Aforismeja, ajatelmia...ym.

eheytynyt eläjä

Hyvä mielikuva !

:wink: JEP…koska myös taantuminen on elämässä väistämätöntä…

Alaa vaihdoin isolta osin, kun huomasin vuosien tullessa osaltani täyteen… alkavani itsekin kyynistyä ja laitostua imiessäni itseeni päivästä toiseen muiden paljon enemmän ja kauemmin alalla olleiden asenteita ja kyynistä asennetta…eniten uskoa elämään olivat hävittäneet ne joiden sitä pitäisi pystyä tukemaan…niin väärin…

Aforismi; aikainen eläkeläinen sosekeiton nappaa

^ KYL,

Kyynistyminen elämässä on ilman mitään alaakin mahdollinen ilmiö tai todennäköisesti tapahtuva seuraus koetuista tilanteista. Se ei täysin liene negatiivista, vaikka niin usein ajatellaan, kuten: “se on niin kyyninen”.
Humaanisesti tarkastellen se voi olla ongelma. Taiteellisesti lahjakkaassa ilmaisussa siitä saa klassikkokamaa Broadwayn kantanäytökseen.

Mut ymmärrän tuon arkipointin ja on fiksuutta tehdä asialle jotain, jos vain voi. Kaikilla se ei liene mahdollista.

Raitistuminenkin on melkoista teoreetikkopohjaista asianpyörittämistä ennen konkretiaa. Ja kyynisesti katsoen mahdotonta kaikille.

Mut nyt hyvästit kesäajalle ja halloweenin myötä oikein pelottavaa talviajastusta !

^järkipitoista ajelehtimista… :slight_smile:

Kyynisyys ei tosiaan ole läheskään aina negatiivista… joissakin tapauksissa ja tilanteissa se voi olla jopa suojaksi…joskus se voi olla jopa henkeä ja omaa ajatusmaailmaa suojaava asia…riippuen toki kuinka oman kyynisyytensä käsittää…osaako sen välinpitämättömyytenä oikeisiin asioihin oikein ja oikealla volyymilla suunnata…

kai oppiminenkin on myös jonkinlaista kyynisyyttäkin…

Ja kait alkoholistikin muuttuu jotenkin kyyniseksi…kuten myös raitistuessa…kyynisyys vaan muuttaa muotoaan…tai kääntyy päälaelleen…muuttaa suuntaa…

Vaikea selittää mitä tarkoitan…

^ Teit sen onnistuneesti juuri.

Ja tämä ilman kyynisyyttä.

[Poistettu riidanhaastamista -Päihdelinkin moderaattori]

kwiin
show must go on
youtube.com/
watch?v=AHWLVxg8MxA

:unamused:

Huomenta ak47, tai taidat olla nyt nukkumassa unettoman yön jälkeen. Mä pelkäsin että sulle on annettu bannit kun erehdyt pitämään palstalla puolesi. Nöyristellä ei tarvitse krmaprseitä.

^juu sama kävi omassa mielessä…oliko Niskalaukauksella hyvä keikka?

oli semmonen queen-musikaali. tosi hyvä.

tuo vaan, että oppisi hieman terveemmin pitämään puolensa, kun aina olen tilanteissa,
että tulee kaikenlaisia kärjistyksiä, loukkauksia…
jotenkin toimin aina, että toisten kustannuksella enemmän tai vähemmän joudun hakemaan arvoani
ja lopulta omalla kustannuksella.
en osaa keskittyä tarpeeksi olennaisiin asioihin, muutamaan yksinkertaiseen juttuun vaan pakka
leviää aina käsiin.
mutta minkäs tässä voi kuin vaan jatkaa yrittämistä.
oma puoleni on joka tapauksessa myös minun pidettävä, kuten jokaisen.
opeteltava olemaan hylkäämättä itseäni.
en voi ja saa antaa periksi. siis on jatkettava yrittämistä, on vaan…

toisaalta itse koen myös niin, että ei minulta kukaan pyytele milloinkaan mitään anteeksi vaikka
mielestäni aihetta olisi.
joko olen väärässä ja todellista tarvetta pahoitteluun ei kenelläkään ole tai sitten olen vaan ihan erilainen kuin
ihmiset yleensä.
voiko olla niin, että aina minä olen se, joka on paha ja kaiken väärin tehnyt vai vaadinko vaan liikaa yleensä
ihmisiltä?
njääh…
samperi soikoon, kun osaa olla mulle vaikeaa…vai teenkö kaiken liian vaikeaksi?

Okei…gueenmusikaali kuulostaa kyllä aika hyvältä…kuka veti lauluosuudet? …aika isot saappaat täytettäväksi… .

Sun pähkäilyjä ja kirjoituksia itse olen tulkinnut niin, että melko usein ehkä itse ajat itsesi umpikujaan…tulkitset,reagoit ja käsittelet kirjoituksia aika hätäiseen ja välillä saatat ymmärtää asioita eritavalla kuin on tarkoitettu…jotkut toki käyttävät tätä myös hyväkseen ja jopa provosoivat sinua käyttäen hyväkseen näitä ominaisuuksiasi…

.äläkä nyt loukkaannu…mutta näin itse tulkitsen sinua…sitten ehkäpä suuremman ajatustyön käyt vasta kirjoituksesi julkaisemisen jälkeen…jolloin jää asiat harmittaan ja vaivaan…ja se iso kehitystyö minkä päässäsi olet saanut aikaan taantuu taas mielentilasi tasapainoon saamiseksi…

^^Jotkut ovat herkkähipiäisiä ja saattavat tulkita kirjoituksiasi väärin, saattavat tulkita että olet antamassa ns. korjaavaa palautetta, vaikka niin ei olisikaan. No, saattaa tietysti olla myös tapauksia joissa ihan todella oletkin antamassa edellämainitun kaltaista palautetta.

Anteeksipyytäminen on hyvin ryhdikäs teko. Jos kaikki eivät siihen pysty niin sen reaaliteetin kanssa on sitten kai vain elettävä.

^näinpä…

.ja mielestäni yksi tämän päihdelinkin hyvistä puolista on se,että tänne voi myös purkaa pahaa oloaan kirjoittamalla…

laulajia oli useitakin, mutta varsinainen freddie suoriutui kyllä mallikkaasti tehtävästään
ajatellen juuri itsensä mercuryn taitoja.
esiintyjiä en muista nimeltä.
suosittelen kyllä käymään, jos sattuu tilaisuus ja queen kiinnostaa.

eli malttia tarvitsisin yhä aina vaan kehittää, juu…totta.
yliherkkyyttä olisi jotenkin koetettava saada hallintaan
kommentointi liian kovissa tunnetiloissa saisi jäädä vähemmälle
on noissa ohjeissakin täällä muistaakseni neuvo, että lue kirjoituksesi ennen lähettämistä.
vaikkei tuo taitaisi usein itseäni auttaa, kun saatan laukoa kirjoitukseni päivänkin viiveellä ja ihan
yhtä lailla tunteen vallassa.

kiitos kuitenkin hyvistä kommenteista molemmille.
kun muistaisin, että ainut mitä voin koettaa muuttaa on oma asenne ja käytös.
höh

^Nojoo ja…?

kieltämättä tunnekuohun vallassa tulee äkkiä sanottua sellasta minkä haluaa poistaa myöhemmin tai jotain…mutta siinä välissä saatta joku sellainen joka haluaa käyttää sanomistasi sinua vastaan ja ärsytysmielessä sitten kiusata sinua, koska tietää sinun suuttuvan tuosta…

Toisaalta sitten on ihan hyväkin välillä vähän purkaa oloaan…lukijan vastuulla pitkälti on haluaako suuttua tms…kyllä moderaattori sitten näköjään puuttuukin asiaan jos kiusaamista tapahtuu…

Meitä on niin moneen junaan… kyllä muakin jotkut jutut ottaa päähän…mutta koitan aina muistaa, että sen kirjoittaa toinen samasta sairaudesta tai vaivasta kärsivä ihminen…ja me ihmiset kun ollaan kaikki niin omanlaisia…

Päänaukominenkin on ihan ok…jos se tapahtuu yhteisymmärryksessä ja reilun pelin hengessä…

Tsemppiä sinulle…kukin me itse itseämme vain pystymme kehittämään.

Tyhjänpyytäjän viestiin sanoisin vielä, että anteeksipyyntö on yksi maailman vaikeimmista ja arvokkaimmista kyvyistä…olen siitä täysin samaa mieltä…voi kunpa ihmiset osaisivat sitä laajemmin harjoittaa…

Epäreiluinta kiusaamista anteeksipyynnön vastaanottajalta on mielestäni olla vastaamatta anteeksipyyntöön…pahinta on jatkaa kiusaamista tms… tuon jälkeen… tuossa vaiheessa mieli on loveutunut jollain tavalla…

Mutta tosiaan tsemppiä ak…mielestäni olet kuitenkin mieleltäsi hyvällä tolalla kun pystyt itseäsi ja tekojasi arvioimaan myös kriittisestä näkövinkkelistä

tein kaksi kirjoitusluonnosta ja poistin molemmat.
kiitos myös helise-lle kannustuksesta.
toivottavasti ette nyt ole paaponeet liikaa taas?

Vertaistuki ei ole paapomista…jos on, niin silloin sitä harrastaa täällä aika moni toisilleen… :confused:

…eikä paapomisessakaan mitään vikaa ole…tietokoneen kanssa se vaan taitaa olla aika sairasta…tai jotain… :unamused:
Omaa mammaa on kiva paapoa…ja koiraa (paitsi ny ku se otti pihasta hatkat naapurin narttujen luo ja pitäs päästä nukkuun)…ja kissaa.

mitä kaikki toivovat löytävänsä puurostaan kannibalistien pikkujoulun vietossa?
-mantelitumakkeen

System Of A Down - Chop Suey
youtube.com/watch?v=CSvFpBOe8eY

Minun lempikappaleita tuo. Vitsi oli kerrassaan mainio.