Yömyssyt

On eka kerta kun kirjailen täällä, mutta jotenkin oma alkoholinkäyttö mietityttää.

Mulla on ongelmana se että melkein joka ilta pitää saada yömyssyt. Eli tukeva paukku kirkasta, esim vodkaa tai rommia colan kanssa. On ollut töissä stressiä jo parin vuoden ajan ja sitä on tullut yömyssyillä “lääkittyä”

Muuten en juo juurikaan, en käy baareissa tai ns. dokaile ollenkaan.

Mutta tuo vaan jotenkin häiritsee kun 4-5 krt viikossa tulee otettua alkoa ennen unia. Ei tosin mitään hirveää määrää, ehkä pari-kolme ravintola-annosta. Ei mitään krapuloita ole ollut eikä töistä ole tullut oltua pois ikinä.

Voi olla että tää on vähän hifistelyä, murehdinko turhaan? Mutta tänne kirjotin siksi että löytyykö kohtalotovereita?

Alkoholi saattaa huonontaa itse unen laatua, ja siten se voi vain pahentaa stressiä. Lisäksi tuli mieleen, että kun siitä muodostuu syvään juurtunut tapa, voi siitä tavasta olla vaikea päästä eroon, jos joskus sellainen tarve tulee. Voi olla hyvinkin vaikea saada unta ilman niitä yömyssyjä. Minullakin on ollut aikoja jolloin on ollut pakko olla iltakaljoja joka päivä. Join 3-6 kaljaa joka ikinen arki-ilta. Usein sitten heräilin yöllä kun piti mennä WC:hen, ja olo oli aika tukkoinen, ja niiden heräilyjen yhteydessä tuli ankeita ajatuksia mieleen, ja sitten oli taas vaikea saada unta. Myös määrät kasvoivat pikku hiljaa. Kuudesta tulikin yhdeksän, ja taas aamulla töihin/opiskelemaan. Siinä oli jo pikku kanuunakin silloin.

Ei tuo minun iltajuominen kyllä varsinaisesti mitään yömyssyjen ottamista ollut. Se oli vain juomista silkasta juomisen “ilosta”. En minä usko parista tillikasta mitään negatiivisia vaikutuksia terveyteen olevan. Voihan se jopa tehdä hyvää. Kuulostele itseäsi ja toimi sen mukaan…

Siitä se lähtee jos on lähteäkseen. Suosittelen vihreää teetä. Siitä on helpompi päästä eroon.