halusin n. 10 vuotta sitten zybanin (sama vaikuttava aine) itselleni ja sain sen. mulla meni kuitenkin sillon efexor 150mg samanaikaisesti ja olin ridasjärvellä hoidossa eli mitään oheiskäyttöä ei ollut. Etsin siis jonkinasteista terveellisempää vaihtoehtoa pirille. Ehdin syödä zybania 6 vrk annoksella 150 mg per os, minkä jälkeen olin kouristanut (itse en muista mitään kohtauksesta). Epilepsia suljettiin sairaalan päivystyksessä pois, mutta lääke lopetettiin, tai ei ne hoitajat tajunnu yhdistää, itse epäilin kohtausta lääkkeestä johtuvaksi, koska ei mulla epileptisiä kohtauksia ole ilman syytä tullut sen jälkeenkään…
Nykyisin mulla menee efexor 300mg, mut oon sitä jo yli 10 vuotta syönyt, ja viime aikoina oon vedellyt taas enemmän piriä, josta haluan täysin eroon (kuten muistakin huumeista). Kontraindikaationa ainakin zybanin määräämiselle oli stimulanttien käyttäjät ja syömishäiriöiset. Ok, olen syömishäiriöinen, stimulantteja käytän satunnaisesti,mutta tarkoituksena lopettaa kokonaan. Ja kun siellä ridikselläkään en stimuja käyttänyt.
Onko kellään tietoa/kokemusta, saattoiko kouristus johtua snri:n ja voxran yhteisvaikutuksesta, vaikka osittain eri reseptoreihin vaikuttavatkin. Voisinko kokeilla voxraa ilman efexoria (ja tietty ilman piriä)? ja suun kautta todellakin. Muita lääkkeitä mulla ei stellan lisäksi ole enkä muitakaan huumeita käytä.
No muista ainakin se, että jos kelasit tyypata voxraa ilman efexoria, sulla tulee todnäk aika vitulliset reflat efexorista. Jos sitä olit sen 10v syönyt.
en mä sitä seinään lopettaisi, on mulla joskus ollut taukoa, vähäisiä sähkäreitä, jotka ei sinänsä haittaa. Fimean mukaan ei mekittäviä yhteisvaikutuksia pitäis noilla edes olla. Kun siis se mun ydinkysymys, johon ei kyl varmaa vastausta saa, on se, mistä aiempi kouristuskohtaus johtui. Kun en mistään muusta lääkkeestä/lopetuksesta/aloituksesta ole kouristanut. Ja olin tuolloin ollut jo jonkin aikaa kuivilla.
Tutkimusten mukaan kouristusriski liittynee mahdolliseen oksentelun aiheuttamaan elektrolyytti(kalium?)vajeeseen eli siis jos voxra toimisi SEKÄ bulimista käyttäytymistä ETTÄ pirihimoa samanaikaisesti vähentävänä lääkkeenä, kouristusriski ainakin mun logiikalla pienenisi. Mulla kun toi bulimia pahenee, kun en piriä vedä, mut piri nyt ei se järkevin hoito sh:lle ole. En siis todellakaan suunnittele mitään voxran iv-käyttöä tai suuria annoksia, vaan molempien ongelmien lääkehoitona. Mut siis efexor ei liene ongelma.
Voxra lisää kouristusriskiä. Varsinkin iv-käytössä. Ihan sellaisenaankin varmaan, erityisesti yliannosteltuna kouristelu on melkein varma juttu. Ja varmaan yhdistettynä muihin kouristuskynnystä laskeviin aineisiin riski vaan kasvaa. En sinuna koskisi Voxraan.