Xanor/Alprox

Onko tää ihan kuvitelmaa vai oikeesti mahdollista: Xanorin tilalle otin Alproxia, kun oli halvempaa, MUTTA: Vatsa menee ihan sekaisin, vaikutus tuntuu paljon heikommalta ja muutenkin olo on ihan ihmeellinen(negatiivisessa mielessä) Xanoriin verrattuna. Samoin Somnor ei ole läheskään yhtä tehokas nukahtamislääke mulle kuin Stilnoct. Onko muilla tämmösii kokemuksia?

Tänään soittaa se lekuri, voiko se määrätä noita alkuperäisiä lääkkeitä, vaikka olen apteekista käynyt noi rinnakkaisvalmisteet?

Mulla alproxi vaikuttaa miedommin kuin xanor ja kysyin tuota kerran apteekkarilta se sanoi et hyvin harvinaista mut totta.

Minun mielestäni ihan samaa tavaraa. Sen sijaa sellaisen olen huomannut, että riippuen banaanien määrästä ja syömävälineiden asennosta alpratsolaamin vaikutus vaihtelee välillä. Joskus (yleensä) se on positiivista, toisinaan taas vähemmän positiivista ja ehkä kummallistakin turtumista.

Mut oisko Alproxissa jotain erilaisia sidosaineita, jotka aiheuttaa varpusparviefektin? :blush: Tehokaan ei kyl ole sama kuin Xantuissa. Ja nyt tietty lääkäri on lomalla, en edes tiedä, suostuuko toi toinen lääkäri kirjoittamaan mitään. Kiva, just kun pääsin taas ratsastamaan, niin pitääks harrastus keskeyttää tän helvetin paniikin takia… :imp:

Mä oon kyl huomannu et suht samat vaikutukset kummallaki, en sit tiedä mistä johtuu ku kuitenki sama vaikuttava aine…

Onneks valitsin originaalin…paljos muuten toi hintaero sit on?

Samalla tavalla nuo 1mg valmisteet “toimii” ainakin mulla kyl paitsi alprox ei maistu niin paskalle… Boostina vain tramalille, ei niillä muuta tee,
Ei noi telaketjutkaan mitään ihmeitä ole, hyvä vain tramadolin kans, eikä maistu kakalle :open_mouth: :wink: .
Kyllä rivat mulla toimii paremmin… :open_mouth: Jännä…

Xanor 1mg apuaineet:

Alprox apuaineet:

Hinnat:
XANOR 1MG 100 FOL TABL = 13,83

ALPROX 1MG 100 TABL = 8,86

Lääkkeiden hinnat ja muu löytyy hyvin :

http://www.yliopistonapteekki.fi
http://namweb.nam.fi/namweb/do/haku/view?locale=fi

Ehkä nuo joo imeytyy ihan toisella tapaa… Itsellä kyllä paska lens
bentsovierotuksessa ja joskus, kun vaiheltiin. Ehkä elimistös ton
xanori paskan kanssa jos pitkään syöny reagoi ihan muuhun kuin
apuaineisiin tai sitten joo, ei sitä tiedä…

Mutta se tottahan se voi kyllä olla, kuten tämä Stilnoct tapaus! Ne toimii erittäin kovaa, mutta maksaa 10e jotain 20kpl
ja muut 3e paikkeil. Stella ei toiminut lainkaan, mutta
ei tuu nyt sitä toista mieleen, toimii jotenkin, mut stilkkarit toimii
todellakin parhaiten, kuten kaikki muutkin varmasti samaa mieltä…
Stellaa ne ei edes enää tyrkytä, se ei vain toimi… :unamused:
Ehkä sitä ei enää edes ole missään kun valitusta tullut… :unamused:
Somnoritkaan ei toimi lähellekkään niin hyvin ku stilkkarit… :imp:

Stilnoct <3 :open_mouth: :sunglasses:

Ehkä ne on laittanu jotain salajuttuja niihin muihin, kun NE on lukenut, että narkkarit saa halluja niistä Stilnocteista ja tyrkyttää niitä muita halpoja isolla hintaerolla… Pakko silti ostaa stilkkarit,
kun toimii niin toimii… :unamused: :open_mouth: :astonished: :open_mouth: :open_mouth:

. Poistettu.

Placebo on tosiaan parasta huumetta.

Joo se kyl jaksaa aina joko vähä ärsyttää tai huvittaa et eri valmisteet jossa sama määrä vaikuttavaa ainetta, toimis muka tosi erilailla.

Yks poikkeus noista on Xone vs Subutex(temgesic jne.). Siitä voin sanoa että 100% varmuudella se naloksoni käy aluks pyörähtämässä opareseptorissa, jonka jälkeen bupre alkaa syrjäyttämään sen. Texiä kun vetää niin terveenä ~2-5min, xonessa voi mennä 20min tai hiukan ylikin että vaikuttaa täysillä.

Tarkoitat ilmeisesti suonensisäisesti käytettynä? Jos näin, niin tämän olen jopa valmis uskomaan. Nokittamalla taas ei mielestäni eroa ole.

Joo, unohdin näköjään tarkentaa. Nokittaessa/kielen alle ei mtn eroa.

Mitä itse ketjuun tulee niin itse ainakin heittäisin helvettiin koko xanorin. itse en sillä kauaa jaksanut pelleillä (lue, lääkäri määräsi) mutta rivatril 2mg:t onkin sitten mennyt nyt jo kolmisen vuotta, tietysti oxyconttien ja oxynormien kanssa, mutta ne nyt ei liity tähän mitenkään. Muutenkin kuullut paljon enemmän huonoja kokemuksia xanoreiden pitkäaikaiskäyttäjistä vrt rivatril. käytti sitten muttereita tai telaketjuja.

Jos jompaakumpaa pitäs skruudia niin ite valitsisin miettimättä 2mg riva vs. 2mg Xanor, niin sen rivan. Tasanen vaikutus ja helpompi lopettaa asteittain jos joskus siltä tuntuu. Ja olen lopettanut juuri Rivan annoksesta 2mg/vrk.