Yhdistelmälaina yhteishakijan kanssa?

Moi kaikille! Olen lukenut tekstejänne ja nyt on oma aika :cry:
Tilanne on se, että olen päässyt velkaantumaan aika reilusti yht. 30000€ tämänpäälle on vielä asuntolaina joka on suhteellisen tuore. Nyt olen ajautunut tilanteeseen ettei palkka enää riitä lyhennyksiin ja elämiseen. Netto n. 2100€ ja lyhennykset 1200+ 420asuntolaina. Ja tuntuu ettei nuo lyhene ollenkaan… Onko kukaan hakenut lainaa pankista yhdessä vanhempien kanssa? Siten että laina on yhteisvastuullisesti otettu? Nyt on jo perinnässä noita pienlainoja, luottotiedot ovat VIELÄ kunnossa. kohta on kaikki pilalla… Laskurin mukaan 500€ lyhennyksillä tuossa menisi aikaa n. 5v 6kk
Nimimerkillä, en halua ulosottoon!

Onko pelaminen jo loppunut?

Jos ei niin, pahinta mitä voit tehdä on ottaa yhdistelmälaina sukulaisten kanssa.

Pelaamatta olen ollut jo kohta vuoden… Siitä asti rimpuillut näiden raha-asioiden kanssa. On todella kestämätön tilanne…

Ongelmahan tässä on kun omat vakuudet ei riitä, eikä pankin laskelman mukaan maksuvarakaan riitä tuohon 500euroon! Nykyisellään maksan 700e enemmän ja kuitenkin pärjäillyt jotenkin… Eli ainoa vaihtoehto on rinnakkaishakija

No tämähän riippuu pitkälti siitä, mitä vanhempasi ovat mieltä. Tietävätkö he,
Mistä velat on tulleet ja paljon sitä on? Jos he ovat myötämielisiä, niin ehdottomasti kannattaa kysyä pankista yhdistelmälainaa. Mikäli voit olla varma myös, että et pelaa enää ikinä?

Sitä en tiedä kuinka pankki asiaan suhtautuu. Onko sulla kuinkakin monta eri lainaa nyt? Mitä vähempi- sen parempi varmaan pankin näkökulmasta. Jos on jotain pieniä muutaman satasen juttuja, niin ne ehkä yrittäisin hoitaa pois ennen pankkiin menoa.

Tuolla 1200e lyhennyksillä luulis myös velkojen määrän lyhenevän esim. Puolessakin vuodessa jonkun verran. Jos nyt et saa lainaa, niin kokeilee myöhemmin uudelleen. Ja tiedätkin varmaan, että kaikkein isokorkoisimmat kannattaa pyrkiä ekana maksaan pois, lumipallotekniikalla. Yhtä lainaa maksaa kerralla esim. 50e ylimäärästä/kk ja kun sen yhden lainan saa maksettua, siirtää sen velkaan käytetyn lyhennyksen seuraavan lainan maksuun. Näin saa velkojien määrää pudotettua nopeammin, kuin maksamalla vain minimit…

Ajattelin tulla kertomaan miten kävi!
Sain tuon 30th€ lainan ja sain maksettua KAIKKI lainani ja luottokorttini nolliin?. Tämän jälkeen tein itselleni luottokiellon ja lopetin luottokorttini yhtä lukuunottamatta. (on kaksi lasta ja ihan todelliseen tarpeeseen vain). Tosiaan ollut jo pelaamatta pidemmän aikaan ja oksettaa koko ajatuskin pelaamisesta… Olen lukenut paljon pahemmistakin tilanteista, mutta tuntuu aivan järjettömältä maksaa n. 500€ kuukaudessa vuosia vain sen takia että “vähän kokeilen” jos vaikka rikastuisin…
Tsemppiä kaikille! ?