montakohan päivää pitää olla ilman voxraa et maksasta irtoo tuota CYP2D6 entsyymiä kodeiinin metaboloimiseen? olenko ihan hakoteillä ku muistelin et kode ei metaboloitunut voxrakuurilla?
Noita CYP2D6-inhibiittoreita riittää, mutta eivät ne kyllä meikäläisen kokemuksen perusteella vaikuta niin paljoa, että sitä oikeasti huomaisi. Ei se Voxrakaan koko sitä entsyymitoimintaa lamaa, joten varmasti kodeiini toimii ihan mainiosti. Semmosia oikeasti tehokkaita inhibiittoreita on käsittääkseni vaan kourallinen.
Mulla ei ole kokemusta Voxran ja kodeiinin yhteiskäytöstä, mutta omasta puolestani voin sanoa, että SSRI- ja SNRI-lääkkeet kyllä tehokkaasti blokkasivat multa kodeiinin vaikutuksen. Tai ainakin sen huumaavan vaikutuksen. Kyllä se kipuun auttoi silloinkin ja se kai sen tarkoitus olisikin. Pitäisiköhän aloittaa taas jokin masari, niin pääsisin ainakin kodeiinin houkutuksesta eroon ? Enpä taida viitsiä kuitenkaan, kun masareista tulee lähinnä vain paska olo tavalla tai toisella, ja tuskin ne lopulta estäisivät mua oppareita käyttämästä .
sellainen kysymys heräs kun lopettelee tota voxraa(300mg) niin onko kellään tietoa/kokemusta koska uskaltaa syödä tramalia 50-100mg. kun ei tolta hammas lekureista saa kunnon kivun lievitystä nii pitää hoitaa se puoli itse
hieman on jäänyt askaeeuttamaan kun apteekin neiti sanoi että voxra blokkaa tramalin täysin onkohan tuossa mitään perää? oon kyllä yleensä jättänyt voxran siltä päivältä ottamatta jos jalka vittuilee ja tarvii tramboo, sen kyllä olen huomannut että tramalit ei vie kipua niin tehokkaastyi nykyään mutta toimii ku ottaa isomman satsin. mutta siis montakohan prosenttia% tuo voxra voi blokkaa jos syö samaan aikaan? olen kuitenkin lukenut että ihmiset sitä syö samaan aikaan.
Tramalin opioidivaikutukset tulevat lähes ainoastaan sen aktiivisesta metabolitiista O-desmetyylitramadolista, jonka metabolisoimiseen tarvitaan juurikin tuota CYP2D6-ensyymiä. Mistään prosenteista en osaa sanoa.
Omalla kohdalla Voxra lievensi jonkin verran kodeiinin vaikutuksia. Kolme vuorokautta kun olin ilman niin kodeiini toimi kuten ennenkin.
vihdoin sai lekuriajan lääkkityksen uudelleen tarkastusta varten, kun ei voi syodä voxria ja ramboi samaan aikaan, hoitaja kysy et minkäköhän sun mielest sopiva lääke jos joudun jättää voxran ku syön tramalia ja jättäny voxrat syömättä nii sanoin et joku nopee mieto mf. saas nähä saanko tramalin ja nopeen mf:N vai voxra ja bupre tai vastaavan. ehdotin myös että nykynen 5mg pami vaihdettais 1-2 2mg diapam ja libraks.
^no nyt on ollu joku ihan unen tokkurassa ku ton kirjoittanu.uus adhd lääkäri ois lääkkeiden tarkistusta varten ku on fuo ongelma combo, itelle ois paras tramal, 1-3 nopeeta(10-20mg) medikinettiä, 2mg diapameja 1-4(myös risolid ois varteen otettava)tarvittaessa ja libraks tarvittaussa. ja tottakai vanhat lääkkeet(lyrtSHIt) oli vaa pakko hehkuttaa ku vihdoinkin saa hommat etenee. on ihan ok syödä opiaatteja respal mut ei polttaa hatsia oli lahessa hoitava lääkäri erimieltä sano vaan et jos bajauttelu auttaa nii anna palaa nii ei tartte lekureilla ravaa.