Voxra (Bupropioni) lääke adhd hoidossa?(vs.strat,efexr)

Huonosti Moi malibu! Varmaan joku sellainem el- hän lausui sen niin epäselvästi. No minä sanoin, s…t on niin nähty et ei. Huonosti menee, muisti pätkii, aggressiivuutta ja ärtymystä on ollut,aivan karseeta päänsärkyä. Melkein löin, ja tutut (myyjätkin) sanoo mitä sä tiuskit. Mä on anteeks anteeks joka puolella. Unohdin kiiressä eilen laittaa legginsit sukkahousujen päälle, ja ihmettelin kun paleli. Kaik jäi himaan. Kuka hullu nyt sukkahousuissa viipottaa… Mun ajatus katkee 5 krt pväs, en tänään ottanut koko paskaa. Inhoon tupakankäryä,tärpättiä, hajuvettä, ja tarvin hiljaisuutta, munkin koulupäivät meni jotenkin, et olispa muut siljaa, kuuntelen, muistiinpanoja en saanut. Numerot sain yrittämisestä, kun sanoin eilen muistin mut tänään “haihtui päästä”. Vein tyhjän paperin, ja ope totes et yrityksen puutteesta ei rangaista, olet tullut tukitunneilla aina aamusta pitäen ja osannut. Se oli hyvä opettaja silloin. En tiedä mitä tekis, hulluksi tuntuu tulevan, nyt ja olin ottamatta koko voxraa tänään. Ja ei oo outo olo, mut stressiä en siedä. Haluun suoraan sanoen olla vähemmän kärttysä ja ryypätä merkkipäivänä ilman kouristuksia. Mun elämä on muuten muutenkin vinksallaan nyt. Jopa poliisit pyys terapiaa, mutta sanottiin et siinähän pyytää…

on se elv- mutta kun stratterasta ei ollut hyötyä, niin en tajunnut mitä hyötyä tuosta olis, kuin se on jäljitelmä. Tai siis, mun netin käyttö on niin ja näin. Niin oli pakko valita äkkiä jotain. Kuulin minäkin taikasana adrenaliini- non- ja dopamiini ja tein päätökseni, Lisäksi mut diagnosoinut Orio— keskushermostutkija on naurettu täällä junttilassa maanrakoon. Et rahasta tekee ja hienot vastaanotot varmaan… No oli. Ja jäin, velkaakin, eipä oo kynitty. Sain soittaa vaik ois ollut matkalla lennolle hyvinkin pitkälle ym. Pakkosiirto läänin kaikenvastaisille “mursi kaiken” pitivät jonain huumelekurina ja onpas vara naureskella Junttilan Juhon kun ei ole käynyt kuin lääkefirman piikkiin laskettelemas ja voxra on muotisana. Niinku fontex aikanaan- . Niinku efexor, citalopram, dekrakine(kaik kahtena ja lihot yli 20 kg) voisi jo ruveta mannekiiniksi eräälle hyvin buffatulle lääkefirmalle. Sinne vaan sit lekuri laskettelemaan rukalle vai levilläkö ne nykyään… kynästä voi lukea mitä tulee?
Yhteen aikaan siin luki cymbalta tms. mä oon semmonen kynänpöllijä, tahattomasti tarttuu mukaan.No ei se mun oloa helpota vaik kuinka näitä haukkuis, kunpa olis vaan mun päänliikkeitä ymmärtävä ihminen. Vaihtasin koska vaan päätä sen kanssa. Tervetuloa sinne my kingdom. Siellä menee vaihtelevasti. Nyt teen mitäs lystään kun muutkin kerran tekee, mennään vaik taxil ja ostetaan mitä huvittaa, en mä oo myymässä suomee Kiinalle. Ehkä holtiton elämä kannattaa, huonommillaki perusteil on menty, ja hyvin pyyhkii.

Lisd. en tiedä mitään, putosin kelkasta sitten 2001. Painoin 44 kg, en ollut anoreksiaan taipuvainen,nykyään vois ollakin-. Se kipulääkejuttu häiritsee. Soitin meinaan siitä, mut ei tehdä “vaihtokauppoja” sulle sopiviin. Pyysin Tramalia, kun käskettiin aikanaan valkata panacod t. tramal. Kuin kipee sit pitää olla, kun pääs jo tk.eläkkeel toistaseks niskasta , kun ja selästä, ei vo leikata, kolareita 2- ? Syy miks pommitan kysymyksil että kohta ei oo nettiä? Niin pakolla katon ja kirjotan kun voin , alkaa olla kiire. Joskus toi tk säälimättömyys ärsyttää. Kun lukee noita juttuja, niin on haettu panacodia “Antamaan vauhtia töihin, haista kuule…ja kärsi kans, ei säälitä, kun et kivuttele” muut siitten kärsii siitä toivottavasti saat elämäs viekkarit,koska oikeesti kivuista kärsijät kärsii sunkaltasista, juo vaikka tylsään elämääs.Ja toinen aina suositellaan yksityiselle… mistä rahat kehität…kolmas hirveet määrät …jokainen tietää ite miten masentavaa on lopettelijoil tms. :mrgreen:

En ymmärtänyt ylläolevasta viestistä juuri mitään. Jos Tramal on sulle sopiva lääke, suosittelen yksityiselle menemistä ja (selkeämmän verbaalisen ulosannin kautta) kertomusta siitä, mihin tarvitset ko. troppia. Oman kokemukseni mukaan respan kyllä saa, jos syy on todellinen (esim. vamman/murtuman/kroonisen kiputilan hoito, mikäli on esittää jotain dokumentaatiota asiasta).

[Poistettu asiattomuuksia - Päihdelinkin moderaattori]

En ymmärtänyt itsekään mitään jutuistasi bleeding heart, mutta jos Elvatinia on tarjottu; se olisi ainoa kunnon adhd-lääke. Dexto-amfea, joka elimistössä hajoaa vasta tuohon muotoon… Ts väärinkäyttöpotentiaalia ei olisi…

Tekstin perusteella et kovin selvältä vaikuta… Sori… :astonished: :astonished: :confused:

Bleeding heart:

• ei löydä lääkeinfo Stratteralle edelleenkään rinnakkaisvalmistetta…
    -Voxralle on joskus ollut rinnakkaisvalmiste Vreyna, en tiedä onko enää!

Ainoa ADHD:een johtava lääke on tuo Elvanse, joka huolimatta päihde(historiastasi) olisi KUNNON vaihtoehto! Jotenkin kuitenkin vaikuttaa, ettet ole vielä valmis skarppaamaan! Kyllä itselleni lekuri kysyttäessä kertoo, millä muilla nimillä saman ainesosan lääkkeitä löytyy!

Tuosta löytää tietoa!
Elvanse
Itselläni tulee mieleen väkisinkin eräs, ex-frendi joka yritti saada adhd-lääkityksen huutamalla joka helvetin ongelmaan, etä syy on adhd! Unohtipa tämä äiti mainita myös syövänsä jopa purkillisen (100kpl) arttuja vklopun aikana+trambot+moksit+alkot jne jne… Hänen elämänsä oli vaikeassa vaiheessa, mutta lääke ei opeta taitoja; joita muut ovat tehneet helpommin pienestä asti. Lääke ei opeta organisointia tai tiskaamista ennen tiskialtaan ylittymistä. Sen napin avulla voi yrittää ainoastaan keskittyä asiaan helpommin…

Mutta mikäli on tuota tarjottu, turha haukkua lääkäriä! Sen verran sekavaa tekstiä täällä, että ei ne adhd-lääkkeet auta… Jos käytetään useampaa muuta ainetta lisäksi… Useampi ex-addikti on vuosien jälkeen saanut oikeat tropit, vaikeutuu entisestään mikäli aikuis"addit" eivät osaa käyttäytyä lääkkeidensä kanssa! Itselläni lääkkeet on sekä testikin tehty vaatimusten mukaan todistajan kanssa… 1/2v omilla lääkkeillä takana tuolloin paria retkahdusta luk ott.

Olisiko sun mahdollista aloittaa kokeilu laitoksessa? Mikäli on putki päällä ja kaikki päin helvettiä, on melko turha laittaa lääke, joka voi auttaa oikeille raiteille sekakäyttökokielmaan… :unamused:

OFFIA: Kaikille adhd-lääkitys potilailta tulisi ottaa seulat tarv aikaa, mikäli on päihdepuolelta. Itselläni näin tehtiin ja olin erittäin tyytyväinen, koska pää rauhoittui niin hyvin, että kykenin lopettamaan stimut & vahvat doupit >10kk! Lisäksi jokainen JÄRKEVÄ lääkäri laittaa “oikeista” adhd-lääkkeistä verenpaineen- & sykkeen seurannan. Itselläni oli 2 tai 3 käyntiä kunnon puolella ja verenpaine nousi 6kk:n aikana Consusta normien alarajoilta normien ylärajoille…

No niin! Olikin oikein rohkaisevat jutut. Kaikilla tuo kirjoituspuoli oli oikein pilkulleen vahvimpaa sorttia, kun ei ole kirjoituskauhalla annettu. Mutta suurimmat jaarittajathan sen toisen päihdehistorian parhaiten tietää. Vai mitä grip, sinun kommenteistasi kuule monet tulijat häipyy mut kiva kun oot kuivilla…eihän kenelläkään ole tarkoitus huutaa, mut jos kaikki loppuu seinään niin takaan että että ennen viikkoa säkin uliset hermona. Tarkoitin, kaikki kärsivät turhaan lääkkeitä hakevista (ei oo kipuja, lukenut kai täältä panacod vaikutukset) ja sit on viekkarit ja voi voi. Kun jotkut tarvii oikeesti niitä, niin niitäkin rokotetaan sitten niitäkin. Ärsyttää semmoset tyypit. El reinot ja stratterat ei kaikille käy, ei voi mitään jos on erilaisia päitä kuin teillä kahdella. Eikä voxra sovi kaikille. Oikeesti. Halusin selvittää miten ihmeessä hoidan kipuni, ja en oo niin rikas, et on varaa juosta yksityisillä enkä mee kurssin kautta miten opin parhaiten ilmaisemaan itseäni, eikös se pidä mennä siinä kunnossa kuin on? Siihenkin on ohjeet vissiin täällä ja dialogiohjeet lekuria varten. Olen sen verran harvemmin ollut että koko elämääni ette voi tietää.Ja virheitä sattuu kiireessä tai jostain muusta syystä, nyt pistin välil enkä korjaa, niin muutkin kehtaa kirjoitella omin sanoin, ja pilkut puuttuu. Dis dis vaan, …ja seliseli.

vielä: minun mieleistä en ole jonku exfrendiin verrattava nitisijä. Itse olen huushollini hoitanut ja ihan hyvin mielestäni, jopa toistenkin paska-benjameitten. Aikuisaddit ei nyt varmaan ole sen kummempia, voi olla turhaantuneempia, mul on lausunnot, kuvat ja jopa oikeita ,murtumia ym kulumain kera, mutta yleislääkäri tk.ssa nyt ei oikein jaksa paneutua, enkä ihmettele kun joka kävijällä on samat jorinat, on vaikea erottaa kuka huijaa, kuka ei? Kyllähän siinä pitäs kaik lausunnot ja dokumentit joo 15 minuutissa käydä. On jo vanhojakin.Ikäviä nuo neurologiset hommat ja sun muut on.Kaikkea minä en tarkistele tuolta netistä, tuo butaanijuttu nyt oli hämärän ihmisen, mutta hän varmaan vetää multitabsia vaan. Jospa se suvaitsevaisuus joskus tulee vastaan,vaik olisit laittanut 10 000 viestiä. Uudemmathan lie kans tervetulleita… vähän vaikutti, että ei.

Niin, luin tuosta vertaistuki- jotain kun tulin, jos joku yli 6000 viestiä pannut, ikänsä jyviä rouskinut panee tulokkaalle, että otapa butaania, niin kannattas toimituksen vastuullisesti kattoa kaverin perään… Kaikki ei roiku netissä. decimis, eikä mieti ja sommittele tarkemmin, joka sanaansa, voi olla kiire tms. Minusta outoa vertaistukea, jos miltei neuvotaan tappamaan ittesä? Näitähän hulluja on. Add/adhd on ikävä neurologinen sairaus, on aivokuvatkin, mut kun joka jyvänrouskija haluu olla semmonen niin narkkari selittää vaikka lyhtypylväälle, ja lääkäri ei määrää kohta kellekään. Ni se on ongelma- ja sitten kun oot kaikki mahdolliset paskat vetänyt niin voit suositella kamomillateetä…tai ruveta ihastuttavaksi päihdeterapeutiksi muille. Kysyin muistihäiriöistä voxran kanssa, unohtui jopa vaatekappale? No onpa sekavaa. Ei ollut putkea. Ärtyisyydestä? Päänsärystä? Agressioista? Ja siitä mitä tämän lääkkeen kans pärjätään panacodilla, kun kipuja on, seuloihin voin mennä koska vaan, käytän suomen lain sallimia aineita (josta lohkastiin, että päihdetaustasi). Mitä sinä olet livenä ei ole mitä sinä kirjoitat aina, onhan se nähty. Suomen lain sallimissa puitteissa on menty, menetkö sinä? Jotkut jutut on jo niiiin kuultu ajat sitten. Lausahdukset ym.Luulin että täällä saa veraistukea, vittuilulta toi kuulusti, arvaan kuka bessaa seuraavaksi. Teitä on tasan neljä.

^ No voi herran tähden :unamused: ! Nuo sinun tilityksesi OVAT jokseenkin vaikeaselkoista luettavaa, turha siitä on lukijoita syyttää. Tietenkään kaikki eivät ole niin kovin hyviä ilmaisemaan itseään kirjoittamalla, eikä sille mitään voi, paitsi, jos kyse on päihtymystilasta, niin silloin voisi yrittää hieman skarpata, mikäli tahtoo tuottaa sellaista tekstiä, jota muutkin pystyisivät tulkitsemaan sen verran, että voisivat antaa parempia vastauksia kysymyksiisi. Tuollaisissa sekavissa selostuksissa hukkuu väkisinkin jutun pointti tyystin ja niiden lukeminen/ymmärtämisen yrittäminen on melko turhauttavaa, joten ei se gripin, Petrin tai malibun vika ole, jollei sua jakseta jotenkin erityisesti tukea, kun eihän porukka edes ota selvää, mihin sä sitä tukea tarvitsisit :unamused: .

Mulla on tylsää, joten… Ihan kuule arvon vuotava sydän todelliseen tarpeeseen mä Tramalini syön yht. neljän polvileikkauksen jäljiltä. Se, että ne auttavat myös masennukseen ja ahdistukseen on ns. hyvä läppä, mutten niitä tod. huvikseen rouski.

Se on vähän niin, kuten W ylempänä totesi, että sitä saa mitä tilaa. Sulle on vastattu ihan asiallisesti niihin kysymyksiin joista on saanut ylipäänsä mitään selvää, mutta jos alat vittuilemaan kuin 5v kakara hiekkalaatikolla kun et just samantien saa haluamiasi vastauksia kirjoitettuasi erittäin epäselvästi, niin vois olla syytä kurkata peiliin. Enpä aio enempää aikaa sairaslomallanikaan tuhlata tällaiseen, tsemppiä vaan, ehkä se siitä helpottaa :arrow_right:

Syylliset selittelee. Narkki mikä narkki :laughing:

^ Kenellehän tuo oli tarkoitettu? Gripille? No, oli miten oli, niin eipä se, että tässä narkkeja ollaan, kuka enemmän ja kuka vähemmän, ja selitellään “syyllisyyttä” :unamused: huumeiden/lääkkeiden käyttöön, muuta mihinkään sitä tosiasiaa, että tuon vertaitkevän sydämen viesteistä on aika mahdotonta saada tolkkua. Vai johtunevatko meidän tulkitsemisvaikeutemme kenties siitä, että olemme kaikki niin perkeleen kujalla roippeistamme, eivätkä suinkaan bleeding heartin käsittämättömästä ulosannista :mrgreen: .

Hei

Ihmiset ovat varustettuja monelaisilla kirjoitustaidoilla, ei ole syytä ilkkua toisia tästä syystä. Monet Saunaan kirjoittavat haluavat oikeasti apua ja näkemystä tilanteeseensa, vaikkapa johonkin lääkitykseen. Ei ole reilua joutua tällaisessa tilanteessa ilkeilyn kohteeksi. Peace :slight_smile:

Terv. mode

^Toisten herjaaminen (vaikkapa omaan kirjoitustyyliin tai -taitoon vedoten) on sitten kuitenkin ihan ok? Tai ihan muuten vaan? Käsittääkseni Vähentäjissä tai Lopettajissa toisten kutsuminen esim. spugeksi ei ole mitenkään hyväksyttävää - minkä takia tällä puolella päihdeongelmaisista tai -riippuvaisista nimitykset “narkki” tai “nisti” ovat jotenkin hyväksyttävämpiä? :unamused: Mulle on sinänsä se ja sama mitä joku interetin ihmemaassa on nimimerkistä Grip mieltä, mutta yleisellä tasolla varsin jännä linjan veto. Hienosti reagoitu ilmeisesti lukematta edes koko viestiketjua taas kerran. Hyvin te vedätte.

No hohhoijaa nyt vain taas, arvoisa moderaattori :unamused: . Kyllä minä ainakin ymmärrän sen, että kaikki ihmiset eivät ole mitään “ruuneperejä” ja monilla on esim. lukihäiriö tmv., jonka vuoksi kirjoittaminen tuottaa hankaluuksia. Eihän tässä alunperin kait kenelläkään ollut tarkoituksena nimenomaan ivata bleeding heartin kirjoitustaitoa, vaan pyytää tarkennusta asiaansa, koska tekstinsä nyt vain oli hemmetin epäselvää ja piste. Se auttaminen ja näkemyksien antaminen muodostuu pirun vaikeaksi, jollei saa ensinkään selkoa siitä, mikä ongelma ylipäätään on. Tuosta tarkennuksen pyytämisestä bleeding heart itse hermostui ja alkoi ilkkua muita kirjoittajia :unamused: .

Topicin nimestä päätellen kyse on adhd-lääkkeistä, siihen ei tramalit tai kodet kuulu!

Painotat viestien määrää ja ihmisten tietoa/kirjoituksia lääkkeistä; itse käytin omaa aikaani etsiäkseni sinulle tuon olettamasi “rinnakkaislääkkeen”. Olen kirjoittanut foorumille yli 10v, joten niitä viestejä kertyy kyllä! :unamused: On tietenkin myös ihmisiä, ketkä kirjoittavat lauseen jokaiseen topiciin… Kannattaa vilkaista se liittymisvuosi, wink! :astonished:

Käyn koulua, pidän kodin kunnossa, elän omilla lääkkeilläni, enkä edes juo itseäni känniin! Silti tällä puolella kirjoittava on aina nisti! :laughing: Jotenkin tulee mieleen että itselläsi ei voi olla päihdeongelmaa, koska pyörität kotia (=defenssi nimeltä kieltäminen)! Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa; et lue muiden viestejä ja kun tulee negatiivista palautetta; hyökkäät (puolustautumis-defenssi)! Näin saat kätevästi kaikki asiat ulkoistettua, elämä on paskaa ulkopuolisten syiden tähden!

Ehkä olen onnekas, että osaan etsiä tietoa lääkkeestä sekä ymmärrän matematiikkaa ja kemiaa; lääkärin puheisiin ei ole uskomista! Lisäksi on tiedonhalu asioita kohtaan! Itse et selkeästi edes lukenut muiden vastaamia viestejä, vaan hyökkäsit muita vastaan!

Tuolla on “vittumaista tänään-topic” yms johon offit voi kirjoittaa! Ei adhd-lääkkeet taida ongelmiasi poistaa! Onnea elämääsi omassa sisäisessä kuplassasi!

Mulle tulee lähinnä mieleen, enkä nyt tosiaan vittuile, että bleedingheart taitaisi tarvita jonkun aivan muun lääkkeen kuin adhd-lääkkeen. :open_mouth: Ja tämän nyt ei ole tarkoitus olla vittuilua tai pilkkaamista vaan ihan oikeasti herää ajatus, että oisko psykoosi tmv, kun ei nuo “mikä vaikuttaa nyt”-ketjussa mainitut ainemäärät nyt NIIN hirvittäviä olleet verrattuna osaan porukasta. :confused: Sen verran kummallista ulosantia, mikä tietenkään ei ole henkilön itsensä vika :exclamation: Jos psykoosi on, niin adhd-lääke kenties vaan pahentaa tilaa entisestään. Lääkäriin suosittelisin menemään…

Mulla on lukihäiriö ja tietääkseni tuotan ihan luettavaa tekstiä siitä huolimatta. Et ei kyllä lukihäiriöisenkään tekstiltä kuulosta tuo. Tietenkään mun lukihäiriö ei oo mikään superpaha ja on pahojakin tapauksia, mutta kun bleeding heartin pointti menee kokonaan ohi! Ei oikeinkirjoituksessa mitään vikaa ole, vaan kokonaisuudesta on vaikea saada selville, mitä henkilö tahtoo sanoa.

Jos bleeding heart yksinkertaistat asiasi, niin sinua olis helpompi täällä neuvoa. Tosin codit ja Tramalithan ei tän ketjun pointti ole.

Mikä on ongelmasi; kivut, adhd vai mikä? Oliko sulla niitä Panacodeja vai ei ja mikä ongelma niiden kanssa on? Sekö, et ei tehoa kipuun? Voxra heikentää kipulääkkeiden tehoa, sinä voipi olla syy.

Heissan!Yritetään saada tällä onnettomalla rupposella koneella, jota muuten en oikein tajua, aja huonolla ulosannilla pärjätä, ja saada ei-niin-sekava alkuperäinen kyssäri tajutuksi. Muistutan, että tätä systeemiä ylläpitävä taho, ei löydy vastaajaporukasta tai “sisäpiiriläisistä”, vaan päihdelinkistä. Niitä ystävyyssuhteita ja muuta voi itse sitten ylläpitää omassa valvotussa ja valikoidussa fb.ssaan vuositolkulla- tai vuosikymmeniä. Mutte tänne saa tulla uutenakin. Minä luin vertaistukea ja keskustelua, ja sillä tulin. Olikin mättöä,joku varoitti tietyistä, et lennähtää kuin haaskat nokkimaan, jos haistaa riidanpoikasen t. kylvämisen paikan. No nähty on, ensin kiva vastaus, sit hieman seurantaa keskusteluistasi ja sit se se alkaa. Ja butaanin suosittelu oli perseestä, samoin en ole ikinä ollut psykoosissa. Vastausta en odottanut heti, niinku joku arveli ja en todellakaan hakenut voxraa adhd lääkkeeksi. Kysymys oli? Voxra ja panacod yhdessä? No tiesin, ettei toimi, enkä kipuja voi hävittää, jäin ymmälleni mitä nyt? Kun aikaisemmin tarjottiin tramalia tai panacodia kipujen hoitoon, muttei molempia yhtäaikaa. Syyt kipuihin on hyvät, enkä niitä selittele. No nyt ei tehdä vaihtokauppoja tästä asiasta, kun minulla tuolla julkisella on vaihtuneet lääkärit tiuhaan, ja uusin on nähnyt minut pahimmimmillaan. Niin, sitä panacod poretta on, ja pyritty vähentämään. Niin rauhallinen keskustelu varmaan auttaa parhaiten, yksityiselle en saa mennä. Tämä uus on nähnyt kerran ja sanoi, että pannaanpa uusiksi. Edelliset oli tosi mukavia, ja psykiatri sanoi että hän katsoo, että hyötyisit concertasta, kun pysyt valvottuna ja elämä ei ole tuollaisissa solmuissa. Ritalinia sain aikanaan, ja lopetin itse, oli pakko, laihduin niin että mentiin teholle jne. Alkuun meni hyvin kyllä, mutta ei saa tulla mitään avioeroja ja konkursseja. Painelin sitten lääkärin mutta psykiatri oli vaihtunut, ja sanoi että en anna. Ja antoi tätä voxraa, joka oli jo kerran lopetettu. 3 kk.
Yritin kysyä onko kellään siitä tullut muistihäiriöitä, pääsärkyä ja muutenkin tiuskii syyttä?