Muutettiin turun läheltä keravalle ja sitten kun muutin tänne olin aluksi yksin aloitin pelaamaan WoWia eikä kukaan muu pelannut. Sainpahan kumminkin muutamia kavereita ja pääsin pois peliriippuvaisuudesta sitten pari kaverini ostivat WoWin ja menetin heidät… He eivät enää tullee ulos kun pyysin heitä esim. lähetään pelaa jalkapalloo tms. Ja koulussa he sanoivat koko ajan “Ostakaa wowi”… ne oli ihan sekaisin ja silloin ku asuin vielä turun lähellä vain 2 kaverilla oli wow, mutta he tulivat vielä uloskin joskus mutta kun tuli joulu ja olin lähdössä täältä keravalta hakemaan kuusta sieltä turun läheltä niinkuin joka vuosi ja kaverit oli tullu mukaan mutta nyt he eivät jaksaneet tulla koska olivat pelanneet liian myöhään wowia ja he eivät kuulemma jaksaneet tulla ja olin surullinen koska olin kaivannut kavereita pitkään ja sitten en edes näää heitä mutta jos haluatte menettää nuoruutenne niin ostakaa World of warcraft mutta en suosittele sitä!!
anteeks vaa mut sun ei kannata muille sanoo mitään nuoruuden menettämisestä! koska muille se ei välttämättä ole menetys… katsos… IHMISILLÄ ON ERI ARVO ERI ASIOILLE!!
ainii… ja se muuten on World of Warcraft…
Ei se jokaiselle ole menetys.
Itse sain wowin kautta ryhmän aivan mahtavia ystäviä joita tapaan nykyään IRL.
Lisäksi nykyisen aivan ihanan avomieheni löysin WoWista
Jos itsellä käy paska mäihä, ei pidä tuomita kaikkia wowittajia.
Olen 39 nainen, pelaan wowia…lapset pelaa kanssa. Turha syyttää peliä, esim. minä aikusena päätän kauanko pelataan, niinkuin päätän muutkin lasten asiat. Jos lapset pelaa liikaa wowia, vika on aikuisten! Wowissa ei ole mitään vikaa, reilu peli kaikille ja jos hinnasta puhutaan…uudet pleikkaripelit maksaa 80 euroa + pelikoneisto 640e! Wow on tuskin hinnalla pilattu!
Ja jokainen aikuinen joka ei saa lastaan pistettyä kuriin, antakaa peliajat ja PYSYKÄÄ niissä! En ymmärrä et ykskään aikuinen vinkuu täällä lastensa tekemisistä, koska ovat itse päättävässä asemasssa! Se on juttu silleen, et aikuiset päättää, ei lapset! Jos lapsi pelaa mielestänne liikaa niin netti poikki, turha vinkua! Te aikuiset kasvatatte lapsenne itse, ei keskustelupalstat!
Ja jos ihan hitosti kiristää, ni voihan pelata wowia!
Terv, Anne
Tämä on ymmärtääkseni vieläkin Päihdelinkin keskustelupalsta ja kyse oli addiktiosta nettipeliin… ei siinä aikuinenkaan silloin määrää omasta pelaamisestaan. (Ja kyllä, ei se syyllinen ei ole mitenkään erityisesti WoW, kaikki muutkin addiktoiviksi suunnitellut pelit kelpaa)
Ei siinä mitään jos on “normaali” pelaaja ja pelaa vain sen pari tuntia päivässä, tai jos on vanhemmat jotka oikeasti valvovat lasten pelaamista. Olin itse jonkin aikaa WoW-addikti ja oli pakko pelata joka päivä 10 tuntia vaikka peli tuntui ihan sairaan tylsältä, ei pystynyt tekemään muutakaan.
Yleensä hengailen enemmän tuolla Saunan puolella, mutta…
noi “ei wowittaminen kaikille mikään ongelma oo!!”-postaukset muistuttaa kovasti Valtti-alueen “ei pokerinpeluu mikään ongelma oo” tai saunan “ei douppaaminen mulle mikään ongelma oo” -läppiä… Kummasti vaan ainakin saunan puolella osa samoista tyypeistä on myöhemmin kiroamassa omaa riippuvuuttaan sitten kun ovat sellaisen hankkineet…
Vaikkei mikään riippuvuutta aiheuttava aiheuta sitä kaikille, on mun mielestä aika mautonta tulla aukomaan “mulle tää ei oo mikään ongelma” palstalle, jossa nimenomaan puidaan riippuvuuteen liittyviä ongelmia. Jos pelaaminen ei ole teille ongelma, miksi hengailette päihdelinkin nettiriippuvuuspalstalla? WoWin pelaajille on varmasti paljon muitakin online-yhteistöitä, joissa voitte viihtyä kaltaistenne ‘ongelmattomien’ pelaajien seurassa…
Huumeidenkäyttäjä, jolle huumeet ei ole ongelma,
-SpeedHawk
Minä en voi jessus soikoon käsittää näitä joitain vastaajia täällä, “jos haluu menettää nuoruutensa niin alottakaa wow” tai tjsp, ja siitä hirveä jaagaaminen että “eihän se kaikilla suinkaa pilaa” ja jälleen tjsp. Tuliko mieleen että kyseessä saattoi olla keskustelun aloittajalla hyvinkin vain ajattelemattomuusvirhe? Vai onko niin paljon puutetta niistä hetkistä kun pääsee sanomaan jotain negatiivista jollekkin että pitää ihan ruveta tuommoisesta? Hankkikaa elämä tai ajatelkaa, kurjaa tommonen.
Olen samaa mieltä kanssasi Sylvanas, mut toi sun viesti tais just kimmota sua itteäs päin naamaa…
Itsehän juuri sanoit, että on kurjaa kun ihmisillä on puute hetkistä jolloin pääsee sanomaan jotain negatiivista, heti sen jälkeen totesit “hankkikaa elämä”. Taisi tulla sinullakin pieni “ajattelemattomuusvirhe” vai mitä?
For the horde
Huh, tuli joskus itsekkin pelattua ihan julmetusti, sittemmin teekkarielämän alettua WoWi vaihtuikin kuningas alkoholiin. Suosittelen kyllä pysymään erossa, mikäli tuntuu, että on yhtään altis riippuvuuksille…