin jo!
Aika lailla selkeän tyhjentävästi kuvasti tätä trollien trollia kirjoituksessasi. Samanlaisia päätelmiä olen itsekin vetänyt.
Vihreät puolueena eikä henkilöinä ole minua kiinnostanut koskaan. Mutta tämän yhden esiintymisen vuoksi olen myös seuraillut vähän ketä tuossa puoluelahkossa oikein pyrkii parrasvaloihin ja mitä nuo tähdet ovat elämässään duunanneet. Löydöt ei tosiaankaan ole kummosia. Heidän presidenttiehdokkaansakin on samaa kalipeeria kuin muukin väki. Herra esiintyy milloin professorina ja milloin maailman pankin edustajana tuolla maailmalla lukuisissa rooleissa, ja herra sattuu kuulumaan näihin lukuisiin puoluetta edustaviin ikuisiin opiskelijoihin tai opiskelunsa keskeyttäneihin. Tietysti loput kuuluvat taidemaailman esiintyviin huippuihin.
Hörhöö sakkia, jolla ei ole mitään tekemistä ollut aikoihin minkään luonnonsuojelun puitteissa. City-Facebook-höpöttajiä koko poppoo.
Ihminen siis pääsee bannista, ja ensimmäinen viesti bannin jälkeen on tämä.
Haluaisin kysyä nyt ihan asiallisella ja rakentavalla äänenpainolla moderaattoriltakin, että miten rajattomasti yksi kirjoittaja voi kylvää tämän kaltaista viestintää tänne foorumille, vuosi toisensa jälkeen, saaden vain lyhyitä muodollisia jäähyjä?
Joku muu olisi tosiaan saanut tuollaisesta pysyvän bannin jo aikoja sitten.
En siis sano että kenellekään tarvitsee antaa pysyvää bannia, mutta onhan tällainen meno nyt aika absurdia.
Itseäni tämä ei toki haittaa, mutta jos koko foorumi ja kaikki viestiketjut menevät taas tämmöiseksi… niin onhan se harmillista niille, jotka oikeasti haluavat keskustella rakentavasti ja saada ehkä tukeakin.
Btw, minä en ole poistattanut ainuttakaan viestiäni vuoden 2009 jälkeen. Eikä niistä myöskään ole kovin paljon sensuroitu vuosiin. Viestejäni on siis tallella niin paljon, että arvelen ettei kukaan jaksa edes lukea niitä kaikkia. Saa toki yrittää.
Ikäni ei myöskään vaihtele sen enempää kuin että siihen tulee yksi vuosi lisää joka vuosi, niinkuin monilla muillakin saattaa tehdä.
“On hyvin todennäköistä ettei mikään mitä hän itsestään on kertoo pidä paikkaansa.” sanoo Fernetti, mutta jos hän todella ajattelisi näin, hän tuskin näkisi niin paljon vaivaa minun sylkemiseeni.
Minulle ei ole ensi arvoisen tärkeää, uskotaanko jotain kirjoitustani vai ei. Kuten joku kirjailija on sanonut: niillä jotka puhuvat totta on ikävä tapa viis veisata uskotaanko heitä vai ei.
Tietysti jos ei uskota, niin onhan siinä se hyvä puoli, että oikea identiteetti on ainakin visummin turvassa, jos sillä nyt väliä on.
Kuten tiedämme. toisen alituinen syyttäminen valehtelijaksi on yleensä valehtelijoiden oma defenssi, tai pölyn nostattamiskeino.
Epärehellinen ihminen voi oikeasti epäilläkin kaikkien muiden olevan epärehellisiä, sillä hän arvelee kaikkien olevan samanlaisia kuin hän itse. Tunnetuin esimerkki tästä historiassa lienee ollut toveri Stalin.
Bottom line: Fernetti, sen verran vielä sanoisin, että ihmiset varmaankin ihan omin silmin näkevät täällä mitä kukin kirjoittaa, ja osaavat muodostaa mielipiteensä jonkun kirjoituksista ihan itse, Voimakkaasti väritetty raportointi jonkun kirjoittajan “salatuista motiiveista” tai “salatusta pahuudesta” vaikuttaa täysin absurdilta, kun kaikki viestimme kuitenkin näkyvät kaikille koko ajan. Ainakin jos mode ei niitä sensuroi.
.
^muistan vuosia sitten vierailleeni täällä päihdelinkissä morkkiskrapuloissani…nimimerkin ketostix;in ja tarharyhmän kyllä muistan menneiltä vuosilta… ja taishan tuolloinkin noilla vierailukerroilla olla jotain taistelua täällä ja ajattelinkin ettei tuollainen vertaistuki kyllä ole ainakaan minua hyödyttävää…no se menneistä minun osaltani… en täällä käy nykyäänkään kenenkään pakottamana tms… vaan ihan omasta halustani…
No… hyvään saumaan sitten jälkikäteen tänne kirjauduin…oli aika seesteinen väli puoli vuotta sitten ja tukea olen saanut… ja kiitollinen olen siitä.
Iso yllätys minulle oli, että sinäkin ak47 olet täällä jo niin kauan pyörinyt…
Tuohon ak:n aiemman viestin viimeiseen lauseeseen yhdyn kyllä itsekin…ei ne asiat ainakaan taistelemalla parane…
Ja kaiketi me ihan kaikki ollaan ja osataan olla välillä aika idiootteja, niin täällä kuin muuallakin.
Kiitto!
Mun mielestäni on hälyyttävää kehitystä että jopa tämänkaltaiset foorumit alkavat politisoitua niin pahasti että jopa moderointiin selvästi vaikuttaa se minkä poliittisen suuntauksen edustajaksi keskustelija oletetaan (piti oletus paikkansa tai ei). Vielä hälyyttävämpää yhteiskunnallista kehitystä on jos alkaa vaikuttaa että yhden poliittisen puolueen fanaattinen kannattaja änkee johonkin päihderiippuvaisten foorumille ajatellen että täällä on sen verran pehmeäpäistä populaa, että täältä voi saada puhuttua “typeryksiltä” päitä ympäri oman poiittisen agendan kannattajiksi, tai sitten potentiaalisiksi äänestäjiksi. Ja että kyllä ne omat puoluetoverit nyt huomaa kuinka intohimoinen oman puolueen kannattaja henkilö x on kun kaiken vapaa- aikansakin viljelee vaan poliittista propagandaa kaikenmaailman foorumeillakin, niih.
Eikö päihdelinkin pitäisi kuitenkin olla päihdelinkki? Päihderiippuvuus voi iskeä keneen tahansa riippumatta mitä poliittista suuntausta kannattaa.
Mutta joo mä tosiaan vetäydyn nyt tuonne fernettimetsän uumeniin ennenkuin mode taas tulee deletesormensa kanssa paikalle.
.
Herravarjele! Syökö myös pikkulapsia?
(“Likaisilla hampaillaan…”)
.
AK47! ONNEA 9 KK.N JOHDOSTA!
.
^jos asut Helsingissä, niin tuollaisella asustuksella et eroa mitenkään valtaväestöstä!