Miten toimitaan terveydenhuollossaa alkoholistin kanssa jolla taustalla huumeiden käyttö historiaakin tai nykyään polttelee silloin tällöin kannabista. Ei pysty juurikaan “selvinpäin” käymään missään, ettei saa paniikkikohtausta tms. Ei ole apua AA-ryhmistä tai NA-ryhmistä,-katkotkin vain viikon… Päihdekuntoutuskaan ei ole tuntunut tuottaneen tulosta ja ne keskeytyneet ,(voimat loppu ja se pelkkä fyysinen väsymys niin valtaisaa.) Pelko ja ahdistus on valtavaa, että milloin joutuu työvoimaviraisten hampaisiin. Kuulemma jos saisi rauhottávaa niin pystyisi käymään jossain kuntouttavassa tai vastaavassa. Olen ymmärtänyt etteivät määrää rauhoittavia vai miten on? Olen itse miettinyt et mahtaako tuollainen onnistua jos käyttää antabusta samanaikaisesti vai mikä on menettely lääkäreillä? - Hänellä ei juurikaan ole päihteettömiä ihmisiä tukemassa arjessa. MIten tälläistä ihmistä voi tukea joka ei tunnu suostuvan lähtemään mihinkään käymään jotta saisi elämäänsä muutakin sisältöä ja oppisi olemaan muiden " selväpäisten" ihmisten keskuudessa enemmän?
Moro. Riippuu iästäkin paljon. Itse haluan saada apua, mutta pudonnut myös jokaisen ns turvaverkon läpi. Sydän pettää pian kun sivuääni, mutta ei kuulemma haittaa. Pilvi tossa mun mielestä aiheuttaa paniikkikohtauksia. Senkun saisi kuviosta pois ja liikenteeseen siitä.??Pääsee juttelleen Psyk. hoitajille ja hoitaja antaa tiedot lääkärille. Toimisin noin. Psykiatrille suoraan ei pääse jos “päihde taustaa” Vointeja!!
yli 30 vuotiaasta henkilöstä kyse. Nämä ns. yksilökeskustelut tai mitälie psyk.sairaanhoitaja/terapia, Ovat jääneet kesken lopulta… (liekö ei kemiat pelanneet ja ilmeisemmin jonka sinänsä ymmärrän niin se jatkuva epäily ammattilaisen tasolta jos toinen ollut selvinpäin ja kun ratkennut juomaan niin olen siinä ymmärryksessä et hoitava taho ei riittävän kannustava… et itselläänkin “syyllinen” olo ja se käynnit vieneet huonompaan suuntaan ja lisänneet ahdistusta. Ei haluaisi käyttää mitään mielialalääkityksiä (lukuunottamatta sitä rauhoittavaa)… että sillä tavalla, antabusta ei halua käyttää, koska kuulemma saattaisi siltikin yrittää juoda. En tiedä,-voimaton olen, kiitos kuitenkin kannustuksesta <3