Aallokossa

.

Kiitos tarinastasi, Aallokko. Toivottavasti jatkat sen kirjoittamista edelleen.

“On kyyti ollut suhteellisen epätasaista ja siihen voisin kommentoida: ihan sama ihan sama” sanotaan yhdessä minulle rakkassa biisissä. Vaikka eihän mikään samantekevää oikeasti ole. Etenkään elämä.

Tarkoititko tuota turuilla ja toreilla huutelulla tänne kirjoittelua?

.

Ajattelin noita omia ns yhteiskuntakriittisiä juttujani, että mahdoitko
niitä tarkoittaa?

.

Noin ajattelinkin, sitä vaan epävarmana ajattelee kaikenlaista.Ei sillä,
kyllä minusta kritisoitavaa löytyy ja jos muita kritisoin on se myös siedettävä.
Myös koettaa nähdä suuttumuksen läpi, josko kritiikki on aiheellista ja voinko
siitä jopa oppia.

Meillä on kaikilla täällä oma tehtävämme - se on olla oma itsemme. Kiitos Aallokko tarinasi jakamisesta (siinä toisessakin ketjussa).

Limr, ehkä sinun oma itsesi haluaa olla yhteiskuntakriittinen? Kyllä tänne mahtuu :slight_smile:

Ikävin mahdollinen juttu tälle palstalle olisi se, että jokainen kirjoittaja olisi samaa mieltä joka aiheesta.

.

Kiitokset vielä tarinastasi. Vetää minut vieläkin hiljaiseksi.

Jotenkin tuosta tulee niin vahvasti esille ihmisyys, ihmisen arvo ja merkitys. Se on valtava voima, ja kokemuksesi tekee näkyväksi sen mihin vielä jaksan ihmiskunnan tulevaisuudessa uskoa. Toivon ja arvostuksen jakaminen toinen toisillemme tekee meistä ihmisiä, ja yhdessä olemme enemmän.

.

.

Huomenta vai päiväkö jo on.
Tunnen myötätuntoa ja ihailua. Kunnioitusta.
Päihteettömään maailmaan en oikein usko, vaan
tajuan tuon toiveen,tuo toiveikkuus on tärkeää.
Mukavaa päivää

.

mukavaa päivänalkua!
Päihteetön maailma voi kuulua utopioiden joukkoon, mutta utopioita tarvitaan!
Juuri niiden avulla voidaan ainakin päästä parempaan suuntaan, ja joskus voi miettiä että jospa se kuitenkin olisi mahdollista…
Minusta juuri se on osa ihmiskunnan tulevaisuuden toivoa, se että jaksamme edes kehitellä utopioita.

.

olisit vain pysynyt kanavalla, miksi poistuit en oikein ymmärrä…
itse en ainakaan tarkoittanut sinua millään kirjoituksellani…
ja jos arvostelen täytyisi muistaa, että itsestäni löytyy eniten
arvostelemista…
palaile ihmeessä ja kerro mikä sai poistamaan viestit, asioita ehkä kannattaa
koettaa selvittää ja siitä voidaan ehkä useampikin hyötyä.

Älä välitä Footis, ei tämä sinusta johdu. Minä nyt vaan olen vähän tasapainoton ihminen. Tuli turvaton olo, tiedätkö sellainen, kun joku seisoo takana puukon kanssa. Täällä on niin voimakkaita ja hallitsevia persoonia, että he ovat yhtä kuin tämä palsta. Olen väärässä paikassa, olen liian rankan päihde/alkkis-kokemuksen omaava tänne. Tämä kallistuu yleisen tietämyksen ja ammattilaisuuden puolelle koko touhu. Ei vain tunnu hyvältä. Ihmisten tärkein omaisuus, omasta kokemuksesta nouseva tieto hukkuu johonkin. MInun on syytä tietää paikkani, kokoni ja ymmärrykseni rajat. Yritin taas jotain muuta. Anteeksi, että pyyhin tekstini, se ei ole kovin aikuista puuhaa, mutta oikeuteni kuitenkin. Kaikkea hyvää sinulle ja kaikille muillekkin. Lukijan rooli sopii minulle parhaiten, en ymmärtänyt osallistumisen olevan näin vaikeaa tai se ei vain tunnu hyvältä.

Ymmärrän hyvin sinua ja silti toivon että jatkat kirjoittelua,meidän molempien
vuoksi. Puhtaisiin faktoihin uskovat ovat eräs ihmisryhmä ja heissäkin on tiukempia
ja vähemmän tiukkoja. Mutta holisteina tai addikteina olemme kaikki saman kaltaisia:
haluamme tuoda esille mielestämme omaa totuuttamme ja se on myös toisaalta
rikkaus. Eivät kaikki suinkaan ole ammattilaisia ja toisaalta kaikki olemme oman
kokemuksemme kautta.
Miksi haluan vielä houkutella palaamaan? Ehkä siksi, että koen kanssasi samankaltaisuutta
ja on varmaan meille molemmille hyväksi koettaa oppia toimimaan esimerkiksi täällä oman
itsemme ja mahdollisen kasvumme takia?
-hyvää jatkoa joka tapauksessa ja tervetuloa ainakin omiin juttuihini kommentoimaan mikäli
haluat joskus jatkossa. kiitos tarinastasi ja kannustuksestasi.

Voih. Minustakin on surku jos Aallokko poistuu. :frowning: Ja minustakin on nyt ajatellen ikävää, että keskustelua on käyty liikaa ns. yleisen tietämyksen linjoilla, ihmisten omakohtaisia subjektiivisia kokemuksia ja etenkin toipumiskokemuksia vähätellen ja syrjien. :imp:

Tiedän että itse etenkin sorrun liikaa yleisellä tietämyksellä kikkailuun jos siihen sopiva tilaisuus ja keskustelu avautuu. Shame on me!

Mutta juuri ihmisten omakohtaisista toipumiskokemuksista haluaisin lukea. Olen pahoillani, jos en ole muistanut aina toivoa niitä selvästi. Enkä myöskään aina tajua jakaa riittävästi omaa toipumiskokemustani.
Mutta juuri niitä omakohtaisia toipumiskertomuksia minä menen kuulemaan myös AA:han ja NA:han, ja juuri siksi haluan oikeassa elämässä olla tekemisissä sekä toipuneiden että yhä sairastavien päihderiippuvaisten kanssa. Sydämeni kuuluu heille.

Tämänhän tulisi olla vertaistukifoorumi, eikä ammattilaisten foorumi tai mikään “älyllisen väittelyn foorumi”. Olemme täällä kuitenkin kaikki toipuvia addikteja, ja sen pitäisi olla lähtökohta.
Kirjaviisaat jaarittelut ja viisastelut eivät pitäisi olla itsetarkoitus. Minä en mielelläni puhuisi kirjoista enkä edes lue niitä nykysin kovinkaan paljon. Luen enimmäkseen sarjakuvia.
Ison kirjan olen toki lukenut joskus, ja nyt lueskelen verkkaisesti Nimettömien Narkomaanien askeltyöskentelyopasta. En tieteellisten faktojen takia, vaan omakohtaisten toipumiskokemusten takia.

Elämä on ihana asia, kuitenkin loppujen lopuksi.