^ Ei kai ylistystä tarvitse laulaa, kunhan yritettäisiin pysyä tosiasioissa eikä syyllistyttäisi perusteettomaan mustamaalaukseen vuodesta toiseen, niin kuin Metsänreunan mies on AA:n kohdalla tehnyt. Sellaista kun ei voi ihan pitää mielipideasianakaan. Toipumisen tukikeinon perusteeton mustamaalaaminen voi olla jopa hyvin haitallista joidenkin apua tarvitsevien kannalta.
Muuten hän on kyllä ihan lupsakka ja noheva kirjoittaja, jonka kanssa on usein antoisaakin keskustella aiheista, jotka eivät kuulu suoraan foorumin aihepiiriin. Tai etenkin juuri niistä asioista, jotka eivät kuulu.
Paska -sana ei ole oikein, mutta ehkei vielä sen vuoksi kannata joutua moraalipaniikkiin, kun ottaa huomioon millaista tekstiä täällä on joskus lentänyt muista kirjoittajista, ja nimenomaan muiden persoonista. Moderaattori varmaan tekee työnsä sitten kun aihetta ilmenee.
. Olen seurannut nimimerkkiä MM useita vuosia aikoinaan. Ja siten kypsyin koko äijään ja häivyin täältä palstalta. Eli mistään äkillisestä ilmaisusta ei ollut kysymys. En ole mikään AA-mannekiini mutta vihaan valheellisen informaation levittämistä ja kieroa epärehellisyyttä yli kaiken. En itseni takia vaan koska tuo valheellinen informaatio saattaa olla hyvin kohtalokasta palstalla jossa moni apua hakeva hakee ratkaisuja ongelmaansa.
Yllätys oli melkoinen kun piiiiiiitkän tauon jälkeen palasin takaisin tänne ja huomasin että sama venkoilu jatkuu.
En ole siis AA:n puolesta puhuja vaikka olen ollut raittiina todella pitkään. En koskaan ehdota AA:ta täällä kenellekään enkä aloita aiheesta keskustelua. Mutta jos joku kysyy jotain tai on aloittanut keskustelun niin vastaan mielelläni.
Ehkä viestini oli harkitsematon mutta toisaalta myös juomiseni oli aikoinaan harkitsematonta. Mielestäni paska on parempi sana kuin esim. faeces. jota harvempi edes ymmärtää.
Ihme että olet huolestunut tuosta yhdestä alatyylisestä sanasta! Eikö sinua luulisi enemmän huolestuttavan se että nimimerkki MM tarkoituksella päivästä toiseen viikosta toiseen vuodesta toiseen dissaa ja vääristelee täysin virheellisesti yhden melko merkittävän toimijan toimintaa suomalaisessa päihdehoitokentässä! Ihmisiä on voinut jopa menettää henkensä tuon pienen seikan takia. Elämässä asiat ovat hyvin usein pienistä sattumuksista kiinni.
Faeces nimimerkki MM on juuri sen takia että olen yrittänyt haastaa häntä kahden keskiseen debattiin aiheesta muutama vuosi sitten ja hän tapansa mukaan luikkii pakoon keskustelusta. Täysin housuton mies.
Kohta paikalle saapuu Koskela Suomesta, joka syö rautaa ja paskantaa kettinkiä. Pilkaten latinan sitaatteja. Laulaa päälle: " ritirati ralla, tuli talvihalla". Ja tempaisee kielilläpuhujia lopuksi kuonoon.
Oikeestiko kuvittelet, että olisin huolestunut paska-sanasta. Se mikä minusta on väärin, että henkilöä vastaan hyökkäät vaikka et häntä tunne. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että sanot kirjoituksissaan esiintyviä näkemyksiä paskaksi. Itse asiassa olen aikojenm kuluessa useinkin niitä kritisoinnut.
Lieneekö kevään merkkejä ilmassa? [Poistettu asiattomuuksia -Päihdelinkin moderaattori]
Sairasta sakkia vaikka yksi koettaakin kovasti esittää niin saatanan sivistynyttä, että ihan latinaa lainailee.
Ei helevetti, mistä luolasta noita nousee?
Ei minusta, täällähän on tasaväkiset joukkueet (?) AA:n kannattajia ja AA:n kyseenalaistajia, sanavalmis porukka vastaan toinen yhtä noheva… Niin, ja seassa on vielä minunkaltaisia väliinputoajia… Täällä ei ainakaan vielä ole syntynyt kaikki vastaan yksi asetelmaa, niinkuin oli minun koulumatkoilla muutaman kerran…
Jos se lieventää kiusaamisen makua, niin minä olen edelleen skeptinen sen suhteen että MM olisi kuuna päivänä käynyt AA:ssa. Suhtaudun siis skeptisesti myös nimimerkin Japi2 viestiin edellä, joka onkin ko. nimimerkin ensimmäinen viesti.
Ei oikeista live-kohtaamisista yleensä tuossa sävyssä kertoilla, jos kertoillaan ollenkaan.
Netissähän on helppoa mustamaalata jotain tahoa myös tekeytymällä sen tahon edustajaksi, ja sitten päästellä mahdollisimman älytöntä tekstiä sen nimissä.
Onko keskustelun aiheena minun paskuuteni vai AA-liikkeen ideologia?
Jos aihe on AA-like ja sen esittämät väitteet, niin miten tämän kanssa, onko kysymys siitä että tyrkytetään ihmisille maailmankatsomuksellisten ratkaisujen tekoa päihdeongelman hoitamisen kylkiäisenä vai eikö?
" Kun meistä oli tullut alkoholisteja, kun itse aiheuttamamme ahdinko oli niin ylivoimainen, ettei sitä voinut lykätä eikä kiertää, meidän oli kohdattava pelottomasti ajatus, että joko Jumala on kaikki tai sitten Hän ei ole mitään. Jumala joko on tai sitten ei. Valitse, ole hyvä.
Löytyy Ison Kirjan (Nimettömät alkoholistit) nettiversiosta sivuilta 53.…"
Jos taas ketjun aiheena on “miten paska mies se metsänreunanmies on” niin mikäpä siinä. Myönnän. En minä niin kovin häävi mies ole.
Mua hiukkasen paljon naurattaa sellainen juttu, ettäkö mies metsänreunasta olisi kertonut olevansa mies metsänreunasta odotellessa palaveriin pääsyä ja toinen juttu mikä naurattaa on se, ettäkö jossain palaverissa tiedettäisiin yleensä, että joku metsänreunan mies kirjoittelee päihdelinkissä paskaa AA-liikkeestä. - Hämmästyttävää pöljyyttä!
No nyt tiedän. Itse puhuinkin tasaväkisyydestä. Tuossa tasapuolisuuden peräänkuuluttamisessa siis spekuloidaan tieteellisillä näytöillä. Siinä tapauksessa MM on vahvoilla väittäessään AA:n ohjelman olevan valheellista tai toteennäyttämätöntä, koska Jumalaa ei todellakaan ole tieteellisesti todistettu. Ja AA itsekin puhuu ohjelmassaan itsensä pussiin kuten oli aikaisemmin puhetta. AA ohjelma sisältää toteennäyttämättömiä väitteitä, mutta monet AA:laiset eivät niitä väitteitä toistele ja sanovat ajattelevansa toisin. Sitä, miten satunnainen AA-palaveri käytännössä toimii ei siten voi saada selville pelkästään ohjelmaa lukemalla, tulee pahoin vääristynyt kuva asiasta.
Tuli vielä mieleen sekin, että lääkkeillähän on blasebovaikutus. Siten voidaan myös (rimaa hipoen) sanoa että Korkeampi Voima saattaa auttaa kunhan siihen uskoo, vaikkei sitä olisi olemassakaan… vai voitaneeko, olisiko se tieteen vastaista puoskarointia…