Ystävän alkoholismi ja mahdollinen välien poikki laittaminen

Hei.
En tiedä onko oikea alue, mut ylläpito saa siirtää jos tarvii.

Olen tuntenut erään ystäväni pari vuotta ja alussa jo tiesin hänen alkoholismistaan.
Meillä on ollut välillä oikein mukavaa ihan selvinpäinkin ja pohjimmiltaan tosi symppis tyyppi.
Nyt ystävyys on alkanut rakoilemaan pahasti hänen alkoholisminsa vuoksi.
Paljon tyhjiä lupauksia ja selityksiä oon saanut kuulla ja en pysty enää luottamaan häneen pätkääkään.
En ole välittänyt vastata hänen kännisiin viesteihin moniin päiviin, hän on ajautunut sellaiseen juomiskierteeseen ettei hengenlähtö liene kaukana.

Teenkö oikein jos laitan välit kokonaan poikki kyseisen ihmisen kanssa, koska mulla on omakin elämä ja voimavaroja rajallisesti joita käyttäisin mieluumiin itseeni?

Mä kävisin asian jotenkin järkevässä tilanteessa läpi kaverin kanssa, ja sitten ehdottaisin taukoa yhteydenpitoon sun itsesi tilanteen takia. Jos se vaikka herättelis toistakin?

Oon saanut kerta toisensa jälkeen pettyä hänen tyhjiin lupauksiinsa.
Etäisyyden ottaminen ainakin lienee paikallaan.
Ehkä mun pitäis ottaa asia esiin, kun sopiva hetki tulee.

1 tykkäys

Moi, Vellu96.
Jos toinen haluaa juoda, hän juo.
Kun sitten alkoholisoituu, juo hän vaikkei haluaisi.
Tilanteessasi poistuisin hänen elämästään, ainakin siksi aikaa että hän ottaa itseään niskasta kiinni. Voit tietysti tarjota hänelle apua, mutta kerro että hänen täytyy tehdä työ raitistuakseen. Esim. apu mitä voit tarjota on etsiä hänelle mahdollisia hoitomuotoja.

1 tykkäys

Mä oon sanonut hänelle nyt, ettei nykytilanteessa ystävyys voi jatkua.
Sanoin et tuen ilman muuta jos päättää muuttaa elämänsuuntansa.
Pahalta kuitenkin näyttää…

1 tykkäys