Kyllä minusta on parempi hakea sitä seuraa ihan normiporukasta livenä eikä palstalta, jolla on monenlaisia ongelmia omaavia ihmisiä.
Yksi tapa ei sulje toisia pois. Verkot veteen.
Näin on, ei muuta kuin matoa koukkuun ja avointa mieltä. Normi-ihmisiähän täälläkin on, vaikka toki tää nyt ei ehkä silleen ole palsta, jossa flaksi kävisi ikään kuin juuri TOI tarkoitus edellä :mrgreen: Mä tässä nyt yritän vähän muka yleisemmällä tasolla tuota juttua veistellä.
Hei.
Eilen menin nukkumaan vähän huonolla omallatunnolla, kun niin tylysti teilasin kirjoituksesi alkoton86, mutta nyt mä olen vihainen.
Vihainen siksi, että kirjoituksesi osoittaa todellista röyhkeyttä ja piittaamattomuutta täällä kirjoittavia ihmisiä ja heidän ongelmiaan kohtaan ja erityisesti naisia kohtaan. Täällä on toipumisen eri asteilla olevia nuoria naisia ja meitä vanhempia naisia omine henkilöhistorioineen, ja itse haluaisin ainakin täällä olla ilman deittiseuran hakijoita. Älykäs flirtti ja läpänheitto vertaistuen kanssa on asia erikseen mielestäni.
Tietyllä lukutavalla kirjoituksesi voi aistia osoittavan paitsi todellista tyhmyyttä myös suoranaista naisvihaa. Ajatteletko tosiaan, että koko maailma, myös tämä linkki, jonka itsekin arvioit olevan väärä foorumi, on valjastettavissa sinun itsekkäitten tarpeittesi ajamiseen?
Sanon nyt suoraan: mene muualle vonkaamaan säälipillua.
Terveisin Looper, kukkahattutäti ja feministi
Hyvä Looper.
Onhan tuo jännää päättelyä:
a) Olen yksinäinen
b) Haluan epätoivoisesti naisystävän
c) En yleisesti ottaen juurikaan kiinnostu ihmisistä
JP: Todennäköisesti kriteerit a,b ja c täyttyvät raitistuneessa/raitistuvassa alkoholistissa.
Eilen menin nukkumaan aloituksen kirjoitettuani, eikä tullut pariin ekan kommentin jälkeen enää ketjua tirkisteltyä, joten hieman yllätti nyt tämä kommenttien määrä. Aika paljon kaikkea olennaista jätin aloituksessa mainitsematta, mutta ehkä ne pääasiat kuitenkin ilmenivät, suurin piirtein todenmukainen mielikuva siitä mitä olen etsimässä ja kuka olen varmaankin muodostui. Kai se on pääasia tavoittaa ihmisiä.
Eipä taida kukaan koskaan vastata, kirjoitimpa minne hyvänsä. Naiset eivät pidä kaltaisestani ihmisestä, elämä on kurjaa.
No mitenkähän sinä olet sitä seuraa koittanut etsiä tänne kirjoittamisesi sijaan ? Pitää kysyä vaikkei tämä nyt mikään ihmissuhdepalsta olekkaan.
Olen vaan aika hyvä niissä juituissa ja täytyy sanoa, ettei tuo sinun avauksesi kovin myyvä ollut.
Kyllä sinusta joku tykkää, alkoton86. Kenties monikin.
Itse ajattelen hieman naivisti, että jokaiselle on joku tässä maailmassa. Ihan varmasti on.
Mutta sellaisen neuvon voisi antaa, että varo tappiomielialaa, itsesääliä ja epätoivoista vaikutelmaa. Ne on yleensä aika karkottavia piirteitä.
Positiivinen mieli ja pilkettä silmäkulmaan, niin kyllä seuraa pitäisi löytyä. Positiivinen mieli ei tarkoita tekohilpeyttä tai tekopirteyttä, vaan sellaista luontevuutta, kiinnostusta muihin ihmisiin ja elämään.
Vastentahtoinen yksinäisyys on tietysti masentava asia pitkittyessään, mutta sellainenkin voi auttaa jos vaan pyrkii tapaamaan uusia ihmisiä ja etsimään vaikka uusia kavereita elämään. Ei sitä kumppania välttämättä kannata kihlasormus valmiina mukana metsästää, eikä myöskään ehkä seksi ainoana tavoitteena jos ei ole koskaan seksisuhteiden suurkuluttaja ollut.
Se suuri rakkaus saattaa tulla sitten vastaan ihan etsimättä, kun vaan tapaa ihmisiä ja liikkuu ihmisten parissa.
Internetin deittisivut on tietty siitä hyviä, että niissä voi kertoa itsestään ja toiveistaan jo ennenkuin tapaa sen toisen ihmisen kasvotusten.
Mutta siis tämä Plinkkihän ei ole varsinainen deittisivusto, kuten jotkut vaivihkaa vinkanneetkin.
Kaunista kesäpäivää! : )
Kaiketi ihan hyvä, ettet saanut pahemmin vastakaikua tähän deitti-ilmoitukseesi . Se oli nimittäin, suoraan sanottuna, aivan perseestä IMO . Plinkki ei ole mikään deittipalsta, kuten monet ovat jo sanoneetkin, mutta se nyt ei ollut tässä se olennaisin juttu. Onpa tälläkin foorumilla pareja syntynyt, mikä kai yleisesti ottaen on ihan positiivinen asia, mutta ne parit ovat tainneet syntyä enimmäkseen “vahingossa”, muun jutustelun lomassa, eivät aktiivisen seuranhaun merkeissä.
Seuranhakuilmoituksesi nauratti minuakin aluksi, mutta melko pian kyllä ymmärsin, ettei tässä lopulta mitään kovin hauskaa tainnut ollakaan . Haluat siis naiseksesi nimenomaan alkoholistin, ilman sen kummempia kriteereitä, jotta elämänkumppanisi olisi yhtä paha, ellei pahempikin luuseri, kuin sinä itse . Eipä kuulosta kovinkaan terveeltä rakentaa parisuhdetta tuollaisen varaan. Hanki apua omiin ongelmiisi ja ryhdy vasta sen jälkeen miettimään mahdollista seurustelua. Alkoholistit eivät myöskään välttämättä elä kuvaamasi kaltaista elämää. Jotkut toki, mutta alkkiksia on moneen junaan, kuten ihmisiä yleensäkin .
Looperin tunteenpurkaus tuntui myös aluksi mielestäni hieman ylimitoitetulta, mutta sittemmin ymmärsin kyllä hänen loukkaantumisensa paremmin. Itse olen alkoholisti(edelleen juova sellainen, en tosin nyt päissäni), narkomaani ja mielenterveysongelmainen. Nämä asiat ovat toki vahvasti osa minua, mutta ennen kaikkea olen tunteva ihminen, jolla on myös monia muita puolia, kuin addiktioni ja ongelmani. Haluan siis tulla kohdelluksi ihmisenä, en päihdeongelmana. No, onneksi olen jo löytänyt itselleni miehen, joka rakastaa MINUA, heikkouksineni ja vahvuuksineni ja löytää musta niitä hyviä asioita, jotka eivät liity päihderiippuvuuteeni .
Vielä edit: Mikäli todella haluat sitä seuraa, netin kautta tahi muuten, kannattaisi antaa itsestään myös jotakin myönteistä kuvaa, ei pelkästään toitottaa sitä, millainen luuseri ja surkimus on . Sellainen ei taida ketään pahemmin sytyttää, tai sitten löydät tuolla tavalla naisen, jolla viiraa vielä pahemmin, kuin itselläsi . Tietenkään, etenkin, jos vakavampaa seuraa etsii, ei kannata mainostaa itseään tyystin valheellisilla asioilla ja vain hehkuttaa, kuinka hieno ihminen on kaikin tavoin. Rehellisyys kunniaan, totta kai, mutta jollet löydä itsestäsi mitään positiivista, niin mene todellakin ensin vaikkapa johonki intensiiviseen terapiaan ja katsele sen jälkeen noita seurusteluasioita uusin silmin .
Lisää edittiä: Saatoin tuossa kirjoituksessani toistaa paljonkin asioita, joita muut vastaajat olivat jo kirjoittaneet, joten pahoitteluni, jos meni aivan apinoimiseksi. Aina ei vain jaksa olla niin tarkkasilmäinen
Yksinäisyyttä on varmasti vaikea kestää. Toisaalta, kun itse olen pilannut pitkäaikaisen avioliittoni järjettömällä toiminnallani (viina ja naiset, eikä vain oma) ehkä jopa lopullisesti, niin tulee mieleeni ajatus, että olisiko sittenkin helpompaa olla siinä tilanteessa, jossa ketjun aloittaja on. No woman, no trouble. Tai eiväthän ne naiset sitä ongelmaa aiheuta, vaan minä itse.
Niin, sehän tässä avauksessa hauskaa olikin, että me alkoholistinaiset olisimme jotain “luusereita” tai “viimeinen mahdollisuus”.
En ole koskaan kuullut kenenkään ajattelevan minun olevan luuseri, enkä itsekään pidä itseäni sellaisena. Olen luova ja hienon uran omaava vallan kaunis nainen, joka ei takuulla kelpuuta rinnalleen mitään itsesäälillä mässäileviä luusereita! ( Huom! Tämäkään ei siis olisi deittipalstalla mikään hyvä myyntipuhe!)
Looperin tavoin hieman pistää ärsyttämään koko ketju, mutta silti hyvää jatkoa alkottomalle ja onnea parinmuodostukseen.
Illu
hienoa, että tiedä(tte) mitä ette tahdo ja saatte parempaa…olette siis parempia…
miksi kuitenkin tämä keljuilu ketjun aloittajalle?
Eikö tämän ketjun olisi voinut sivuuttaa olankohautuksella?
Onko se niin perinjuurin väärin ja laitonta, jos kirjoittaa tuollaisen viestin tänne
mielestänne väärään paikkaan ja sitä sitten täytyy ruotia loputtomiin.
Olette niinsanottuja parempia holisteja…olette vaan hiukan sattuneet juomaan liikaa…
oikeastaan niitä ainoita oikeita holisteja varmaan…moniongelmaiset suksikoon v…n…
että tämä jatkuva määräily jaksaa aina vaan ihmetyttää: kuka saa kirjoittaa ja mitä ja miksi…
saatanan perkele…tukehtukaa puuteriinne…-.
Täytyy tunnustaa, että minä kerrankin jossain määrin komppaan foota.
Ei tässä nyt kukaan niin pyhiä ja hienoja olla, ettäkö tällaisesta hirveitä pultteja kantsii ottaa. Ohittaa vaan. Onhan täällä ollut oikein kunnon vihakirjoituksiakin.
Toki, mutta tällainen asenne sotii täysin koko keskustelupalstan ideaa vastaan. Pelkällä myötäilyllä ja hyväksyvällä hymistelyllä kun ei ikinä voi saada järkevää keskustelua aikaiseksi. Jos ei kykene hyväksymään myös omasta maailmankuvasta eriävien näkemysten olemassaoloa, kannattaa jatkossa jutella mieluummin vaikka seinille kuin ihan oikeille ihmisille.
Lovee Alkottomalle.
Mitäpä siitä, jos joku avoimesti täällä ilmoittaa olevansa seuraa vailla. Rehellistä ja suoraa puhetta. Tsemppiä ja toivotaan, että onni on myötä.
Se on aina ihan omasta harkintakyvystä kiinni, kohauttaako olkiansa vai tarttuuko asiaan.
Se voi myös olla ihan elämänastenteesta kiinni, onko välinpitämätön vai ei. Ehkä varsinkin minua loukkaa ja ärsyttää tämä viestiketju, sillä se kertoo jotain vallitsevista asenteista. Kuten tiedämme, alkoholistithan makaa katuojassa tai naiset ainakin ovat seksuaalisesti hyvin moraalittomia ja sitä rataa.
Kaikenlainen kategorisointi ja ahdasmielinen ajattelu nostaa minulla ainakin karvat pystyyn.
Voi joku olla epätoivoinen ja yksinäinen, en sitä tässä kritisoikaan, mutta henkistä laiskuutta ei jaksa ymmärtää.
Ketkä me tiedämme ? Eikös tässä nyt heijastu vain oma kategoroiva ja ahdasmielinen ajattelusi ?
Muistattehan että lisäksi alkoholisti on aina oikeassa.
Monta vuotta olen jo etsinyt seuraa mutta ei kukaan ole kiinnostunut.
Vertailun vuoksi kirjoitin yhden ilmoituksen jossa nainen mukamas etsii seuraa, tuli 24 tunnin aikana enemmän vastauksia kuin omiin samanlaisini ilmoituksiini 3 vuoden aikana.