XANOR ON HUUME!

Monet aineet estävät eri entsyymien toimintaa, tässä tapauksessa kyseessä on muistaakseni pääasiassa CYP3A4, joka metaboloi muun muassa alpratsolaamia. Eli kun vedät greippimehua, tämä entsyymi ei toimi yhtä tehokkaasti, ja alpratsolaamin pitoisuudet nousevat. Myös joku/jotkut mahansuojalääkkeet omaavat tämän estovaikutuksen. Googleta CYP3A4 inhibitors, niin saat listan CYP3A4-estäjistä. CYP2D6 on myös yleinen eri lääkeaineisiin vaikuttava entsyymi. Näitä riittää, ja inhibiittoreita. On myös lääkkeitä, jotka indusoivat eli lisäävät näiden entsyymien toimintaa. Ja substraatit taas ovat aineita, joita nämä entsyymit “hajottavat”.

^täytyypi mielenkiinnosta jatkaa asian tutkimista.

Itselläni ei kyllä ole ainakaan mitään mielenkiintoa yrittää saada bentsoja toimimaan jotenkin “kovempaa”, esim juuri jonkin greippimehun avulla. Toimivat muutenkin (varsinkin nuo Rivat) niinkin hyvin, että se apina on ohjaimissa sen ajan, kun niitä on ja kaikennäköistä ihmeellistä tulee hommailtua.

Tämä tottakai silloin, kun annokset ovat yli lääkärin määräämään ja tolea ei ole, kuten yleensä silloin kun respani haen.

.

Dippadappa, omien kokemuksien perusteella voin sanoa, että se bentsotole aianakin minulla laskee “nolliin”, vain jos on ihan kuukausia syömättä.
Tosin vaikka olisinkin puoli vuotta ilman bentson bentsoa, niin se ‘pohjatole’ siellä jossain kuitenkin piilee. Eli toleranssi ainakin nousee takaisin nopeammin ja kyllä sitä joskus (vielä) nuorempana poikana tuli mentyä samasta määrästä enemmän ihan kaatuilukuntoon, kuin nykyään (edes kuukausien tauon jälkeen) samoja määriä ottaessa. Muisti kyllä lähtee hyvinkin tehokkaasti edelleen. Tai varmaankin jotenkin se osa aivoista ei toimi täysillä, joka kirjaa tapahtumia muistiin.

Mutta kyllä ne bentsotolet siellä jotenkin säilyy omien kokemuksien perusteella. En sitten tiedä, jos olisi tosiaan vaikka 10v syömättä bentson bentsoa.

edit: Niin ja alkoholia en ole montaakaan kertaa bentsojen kanssa sotkenut, vaikka niitä olenkin paljon viihdekäyttänyt. Niistä menee tarpeeksi sekaisin muutenkin tyhmillä annoksilla.

itelläni loppui kans nyt xanoreista vieroitautuminen kolmisen viikkoa sitten! alkoi psyyke temppuilemaan niin pahasti etten osannut enää itseäni vastaan taistella. kallasin kaapin pohjalle jääneet xanorit esille ihan vain koittaakseni olenko hullu, vai voiko vierotusoireet olla tosiaan niin kovia, pari nappia naamaan ja aivan ku ois herännyt tuosta muutaman kuukauen epätodellisesta helvetistä. niin ihana tunne ku se olikin mutta samalla niin iso pettymys, oikeen viharakkaus suhde. nyt taas popsiskellaan 6x päivässä ja sekään ei vielä riitä. tuntuu että turha työ tehtynä ku toleranssikkin näköjään jälellä. koitin päästä vierotushoitolaan jatkamaan tuota ilman oloa kun olin 2 viikkoa taas napsinut, että ois saanu tuen ympärille ja jatkaa ilman olemista, mutta ei, lääkärit ei taida olla tarpeeks perehtyneitä siihen mitä myrkkyjä bentsot on, niitä ei kotioloissa lopeteta. lekuri tuumasi että “mitäs jatkaan menit kun olit jo yli 3kk ilman, sinähän olit jo vieroittautunut” vastaukseks annoin sen että psyykkisiä vierotusoireita ei vaan kestänyt enään, ja tuo 3kuukautta oli jo mahtava suoritus kotioloissa. noista ei 3kuukaudessa irti pääse. hidas alas laskenta kuukausien välein, jossa varmasti menee useampi vuosi ja sitku annokset nollilla ja ollu ainakin vuoden ilman vois ehkä sanoa etton noista pirulaisista irti! pakko tämä on hyväksyä että prosessi tulee olemaan pitkä. pelkään vain että ratkean juomaan uudelleen, himo tuli heti takasin ku bentsot uudelleen alotin, se kolottaa jokapäivä, varsinkin öisin kun ei saa nukuttua, ahh miten ihana ois huitasta levyllinen xanoreita naamaan ja olutpakki, kyllä uni tulis, vai oisko tippuminen parempi sana ku uni??? sydäntä särkee ku lapsi huomaa että äiti ei ole normaali, olen vihanen itelleni että olen ikinä noita alkanut syömään, saati sitten sekakäyttämään. osaako kukaan sanoa voisiko depotit olla paremmat kun tahtoo tosissaan lopettaa?

^ Depot-muotoinen Xanor saattaa kyllä tehdä lopettamisen helpommaksi, mutta enemmin suosittelisin siihen Diapamia tai Rivatrilia. Sain tosin tuosta aiemmasta postauksestasi sen käsityksen, että lääkärisi ei ollut sinulle halukas määräämään näitä pitkävaikutteisempia benzoja. Muutenkin lääkäri on kohdellut sua mielestäni aika pirun ala-arvoisesti, kun sulla kuitenkin on todellinen halu lopettaa. Voisitko mennä jollekin toiselle lääkärille, jos sua jossain muualla ymmärrettäisiin paremmin? Apua sä tarvitset, eritoten lapsesi vuoksi. Mä tiedän mitä helvettiä benzoriippuvuus on, joten en halua mieltäsi enempää pahoittaa, etenkin, kun tiedostat itse vallan hyvin, että lapsesi kärsii tilanteestasi ja haluat todella tehdä asioiden eteen jotakin. Mä vain tulistun aina niin pirun herkästi, jos lapset joutuvat kärsimään vanhempiensa päihdeongelmien vuoksi. Oletko sossuun ollut yhteydessä? Eiväthän ne siellä tietenkään voi sun lääkeriippuvuudellesi mitään tehdä, mutta ko. instanssista voisi muuten saada jotakin apua arkeen lapsen kanssa. Tai onko sulla joitain läheisiä, luotettavia ja selväpäisiä ihmisiä, joilta saisit apua lapsen hoidossa ym. arjen askareissa?

Tsemppiä :slight_smile: .

Tänään on jo neljäs päivä ilman ryynejä, ei tosin vapaaehtoisesti. Luojan kiitos puoleltapäivin tilanne korjaantuu ja taas menee hyvin jonkin aikaa. Nyt kyllä annan telat yhden luottokaverin taakse ja 3-4 telaa päivässä saa riittää, siinäkin on jo paljon… Mutta ensi viikolla pärjätään jo 2-3 kpl päivä ja niin edelleen. Ainakin tämä on suunnitelma. Kahden kuukauden päästä jo nollille. On se ennenkin onnistunut. Lopettaminen on vielä suhtkoht helppoa, se ilman PYSYMINEN on vaikeaa.

Todellakin mun ohje et vaihtakaa ne nopeat xanorit Depotteihin (ainakin aluksi ja noin isoista annoksista) siitä sit miedompiin bentsoihin, kun on sama lääkeaine. Tässä on vaan se et eihän nyt 2mg nopeaa vastaa 2mg hidasta(oisko 4mg lähempänä). Kun on tottunut siihen xanor high tilaan mitä ei depoteista saa.

Niissä depoteissa on vaan se huono puoli kun on oppinut muuntamaan ne nopeiksi tietyin keinoin… Ja kun sen on kerran tehnyt niin vaikea enää käyttää niitä “normaalisti”.

[Poistettu sääntöjenvastaista. -Päihdelinkin moderaattori]

No ei siinä nyt mitään insinööriä tarvita jos ne haluaa nopeammin toivampaan muotoon. Tuo uusi depot lääke krka (Kirka:)) on ihan hanurista, kun se jo muutenkin on tehty paljon “pehmeämmäksi” tabletiksi. Huomaa jopa nousun, mut alas tullaan kans nopeaa.

Väärinkäytössä ymmärrän kyllä tuon, että haluaa niistä muttereista telaketjumaisempia. Mutta normi käytössä nuo mutterit on ihan ok, ainakin omasta mielestä. Tosin en kauaa halunnut noilla lääkitä itseänä, about puolisen vuotta ja sitten halusin vaihtaa jo rivatrileihin millä ollaankin menty jo reippaasti yli 2 vuotta.

Mielummin itsekin käytän nykyään Depotteja, kun olen pyrkinyt pääsemään eroon päihdekäytöstä. Enää en benejä vedä ämpärikaupalla kuten vielä muutama vuosi sitten.

Ison työn olen tehnyt että olen päässyt tähän pisteeseen. Nyt vaan pitäisi vielä saada lääkärit uskomaan siihen. Siinä onkin jo työtä. Terveyskeskukseen kun menen, ja sinne nimeni näppäillään niin alkaa suunnilleen pillit soimaan ja SWAT-team tulee paikalle. Mutta ymmärrän toki että luottamuksen saamiseen menee aikaa varsinkin kaiken typerien temppujeni jälkeen.

Häh?! Juurihan sä eilen tai toissa päivänä kertoilit ottaneesi taas 15 mg alpratsolaamia. Jollei tuo ole päihdekäyttöä, niin sitten sun on pitänyt kirjaimellisesti vedellä ämpärikaupalla niitä benejä :open_mouth: .

Minäkin Maago hieman harrastaisin itsetutkiskelua tuon bentsojen käyttösi suhteen. Sitä aika helposti huijaa itteänsä, että “en mä käytä näitä päihdemielessä” tms.

Itsekin xanoreita tuossa jonkun aikaa söin. Nyt olen vaihtanut rivoihin (paras bene jos niistä joskus haluaa irti) ja niitäkin toki yritän syödä mahdollisimman vähän. Että jos kesällä olisi fyysisesti ja psyykkisesti vähän paremmassa kunnossa jo.