Oletetaan, että olisin eilen ottanut 8mg xonea, ja tänään iltapäivällä otan 30mg oxyä, niin se toimii melkeen samallalailla kuin vuosia sitten ennen korvaushoitoa, tuolloin annokseen saa lyödä nollan perään!
Ja lisäksi en tuntisi refloja tänään.
Kun aina höpötetään, että pitää mennä refloille asti ennen ku täysagonistit toimisivat ja että jos ottaa subua agonistin päälle tulisivat reflat, näin ei kuitenkaan tapahdu.
Sen sijaan jos yrittäisin rännätä vaikkapa ny sen 8mg suboxonea, niin siitä kyllä tulee kauheat reflat. Siitä saa kyllä naloksoninkin pois, mutta en voi kertoa miten. Hyvä vaan, että xonea piikitettäessä reflat tulee, niin pitääkin tulla. Pienillä annoksilla näin ei käy, koska naloksonin määrä jää niin pieneksi.
Eräällä asiat menee jostain syystä noin.
Onko vuosien korvaushoidon aikana laskea tole täysagonisteille tai jotain.
Mikä selittäisi tämän, ja niin en huijaa! Oxyä ottaessa tulee ensin se maku ja kohta vaikutus, ei siitä mausta voi erehtyä…
Höpöhöpö, se on se itse buprenorfiini, joka ne reflat aiheuttaa ja sekin vain siinä tapauksessa, että on fyysisesti addiktoitunut täysagonistiin ja mahdollisesti jopa vielä niin, että bupren määrä ei riitä korvamaan sitä täysagonistiannosta, jonka se sieltä reseptorista irti repii.
Tämä koskee ainakin heroiinia, oxykodonia ja sitä fent…
Muilla käy juuri päinvastoin, jos he erehtyvät noin vetämään.
Outoa, eik totta, ja varsinkin kun agonistidose on suht pieni määrä, melkein
niin kuin silloin joskus.
Noita on täällä ollu vitusti liikenteessä, niitä ruskeita, ei uusia mundipharman punaisia.
Pari kuukautta olen noilla hifistelly, huomisesta lähtien en enää ota noita. Refloja ei tule, mutta psyykkinen riippuvuus on varmaan taas. On ollut ennenkin, jotain 15v-20 sitten alkanut…
Olen säästäny lyricaa ja rivaa pariksi viikkoa normia enemmän.
Näin ihan mielenkiinnosta kysyn kun olen eri operaatioissa fentanyyliä saanut, ja se on jo… aika vitun jees. No en ole aikeissa siihen tai mihinkään muuhun retkahtaa.
Niin onko oxyissä, jos niitä joku sattumalta käsiinsä saa niin paljon lyhyemmät ja rajummat vierotusoireet kun bupressa? Kuten olen käsittänyt? Entä se vaikutusaika? Voishan noita pharamacoita kaivella, mut täältä tulee se ensikäden tieto kuitenkin.
Mulla on huomattavasti vähemmän kokemusta Oxy-refloista, kuin Subu-refloista, mutta omakohtaisen kokemukseni perusteella sanon(fyysisistä viekkereista puhuttaessa siis), että Oxy-reflat pistävät ihmisen n. 3 vrk:n ajaksi aivan raunioksi sängynpohjalle tai paremminkin vessan lattialle, mutta sitten jo helpottaa kummasti. Buprereflat taas kestävät helposti vähintään pari viikkoa, mutta eivät ole lainkaan niin invalidisoivat, ennemmin pirun rasittavat ja juuri pitkäkestoisuutensa vuoksi niin vittumaiset.
Juu, oxy, mopo, koni yms. reflat on tosiaan ekat 5 vrk tosiaan sängyn pohjalla, tai kuten mä oon tehny, niin lämpimän suihkun alla. Subureflat kestää helposti kuukauden, jopa kaksi. Sitäpaitsi on olemassa semmoinen käsite kun kroonistuneet vieroitusoireet!
Mutta pahimmat luukivut tulee ainakin mulle fentasta ja ne on erittäin vittumaiset.
Subussa vittumaisin juttu on se ku ei tahdo saada nukuttua edes levozinilla yms. Mulla ku on bipo/add läkityksenä ollut pitkään näitä antipsykootteja. Seroquelia joutuu ottaan isoja annoksia mutta sivuvaikutukset feidaavat pois aika äkkiä.t
Ja sitten noissa oxyissä tahtoo olla se, että kun fyysiset on menny jo ohi, niin sitä roinaa tekee ihan helvetisti mieli, tuntuu, että pitäisi jokaista vastaantulevaa potkia munille.
Noihin agonistien fyysisiin oireisiin auttaa subu/xone hyvin. Ne kannattaa kielen alta liuottaa, niin ne toimii tod. paljon pitempään. Mutta Mutta, niihin himoihin ei xonet/subut auta, ne kun ei toimi mitenkään muuten kun vie reflat pois. Kyllä ne joillakin saattaa siihen himoonkin auttaa, minulla ei. Yleensä ei kovin paljon. Mulla auttaa lyrica noihin himoihin jotenkin, kuten myös phenibut suolana, eli Baclofen/lioresal, mutta yli 100mg joutuu ottamaan. Aluksi noita ei tarvii kun sen 50mg, mutta nopeesti nousee siihen 100mg:an, mutta siitä ei nouse enää kovin paljon, 150mg on jo aika varma “tajupois -fiilis”.
Noin niin ku yleispätevästi voisi sanoa, että mitä lyhyempi vaikutus, niin sitä lyhyemmät reflat. Mutta ne on erittäin rajut vaikkapa vuoden 24/7 käytön jälkeen. Silloin kuluu aika aika hitaasti, sanoisin…
Korostaisin vielä sitä, että puhuin tuossa ylempänä juuri fyysistä refloista. Ne psyykkiset himotukset saattavatkin sitten kestää koko loppuelämän, jos kunnolla onnistuu rakastumaan tai “rakastumaan” johonkin aineeseen . Erityisesti oppareiden kohdalla nuo himot lienevät tulleet jäädäkseen, ainakin mun tapauksessani .
Ja mitä tulee tuohon Oxyn vaikutusaikaan niin se on jotain noin 4h-6h väliltä (tietysti paljon pidempi jos nauttii depottina rikkomatta depot-ominaisuutta). Sehän noissa juuri vittumaista onkin, että kovan hinnan lisäksi saa olla koko ajan kiskomassa lisää. Muun muassa tästä syystä nautinkin nykyisin metadonia kun kaipaan vaihtelua subun mielialalääkevaikutuksesta. Pienellä toleranssilla oksy ja mopo tietenkin ovat huomattavasti euforisempia vaihtoehtoja.
Ensinnäkin vieroitusoireista. Olen kärsinyt lähes kaikistä opiaatti/oideista vekkarit ja oxy on pahin. Fyysiset ovat suht lyhyt kestoiset vert. bubrenorfiini mutta henkiset kamalat. Ne hervottomat mielihalut ja muistelot miten toimi joskus. Itselläni kesti pari kuukautta hermostuneisuutta ja armotonta mielihalua. Fyysiset panacodin kanssa samankestoiset mutta voimakkaampana.
Olen kuullut alan ammattilaisilta (piikittäjiltä) että on jopa vaarallista ottaa bubren päälle oksikodonia, jotain tekemistä sen naloxonin kanssa. Mutta toisaalta taas yliannostuspotilaille annetaan naloksonia tai vastaavaa.
Kivunlievitykseen ehkä para odottaa lääkkeen vaimenemista ennen kuin ottaa toista opiaattia. Koska HENGITYSLAMA. Yksilökohtainen asia mutta kuka haluaa lähteä ehdointahdoin kokeilee .
ei naloksoni imeydy kielen alta juuri lainkaan, ja sen puoliintumisaika on hyvin lyhyt.
Jos pe liuotan oxyt, niin kyllä noista täysagoista tulee yllättävän pienellä annoksella mulle ainakin nousuja pieniä. Sunnuntaihin pitää kyllä oottaa, tai piti. Nyt olen ollut jo jonkin aikaa irti noista, tännekkin kirjottelin joskus tuosta että pitää lopettaa, hitto onko se tämä topicci, en muista…
Tuosta vaikutusajasta sen verran, että oxyn vaikutusaika on mielestäni ennemmin se 2-3h, kuin 4-6. Sama pätee hepoon ja mopoon…
Jos ottaa esim oxanest-oraaliluosta, niin silloin sairaalassa noudatetaan käytäntöä vähintään 4h, ennen seuraavaa annosta. IV-käytössä vaikutusaika on nopeampi ja paljon rajumpi, mutta puolet lyhyempi…