Huh ja se ois sitten vappu! Viime vuoden vappuna ei tullut oltua ördäys kunnossa mutta kyllä sitä siideriä ja kaljaa kului…Nyt ois sitten eka vappu selvinpäin vuosiin, toisaalta kaksi uutta vuotta mennyt jo selvinpäin niin kai sitten tämäkin. Mieliala ollut matalalla ja juoma halut nostaneet päätään auringon ja varmaan vapunkin takia. Eilen istuttiin kalliolla, muut joivat siideriä ja mulla oli alkoholiton siideri, aurinko paistoi ja ympärillä paljon juovia ihmisiä, ooli mukavaa, olin iloinen, mutta sitten kuulin itseni sanovan että “kyllä tää juomattomuus ottaa voimille koska on niin yksinäinen ja ulkopuolinen olo” pari kyyneltäkin tuli silmästä mutta onneksi ei kukaan huomannut. Ei oikeastaan tehnyt mieli juoda mutta olo oli vaan jotenkin äärimmäisen yksinäinen ja ulkopuolinen.
Miehen kanssa ollut vaikeaa, mulla on jatkuvasti hermo kireellä ja sillä taas masennusta työttömyyden takia, etsii kyllä kovasti töitä kokoajan. Noh, kaljaa sillä kuluu joka ilta, joskus vähemmän joskus enemmän, urheilemassa ei ole käynyt ja syö todella epäterveellisesti. Musta on tullut tosi rasittava ämmä ja yritän kokoaika purra hammasta yhteen etten möläytä jotain, esimerkiksi kun mies hengästyy ylämäessä tupakka huulessa ja valittaa “ettei jaksa kävellä kovaa”, tai muutenkin otteet löysät ja hitaasti toimeen tarttuvat. . Nyt on ollut vähän erityis aikaa ton työttömyyden takia mikä on uusi juttu,masennus ja ymmärrän + kaikkea kissanristiäistä että paljon on juotu ja syöty. AAARGH. ja mä en haluaisi olla tälläinen!!! Ennen mäkin join joka viikonloppu, joten onkohan miehen kaljankulutus ollut nousussa nyt vai onks se oikeesti aina juonut noin paljon? Mies ei tule känniin, se voi juoda 10 kaljaakin eikä siitä huomaa mitään. Iltasin sillä menee 2-3 tai sitten 5-6 tai viikonloppuisin enemmän että vähän jo huomaa sen olevan humalassa. Mulla on jatkuvasti hermo kireellä ja tosiaan puren hampaita yhteen. Voiko nää olla myös vierotusoireita? Mies tukee mun juomattomuutta ja viimeks eilen puhuttiin että se on hyvä juttu vaikka oonki hermo kireellä ja vähän huomaa siitä että sen tekis mieli sanoa että “lopeta jo”. Vai yritänkö mä nyt keksiä syitä miksi mun pitäisi taas alkaa juomaan? En mä edes halua mua vaan rasittaa tää ihminen mikä mä nyt olen, en sellanen rento jonka kanssa on kivaa olla.
En mä jaksais tapella mistään miehen juomisesta mutta mitä jos tää ärsytys ei lopu? Miks mä olen tällänen? Sekin ärsyttää kun mies kukkuu yöt ja herää vasta puolen päivän jälkeen. Kun kävi töissä joutui tosin aina heräämään kuudelta joten olen ajatellut että “ottaa takaisin vapautta”…Toisaalta mitä jos tää vaan jatkuu tälläsenä?? Miehellä koeaika päättynyt nyt 2 kertaa potkuihin sen takia ettei “tee tarpeeksi tai tartu asioihin ripeästi”, mieheni ei ole kovin sosiaalinen tai oma-alotteinen…mutta mietin voiko toi juominenkin vaikuttaa siihen energia tason nollaantumiseen? Mut sehän oli meistä aina se tasapainoinen ja skarppi joka hallitsee juomisen? Eikun? Tää on ihan kauheeta.
Noh. Vappu tulee vappu menee, aion ostaa alkoholitonta kuoharia ja tehdä ruokaa. Nytkin tuntuu että itkettää se että olen tylsä ja huonoa seuraa ja taas ulkopuolinen. Voi helvetti.