"Perheenjäsenet tai läheiset ystävät ovat tervetulleita avoimiin kokouksiin. Suljettuihin kokouksiin ovat tervetulleita vain alkoholistit.
AA:n avoimet kokoukset ja tiedotustilaisuudet ovat kokouksia, joihin kuka tahansa voi ottaa osaa, olipa hän alkoholisti, tai ei. Ainoa mihin hänet velvoitetaan, on, ettei hän paljasta AA:n jäsenten nimiä kokouksen ulkopuolella.
Puhujiksi pyritään samalla saamaan henkilöitä, jotka edustavat eri olosuhteissa kehittynyttä ja eri tavoin ilmennyttä alkoholistista juomista. Kokouksen päätteeksi on tavallisesti vapaata yhdessäoloa ja keskustelua.
Suljettuun kokoukseen, AA-palaveriin, saavat osallistua vain alkoholistit. Suljetun kokouksen tarkoituksena on tarjota AA:n jäsenille tilaisuus keskustella määrätyistä heidän alkoholismiinsa liittyvistä vaiheista, joita voivat ymmärtää vain toiset alkoholistit. Nämä kokoukset ovat yleensä mahdollisimman epävirallisia, ja jokaisen jäsenen toivotaan osallistuvan keskusteluun.
Suljetut kokoukset ovat erittäin tärkeitä uudelle jäsenelle, koska hänellä on niissä tilaisuus tehdä kysymyksiä asioista, jotka häntä painavat, ja oppia pidempään raittiina olleiden jäsenten kokemuksista."
Suomen AA määrittelee asian näin sivuillaan.
Menin siis yhteen AA:n kokoukseen, suljetuiksi kokouksiksiko niitä kutsutaan? Kävin muutaman kerran, en puhunut, mutta tauolla minua jututettiin ja kerroin tarinaani samaan tapaan kuin täällä plinkissäkin. Minulle sanottiin ystävällisesti, että jos en ole alkoholisti, mutta kiinnostunut AA:n toiminnasta ja haluan miettiä omaa suhtautumista alkoholiin, olen tervetullut avoimiin kokouksiin ja kerrottiin, milloin niitä on siinä kaupungissa ja missä jne.
Kerrottakoon, etten asu Suomessa. Voi hyvinkin olla vähän eri käytäntöjä eri maissa. Senkin ymmärrä n täysin ja hyväksyn jo seuran nimenkin mukaisesti, jos kokoukset on tarkoitettu vain itsensä alkoholistiksi luokitteleville.