Yhdysvaltoihin rikosrekisterillä

Hei,

Minulla asuu suomalaisia sukulaisia jenkkilässä muutama. Olen erinäisillä tekosyillä ollut matkustamatta sinne heidän luo vierailemaan, johtuen rikostuomioistani.

Haluaisin kuulla, oletteko matkustaneet jenkkeihin:

1-2 vuoden ehdollisella tuomiolla (minun)?
Yli 2 vuoden tuomiolla?

Oletteko tehneet sen kuinka pian tuomion saamisen jälkeen, vai odottaneet että rikos “unohtuu”, Suomessa se tapahtuu kai 5/10 vuodessa.

Itsellä sen verran häveliäs rikos, että en haluaisi käydä kokeilemassa ja rehellisyydellä ei ainakaan pääse.

Käsittääkseni Suomi ei luovuta tietoja. En kuitenkaan tiedä onko jokin sopimus. Uskaltaisin yrittää vasta tuon rikoksen “vanhentumisen” jälkeen.

Kiitos.

Suoraan konsulaatista kysymällä varmaan selviää paremmin, kuin netin keskustelufoorumeilta :wink: .

Ei Suomen valtio tietenkään luovuttele ympäriinsä mitään tietoja joistakin pikkurikoksista, joista on tuomiokin jo kärsitty, mutta henkilöltä itseltään voidaan kyllä kysyä rikosrekisteriotetta maahantulon yhteydessä. En siis tiedä kysytäänkö, mutta ihan mahdollista Jenkkilän kaltaissa tarkoissa maissa. Ja jos kysytäänkin, onko sillä lopulta merkitystä maahanpääsyssä.

Suoraan konsulaatista kysymällä he EIVÄT anna ohjeita, kuinka päästä maahan vastoin maan asettamia rajoituksia vierailijoille. Eli he sanoo että ei pääse maahan. Eivät todellakaan kerro pääseekö “luikahtamaan” vai eikö ja jos niin miten.

Mainitsit myös että ei ehkä olisi merkitystä jos kertoo maahantullessa heidän kysyessä. Se on fakta että he ei päästä sisään maahan jos sinulla on yli vuoden tuomio.

Kiitos kuitenkin vastaamisesta, mutta se ei nyt ollut yhtään avulias.

Jos joku löytyisi joka on vieraillut maassa niin että isompi tuomio löytyy taustalta. Arvostaisin tietoja.

^ No niin, tiedät itse vallan hyvin nuo maahantulokuviot. Jos haluat mennä Jenkkilään niitä vastoin, luonnollisestikin valehtelet viisumihakemukseesi ja toivot parasta. Jos et halua ottaa riskiä kiinnijäämisestä, odotat, että rikosrekisterisi vanhenee. Hyvin yksinkertaista.

Ei kenelläkään ole kertoa mitään yleispätevää kikka kolmosta siihen, miten kiertää Yhdysvaltain maahantulorajoituksia. Jos ja kun joku on onnistunutkin siinä ja vieläpä helposti, se ei tarkoita, että sama toimisi sinun kohdallasi. Puhtaasti tuurikaupallahan näissä aina mennään, kun ryhdytään laittomuuksiin.