Yritetään taas…

Nukuin tosi hyvin, maaginen kaksi viikkoa siis toimi :grin:.

Päivässä ei muuten mitään ihmeellistä mainittavaa. Pihapuuhia pienessä tihkusateessa, oli yllättävän kivaa. Vähän fillarointia ja leffan tuijottelua Areenasta. Pientä orientaatiota huomiseen työpäivään.

Ei minkäänlaista mielitekoa juomiseen, ja hyvä niin.

Leppoista sunnuntai-iltaa kanssakulkijoille

3 tykkäystä

Ollut niin kiirettä töiden ja muun elämän kanssa, että on jäänyt päivittämättä kuulumiset.

Kaikki on riittävän hyvin.

Töissä joitain vastoinkäymisiä, mutta muuten elämä sopivan tasaista.

Lauantaina on taas isot juhlat, joka vähän stressaa. Onneksi tämän syyskauden viimeiset.

Vaikka juhliminen onkivapa, on tämä arki kuitenkin tärkeintä.

Juomishaluja ei ole juuri ollut, ja hyvä niin.

Huomenaamulla on labra, sitten selviää miten kohonneiden maksa-arvojen tilanne on.

kahdeksan viikkoa alkoholitta - sitä yhtä noloa repsahdusta lukuunottamatta. Toivoisin sen näkyvän myös labrakokeissa.

Toiveikasta torstai-iltaa kanssakulkijoille :heart:

7 tykkäystä

Tutustuin tähän foorumiin tänä aamuna jälleen krapulaisena ja kyllästyneenä omaan kyvyttömyyteeni alkoholin kanssa.

Haluan päästä juomisesta eroon. Toivottavasti tämä on se eka päivä.

olen 70 lähenevä juomari, jonka elämässä alkoholi on ollut merkittävässä roolissa 15 vuotiaasta lähtien.

Eläkkeelle jäämisen jälkeen naukkailu on käytännössä ollut päivittäistä.

Minulla on hienoja tervehenkisiä harrastuksia aviopuolisoni, lasteni ja lapsen lapseni kanssa, joita haluaisin jatkaa jotakuinkin täysipäisenä vielä vuosia.

Suvussani on taipumusta muistisaireauteen joka minullakin on jossain vaiheessa edessä ja juominen taitaa kiihdyttää mm. senkin taudin etenemistä.

Juomiseni tapahtuu käytännössä useimmiten yksin.

5 tykkäystä

@huolikunnosta : tsemppiä sinulle ! Oma puolisoni on hieman vanhempi kuin sinä. Hän on paljon vähentänyt alkoholin käyttöä ( varsinkin kun minä en käytä ollenkaan tällä hetkellä). Olet oikeassa, eläkkeelle jääminen voi triggeröidä lisääntyneen alkoholin käytön. Jos on mielekästä tekemistä päiviin, se auttaa, ainakin omalla puolisollani tämä oli aluksi ongelmallista.

1 tykkäys

Hyvän päätöksen äärellä olet. Itse en ole vielä täyttänyt kuuttakymmentä, mutta liian monta vuotta olen hukannut alkoholin parissa. Oma ex joi myös ja nyt yli 70 vuotiaana joutui pakosta lopettamaan lääkityksen myötä. On hienoa ollut nähdä miten sieltä on löytynyt ihan uusi ihminen. Pidin häntä aina tunnekylmänä, mutta hän vain peitti herkkyyttään juomiseen. Paljon voimia sinulle. Tällä kannattaa kirjoittaa ja lukea toisten ketjuja.

2 tykkäystä