Taas olen yksin. Mies käväisi kotona ja lähti taas. Ensin töissä ja sitten viettään työkaverin eläkkeellelähtöä. Olen itse sairaslomalla, ollut kohta vuoden ja päivät kotona. Ystävät ovat johonkin kaikonneet. Enää ei tule montaakaan viestiä faceen.
Tänään tuntui erittäin pahalta. Kaiken maailman ajatuksia päässä. Mieheni käy paljon työn puitteissa illanvietoissa. Minun mustasukkaisuuteni nosti taas päätään. Elän toista avioliittoa. Alussa meni tosi hienosti, mutta nyt on seksielämä kuollut jo neljä vuotta sitten. Välillä tuntuu, että miehelläni on toinen nainen, välillä ajattelen, että mahdoton ajatus. Ajatus siitä, että olen neljä vuotta elänyt ilman seksiä, tuntuu pahalta. Eräs psykologi sanoi, olenko ajatellut avioeroa. En, sanoin, en nykyään. Elämme kuin äiti ja poika. Poika käy menoissaan ja minä odotan ruuan kanssa kotona. Ja varsinkin nyt kun hoidan kaikki kotihommat yksin.
Aamuisin tuntuu, että olen joka paikassa vain tiellä. Olenkin alkanut syödä aamiaisen sen jälkeen kun mies on lähtenyt töihin. Tietysti epävarmuus kaikista asioista tekee olemisen levottomaksi. Nyt kävin luomileikkauksessa ja viikon päästä saan tietää onko syöpää vai ei. Kiireellisenä määrättiin leikkaukseen, joten kai siinä sit jotain on.
Rakastan miestäni, mutta en kestäisi enää sitä että hänellä olisi toinen. Edellinen avioliitto päätyi siihen, että piti lähteä koska miehellä oli uusi nainen. Itsemurhaa yritin silloin, mutta en onnistunut. Jostain syystä minut löydettiin, vaikka olin silloinkin aivan yksin.
Me olemme jo viiskymppisiä, mieheni neljä vuotta minua nuorempi, itse täytän 59 seuraavaksi.
Toisaalta tuntuu että hän kyllä rakastaa, niin kuin tänään kun hän oli lähdössä illanviettoon. Mutta ajattelin, että hän oli vain muuten riehakkaalla päällä. Olihan mukava ilta odotettavissa.
Olen kiltti ja sydämellinen ihminen. Eikä ulkonäössäkään mitään vikaa ole noin kuuskymppiseksi. Pukeudun nuorekkaasti ja huolehdin itsestäni.
Minäpä se vain sitten istun täällä kotona.