Aforismeja, ajatelmia...ym.

.

Tunnen muutaman naisen, jotka käyttäytyy kuukausittain jokusen päivän ylläkuvailemallasi tavalla… :blush:

Kiitos rehellisestä vastauksesta.

Minä olen kuitenkin tehnyt myös niitä mainittuja paskahommia; ollut nakkikioskilla duunissa ja siivonnut vuosikausia ja vittu ollut jonkun aikaa jopa puhelinmyyjänä.
Kämppä on ollut lähellä lähteä alta ryyppyvelkojen takia, ja kadulla viettänyt jo nuorenakin aikaa kun kotiin ei uskaltanut mennä kun faija melskas siellä kännissä.

Mutta eihän mulla mitään käsitystä mistään ole,. tämmönen kermaperse kaupunkilainen poliitikko.
Kultalusikka suussa syntynyt spurguperheeseen, katkollakin ollut hikiset 3 kertaa.

Pakko vielä kommentoida tällä vanhalla nimimerkillä.

Mistä sinä tiedät kenellä on kokemusta vähävaraisuudesta ja kenellä ei? Olen äskettäin kommentoinut köyhyyttä ja asunnottomuutta toisessa ketjussa, joten syyttävä sormi osoittaa ehkä minuun.

Olin vuosina 1968-1969 tsupparina eli polkupyörälähettinä ja elätin itseni. Nettopalkka oli 130 markkaa, se näkyy nykyrahassa olevan 200 euroa. Asuin vuokralla isossa huoneessa. Vuokra oli hyvin edullinen mutta samassa huoneessa asui toisinaan 1 ja toisinaan 2 muuta. Minulle vieraita ihmisiä, rakennusmiehiä, eläkeläisiä, raittiinpuoleisia, juopottelevia…

Päivittäinen ruokabudjettini oli 3 markkaa eli nykyrahassa 4.60 euroa.

Paremmintietävyyttä tai alaspäinkatsomista en tunnusta. Olen koittanut tehdä selväksi että en väitä tietäväni, juuri siksi yritänkin kysellä kun en tiedä. Alaspäinkatsomista en ainakaan tietoisesti harjoita, sellainen käytös on mielestäni virhe, taitamattomuutta kuten buddhalaisuudessa sanotaan.

Toisaalta, köyhyydelle ja asunnottomuudelle halutaan näkyvyyttä kampanjoin, no minä siitä sitten päättelin että asiasta halutaan puhua laajemmassakin piirissä.

.

Pitikin kysymäni ak47, että kuinka sinun asuntoasiat on edennyt? Ei ilmeisesti kovin hyvin?

.

Mielestäni olet hyvinkin rakentava ja ajatuksia herättävä kirjoittaja… sitäpaitsi osaat ilmaista kirjoitusasuillasi, tavallasi ja tyylilläsi ehkä tahtomattasikin millaisia tunteita kulloinkin koet…tai millainen päivä sinulla on ollut… ja tuohon ei kovin moni pysty…

Osaat myös olla huomaavainen, fiksu ja nöyrä…ja noihin pystyy vielä harvempi ihminen… vielä harvempi sinun tilanteessasi ja taustallasi elänyt ja oleva…

eli vähintäänkin voit olla tyytyväinen itseesi! …myös se millaisia vastoinkäymisiä olet selättänyt, on valtavan hieno esimerkki ja kannustin monille…

Älä liikaa syyttele ja mollaa itseäsi… nöyrä on hyvä olla… mutta nöyristellä ei tarvi…on hienoa, että ihminen uskaltaa olla asioista erimieltä, sekä oma itsensä…eli pidä linjasi!

Työ ja asuntoasioissa sinua jelppaisin jos pystyisin ja sinut tuntisin oikeassa maailmassa, koska mielestäni olet kovan taustasi takia ansainnut edes mahdollisuuden elämänsyrjästä kiinni saamiseen…

[size=80]MINÄ EN OLE KAUKANA KÖYHIEN JA ASUNNOTTOMIEN MAAILMASTA. MINÄ OLEN TYÖKSENI KIRJOITTANUT MAKSUSITOUMUKSIA IHMISILLE ASUNNOTTOMIEN ASUNTOLOIHIN, TIEDÄN MITEN NIISSÄ ASUTAAN JA TIEDÄN MILLASTA ON DALLATA KATUA ILMAN MESTAA MINNE MENNÄ.
MINÄ OLEN ITSE KÄYNYT LEIPÄJONOSSA, PELÄNNYT HÄÄTÖÄ JA TIEDÄN KÖYHYYDESTÄ IHAN VITUN TASAN TARKKAAN YHTÄ PALJON KUIN AK47.

PERKELE; VITTU KUN VITUTTAA TUO SAMA PASKA. “TAAS SE KERMAPERSE VADELMAMUNKKI KULTALUSIKKA SUUSSA LÄSSYYTTÄÄ…”

TÄSSÄ AFORISMINI TÄLLE VIIKONLOPULLE. [/size]

PS. If you want to undestand somebody, walk a mile in her/his boots.

Hyi hyi!..ei saa huutaa…se on tuhmaa!

[size=200]AAARGHHH PERRKELEEE!!! [/size]

Helpottiko! :unamused:

.

Ja sehän se antaa luvan käyttäytyä kaikkia kohtaan miten lystää. MINUA ON KOHDELTU HUONOSTI; MINÄ SAAN KOHDELLA MUITA KUIN PASKAA.

Se mua VITUTTAA. Minkä takia jotkut ottaa oikeudekseen kohdella muita kuin paskaa vain siksi, että itsellä mennyt huonosti.
Jumalauta jos uhkaat väkivallalla, mä osaan puolustaa itseäni. OSAAN PUOLUSTAA ITSEÄNI, vaikka tulis millanen kenopää perkele nyrkit pystyssä.

Mun iskää oli kohdeltu ku paskaa, se anto sille syyn kohdella omaa perhettään ku paskaa.

Voi vittu teidän kanssa. Te ette juuri välitä mihin mä itseni vedän, miks mun pitas välittää mihin te itsenne vedätte?

selevä peli
jatka palstaas

Ihan sama. Suahan täällä on palvottu ja hyysättu enemmän ku ketään muuta.

Mä oon ollu se, jolle saa antaa nyrkkiä ohimoon tai monoa kylkiluuhun. kun vähänkin ahistaa.

Koneet kiinni ja lenkille välillä, niin olot ja mielet tasaantuu!

No höh! Ak47;nkö otti ja lähti!?

Niin…

Tällä n. 7-9 vuoden kokemuksella tämän palstan joistain tyypeistä vaihtuvilla nimmareilla
ja heidän kirjoitetun tekstinsä pohjalta voinen omasta puolestani sanoa sen,
että ihminen yleensä toistaa kaiken jo tehdyn ja tulevan käytöksen paras
ennustaja on yleensä entinen käytös. Me emme ehkä muutukaan.

Mun mielestä ihmisistä tulee pettymyksiä, jos heihin lataa liikaa odotusarvoja.
Samoinhan käy myös omalle elämälle, kun hamutaan ns. ylisuuria.
Juuri sen takia niin moni jää siihen entiseen elämään vellomaan.
Mut ei se raitistuminen tee sinällään onnelliseksi tai elämästä tule vain ihanaa.
Ehkä jotkut, kuten minä taannehtivasti menemme siinä prosessissa pilalle, jopa pahenemme.

Ja sitä mä vaan, että on melko turhauttavaa huomata, ettei
itse ole yhtään sen cummempi tai juuri hullumpi
– tai oikeestaan yhtään hullumpi.

Täsmälääkkeeksi olen ottanut
tuohon aivoja vaivaavaan vaivaan
aivan vitullisen pinnallisuuden
enkä ole kehittynyt välttämättä henkisesti ollenkaan,
mutten myöskään hae muuta kuin päihteettömyyttä,
sillä vain siten minäminäminä itse voin paremmin,
enkä oikein voi parantaa ketään ja sellaisen luuleminen
ja parantajana esiintyminen hankaloittaa omaaolemista, paljon.

Hyvä ja auttava vertaistuki on todella vaikeaa, eikä toisista vain ole sellaiseen.

Myönsimme, et tämä fakin shitti on aikasta fuulaa ja lähdimme koiralenkille tsekkaamaan nättei bööniä kartsalla

niitä avorismeja: life is hard. even harder if you´re stupid. John Wayne
[i]ole oman elämäsi John Wayne ja haasta itsesi kaksintaisteluun.
pahin vastustajasi olet

[size=200]SINÄ ITSE[/size]

…niin…no…muuttuu tai ei…on odotusarvoja tai ei…arvon kullekin annan.

Pohjimmiltaan vertaistukifoorumihan tää on jokatapauksessa…kai?..ainakin mulle…vaikken kyllä itsekään ehkä täältä sen suurempaa henkistä kasvua hae… sen kasvun suoritan kyllä ihan omassa päässäni ja omissa oloissani…vaikka kyllä täältä ihan hyviä rakennuspalikoitakin voi saada…mutta jos jokaisen taisteluketjun kautta alkais jotain henkistä kasvua tavoittelemaan, niin skitsofrenian erikoisosastolla olis…

Erityisluokkaa vuodesta toiseen vetäessä olis oma ja nuorten viimeinenkin vähäinen motivaatio loppunu jo heti ensimmäisinä koulupäivänä jos olisin kaikille sanonu kuinka homma suurella osalla tulee elämässä meneen ja, että olen tätä ja teidänlaisia ongelmatapauksia vuodesta toiseen kattellu ja voin heti alkuun sanoa, ettei isosta osasta teistä tule tähän maailmaan kun yhteiskunnan rahareikiä…tai muuten vaan ikuisia epäonnistujia…raakaa puhetta, mutta karua todellisuutta.

osasta kavereista tosin kyllä on tullut yhteiskuntaan jopa ihan täysin omillaan pärjääviä ja eheytyneitä eläjiä…

…vaikka he vuodesta toiseen olivat tottuneet oleen vaan ylimääräisiä häiritseviä hörhöjä…joku saattoi jopa saada jonkinlaista itsetunnon ripettä kasaan siitä, että joku edes hieman antoi uskoa toisen kykyihin tms…eipä silti…eihän tässä ketään muuta voi parantaa, eikä ole tarkoituskaan…kullakin tulee mielestäni olla oma mahdollisuus eheyttää omaa itseään…

Tai jotain sellasta!