Joo 10 päivää takana ja 11. menossa ?. On tosiaan mukavaa kun on joku ihan samassa päivässäkin
Lauantai aamu. Hiljaista, ei krapulaa. Kohta kahvinkeittoon kun aurinko alkaa nousemaan. Elämä on hyvin, juuri nyt
Kannattaa nauttia tuosta olosta ja painaa se mieleen. Minusta on hienoa herätä viikonloppuna ennen muita mieli kirkkaana. Ei kiirettä juomaan. Saa juoda aamuteen rauhassa ja alkaa tekemään muille aamupalaa. Läheisetkin ovat tyytyväisiä kun huomaavat ahdistuneen tunnelman väistyneen.
Day 14
Nukuin viime yönä paremmin kuin muistan. Sikeää unta ja aamulla herätys viisi minuuttia ennen kellon soittoa. Olen nähnyt paljon unia alkoholista mutta viime yönä sain kenkää kun olin töissä umpijurrissa. Huh, Tsemppiä viikkoon, päivä kerrallaan?
Vapaaksi-78, miten siellä menee
Hei ja kiitos kysymästä!!! Täälläkin menee hienosti! Tää fiilis on upea! Virkeät aamut ja kaikki oivallukset siitä miten paljon helpompaa tää uusi elämä on! Uni on parantunut ja hassua miten paljon nyt näkee unia . Yli puoli vuotta kestäneet yöhikoilut on loppuneet ja peilistä katsoo huomattavasti freesimpi tyyppi. Vähän on ollut flunssaa joten en ole salille uskaltautunut, mutta suht pitkillä kävelylenkeillä olen nyt käynyt päivittäin. Ruokahalu on palannut, sekin oli kateissa pitkään, varmaan alkoholista saatujen kaloreiden sekä yleisestä vetämättömästä olosta johtuen. Onneksi ei tee mieli herkkuja vaan syön aika terveellisesti. Alkoa ei ole yhtään tehnyt mieli, mutta perjantaisin on ollut semmoista levottomuutta ja su ja ma olin todella ärsyyntynyt ilman syytä. Tänään onneksi rauhallisempi olo
Tsemppiä viikkoon ja nautitaan! Päivä kerrallaan! ???
Pakko vielä lisätä, että ihan parasta on se, että häpeä ja syyllisyys ja itseinho ovat vaihtuneet ylpeydeksi itsestä ja tunnen itseni vahvaksi kun pystyn tähän ja avoimeksi kun ei tarvitse enää pelätä “salaisuuden paljastumista”!
Tulevat haasteet (ehkä eniten sosiaaliset tilanteet missä on tottunut juomaan tai sitten se yksinäinen ilta) vähän jännittää, väistämättä niitä joskus tulee eteen. Mutta yritän valmistautua niihin parhaani mukaan. Ja yritän luottaa siihen, että hetki kerrallaan selätän ne sitten kun niitä tulee ?. Paluuta entiseen ei kyllä ole.
Mahtavaa kuulla. Kuten itsekin kirjoitin yöunet ovat aivan toista luokkaa kuin aikaisemmin ja sen myötä energiataso on ylhäällä.
Uskon että tässä menee hetki suht helpolla tässä kohtaa mutta realistina tiedän että se mörkö alkaa juttelemaan jossain kohtaa.
Mukavaa viikon jatkoa?
Jaahas. Viikko taas hurahti vauhdilla ja kun eilinen koitti niin juomisen himo oli edellisestä viikosta hieman laimentunut, mutta edelleen kuuntelin kotiin tullessani Selvin päin äänikirjaa. Olo on hyvä, painoa on pudonnut ja mieli suhteellisen tyyni.
Hyvin menee, Tsempit kaikille:=)
Terve 35 vuotta ja Sikana
Voimia Sulle, ja totta helvetissä pääset irti! Minulla roikkui 50 vuotta viina matkassa ja vähitellen marinoi minut kauttaaltaan, niin ettei kukaan toinen enää uskonut minuun. Sitten panin toimeen oikein elämäni Tali-Ihantalan. Lähti himo juurineen. Raaka melskettä se aina alussa on. Ole huoleti: Tässä taistelussa voi olla henkiin jäämisestään varma, jos parhaansa yrittää. Savu vihdoin hälvenee ja aseet vaikenevat. Koittaa siunattu rauha.
Lisäyksenä edelliseen,
että täyden “siunatun rauhan” taitaa vain harva saavuttaa. Rajavartiointia tarvitaan lopun ikää, muta se on lopulta ihan “mukavoo hommoo” eikä yhtään “ahista”. Uskopa vain.
Kaikkea hyvää Sulle
Jes, taistelua tämä todellakin on vaikkakin nyt on tyyni olo. Olen aikaisemmin ollut 2-3kk jaksoja juomatta mutta kuten moni muukin, luullut sen jälkeen että homma on kunnossa. Tiedän että noihin samoihin aikoihin nytkin tulee tuo tunne, mutta jankutan itselleni että silloin tulen lukemaan näitä tekstejäni tänne.
Heippa ja hyvää sunnuntaita! Mukava kuulla että hyvin pyyhkii!!!
Nukuin viime yönä 6h putkeen mikä on viimeksi tapahtunut niin kauan sitten etten edes muista! Pe meni paljon helpommin ja levollisemmin kuin edelliset perjantait, mutta eilen mieli yritteli kehitellä tekosyitä lasilliselle. Ilta yksin, palkinto siivouksesta jne. Ei onneksi oikeasti oikeasti tehnyt mieli vaan pystyin nujertamaan kuiskuttelut helposti vastalauseilla ja puolikkaalla konvehtirasialla ??. Mutta on tää jännää miten mieli toimii! Muutenkin nyt selvänä oivaltaa jatkuvasti uusia asioita elämästä, tunteista, mielen ja ajatusten voimasta.
Tämä päivä kun taputellaan, on kolme viikkoa täynnä! En ikinä olis uskonut edes haluavani olla kolmea viikkoa ilman juomista ?. Jatketaan samalla tiellä!?
Juurikin näin. Tsemppiä ensi viikkoon!
Huomenta
Jälleen viikko pyörähtänyt. Eilen tuli ensimmäistä kertaa todella vahva tunne siitä että joisin. Mieleeni tuli useaan otteeseen ajatus siitä että vain vähän edes vähän. Se olotila ja ajatus kesti useamman tunnin ajan. Viikko on mennyt muutoin hyvällä fiiliksellä ja luulen että se johtui siitä. Edelleen laitoin äänikirjan pauhaamaan, mutta tällä kertaa senkin läpi huusi ajatus ettei nuo ongelmat koske minua.
Kyllä ne koskevat. Vaikka en olekaan juonut itseäni täydelliseen koomaan arkisin, niin sitävastoin viikonloput ovat sitäkin kosteampia, aloitus heti aamusta seuraavaan päivään. Näiden realiteettien läpi käyminen helpoitti ja hieman vapautti.
No, ilta meni mukavasti ja nukahdin sohvalle klo 22:00. Yöllä kun heräsin vessaan, niin ajattelin siinä kohtaa yöisiä heräämisiäni kännissä, kun aina vitutti että miksi. Tällä kertaa hymyilytti
Klo on 07:15, aamukävely tehty, lumet luotu ja aromikas tee tietokoneen vieressä.
Tämä voittaa 6-0 monet muut aamut.
Voimia kaikille, päivä kerrallaan!
Heippa jeesiäkaipaava!
Hienoa että selvisit eilisestä koitoksesta ja että osasit löytää hyvän fiiliksen päätöksestäsi olla juomatta???
Täälläkin menee hyvin ?. Tähän alkaa tottua. Aamulla tosin olin todella väsynyt, mutta sekin oli hyvää väsymystä kun tiesi ettei se johtunut krapulasta ?
Mukavaa viikonlopun jatkoa! Ja tsemppiä ensi viikkoon!
Raskas viikko töissä, ajatukset taas karkaili juomiseen(ei kyllä enää viikolla kertaakaan), mutta tahdonvoimalla taas raittiseen aamuun.
Tarkoitus olisi kohta uskaltaa otella verikokeita, miltä tilanne näyttää sisäisesti.
Päivä kerrallaan
Edelleen menty ns taaksepäin, koska koin jopa masennusta viime viikon aikana ja mikään ei juuri tuntunut miltään. Nyt olen pyöritellyt päässäni ja jopa sanonut vaimolleni ääneen että onhan tässä jo oltu pitkään juomatta eli alustan tulevaa juomista. Tunnistan nämä “oireet” itsessäni. Perkele.
Heippa jeesiäkaipaava ja onnittelut 40 raittiista päivästä!!! ?
Täällä myös ollut jotenkin masentuneita fiiliksiä. Yritän ajatella että nekin kuuluvat elämään ja tälläkin vaiheella on tarkoitus.
Eka selvä kk meni semmosessa hurmoksessa uudesta elämästä, nyt huonoina hetkinä pyörittelee päässä päätöksen lopullisuutta ja hetkittäin huomaa romantisoivansa tiettyjä hetkiä kun avasi sen päivän ensimmäisen ?. Onneksi vielä muistan sen ensimmäisen seuraukset ja se palauttaa todellisuuteen. Ja ihan oikeasti en halua juoda!!!
Ajattelen päätökseni olevan lopullinen, mutta nyt olen asettanut “välitavoitteita”; nyt on 40 päivää takana, joten seuraava on 50 pvä. Siitä onkin enää saman verran 100 päivään! Sitten voikin taas asettaa seuraavan tavoitteen mikä auttaa eteenpäin ?. Sinnillä eteenpäin, tämäkin vaihe menee ohi!??
Tsemppiä!!!
Kiitos paljon kun jaksat kannustaa. Itse kyllä haaveilen tuosta 100 päivän etapista ja kauemmas en oikein uskalla edes ajatella.
Noh, tämä viikonloppu on ohi ja uusi viikko edessä. Järki sanoo, että asiat on hyvin, mutta joku kaipuu kolkuttelee, että jäisin jostain paitsi.
Tsemppiä sinulle ja jokaiselle joka näitä juttuja lueskelee