Yksityiset lääkärit

pitkääköhän paikkansa,että yksityiset lääkärit määräävät helpommin xanoreita kun "omalääkäri"terveyskeskuksessa?

itselläni on nimittäin sellainen tilanne,että olen käyttänyt efexoria mielialalääkkeenä ja rivatrilia 0,5mg ahdistukseen,mutta tuntuu että rivoista ei ole kauheesti apua vaikka käytän niitä vain satunnaisesti,tosin sitten isommilla annoksilla,esim 4-6mg kerralla…omalääkäri on selkeesti päättänyt,ettei määrää mulle x:iä eikä dormicumia…näkeekö yksityisetlääkärit tietokoneelta terveyskeskuslääkäreiden lausontoja/päätöksiä jne…hätä on todellinen,ei huvittaisi käyttää bentsoja mutta on niin kovaa ahdistusta ja pelkotiloja erään asian takia,että on se nyt vittu jos ei saa apua!!

psykiatrilla olen käynyt,mutta en halunnut jatkaa siellä asiakkaana,koska tiedän ettei se niitten kanssa puhuminen auta mua yhtään…ja sellasia juttui mistä en tod.puhu kenellekään,joten lääkkeet on ainoo ratkaisu…

Kerrot vaan totuuden…
Ite ainakin ekat santtuni sain yksityiseltä.

yeah,sain sitten risperdalia ja 1mg santtuja :smiley: enköhän noilla pärjää.

pitää paikkansa "pitkääköhän paikkansa,että yksityiset lääkärit määräävät helpommin xanoreita kun “omalääkäri"terveyskeskuksessa?” terveys keskukses pitää niin tarkkaan vaihtaa ain vahvempiin kun ei tehoo muut ja selittää hyvin et tarvi niit. :smiley:

oih olli-pekka,vähäx sä oot cool jäbä…nimikin on jo aivan vitun seksikäs…olli-pekka…ei helvetti…vituttaako,kun et saa muuta ku opamoxii??hahahahahah??? :laughing:

ei ne terveyskeskukses näil maksaarvoil ja päihteidenkäytöl enään mitään oikein anna harmi. ;D onneks on yksityiset lääkärit. :smiley:

yeah…noh,tossa ollaan samaa mieltä :sunglasses:

Juu, yksityiseltä saa helpommin esim. Xanoria ja Dormicumia/Halcionia jne.
Joskus tosin sain myös tk:sta samaan aikaan 5 mg Diapamia, 15 mg Oxepamia ja 20 mg Tenoxia…
Eli aika pitkälti lääkärikohtaisia nuo jutut…
Tällä hetkellä saan psyk.pkl:lta 10 mg Medipamia ja yksityiseltä 1 mg Xanoria, 20 mg Tenoxia ja Panacod-poretabletteja…

Pöh, typerä kysymys.
No eikös se aikalailla riipu lääkäristä. Kyllä niitä vittumaisia lääkäreitä on myös yksityisellä.
Mun oma lekurini sanoi (yksityinen), että ‘Tän takia me yksityiset lääkärit ollaan olemassa, kun ei noi terveyskeskus lääkärit bentsoja ym kirjoita’.
Ainakin oli rehellinen :slight_smile:

Mut kaikkein paras on vaan kertoo se totuus. Jos siis OIKEESTI tarviit niitä benstoja. Satujahan sitten voi aina keksiä… Sitten vaan saa toivoa, että lääkäri on ymmärtäväinen ja reilu tai huijattavissa. :astonished: :confused:

joo kyllä mä ihan totta puhuin,ja risperdalia ja xanoria se määräs…mukava lääkäri,tk lääkärit on yleensä ihan vitun nihkeitä,korkeintaan jotain opamoxia saa ahdistukseen…tai riippuu vähän,yhdeltä sain kerran reseptin 0.5mg rivoihin 300kpl,eli 2 150kpl purkkii…en usko,että kannattaa yrittää edes kusettaa niitä…onhan niillä suht.hyvät psykologiset taidot myös…

tuo risperdal väsyttää aikalailla,kannattaiskohan sitä ottaa vaan illalla,vaikka pitäis ottaa aamulla ja illalla…vai häviääköhän tuo haittavaikutus ajankanssa,onko kenelläkään kokemusta tästä?

Semmosta kyselisin et miten toi järjestelmä toimii, et näkeekö yksityiset lääkärit mitä yleiselläpuolella on määrätty tai apteekista haettu ? ja onko yksityisillä joku oma järjestelmä mistä näkevät toisten yksityisten määräämät lääkkeet ?

Ja ei en ole alkamassa kiertämään jokaista mestaa mistä doubbia ois tarjolla. Lähinnä mielenkiinnon vuoksi ja olisi tarkoitus yksityiselle mennä joku päivä nii tiedän mitä sanoa… ehkä vain kerron tilanteen suoraan ja lääkäri tehköön minkä parhaaksi näkee.

Näköjään pitää paikkansa - riippuu toki lääkäristä, toisilla on selkärankaa ja toisilla ei. Sama pätee antibiooteihin, määrätään vaikka ei tarviskaan mutta kun on maksava asiakas. Tuo on sellainen takinkääntötemppu, päivällä virkatöissä potilaita hoidetaan kuten pitää, illalla yksityisvastaanotolla on eri meininiki.