2017 onnistuin

Hei, olen 48 v alkoholin käyttäjä, jonka juominen on jonkun mielestä ehkä ihan Ok, mutta itse olen lopullisen kyllästynyt siihen, että säännöllisesti juon liikaa. Sitä tapahtuu ehkä noin 5 kertaa vuodessa, että minulla on kauhea krapula ja morkkis. Onnistun jonkun aikaa juomaan ihan Ok, mutta ennemmin tai myöhemmin tulee se ilta kun menee yli.

Nyt ajattelin olla jonkun aikaa ihan ilman. Tunnistan niin nuo fiilikset, että jee taas juhlitaan. Alkanut kyllästyttää sekin, että erikseen pitää sopia, että tänä viikonloppuna ei oteta mitään. Eikö se pitäisi olla toisinpäin. Puoliso on samanlainen käyttäjä kuin minäkin ja häntä asia ei vaivaa.

Olen ennenkin muuten krapulassa päättänyt lopettaa. Mutta katkot ovat jääneet lyhytaikaiseksi. Toivon, että voitte tsempata minua. Syksylle on useammatkin juhlat suunniteltu. Elämässäni on paljon kivaa toimintaa kuten opiskelua, kuorolaulua, lapsia, haasteellinen työ, koira - kaikki on siis mitä parhaiten.

Vanhemmat ovat olleet yrittäjiä ja alkoholin suurkuluttajia ja varoittavia esimerkkejä löytyy suvusta niinkuin kai meillä kaikilla keskimäärin.

Tsemppiä,teille kaikille, jotka täällä kipuilette. Minun tavoite on, että joskus voin juoda skumpan ja lasin viiniä ruuan kanssa juhlapäivänä. Ja ettei juhlapäiviä ole viikottain :slight_smile: .

Terkkuja Fanny

Olisipa kiva kuulla, jotain kommentteja. Tämän kertainen morkkis alkaa olla voiton puolella eli tämä on niinkun 4. Päivä. Asia paljon mielessä - onko tässä nyt järkeä - entäs jos vaan vähentäisi, mutta ensin haluaisin nähdä sen päivän ettei tarvitse ajatella koko asiaa. Minulla muuten hiljattain kuoli eräs sukulainen ja mihinkäpä muuhun kuin päihteisiin. Se on yksi syistä miksi haluaisin, etten juo enää itseäni kovaan humalaan. Sattuu vaan joku vahinko ja henki pois. Onko täällä muuten näkynyt onnistumisia, että joku on alkanut vähentää eikä sitten ole vaikka viiteen vuoteen ollut ikinä humalassa? Vaikka siis ei olisi täysin lopettanut?

Just tota mäkin haluisin pitää tavoitteenani, mutta mutta mutta :unamused:

Niin ja hei ja tervetuloa, vähentäjissä on aika rauhallista, mutta myös hyvässä mielessä rauhallista. Ite en ole pyöriny täällä vasta ku muutaman kuukauden, joten en osaa kertoa historiallisista onnistujista, kai niitäkin kuitenkin on pakko olla :smiley:

Mun piti vaan vähentää, mutta loppasuu kun olen, ei se taida olla fiksua.

Toivottavasti onnistut, niin saadaan tänne hyviä esimerkkejä!

Juu se vasta olisikin tapaus, kun voisi olla drinksun juonnissa esimerkkinä - esimerkkinä kyllä mutta yleensä enemmän huonona sellaisena :laughing: ! Hiljattain eräs ystävä kommentoi, että on se hienoa kun teidän kanssa nähdään niin ei koskaan tarvitse miettiä, että otetaanko tai ei - aina otetaan. Kyllä sekin laittoi miettimään, että näinkö se on ja niinhän se taitaa olla.

Mulla on aika samanlainen tavoite, eli enimmän aikaa olisin ilman alkoholia kokonaan. Mietin mihin alkoholia tarvitsee, ei oikeastaan mihinkään. Se on tapa, jolla on lääkinnyt itseään että selviää joistain tilanteista. Olen itse päättänyt suorittaa ihmiskokeen eli jätän alkoholinkäyton toistaiseksi kokonaan (joulukuun alkuun asti). Saas nähdän miten käy. Ensimmäinen viikko tuntuu tosi vaikealta. Päätä särkee ja muita fyysisiä oireita.

Toivon Maukkis sinulle parhainta onnea joulukuun alkuun asti nollailuun!!

Kiitti Fanny!
eka viikko on vaikea, ehka tokasta tulee helpompi ? toivotaan parasta. Mulla on aamukampa kaytossa. Olishan se metkaa jos joulukuun alussa toteaa etta hei, ei enaa maistukaan yhtaan :smiley:

Siihen siis tähdätään :laughing: aikalailla ajatus vaan on, että ikäänkuin kaikki hauska olisi siinä drinksun ottamisessa. Aikanaaan kyllä muistan, kun lopetti tupakanpolton niin silloinkin tuntui, että elämästä on ilo pois kun ei tupakoi. Tänään ajatus tuntuu pähkä hullulta. Minulla on muuten täällä suloinen pikku koira kainalossa, joten nyt on hyvä hetki katsoa yksi jakso House of cardsia ennen nukkumaan menoa. Hyvää yötä Ja hyvää mieltä kaikille lukijoille :slight_smile:.

.

Se on tosiaan tärkeää, että joku vastaisi jotain. Varsinkin juuri kun on päätöksen tehnyt kaipaisi rohkaisua ja ehkä juuri sellaista tukea, että joku ajattelee samalla tavalla. Sen vuoksi minäkin olen vähentämistä, etten ole valmis luopumaan ainakaan vielä ihan kokonaan. Nyt meinaan olla vain jonkun aikaa ihan nolla linjalla. En ole vielä edes päättänyt mihin asti olen ihan ilman. En usko, että täällä kukaan voi avautua liikaa. Luulen että enemmän arvostetaan rehellisyyttä. Toivon sinulle Cinnamon mitä parhainta onnea yrityksiin ja toivottavasti löydät sinullekin hyvän tavan nauttia alkoholia. Laitathan aina päivitystä kiva seurata miten kaikilla menee.

Ehkä nyt ei ole ollut niin paljon mielessä, että koska sitä seuraavan kerran ottaisi. Sitten voin ottaa sen skumpan ja juoda viiniä ruuan kanssa, kun en enää mieti tätä :laughing:.

Ai niin tuo mun otsikko on tarkoituksen kannustaa mua.

Tervetuloa mukaan, Fanny. Itse käyn täällä hyvin epäsäännöllisesti, joten näin nyt vasta kirjoituksesi. Enpä ainakaan esimerkiksi sinulle sovi, oma käyttöni taitaa olla huomattavan paljon runsaampaa. Selvää viikonloppua en edes pysty muistamaan… eikun olihan meillä miesystäväni kanssa joskus alkuvuonna joku tipattomuusyritys eli emme juoneet viikonloppuisin mitään. Sitä en hänelle kertonut, että viikolla yksin ollessani join ihan kuten ennenkin :blush:

Eli älä ainakaan tee kuten minä teen.

Tämä on aika hyvähenkinen palsta, joskin melko hiljainen, mutta pysy mukana!

.

Hei! Kävin ja käyn jatkossakin lukemassa. Aina ei vain ehdi laittaa viestiä. Sinulla on hieno tavoite ja olet päässyt hyvin vauhtiin. Tsemppiä kovasti! :slight_smile:

Moi vaan kaikille :slight_smile:
Kyllä mniäkin olen täällä välillä käynyt lukemassa vaikekn ole varmaan pariin kuukauteen kommentoinut mitään. Piti vähän ottaa välimatkaa tähän asiaan :unamused: kaivelenpa ketjuni esille ja tilitän sinne vähän.

Mutta tervetuloa vaan porukkaan :smiley:

Hei,
kiitos kaikille kommentoijille. Minullakin ollut pieni väli etten ole ehtinyt tänne, mutta tuntui oikein, että nyt täytyy mennä plinkkiin, kun en ole vähään aikaan käynyt. Olen tosiaankin ollut koko ajan täysin ilman alkoholia. Tänään aloin miettiä, että pitäiskö hääpäivä reissulla ottaa jotain kuitenkin. Ollaan menossa miehen kanssa Riikaan muutaman viikon päästä. Yleensä meidän reissuilla on tavattu nautiskella ihan jonnin verran. Toisaalta olisi kyllä tosi siistiä matkustaa selvinpäinkin. Tai sitten ottaa vain se kuohuviini juhlan kunniaksi. No en tiedä vielä. Mutta siis ei terve ihminen kyllä mieti tämmöstä asiaa näin tingalle vai mitä sanotte? :laughing: .

Viikonloppuna mies ja tytär ovat olleet reissussa - normaalisti olisin sopinut jonkun menon tyttökavereiden kanssa, mutta siis nyt meni shoppaillessa, siivoilemaan jne. Tein kyllä niin kalliita ostoksia, että morkkis tuli siitäkin !
Kiva li herätä viikonloppuna aikaisin ja kiva on ollut herätä jo monta viikkoa.

No mutta kuulumisiin !!

.

Heippa,
Tyttären kanssa olimme syyslomalla ravintolassa ja hän sanoi, että sähän voit ottaa vaikka viiniä, johon minä " Ei nyt huvita." Eikä oikeasti huvittanutkaan. Nyt arvelin, että tässä parin vkon päästä kun ollaan reissussa miehen kanssa otan skumpan ja ruuan kanssa viiniä. Sitä ennen on vielä yhdet juhlat joissa ajattelin ottaa skumpan, jos sellainen tervetuliais maljaan tarjotaan. Sitten meinasin taas jatkaa streittailu linjalla. Marraskuussa on ainakin 3-4 työpäivällistä joihin tyypillisesti kuuluu jonkun verran alkoholia. Ne meinasin ohitella.
Semmosia kuuluu tälle vähentäjälle. En oo muuten laihtunut, en nuku paremmin eikä paljon mithään muutakaan - no ei oo ollu viinan aiheuttamaa morkkista eikä pakollista lepopäivää reiluun kuukauteen - kai siinäkin on syytä riittämiin :smiley: .

Hei, perjantai ja nyt kyllä tekisi viiniä mieli. Huomenna juhlat ja ensi vkl reissussa. Nyt on fiilis, että ens vkl otan. Jos pysyis tolkku juomisessa ja voisi olla taas jonkun viikon ihan ilman. Se ens vkl on mielenkiintoinen - onnistuuko kohtuus ja vältänkö krapulan ja varsinkin morkkiksen. Sitten loppu viikosta olen työmatkalla, johon kuuluu alkoholia. Yritän nuo työjutut ohitella.
Tämmöstä tänne tänään.

Hyvinhän sinulla tuntuu menevän, hienoa!

Hei,
Viikonloppu meni käsittämättömän hyvin - perjantaina ei mitään - lauantaina join lasin skumppaa ja vähän viiniä. Oli kyllä hyvää!! Olisin kyllä illan päätteeksi juonut vielä jotain jatkopaikassa joka oli hotellin vieressä, mutta miehen kanssa tuli riitaa niin jäipä sitten menemättä. Minä olin siis kuskina. No ensi viikonloppuna siis ulkomaan matka. Aion nyt ottaa enemmän kuin yhden. Kerron sitten kuinka meni. Tämä on ensimmäinen kunnon yritys ottaa kohtuudella.
Kuulumisiin. :unamused: